abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9387630
We hebben een Terapene doosschildpad uit zuid-caroline. We zoeken voor haar een vriendinnetje aangezien ze vaak wat slecht eet en het stimulerend schijnt te zijn voor schildpadden om een maatje te hebben, dan gaan zo om het eten vechten enzo Maar ik wil dus graag weten of er iemand eentje in de aanbieding heeft, wat waarschijnlijk een heel kleine kans is, maar ik probeer het toch
  woensdag 26 maart 2003 @ 14:45:31 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_9387668
Ben ik nou zo ziek dat ik dooDsschildpad las?

Ik zat me al een of andere gemuteerde schildpad met klauwen als akkerploegen voor te stellen.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_9387751
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 14:45 schreef deGVR het volgende:
Ben ik nou zo ziek dat ik dooDsschildpad las?

Ik zat me al een of andere gemuteerde schildpad met klauwen als akkerploegen voor te stellen.

een DOOS schildpad Zijn niet de eerste beste schildpadden die je tegenkomt, griekse is veel voorkomend. Het is trouwens een landschildpad maar dat weet de eventuele eigenaar ook wel
Ik zou verder graag alleen maar ontopic reacties zien, anders moet er weer een opruimslotje op
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:01:30 #4
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_9388094
Dierenwinkel? Ik heb er geen iig...

Deze?

Ow en misschien kun je er hier een halen?
Stichting Schildpaddenopvang Alphen aan den Rijn

Ow poop:

quote:
Verkoop van Schildpadden:
Tijdens uw bezoek is het niet mogelijk schildpadden te kopen of op andere wijze van SSA te verkrijgen. Uitsluitend voor gerenommeerde instellingen en zeer deskundige particulieren zijn er in het kader van verantwoorde kweekprogramma's mogelijkheden tot herplaatsing. U moet dan denken aan kweekprogramma's met bedreigde soorten waarbij de betrokken schildpadden worden uitgeleend en derhalve eigendom blijven van SSA.
Ja ik blijf bezig, deze mensen moeten wel hun schildpadden kwijt:
Schildpadden Opvang Zuid-Oost Limburg

[Dit bericht is gewijzigd door Jipje op 26-03-2003 15:21]

Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_9388599
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:01 schreef Jipje het volgende:
Dierenwinkel? Ik heb er geen iig...

Deze?

[afbeelding]

Ow en misschien kun je er hier een halen?
Stichting Schildpaddenopvang Alphen aan den Rijn

Ow poop:
[..]

Ja ik blijft bezig, deze mensen moeten wel hun schildpadden kwijt:
Schildpadden Opvang Zuid-Oost Limburg

Alphen a/d Rijn, daar heeft onze schildpad gezeten, ze was van huis weggelopen Vroeger liep ze gewoon door de woonkamer en mijn broer had de schuifpui open staan en toen is ze over de rand heen geklommen en de tuin uitgelopen. Hij kwam er pas na een paar weken achter dat ie der al een tijd niet gezien had. Toen mijn moeder en ik terug kwamen van vakantie zijn we meteen een zoekactie begonnen, bij de buren enz. Uiteindelijk reageerde iemand die onze advertentie op de brievenbus had gezien, de dierenambulance had haar meegnomen. We kwamen uiteindelijk uit bij Alphen a/d Rijn waar ze 2 maanden nog moest zitten, ze was nog een beetje zwak want toen ze daar aankwam was ze helemaal opgezwollen omdat ze zo lang zonder water had gezeten. We hebben wel een gepeperde rekening gehad van Aa/dR Ze zit nu in een terrarium, een la op wieletjes die je onder je bed kunt schuiven, met een reptielen warmte matje enz. Maar ze heeft een manier gevonden om eruit te klimmen dus daat moet we ook nog naar kijken Tja, ze is natuurlijk opgevoed van lekker door de woonkamer rondlopen en nu moet ze in een "kooi" zitten, we laten er wel vaak uit hoor daar niet van.. maargoed, ik ben zelf nu een beetje offtopic dus ik houd maar op met mijn verhaal
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:22:56 #6
11845 Jipje
pi_9388646
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:21 schreef CySt het volgende:

[..]

-knip-

Maar je kunt dus bij die andere eens informeren, ook een opvangcentrum, alleen wat minder streng, in de zin van, zij willen ze kwijt wegens ruimtegebrek Waarschijnlijk kun je ze dan gewoon gratis meenemen!

Op die manier is het trouwens wel heel gezellig ook een schildpad... Ik ken ze nog vanuit de basisschool tijd, oftewel, twee kleintjes in een bak met water en zo'n plastic eilandje... En waar je verder niks mee kon...

Loesje

pi_9388739
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:22 schreef Jipje het volgende:

[..]

Maar je kunt dus bij die andere eens informeren, ook een opvangcentrum, alleen wat minder streng, in de zin van, zij willen ze kwijt wegens ruimtegebrek Waarschijnlijk kun je ze dan gewoon gratis meenemen!

Op die manier is het trouwens wel heel gezellig ook een schildpad... Ik ken ze nog vanuit de basisschool tijd, oftewel, twee kleintjes in een bak met water en zo'n plastic eilandje... En waar je verder niks mee kon...

Ja iedereen die schildpadden GRATIS wegdoet, heeft waterschildpadden, roodwang of geelwang vaak. Wij hebben er eentje en mensen raken gewoon te snel op ze uitgekeken. We hebben al overwogen om er een griekse landschilpad bij te zetten aangezien die het makkelijkste te krijgen zijn, maar ze zijn gewoon te verschillend.
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:28:40 #8
11845 Jipje
pi_9388805
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:26 schreef CySt het volgende:

[..]

Ja iedereen die schildpadden GRATIS wegdoet, heeft waterschildpadden, roodwang of geelwang vaak. Wij hebben er eentje en mensen raken gewoon te snel op ze uitgekeken. We hebben al overwogen om er een griekse landschilpad bij te zetten aangezien die het makkelijkste te krijgen zijn, maar ze zijn gewoon te verschillend.

Ja maar ze hebben daar ook doosschildpadden! (wat een naam trouwens... )
Loesje

pi_9388834
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:28 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ja maar ze hebben daar ook doosschildpadden! (wat een naam trouwens... )

De naam doosschildpad komt omdat ze zichzelf helemaal dicht kan klappen, dat alles beschermt is, terwijl een doorsnee schildpad zich alleen terug kan trekken. Maar waar zag jij doosschildpadden?
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:31:15 #10
11845 Jipje
pi_9388877
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:30 schreef CySt het volgende:

[..]

De naam doosschildpad komt omdat ze zichzelf helemaal dicht kan klappen, dat alles beschermt is, terwijl een doorsnee schildpad zich alleen terug kan trekken. Maar waar zag jij doosschildpadden?

Bij de schildpaddenopvang zuid oost limburg
Loesje

woensdag 26 maart 2003 @ 15:31:42 #11
11845 Jipje
pi_9388894
Loesje

pi_9388902
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:31 schreef Jipje het volgende:

[..]

Bij de schildpaddenopvang zuid oost limburg

Op het vraag en aanbod gedeelte?
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:33:43 #13
11845 Jipje
pi_9388952
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:31 schreef CySt het volgende:

[..]

Op het vraag en aanbod gedeelte?

Ow zover was ik nog niet... Maar misschien moet je ze eens bellen, kan natuurlijk zijn dat ze er nu een hebben, maar misschien kunnen ze je bellen als ze er eentje hebben ofzo...
Loesje

pi_9389009
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:33 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ow zover was ik nog niet... Maar misschien moet je ze eens bellen, kan natuurlijk zijn dat ze er nu een hebben, maar misschien kunnen ze je bellen als ze er eentje hebben ofzo...

Ik heb ze al een mail gestuurd naar hun adoptie adres Maar ik wacht natuurlijk ook nog op FOK!kers
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:37:13 #15
11845 Jipje
pi_9389061
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:35 schreef CySt het volgende:

[..]

Ik heb ze al een mail gestuurd naar hun adoptie adres Maar ik wacht natuurlijk ook nog op FOK!kers

Denk alleen niet dat er zo heel veel mensen zullen zijn met zo'n schildpad... en dan ook nog eens een vrouwtje... En em dan ook nog eens kwijt willen.... In ieder geval veel succes ermee en laat maar horen als het gelukt is!
Loesje

pi_9389083
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:37 schreef Jipje het volgende:

[..]

Denk alleen niet dat er zo heel veel mensen zullen zijn met zo'n schildpad... en dan ook nog eens een vrouwtje... En em dan ook nog eens kwijt willen.... In ieder geval veel succes ermee en laat maar horen als het gelukt is!

Ok bedankt!
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:40:11 #17
11845 Jipje
pi_9389166
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:37 schreef CySt het volgende:

[..]

Ok bedankt!

Loesje

pi_11609396
Hier mag een slotje op. Heb nu al ruim 2 maanden een stel erbij
pi_11610427
mag dicht
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')