abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9730831
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:22 schreef Watchman het volgende:

[..]

Doe je best. Ik neem mensen die kritiek op de bijbel menen te hebben meestal niet serieus, omdat ze er meestal totaal geen snars van begrijpen. Je moet daarvoor namelijk geschoold zijn in de theologie, archeologie, hermeneutiek, sociologie, Grieks, Hebreeuws, apologetiek, geschiedenis, etc.

Kansloos, die gedachtengang van je. Zodra je door het bovengenoemde heen bent ben jij pas klaar voor een discussie ?? HAHAHAHA, je gaat me toch niet vertellen dat jij wel geschoold daarin bent, dan ben je immers net zo min serieus te nemen. Tevens, mocht jij dat wel zo zijn dan heb ik daar in elk geval niets van gemerkt.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  zaterdag 12 april 2003 @ 01:26:39 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_9730846
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:23 schreef Watchman het volgende:
Dan ken jij de wetenchappelijke bladen niet, en dan besef je ook niet dat onderzoekers en wetenschappers tegen de media/massa iets anders zeggen dan in de literatuur.
Ik heb het gevoel dat ik jouw 'wetenschappelijke' bladen niet wil kennen. Maar kom maar op, als je zo'n boude uitspraak doet. (want dat is nogal wat, een wereldwijde samenzwering van liegende wetenschappers)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9730883
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:25 schreef Mariel het volgende:

[..]

Alsnog is het jouw verantwoording om dat te bepalen of iemand gekwetst wordt of niet.
Er staat ook dat het diegene is die leest, die de verantwoording draagt
[..]

Je zou van nature al een besef moeten hebben wat je wel en niet kunt maken. Dat je je wilt aanpassen, zie ik echter als goed teken
Van nature. DAT BESTAAT NIET. Ieder is appart, en wat wij normaal noemen val ik ook nog onder.
[..]

Je trekt hier zelf conclusies die niet terecht zijn, en legt mij tevens woorden in de mond die ik niet als dusdanig geuit heb. Tevens geef je aan zelf exact te weten hoe een ieder behandeld dient te worden, en stel je hiermee jezelf gelijk een God.
Zucht, dit is de conclusie die jij trekt, als je wilt wil ik nog wel het origineel nogmaals quoten ......
[..]

Is dat werkelijk zo dat dat strafbaar is? Dan nog, dat zegt niets over normen en waarden.
Nogmaals, dat staat er ook "...niks normen en waarden"
[..]

Heb jij zo'n slechte band met je moeder?
Dit heeft niks met mijn (toevallig goede) band te maken, maar met jouw band met mijn moeder

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9730902
quote:
Doe je best. Ik neem mensen die kritiek op de bijbel menen te hebben meestal niet serieus, omdat ze er meestal totaal geen snars van begrijpen. Je moet daarvoor namelijk geschoold zijn in de theologie, archeologie, hermeneutiek, sociologie, Grieks, Hebreeuws, apologetiek, geschiedenis, etc.
Oh, dus Jan-Met-De-Pet uit Staphorst met nog niet eens lagere school en die als een kip zonder kop naar de dominee luistert, snapt dus bij voorbaat geen snars van de bijbel? .
pi_9730960
Op zaterdag 12 april 2003 01:17 schreef Mariel het volgende:
quote:
Ben ik zeker. Het heeft me erg veel geholpen, en helpt me nog steeds. Zoals met de meeste dingen, zijn er ook nadelen aan verbonden.
Wat zijn dan de nadelen zoal?
quote:
Het komt zoals het komt. Net zoals jij niets in mannen ziet, zie ik dat ook niet. Kun jij "leren" om met andere mannen te sexen?
Ik denk dat dat zeker kan ja. Romeinen 1:26 en 27 spreekt namelijk over het "vervangen van de natuurlijke omgang met de tegennatuurlijke."
quote:
Ik houd alle mogelijkheden open, simpel omdat ik al vaker radicaal veranderd ben, en alles radicaal veranderd. De toekomst komt zoals ze komt.
Vind ik een goede instelling
quote:
Niet op sportgebied, maar ik heb zeker wat jongensachtig in me. Ik voel me vaak onzeker, gek genoeg.. Ik kom erg zelfverzekerd over, soms zelfs arrogant. Maar natuurlijk heb ik ook onzekerheid, en vraag ik me ook vaak af wie ik ben, waarom ik leef, etc.
Hm, onzekerheid over "waarom leef ik" en zo zal er niet direct mee te maken hebben, maar natuurlijk is dat wel een goeie vraag. Maar je bedoelt dus "onzeker voelen als vrouw?" Ik bedoel, als je een leuke vrouw ziet, voel je jezelf dan "minderwaardig?"
quote:
Ik wil er niet teveel over zeggen, maar je hebt in de roos geschoten. Je zit er dichterbij dan je zelf denkt.
Dat dacht ik al
quote:
Nee, juist niet.
Je voelt je "verworpen" door mannen? Meer het gevoel alsof ze je niet voor "vol" aanzien?
quote:
Ik voel me overal een buitenstaander, dus ook onder vrouwen. Ik pas niet in een groep. Ik ben wie ik ben.
Rare vraag misschien, maar heb je dan het gevoel alsof je a.h.w. door een glazen ruit naar de buitenwereld kijkt zonder het gevoel te hebben er zelf deel van uit te maken?
quote:
Een Volle Evangelie Gemeente
O ja, goeie keuze
quote:
Het is sowieso iets psychisch. Wat is er verder overigens gebeurd hiermee?
Is gewoon getrouwd gebleven hoor. Ik had nog contact met ze toen ze naar een andere baptistengemeente gingen. Eigenlijk wist niemand er vanaf, maar ik kende de voorganger tegenover wie hij zijn hart had uitgestort, en van hem wist ik het.
quote:
Alles achterlaten en voor anderen gaan leven ipv mezelf
Ik snap 't
quote:
Dank je. Wanneer ik die keuze zal maken zal ik het nodig hebben.
Absoluut. Veel wijsheid gewenst. Mag ik je trouwens een goed christelijk boek aanbevelen? Heeft niets met het onderwerp te maken hoor:

http://www.stapel.org/nl/b/9070048345.htm

het was het eerste boek dat ik als christen las. Ik kreeg het gratis van een voorganger. Echt het lezen waard!

Ed

Jezus is Heer
pi_9730975
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:33 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Oh, dus Jan-Met-De-Pet uit Staphorst met nog niet eens lagere school en die als een kip zonder kop naar de dominee luistert, snapt dus bij voorbaat geen snars van de bijbel? .

idd, viel me ook van watchman tegen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_9730979
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:33 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het ook niet, lees Handelingen 4:13 maar. De Bijbel is zo wonderlijk dat aan de ene een kind het begrijpen kan, en aan de andere kant professoren er hun hele leven mee bezig blijven.
Jezus is Heer
pi_9731018
quote:

[..]

Dan nogmaals.......
Dus jan-boeren-kinkel moet eerst geschoold zijn ?
pi_9731024
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:30 schreef Dethroned het volgende:

Er staat ook dat het diegene is die leest, die de verantwoording draagt\

De spreker dient alsnog echter duidelijk te zijn. Als ik zwart zeg, kan ik onmogelijk van de lezer verwachten het als wit te interpreteren.
quote:
[..]

Van nature. DAT BESTAAT NIET. Ieder is appart, en wat wij normaal noemen val ik ook nog onder.

Ok, je duwt jezelf dus in een hokje "normaal" begrijp ik? Erg jammer, ik houd van aparte mensen
quote:
[..]

Zucht, dit is de conclusie die jij trekt, als je wilt wil ik nog wel het origineel nogmaals quoten ......

Is geen inhoudelijk antwoord.
pi_9731030
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ik jouw 'wetenschappelijke' bladen niet wil kennen. Maar kom maar op, als je zo'n boude uitspraak doet. (want dat is nogal wat, een wereldwijde samenzwering van liegende wetenschappers)

Je weet niet waar je over praat man. Oke, het onderzoek van Dean Hamer uit 1993, waar hij mee aan leek te geven dat bepaalde markers op de x chromosomen voor homofilie zouden zorgen. Wat trouwens door de Franse topgeneticus wijlen Jerome Lajeune totaal de grond in is geboord. En vervolgens zegt hij zelf in het Amerikaanse Scientific Magazine als hem naar zijn onderzoek gevraagd wordt, dat het niet betekent dat er nu bewijs voor is. In Scientific Magazine staat een studie van G. Ebers, die aangeeft dat er geen bewijs voor is. Ik heb elders in het forum er uitgebreid over gesproken. Ik zal het eens opzoeken. In nederland hebben we de Leidse hoogleraar G.J.M. van den Aardweg, die in zijn boeken aantoond hoe alle wetenschappelijke werken hierover bevooroordeeld zijn, en zelfs vervalst en statistisch en methodologisch onjuist/verkeerd.

Bezoek ook deze site eens:

http://www.narth.com/

Jezus is Heer
pi_9731042
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:46 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Dan nogmaals.......

Om kriktiek te leveren op de betrouwbaarheid en zo wel ja, vind je dat zelf ook niet logisch???
Jezus is Heer
pi_9731081
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:46 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Dan nogmaals.......

Als ik als leek kritiek ga leveren op de algemene relativiteitstheorie zal ik ook niet serieus genomen worden denk ik.

Maar laten we proberen het on topic te houden, het gaat hier in dit topic specifiek over "seks en geloof"... Er zijn nog andere topics waar het meer over het algemene geloof gaat, zoals De Bijbel het Woord van God of twijfels over het geloof -deel4-.

Unox, the worst operating system.
pi_9731083
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:48 schreef Watchman het volgende:
Om kriktiek te leveren op de betrouwbaarheid en zo wel ja, vind je dat zelf ook niet logisch???
Dat zal die machtsgeile kerkleiders goed uitkomen dan... de grote massa is nu eenmaal niet overdreven geschoold, dus die nemen a. alles voor waar aan en b. als ze al kritiek hebben, zal dat worden weggewuifd onder het mom van 'jullie zijn te dom'.

Ik dacht dat ik alle kortzichtige gelovige invalshoeken wel gezien had, maar deze komt met stip binnen in de top 5. .

pi_9731126
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:40 schreef Watchman het volgende:
Op zaterdag 12 april 2003 01:17 schreef Mariel het volgende:
[..]

Wat zijn dan de nadelen zoal?

Zelfoverschatting, arrogantie..
quote:
[..]

Ik denk dat dat zeker kan ja. Romeinen 1:26 en 27 spreekt namelijk over het "vervangen van de natuurlijke omgang met de tegennatuurlijke."

Maar hoe zal dit bedoeld zijn? En in hoeverre gaat dat? Maar denk jij dat JIJ het zou kunnen?
quote:
[..]

Hm, onzekerheid over "waarom leef ik" en zo zal er niet direct mee te maken hebben, maar natuurlijk is dat wel een goeie vraag. Maar je bedoelt dus "onzeker voelen als vrouw?" Ik bedoel, als je een leuke vrouw ziet, voel je jezelf dan "minderwaardig?"

Niet minderwaardig, maar wel anders. Ik kan niet in een hokje leven. Ik kan me met zowel vrouwen als mannen identificeren tot op zekere hoogte. Ik ben mezelf, en anderen zijn gek
quote:
[..]

Je voelt je "verworpen" door mannen? Meer het gevoel alsof ze je niet voor "vol" aanzien?

Absoluut niet. Mannen zouden me haast gaan aanbidden soms. Het is alleen geen tweerichtingsverkeer. Ik voel me soms emotioneel aangetrokken tot sommige mannen, maar nooit sexueel.
quote:
[..]

Rare vraag misschien, maar heb je dan het gevoel alsof je a.h.w. door een glazen ruit naar de buitenwereld kijkt zonder het gevoel te hebben er zelf deel van uit te maken?

Zo zou je het kunnen beschrijven.. Ik voel mezelf idd vaak "observator"
quote:
[..]

Is gewoon getrouwd gebleven hoor. Ik had nog contact met ze toen ze naar een andere baptistengemeente gingen. Eigenlijk wist niemand er vanaf, maar ik kende de voorganger tegenover wie hij zijn hart had uitgestort, en van hem wist ik het.

Is hij er ook gelukkig mee?
quote:
[..]

Absoluut. Veel wijsheid gewenst. Mag ik je trouwens een goed christelijk boek aanbevelen? Heeft niets met het onderwerp te maken hoor:

http://www.stapel.org/nl/b/9070048345.htm

Als ik nuchter ben ga ik eens kijken
quote:
het was het eerste boek dat ik als christen las. Ik kreeg het gratis van een voorganger. Echt het lezen waard!

Ed

Ik heb als eerste de bijbel gelezen. Ik ben nu bezig met de Laatste Bazuin serie..
pi_9731245
Op zaterdag 12 april 2003 01:58 schreef Mariel het volgende:
quote:
Zelfoverschatting, arrogantie.
Je bedoelt van de kant van degene die je helpt? Of van jezelf?
quote:
Maar hoe zal dit bedoeld zijn? En in hoeverre gaat dat? Maar denk jij dat JIJ het zou kunnen?
Ik weet zeker dat als God mij niet vast houd ik tot werkelijk alles in staat zou zijn.
quote:
Niet minderwaardig, maar wel anders. Ik kan niet in een hokje leven. Ik kan me met zowel vrouwen als mannen identificeren tot op zekere hoogte. Ik ben mezelf, en anderen zijn gek
Hm, kun je dat wat meer uitleggen?
quote:
Absoluut niet. Mannen zouden me haast gaan aanbidden soms.
Dan ben je dus een knappe meid? Of zou je dat niet van jezelf kunnen zeggen?
quote:
Het is alleen geen tweerichtingsverkeer. Ik voel me soms emotioneel aangetrokken tot sommige mannen, maar nooit sexueel.
Dan heb je zeker regelmatig al eens mannen het hart gebroken
quote:
Zo zou je het kunnen beschrijven.. Ik voel mezelf idd vaak "observator"
Dat bedoelde ik precies.
quote:
Is hij er ook gelukkig mee?
Ik heb ze in geen jaren meer gezien dus ik weet het niet. Maar ik weet wel dat hij niet gelukkig was met die gevoelens. Hij zal zeker proberen er van af te komen.
quote:
Als ik nuchter ben ga ik eens kijken
Moet je zeker doen joh! Echt een aanrader.
quote:
Ik heb als eerste de bijbel gelezen. Ik ben nu bezig met de Laatste Bazuin serie..
De Bijbel blijft natuurlijk nummer 1. Je bedoelt die boeken van Tim Laheye of niet?

Ed

Jezus is Heer
pi_9731315
Nog even voor speknek en de anderen. Die discussie over homosexualiteit begint hier iets verder naar beneden:

Bidden is als het schrijven van een dagboek...?

ik heb me lamgeschreven daar, dus die discussie voer ik liever niet opnieuw.

Jezus is Heer
pi_9731427
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 02:08 schreef Watchman het volgende:
Op zaterdag 12 april 2003 01:58 schreef Mariel het volgende:
[..]

Je bedoelt van de kant van degene die je helpt? Of van jezelf?

Ik bedoel vanuit mezelf
quote:
[..]

Ik weet zeker dat als God mij niet vast houd ik tot werkelijk alles in staat zou zijn.

Maar nu MET God?
quote:
[..]

Hm, kun je dat wat meer uitleggen?

Ik ben universeel. Ik kan me met iedereen identificeren. Ik ben niet zwart of wit; ik ben grijs.
quote:
[..]

Dan ben je dus een knappe meid? Of zou je dat niet van jezelf kunnen zeggen?

Nee, niet qua uiterlijk. Maar qua innerlijk ben ik soms gewild.
quote:
[..]

Dan heb je zeker regelmatig al eens mannen het hart gebroken

Denk dat het wel meevalt. Ik geef het meestal snel genoeg aan.
quote:
Ik heb ze in geen jaren meer gezien dus ik weet het niet. Maar ik weet wel dat hij niet gelukkig was met die gevoelens. Hij zal zeker proberen er van af te komen.
Maar als het hem niet lukt?
quote:
De Bijbel blijft natuurlijk nummer 1. Je bedoelt die boeken van Tim Laheye of niet?
idd
pi_9731988
Op zaterdag 12 april 2003 02:25 schreef Mariel het volgende:
quote:
Ik bedoel vanuit mezelf
Waarom wordt je dan arrogant dan?

{q}Maar nu MET God?[/q]

Ja, net zoals de Psalmist zegt, "met mijn God spring ik over een muur," of zoals Paulus zegt, "ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft. Met Gods hulp en genade blijf ik in alles staande, maar zonder dat, zink ik meteen weg. Dan zou ik met de eerste de beste meteen het bed in duiken.

quote:
Ik ben universeel. Ik kan me met iedereen identificeren. Ik ben niet zwart of wit; ik ben grijs.
Maar dat zou het leven dan juist makkelijker moeten maken.
quote:
Nee, niet qua uiterlijk. Maar qua innerlijk ben ik soms gewild.
Wat zijn jou goede eigenschappen dan?
quote:
Maar als het hem niet lukt?
Ik heb hem al jaren niet meer gezien, ik weet 't niet.
Jezus is Heer
pi_9732998
Ik geloof dat iedereen weer behoorlijk offtopic zit...
pi_9733427
Om de boel dan maar weer on topic te trekken, er zijn ook religies, m.n. Oosterse, waarbij seks in het geheel geen heet hangijzer is dat de gelovigen onderdompelt in een levenslange worsteling met de vleselijke lusten. Erg sympathiek vind ik dit. Maar het is natuurlijk ook een klein raadseltje. Althans hoe komt het toch dat van de grote wereldreligies de meesten zo'n zware wissel trekken op zoiets alledaags als seksualiteit. Als je seksualiteit op een andere, minder beladen manier zou benaderen dan zou heel wat alledaagse psychopathologie vervallen imho. Dan zou een vraag of je wel of niet aan seks zou mogen doen voor zoiets als het huwelijk niet de beste geesten van iedere generatie opeisen in oeverloos getheoretiseer en gezwets. Dan zou niemand zich datgene wat van nature bovendrijft in de mens hoeven te ontzeggen o.g.v. wankele theorieën... Mooi toch eigenlijk?
I´m back.
pi_9733469
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
Om de boel dan maar weer on topic te trekken, er zijn ook religies, m.n. Oosterse, waarbij seks in het geheel geen heet hangijzer is dat de gelovigen onderdompelt in een levenslange worsteling met de vleselijke lusten. Erg sympathiek vind ik dit. Maar het is natuurlijk ook een klein raadseltje. Althans hoe komt het toch dat van de grote wereldreligies de meesten zo'n zware wissel trekken op zoiets alledaags als seksualiteit. Als je seksualiteit op een andere, minder beladen manier zou benaderen dan zou heel wat alledaagse psychopathologie vervallen imho. Dan zou een vraag of je wel of niet aan seks zou mogen doen voor zoiets als het huwelijk niet de beste geesten van iedere generatie opeisen in oeverloos getheoretiseer en gezwets. Dan zou niemand zich datgene wat van nature bovendrijft in de mens hoeven te ontzeggen o.g.v. wankele theorieën... Mooi toch eigenlijk?
Kort door de bocht hoor, de Hare Krishna doen bijna helemaal niet aan seks, alleen voor de voortplanting. En dat veel van de psychopathologie opgedoekt zou kunnen worden als het taboe rond seks verdwijnt, vind ik eigenlijk ook onzin. Ik vraag me af op welke cijfers en statistieken je je baseert, waarschijnlijk is dat meer een vooroordeel van jou.
Jezus is Heer
pi_9733794
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 11:32 schreef Watchman het volgende:

[..]

Kort door de bocht hoor, de Hare Krishna doen bijna helemaal niet aan seks, alleen voor de voortplanting. En dat veel van de psychopathologie opgedoekt zou kunnen worden als het taboe rond seks verdwijnt, vind ik eigenlijk ook onzin. Ik vraag me af op welke cijfers en statistieken je je baseert, waarschijnlijk is dat meer een vooroordeel van jou.

Ik baseer me niet op cijfers en statitieken, maar op gezond boerenverstand. Ook heb ik het niet over Hare Krishna's, althans ik kan die jongelui met die kale koppen, een belletje en kleurrijke kleden op de Dam niet zo gauw associëren met de vleselijke lusten. Iig is het geen vooroordeel om te veronderstellen dat het Christendom met zijn krampachtige mores t.a.v. seksualiteit verantwoordelijk is voor heel wat ongeluk. Dat is een waarheid als een koe. Al die mentale energie, zoals mej. M.ALTA. zou zeggen, die verspild wordt met het gedelibereer omtrent de vleselijke lusten, alle pre-occupaties, obsessies en frustraties, alle getormenteerde zielen die dit oplevert, zouden getransformeerd kunnen worden c.q. als sneeuw voor de zon verdwijnen als de schuldbeladen grauwsluier van het Christendom er maar niet overheen viel. Deze schuldbeladenheid en al het geneuzel van dien zie je niet in de Oosterse "religies". I.p.v. het te hebben over allerlei kwezelige regeltje, verboden, geboden en wat dies meer zij omtrent seksualiteit zou je beter kunnen discussiëren over hoe je je seksleven kunt optimaliseren, zodat je een betere relatie krijgt en je dus niet hoeft te scheiden... Lijkt mij dat God dat heel wat meer zou appriciëren, wat jij...?
I´m back.
pi_9734107
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 11:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik baseer me niet op cijfers en statitieken, maar op gezond boerenverstand. Ook heb ik het niet over Hare Krishna's, althans ik kan die jongelui met die kale koppen, een belletje en kleurrijke kleden op de Dam niet zo gauw associëren met de vleselijke lusten. Iig is het geen vooroordeel om te veronderstellen dat het Christendom met zijn krampachtige mores t.a.v. seksualiteit verantwoordelijk is voor heel wat ongeluk. Dat is een waarheid als een koe. Al die mentale energie, zoals mej. M.ALTA. zou zeggen, die verspild wordt met het gedelibereer omtrent de vleselijke lusten, alle pre-occupaties, obsessies en frustraties, alle getormenteerde zielen die dit oplevert, zouden getransformeerd kunnen worden c.q. als sneeuw voor de zon verdwijnen als de schuldbeladen grauwsluier van het Christendom er maar niet overheen viel. Deze schuldbeladenheid en al het geneuzel van dien zie je niet in de Oosterse "religies". I.p.v. het te hebben over allerlei kwezelige regeltje, verboden, geboden en wat dies meer zij omtrent seksualiteit zou je beter kunnen discussiëren over hoe je je seksleven kunt optimaliseren, zodat je een betere relatie krijgt en je dus niet hoeft te scheiden... Lijkt mij dat God dat heel wat meer zou appriciëren, wat jij...?

Wat een enorm dom ge-generaliseer van christenen. God heeft de seksualiteit zelf gemaakt man! Wat zeur je nou eigenlijk?!
Jezus is Heer
pi_9734145
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 12:31 schreef Watchman het volgende:

[..]

Wat een enorm dom ge-generaliseer van christenen. God heeft de seksualiteit zelf gemaakt man! Wat zeur je nou eigenlijk?!

Wat nou weer ge-zeur man... Wil jij wel eens even netjes blijven!
I´m back.
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:49:54 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_9734280
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:47 schreef Watchman het volgende:
Je weet niet waar je over praat man. Oke, het onderzoek van Dean Hamer uit 1993, waar hij mee aan leek te geven dat bepaalde markers op de x chromosomen voor homofilie zouden zorgen. Wat trouwens door de Franse topgeneticus wijlen Jerome Lajeune totaal de grond in is geboord. En vervolgens zegt hij zelf in het Amerikaanse Scientific Magazine als hem naar zijn onderzoek gevraagd wordt, dat het niet betekent dat er nu bewijs voor is. In Scientific Magazine staat een studie van G. Ebers, die aangeeft dat er geen bewijs voor is. Ik heb elders in het forum er uitgebreid over gesproken. Ik zal het eens opzoeken. In nederland hebben we de Leidse hoogleraar G.J.M. van den Aardweg, die in zijn boeken aantoond hoe alle wetenschappelijke werken hierover bevooroordeeld zijn, en zelfs vervalst en statistisch en methodologisch onjuist/verkeerd.

Bezoek ook deze site eens:

http://www.narth.com/

Oja, het boek van GJM van den Aardweg, als we het dan toch over onmethodologisch hebben. Dat is ook niet echt met gejuich in de psychologische wereld ontvangen. En over welk Scientific Magazine heb je het?
De refutatie van het gen-experiment, door the University of Western Ontario is trouwens geen absolute refutatie, het stelt enkel dat er meer onderzoek naar gedaan moet worden. Inderdaad, een keihard bewijs is er niet, anders zouden we deze discussie natuurlijk niet meer gehad hebben, maar de volgende aanwijzingen zijn toch op z'n minst opmerkelijk te noemen:

1991: Northwestern University's Michael Bailey and others find greater homosexual correlation among identical twins than fraternal.
1991: Salk Institute's Simon LeVay discovers that a tiny section of the hypothalamus in the brain is smaller in gay men than in straight men.
1992: Laura Allen and Richard Gorski of the University of California at Los Angeles discover that a section of the fibers connecting the right and left hemispheres of the brain is one-third larger in gay men than straight men.
1993: National Cancer Institute's Dean Hamer study finds possible location of 'gay gene'; on the X chromosome, inherited from mothers.
1995: Geneticists Shang-Ding Zhang and Ward Odenwald of the National Institutes of Health discover that a single transplanted gene can cause fruit flies to display homosexual behavior.
1995: Hamer repeats his 1993 findings with a follow-up study.
1999: Western University releases its study on gay brothers

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')