abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9308945
Op dit moment schieten de Amerikanen in Irak miljarden in de lucht. En terwijl dit gebeurt voltrekt zich in Afrika een grote humanitaire ramp. Miljoenen mensen dreigen van de honger om te komen. Zeker als de oorlog nog lang gaat duren want de aandacht gaat nu naar Irak en niet naar Afrika.
Een ander punt is dat hulpverleners zich nu op Noord-Irak gaan richten en uit Afrika weggeroepen worden omdat er een tekort aan hulpverlening is.
Ik vraag me af of Dhr Bush, Rumsfeld en Cheney zich dit realiseren.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:06:25 #2
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_9309035
En natuurlijk is er ook nog genoeg te doen in de USA zelf, genoeg problemen voor Bush in eigen land.
yankee charlie dinges
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:07:39 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9309059
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:06 schreef hyperfuzz het volgende:
En natuurlijk is er ook nog genoeg te doen in de USA zelf, genoeg problemen voor Bush in eigen land.
Ja, waarom denk je dat ie hiermee begonnen is? Oudste truc ter wereld: Zoek een buitenlandse vijand om de aandacht af te leiden van je binnenlandse problemen..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:08:22 #4
10692 nomad
Green on... GO!
pi_9309073
Vast wel, maar denkelijk hebben ze dit afgedaan met "prioriteiten stellen"
hoorde ik daar een biertje roepen?
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:10:06 #5
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_9309103
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ja, waarom denk je dat ie hiermee begonnen is? Oudste truc ter wereld: Zoek een buitenlandse vijand om de aandacht af te leiden van je binnenlandse problemen..

Zou heel goed kunnen idd, maar daar gaat het nu niet echt over Als ik Bush was, vond ik de binnenlandse problemen belangrijker dan Irak... of Afrika dus...
yankee charlie dinges
pi_9309546
Mja... dit was wel te verwachten, deze belangstelling. Zoals er ook geen belangstelling is voor Afrika.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:43:36 #7
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9309631
De VS heeft onlangs 15 miljard dollar vrij gemaakt voor AIDS bestrijding in Afrika.

Verder zoeken ze het daar zelf maar uit

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9309654
Nu Frankrijk, Rusland, Duitsland en België geen geld aan de oorlog spenderen kunnen zij best wel even Afrika gaan helpen, vind je zelf ook niet?
Nice country! We'll take it.
pi_9309684
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:45 schreef Alan_Partridge het volgende:
Nu Frankrijk, Rusland, Duitsland en België geen geld aan de oorlog spenderen kunnen zij best wel even Afrika gaan helpen, vind je zelf ook niet?
je hebt gelijk.. het evil empire heeft het te druk...

maar alle gekheid op een stokje...

zijn er geen serieuze reacties?

pi_9309842
Ik ben anders heel serieus, hoor. Laat al die landen die zo vreselijk hard met de vredesvlag staan te zwaaien hun aandacht dan nu maar richten op de arme mensen in Afrika. De VS, Spanje, de UK en Australië hebben het nu even te druk met een land te bevrijden van een tiran.
pi_9309920
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:01 schreef Alan_Partridge het volgende:
Ik ben anders heel serieus, hoor. Laat al die landen die zo vreselijk hard met de vredesvlag staan te zwaaien hun aandacht dan nu maar richten op de arme mensen in Afrika. De VS, Spanje, de UK en Australië hebben het nu even te druk met een land te bevrijden van een tiran.
Euhm... Artsen zonder Grenzen heten niet voor niks zo... als het om hulpverlening gaat bestaan er geen grenzen...
  zaterdag 22 maart 2003 @ 23:10:42 #12
8502 BAZZA
pi_9309981
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Euhm... Artsen zonder Grenzen heten niet voor niks zo... als het om hulpverlening gaat bestaan er geen grenzen...

Voor AZG wel hoor, ze hebben zich tot buiten de grenzen van Tsetsjenie geplaatst.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9310155
Dus de VS mag dat OOK nog gaan oplossen daaro?

Is wel makkelijk als het fout gaat, dan kunnen de andere landen zeggen dat het anders had gemoeten. De beste stuurlui staan aan wal zeg maar.

Er zijn wereldwijd genoeg humanitaire rampen, en er is echt niet 1 specifiek land dat alles moet oplossen daaro terwijl ze het zelf al druk hebben. Zoals al eerder gezegd: Frankrijk en consorten zitten nu toch op hun luie gat.

pi_9310215
Tot ze weer wat kernbommen moeten testen op Mururoa. Of Mugabe ontvangen. Chirac heeft het er maar druk mee.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 23:31:09 #15
22309 goflow
all alone.
pi_9310279
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op dit moment schieten de Amerikanen in Irak miljarden in de lucht. En terwijl dit gebeurt voltrekt zich in Afrika een grote humanitaire ramp. Miljoenen mensen dreigen van de honger om te komen. Zeker als de oorlog nog lang gaat duren want de aandacht gaat nu naar Irak en niet naar Afrika.
Een ander punt is dat hulpverleners zich nu op Noord-Irak gaan richten en uit Afrika weggeroepen worden omdat er een tekort aan hulpverlening is.
Ik vraag me af of Dhr Bush, Rumsfeld en Cheney zich dit realiseren.
Neen, dat doen ze niet. En de dag dat Afrika ook maar ERGENS op de politieke agenda word gezet mag een wonder worden genoemd. Dat continent word al honderden jaren door de rest van de wereld genaaid, en ik zie dat niet zo snel veranderen.
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:26 schreef Alan_Partridge het volgende:
Tot ze weer wat kernbommen moeten testen op Mururoa. Of Mugabe ontvangen. Chirac heeft het er maar druk mee.
Wat moeten ze dan doen, Mugabe helemaal afsluiten, sancties, geen discussie proberen te voeren?
Leuk he, dan kunnen we over een paar jaar daar ook een oorlog beginnen.
pi_9310326
goddomme... ik zeg alleen dat Amerika op een zeer slecht tijdstip die verdomde oorlog begonnen is. En we moeten allen tesamen helpen vind ik. Maar laat maar...ik heb hier te maken met een asociaal stelletje betweters zie ik...

sluit dit topic maar of zo... laat het maar rotten zoals Afrika

een normale discussie is te moeilijk...

pi_9310328
Mugabe moeten ze net als Saddam hard aanpakken en verwijderen. Maar ik vrees dat Afrika zo'n rotzooi is dat alleen als het Westen op één lijn zit we daar pas structureel kunnen ingrijpen. De liefdadigheid houdt de mondiale onderklasse alleen maar in stand, alleen als ze ons kapitalistische en democratische systeem overnemen zullen ze zich uit de beerput omhoog kunnen werken en voor zichzelf kunnen zorgen.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 23:35:37 #18
8502 BAZZA
pi_9310334
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:31 schreef goflow het volgende:

Neen, dat doen ze niet. En de dag dat Afrika ook maar ERGENS op de politieke agenda word gezet mag een wonder worden genoemd.

Dat is in de jaren 70 en 80 erg veel gebeurt, het heeft weinig nut gehad.
pi_9310356
In Afrika is niet veel te halen.
pi_9310377
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:37 schreef schatje het volgende:
Soedan herbergt wel terroristen natuurlijk...
  zaterdag 22 maart 2003 @ 23:40:00 #21
8502 BAZZA
pi_9310392
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:37 schreef schatje het volgende:
Een continent potentiele slaven is het nog altijd hoor
pi_9310437
Goud, diamanten, hout, koffie, steenkool, electriciteitskolen, aardolie, platinum-metalen, vanadium, chroom en andalusiet, asbest, fluorspar, ijzer, lood, mangaan, antimonium, nikkel, uranium en vermiculiet, etc.

In Afrika is genoeg te halen.

zaterdag 22 maart 2003 @ 23:45:18 #23
8502 BAZZA
pi_9310457
Misschien is het tijd om de VOC en WIC weer nieuw leven inteblazen...
we hebben behoefte aan goedkope grondstoffen
  zaterdag 22 maart 2003 @ 23:54:01 #24
22309 goflow
all alone.
pi_9310535
quote:
Dat is in de jaren 70 en 80 erg veel gebeurt, het heeft weinig nut gehad
Tsja klopt. Westerse landen hebben toen een berg geld geleend aan meerdere afrikaanse landen, hier is vervolgens niet goed mee om gegaan, en ziehier de shit 20 jaar later. Torenhoge schulden, corruptie, bellabberde economie, en slecht onderwijs.

Je kan natuurlijk makkelijk zeggen "eigen schuld dikke bult". Het zal jou waarschijnlijk totaal aan je reet roesten wat er met die mensen daar gebeurd, maar diegenen die nu sterven van de honger zijn wel het slachtoffer van al die ellende geworden, en ze kunnen er zelf niks aan doen.
We zeggen nu toch ook niet "Ja sorry die Saddam is een lul, maar hij zit daar nu eenmaal... Alle Iraqi's, sorry maar jullie hebben gewoon pech." En dat ie dan nog even wat landgenoten de vernieling in helpt. Tuurlijk shit happens in Irak, maar is nog niks vergeleken met wat er in sommige landen in Afrika gaande is, en het is hoog tijd dat we met z'n allen eens die kant op kijken.

pi_9408477
De prioriteiten van het wereldkapitalisme... volgens http://www.el-comandante.com/ned/capitalism.htm

Jaarlijks bedrag dat nodig is voor:
Onderwijs voor iedereen 6 miljard $
Drinkbaar water voor iedereen 9 miljard $
Gezonde bevallingen voor alle vrouwen 12 miljard $
Basisgezondheidszorg en voeding voor iedereen 13 miljard $
Uitroeing van ergste armoede 40 miljard $

Jaarlijkse uitgaven voor:
Feestjes en vermaak voor managers in Japan 35 miljard $
Alcoholische dranken in Europa 105 miljard $
Drugs 400 miljard $
Bewapening 780 miljard $
Reclame en marketing 1000 miljard $