abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2003 @ 23:22:34 #1
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_9294704
Ik heb ooit een boek over de voorspellingen van Nostradamus gelezen, hierin voorspelde hij de komst van een derde anti-christ. Dat zou een tijd terug zijn, weet iemand precies wat hij hierover gezegd heeft?
Nu met Irak enzo, zul je over een jaar zien dat die stiekemerd weer eens gelijk heeft gehad
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_9294767
of mensen gaan gewoon ffkes die boekjes lezen en plannen dan hun ding op die data's:P
Nee ik ben geen 14
pi_9294780
Zoveel boeken je leest over Nostradamus, zoveel verschillende interpretaties zijn er waarschijnlijk over zijn voorspellingen. De Derde Anti-Christ is ook al aan verschillende figuren gekoppeld, van Hitler tot Ghadaffi tot Saddam Hussein.

Zoek eens via Google, er zijn zat Internet-sites hierover...

pi_9294887
+2 Relevant LOL
kzal ff kieken:)
Nee ik ben geen 14
  zaterdag 22 maart 2003 @ 00:58:44 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_9296344
Ik heb hier wat boeken over de kwatrijnen van Nostradamus, daar in staan ondermeer de volgende kwatrijnen:

"In het jaar 1999 en zeven maanden, Zal uit de hemel komen een grote Koning der Verschrikking, Hij zal de grote Koning van Agolmois doen opstaan, En daarvoor en daarna zal Mars met veel genoegen heersen."

"Na grote ellende voor de mensheid nadert nog grotere, Als de grote cyclus van de eeuwen wordt vernieuwd: Als het bloed, melk, hongersnood, oorlog en ziekte regent.
In de hemel zal een vuur worden gezien, met een staart van vonken"

"Mabus zal snel sterven en er zal plaatsvinden een vreselijke vernietiging van mensen en dieren.
Plotseling zal de wraak verschijnen, honderd handen, dorst en honger als de komeet voorbijkomt"

"De wrede sekte van de moslems zal komen.
Wapens verbergend onder hun mantels. Hun leider zal Florence innemen en het tweemaal verbranden, en sluwe mannen zonder wetten vooruitzenden."

"Op een dag zullen de twee supermogendheden vrienden zijn.
Hun grote macht zal zich vermeerderd zien.
Het nieuwe land (Amerika) zal op het hoogtepunt van zijn macht zijn.
Aan de bloeddorstige (de antichrist) wordt het getal verteld"
(C5 57)

"De twee zullen niet lang bondgenoten blijven.
Binnen dertien jaar zullen zij zich overgeven aan barbaarse en Iraanse leiders.
Er zullen grote verliezen zijn aan beide zijden.
Dat met Petrus Romanus (de laatste paus) zal zegenen."

Gezellig hè?
Nog eentje?
Oke!

"Een vreselijke oorlog die in het Westen wordt voorbereid, In het volgende jaar zal de pest komen. Zo vreselijk, dat jong en oud en dier er niet aan zullen ontkomen. Bloed, vuur, Mercurius, Mars, Jupiter in Frankrijk."

Voor alle duidelijkheid, ik heb deze boeken al minimaal 15 jaar in de kast liggen.
De kwatrijnen zijn dus niet aangepast door de schrijver door de gebeurtenissen van de aflopen twee jaar.
Toen speelde de koude oorlog namelijk nog.

Na de aanslagen van 9-11 ben ik ook eens even gaan neuzen in die boeken, en toen vond ik dit wel heel erg frappant:

C6 97
"De hemel zal op vierenvijftig graden heet worden.
Vuur nadert de grote stad, een enorme wijd verspreide vlam laait hoog op.
Als zij bewijs willen hebben van de Noormannen."

Daar stond de volgende uitleg onder:

Het is vaak moeilijk om zeker te zijn van wat er precies wordt bedoeld in verzen van Nostradamus die op onze eigen toekomst slaan, maar in het geval van dit kwatrijn kan alleen de betekenis van de laatste regel eigenlijk echt enige twijfel oproepen. De verwijzing naar "vijfenveertig graden" in de eerste strofe moet slaan op de geschatte breedte en/of lengte van een bepaalde streek van de aardoppervlak; redelijkerwijs kan het niet worden opgevat als een astronomische verwijzing die slaat op bijvoorbeeld elevatie of een bepaald dierenriemteken, omdat in dit geval de rest van het kwatrijn betekenisloos zou zijn. Als geografische verwijzing naar lengte en/of breedte ergens tussen 40 en 50 graden zou kunnen slaan op een aantal streken, waaronder de olieproducerende gebieden in het midden oosten en een groot deel van het vasteland van de Verenigde Staten, inclusief heel New England en New York. Het zou kunnen dat dit een van Nostradamus dubbele voorspellingen was, slaande op deze BEIDE delen van de wereld, maar de betekenis van de 'grote nieuwe stad' in de tweede regel van het kwatrijn maakt duidelijk dat de primaire portee van de voorspelling de Verenigde Staten betreft, want elke andere vermelding van een 'nieuwe stad' in de kwatrijnen lijkt om een Amerikaanse interpretatie te vragen, als verwijzing naar Washington, San Francisco, of meestal New York.
Het zou dan lijken dat de regels twee en drie een voorspelling zijn van een grootschalige nucleaire aanval op de Verenigde Staten (die mogelijk verband zal houden met een dergelijke gebeurtenis in het Midden-Oosten), waarbij New York wordt getroffen door naderend vuur."

Is dit frappant of niet!?!

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:36:56 #7
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_9298281
Nostradamus
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties