Het zou gaan om een jaarafrekening. Nu kan ik me niet herinneren dat mijn jaarafrekening ooit zo hoog is geweest (bijna 900 piek! even ter referentiekader), dus ik heb fluks mijn bank gebeld om de boel terug te laten storten (doen ze, de schatten) en NUON een briefje geschreven waarin ik vraag om een gespecificeerde factuur en, als de vordering dan toch gegrond blijkt te zijn, een betalingsregeling.
Daarop vooruitlopend, is dat bedrag nou reeel?
quote:Ik woon in een flat. Vereniging Van Eigenaren regelt dat dus. Die vereniging heb ik aan het eind van het vorige jaar wel zo'n 400 EURO moeten betalen qua jaarafrekening herinner ik mij nu (en dat komt redelijk overeen met de voorgaande jaren).
Op vrijdag 21 maart 2003 14:14 schreef Lucille het volgende:
Dat hangt af hoeveel voorschot je normaal betaald en hoeveel je verbruikt.
Ik voel er toch weinig voor om dat bedrag nu ook nog ns aan de NUON te schenken.
quote:De Vereniging Van Eigenaren regelt ook de energie rekening? Vreemd.
Op vrijdag 21 maart 2003 14:16 schreef Argento het volgende:[..]
Ik woon in een flat. Vereniging Van Eigenaren regelt dat dus. Die vereniging heb ik aan het eind van het vorige jaar wel zo'n 400 EURO moeten betalen (en dat komt redelijk overeen met de voorgaande jaren) qua jaarafrekening.
Ik voel er toch weinig voor om dat bedrag nu ook nog ns aan de NUON te schenken.
quote:Lijkt mij ook vreemd dat de VVE alles regelt. Vaak is het zo dat verwarming (meestal stadsverwarming) en water binnen de VVE bijdrage valt, maar dat gas en elektra wel gewoon via de Nuon lopen.
Op vrijdag 21 maart 2003 14:17 schreef Lucille het volgende:[..]
De Vereniging Van Eigenaren regelt ook de energie rekening? Vreemd.
quote:Ligt aan je verbruik natuurlijk. Maar begrijp iki goed dat je nog geen jaarafrekening hebt gehad?
Op vrijdag 21 maart 2003 14:12 schreef Argento het volgende:
Ik logde zojuist niets vermoedend om ns even lekker te internetbankieren. Tot mijn grote genoegen kon ik vaststellen dat mijn salaris is gestort en tot mijn grote schrik dat de NUON een bedrag van ruim 400 Euro van mijn teerbeminde rekening heeft weggenomen!Het zou gaan om een jaarafrekening. Nu kan ik me niet herinneren dat mijn jaarafrekening ooit zo hoog is geweest (bijna 900 piek! even ter referentiekader), dus ik heb fluks mijn bank gebeld om de boel terug te laten storten (doen ze, de schatten) en NUON een briefje geschreven waarin ik vraag om een gespecificeerde factuur en, als de vordering dan toch gegrond blijkt te zijn, een betalingsregeling.
Daarop vooruitlopend, is dat bedrag nou reeel?
quote:Maar daar heb je toen wel netjes een factuur van gekregen?
Op vrijdag 21 maart 2003 14:19 schreef drLiter het volgende:
ikzelf heb een aanslag gehad van 1400 euro ... over twee jaar te weinig betaald (uhuh), huis waar ik nu zit, van een vriend moest ook even 900 euro na calculatie betalen ...
schijnt dat DWZ er nu ook bij inzit, en nog meer dingen vanuit de gemeente.
Zijn er meer mensen die onlangs een vette vordering van de NUON op hun dak hebben gekregen?
Ik heb net even de VVE gebeld, en het is inderdaad zo dat hun afrekening alleen de stookkosten betreft. Gas en electra komt van de NUON vandaan.
Maar dan nog ga ik dat natuurlijk niet in 1 keer betalen. Ze overschatten mijn vermogensrechtelijke positie schromelijk
quote:Je betaald dus in je service kosten je energie nota?
Op vrijdag 21 maart 2003 14:16 schreef Argento het volgende:[..]
Ik woon in een flat. Vereniging Van Eigenaren regelt dat dus. Die vereniging heb ik aan het eind van het vorige jaar wel zo'n 400 EURO moeten betalen qua jaarafrekening herinner ik mij nu (en dat komt redelijk overeen met de voorgaande jaren).
Dan kan de Nuon nooit bij jou afschrijven want dan handelen ze met de VVE.
quote:Zijn wel alle maandelijkse voorschooten afgeschreven? Er zijn nl meer problemen geweest met Nuonafrekeningen, waarbij na een tijdje bleek dat bij een aantal mensen de voorshvooten nooit waren afgeschreven, waardoor ze bij de afrekening de voorschotten ook nog moesten betalen.
Op vrijdag 21 maart 2003 14:25 schreef Argento het volgende:
Ik heb helemaal niets gehad van de NUON. Ja, reclame van groene stroom...Ik heb net even de VVE gebeld, en het is inderdaad zo dat hun afrekening alleen de stookkosten betreft. Gas en electra komt van de NUON vandaan.
Maar dan nog ga ik dat natuurlijk niet in 1 keer betalen. Ze overschatten mijn vermogensrechtelijke positie schromelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 21-03-2003 14:29]
Mijn verbruik.
-Ik heb een computer die nogal ns aan staat. Maar ook niet echt de hele dag.
-De TV staat aan, maar dat beperkt zich ook wel tot savonds.
-Lampen branden, maar ik dacht dat die kosten alleen in het vervangen van peertjes zat.
-Kookgas wordt gebruikt, maar ook lang niet elke avond.
Moet dat nu echt 400 Euro kosten?!?!?
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nuon
quote:Dan is dit voor elektra. Wel een beetje veel.
Op vrijdag 21 maart 2003 14:25 schreef Argento het volgende:
Ik heb helemaal niets gehad van de NUON. Ja, reclame van groene stroom...Ik heb net even de VVE gebeld, en het is inderdaad zo dat hun afrekening alleen de stookkosten betreft. Gas en electra komt van de NUON vandaan.
quote:Heb je een waterbed?
Op vrijdag 21 maart 2003 14:28 schreef Argento het volgende:
Tja...Mijn verbruik.
-Ik heb een computer die nogal ns aan staat. Maar ook niet echt de hele dag.
-De TV staat aan, maar dat beperkt zich ook wel tot savonds.
-Lampen branden, maar ik dacht dat die kosten alleen in het vervangen van peertjes zat.
-Kookgas wordt gebruikt, maar ook lang niet elke avond.Moet dat nu echt 400 Euro kosten?!?!?
quote:Zo eens in de maand a 2 maanden schrijft de NUON een bedrag van ongeveer 40 Euro af. Dat is deze maand overigens ruim 80 Euro!
Op vrijdag 21 maart 2003 14:27 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Zijn wel alle maandelijkse voorschooten afgeschreven? Er zijn nl meer problemen geweest met Nuonafrekeningen, waarbij na een tijdje bleek dat bij een aantal mensen de voorshvooten nooit waren afgeschreven, waardoor ze bij de afrekening de voorschotten ook nog moesten betalen.
En dan ook nog die 400??
Bleek dat ze op de een of andere manier compleet verkeerde meterstanden hadden staan (kerel van Nuon zelf had ze notabene opgenomen);
veel gezeik later kreeg ik 480 euro terug ipv. dat ik 550 euro moest betalen.
Scheelt nogal wat
(Dus kijk als eerste eens of jouw meterstanden wel overeenkomen met die die zij in hun systeem hebben staan)
quote:Hoe kan je voorschot nou niet elke maand zijn afgeschreven? En deze maand ineens een ander bedrag zijn?
Op vrijdag 21 maart 2003 14:32 schreef Argento het volgende:[..]
Zo eens in de maand a 2 maanden schrijft de NUON een bedrag van ongeveer 40 Euro af. Dat is deze maand overigens ruim 80 Euro!
En dan ook nog die 400??
Maar als wel alle voorschotten zijn afgeschreven lijkt 400 euro me idd een absurd bedrag.
Afwasmachine heb ik niet. Ook geen waterbed. Geen bubbelbad. Slechts 2 TV's die echt niet tegelijk aanstaan. Geen dikke stereotoren, daar heb ik mijn computer/MP3 voor, en bovendien zit ik de hele dag op mijn werk. Mijn vriendin is hier weliswaar overdag, maar die is bepaald niet spilziek te noemen.
Dit berichtje heb ik inmiddels succesvol verzonden:
quote:
Geachte dames en heren.Tot mijn grote schrik ontdekte ik dat u op 20 maart jl. een bedrag van ruim 405 Euro van mijn rekening heeft afgeschreven. Het zou volgens de omschrijving gaan om een jaarafrekening, doch, een dergelijk document heb ik nimmer van u mogen ontvangen.
Gaarne ontvang ik zulks alsnog, verzien van een deugdelijke specificatie.
Ik wijs u er overigens op dat de NUON reeds in maandelijke termijnen bedragen van om en nabij de 40 Euro van mijn rekening afschrijft. Ik verkeer in de veronderstelling dat ik daarmee aan mijn betalingsverplichtingen voldoe en dat het voornoemde bedrag van ruim derhalve 405 Euro onverschuldigd is.
Ik heb mijn bank reeds opdracht gegeven het bedrag terug te boeken, hetgeen zij zullen doen.
Uw bericht zie ik met belangstelling tegemoet.
quote:Ik keek verkeerd.
Op vrijdag 21 maart 2003 14:34 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Hoe kan je voorschot nou niet elke maand zijn afgeschreven? En deze maand ineens een ander bedrag zijn?
Maar als wel alle voorschotten zijn afgeschreven lijkt 400 euro me idd een absurd bedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |