abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9278136
Welke gevolgen heeft de oorlog, als ie nog steeds aan de gang is, voor de festivals in Nederland/Belgie. (Fields Of Rock, Pink Pop, Graspop, Werchter, etc.) ?

Ik bedoel iig dan de internationale acts en met name die uit Amerika enzo....

In The Presence Of Enemies!
pi_9278176
Dat is per artiest verschillend. Sommige gaan gewoon door met optreden, anderen niet.

Ik weet nog wel dat er na 11 september een boel artiesten waren die niet kwamen, maar bijvoorbeeld Live kwam juist wel. Nu zijn ook de Red Hot Chili Peppers aan het optreden in Europa.

pi_9278347
Ik vrees eigenlijk het meeste voor MetallicA op F.O.R. en Werchter. Heb al kaarten voor Fields Of Rock, als MetallicA dan niet zou komen zou ik zeer teleurgesteld zijn als fan.....
pi_9278467
Als het aan Amerika ligt is de oorlog allang voorbij tegen de tijd dat Metallica naar Europa komt.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 10:55:16 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_9278503
Staan er op de websites van de betrokken bands geen statements over de oorlog?

zomaar even een gedachte....

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_9278587
Nog niet gekeken, heb net een awsome stuk gitaar geknald, dus ff geen tijd. Maar ik denk sowieso dat ze dat nu nog even achterwege laten, ze kijken eerst de kat uit de boom.....
pi_9280609
Zolang een of andere lijpo geen bommen op New York of London gooit, lijkt het me dat het voor alle artiesten nog steeds een ver-van-je-bed-show is en dat, indien er dan nog steeds een oorlog is, dit weinig invloed zal hebben op een tourschema van een band. Het is niet echt dat op Fields of Rock de raketten nu echt om je oren vliegen. Een eventuele oorlog op dat tijdstip zou dan meer als een excuus overkomen, dan als een valide reden.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:00:12 #8
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_9284532
mee eens, pas als er aanzienlijke dreiging zou zijn binnen Europa of de VS zou dat reden kunnen zijn voor een artiest of band om niet te gaan touren.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_9284977
mooi doel voor sadam ook trouwens he, tienduizenden mensen bij elkaar, bommetje erop...

Maar ik zie niet echt redenen waarom bands niet zouden optreden met de oorlog in Irak

zaterdag 22 maart 2003 @ 10:18:23 #10
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_9298436
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:16 schreef metalbazzz het volgende:
mooi doel voor sadam ook trouwens he, tienduizenden mensen bij elkaar, bommetje erop...

Maar ik zie niet echt redenen waarom bands niet zouden optreden met de oorlog in Irak

Ik zie ook geen reden, maar de bands zelf blijkbaar wel (en hun platenmaatschappijen, zoals Elektra), want de eerste afzeggingen zijn al binnen. Something Corporate heeft Europese tour geannuleerd, Tenacious D is eerder teruggekomen en nog een paar bands komen niet.
Happiness... is not a fish that you can catch
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 maart 2003 @ 10:25:13 #11
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9298484
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 10:18 schreef OLP_Moose het volgende:

[..]

Ik zie ook geen reden, maar de bands zelf blijkbaar wel (en hun platenmaatschappijen, zoals Elektra), want de eerste afzeggingen zijn al binnen. Something Corporate heeft Europese tour geannuleerd, Tenacious D is eerder teruggekomen en nog een paar bands komen niet.

Elektra is zeker nogal bang, want ook Blindside, wat notabene een Zweedse band is, heeft hun Europese tour moeten cancellen van Elektra.

Tot dusver is dat het enige label die zo paniekerig reageert. Misschien dat er nog meer volgen, maar hopelijk niet.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9302897
Ik hoop eerlijk gezegd op geen enkele afzegging van welke band voor welk festival dan ook, want dat zou natuurlijk enorm teleurstellend zijn voor de fans, sowieso als je alleen voor die band zou gaan...

Maarja, vingers kruisen!!!!!

pi_9366130
Weliswaar geen festival, maar toch:

Van de mojo site

quote:
Concert Kelly Rowland uitgesteld

De eerste afzegging door het uitbreken van de oorlog in Irak is -helaas- een feit. Destinys Child zangeres Kelly Rowland ziet door heersende situatie in de wereld voorlopig af van optredens in Europa. Hierdoor wordt haar optreden op donderdag 10 april in de Heineken Music Hall in Amsterdam Zuidoost uitgesteld naar een nog onbekende datum.

Als je al kaarten hebt gekocht, hoef je je geen zorgen te maken: je kaarten blijven geldig voor de nieuwe datum. Zodra de vervangende datum bekend is gemaakt, bestaat de mogelijkheid reeds gekochte kaarten in te leveren bij de bekende voorverkoopadressen.

dinsdag 25 maart 2003 @ 16:59:16 #14
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9366432
Stom gedoe.
pi_9372685
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:59 schreef Seborik het volgende:
Stom gedoe.
dat is een zeer juist statement

ik hoop gewoon net zoals IBANEZ dat alles gewoon goed gaat!!!

pi_9372695
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:59 schreef Seborik het volgende:
Stom gedoe.
*nods head*
  dinsdag 25 maart 2003 @ 22:10:39 #17
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_9374374
Concert van Matchbox20 op 5 april in Nederland zou ook afgelast zijn in verband met de oorlog. Watjes.
pi_9376908
als Metallica niet komt word ik echt gek

en ik hoop dat dat ook niet gebeurt met andere band`s , voor de fans!!

pi_9479731
Van Pollstar:
quote:
International Tour Round Up

Much like what happened in the aftermath of the September 11 attacks, many musicians are thinking twice about touring overseas in a time of war. Consequently, a great handful have chosen to err on the side of caution and have cancelled their tour plans.

Among the first to pull out were Tenacious D and Blindside, both of whom had European shows on the itinerary. The D were already in Europe and scheduled to head to Sweden when they abruptly decided to nix it all. A management source told VH1 the duo did not cancel out of security fears, but rather because they felt that "doing their thing" was inappropriate at such a serious time.

Lisa Marie Presley was due to hit Europe on a two-week promotional tour for her debut album, To Whom It May Concern, but backed out of those plans.

Matchbox twenty also culled their European concert plans, despite having sold out several gigs, including London's Wembley Arena. Lead singer Rob Thomas said, "Our concern is not only for the safety of our band and our crew but, more importantly, for the well-being of our fans, whom we certainly do not want to put at risk just by coming out to see us play.
"As global citizens, not just as Americans, we also feel that it would be inappropriate to be doing gigs just as this conflict has begun. However, we are a touring band and our commitment to playing live for our fans remains as strong as ever. We promise to cross the Atlantic and do these shows as soon as possible."
The band has already started rescheduling the postponed shows, with the first dates looking to start in September.

Although Tom Petty & The Heartbreakers had yet to announce any firm dates for their long-awaited European tour, the band decided to cancel anyway after consulting with European promoters. Dates for the tour, which was supposed to start in the U.K. July 3, are expected to be rescheduled.

Meanwhile, Kelly Rowland has rescheduled her earlier canceled U.K. tour. The Destiny's Child member was due to start in the U.K. April 13, but pulled out of the gigs due to fears of flying during wartime. Now, Rowland is set to pick up in September.

Shakira scrapped her plans to play Lebanon and Libya, but those countries are so close to the war zone that there would probably have been more raised eyebrows had she opted to go ahead. However, her European shows are still a go.

British band Turin Brakes, on the other hand, want to tour but are having trouble obtaining a visa for the States. Their bid was recently refused by the U.S. government and consequently, their tour has been put on hold.
According to the band's Web site, "The U.S. authorities [did] not disclose the reason why, but we suspect it is something to do with the current climate and situation in the Middle East. Turin Brakes will persevere to get a visa and will hopefully play these gigs in the near future.
"We are sorry for any disappointment."

While Senegal-native Youssou N'Dour didn't have any trouble getting his visa to play in the States, he did have trouble with his own conscience over playing, period.
"It is my strong conviction that the responsibility for disarming Iraq should rest with the United Nations. As a matter of conscience I question the United States government's apparent intention to commence war with Iraq," N'Dour said.
"I believe that coming to America at this time would be perceived in many parts of the world - rightly or wrongly - as a support of this policy, and that, as a consequence, it is inappropriate to perform in the U.S. at this juncture."
His seven-week tour was cancelled before war broke out, as a protest to what turned out to be the inevitable. However, N'Dour said he would like to "return to the U.S. in better times."

The Wu-Tang Clan may be giving the biggest finger up to naysayers if they indeed embark on their tour of Israel, as they plan on doing in May. Member Cappadonna said in a statement, "As Americans and hip-hop artists, we want to show solidarity with the people of Israel.
"No one thinks that a Hebrew-speaking country has anything to do with hip-hop, but hip-hop is alive in Israel and we are going there to foster the new generations' way of communicating."
Initial tour plans include stops in the cities of Tel Aviv, Beersheva, Haifa, Eilat, and Jerusalem, although no dates have been announced.

Looking ahead to summer festival plans, when Europe sees its heaviest influx of touring artists, the decision to go or not to go isn't so necessary yet. However, if the war continues through the summer months, it could mean big a lot of cancellations on the festival front.

Ziet er dus niet zo best uit....
  maandag 31 maart 2003 @ 11:26:42 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9479816
Had ik al gezegd dat ik het overdreven gedoe vind.
  dinsdag 1 april 2003 @ 09:45:39 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_9503870
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:26 schreef Seborik het volgende:
Had ik al gezegd dat ik het overdreven gedoe vind.
Is zoiets nu angst? of verlof opnemen?
Ze zien het volgens mij als een excuus om niet te moeten optreden, je bent in Europa in ieder geval veiliger dan in de VS. Veiligheid lijkt mij de enige te legitimeren reden, tegen de oorlog zijn doe je niet door jezelf niet te laten horen?! Het is in mijn ogen duperen om te duperen.

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 01-04-2003 10:09]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:36:03 #22
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9506033
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:45 schreef XL het volgende:

[..]

Is zoiets nu angst? of verlof opnemen?
Ze zien het volgens mij als een excuus om niet te moeten optreden, je bent in Europa in ieder geval veiliger dan in de VS. Veiligheid lijkt mij de enige te legitimeren reden, tegen de oorlog zijn doe je niet door jezelf niet te laten horen?! Het is in mijn ogen duperen om te duperen.

Het kan best wel angst zijn hoor, maar wel ingepeperde angst die eigenlijk niet echt realistisch is, maar dat maakt voor het gevoel verder weinig uit (nou ja, hierbij weinig denk ik). Misschien zijn het ook niet de artiesten zelf die het hem knijpen maar de platenbazen die hun mogelijke bron van inkomsten een risico toebedelen om een skutraket rond hun oren te krijgen.
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:37:04 #23
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9506056
Het kan ook nog zo zijn dat de wereldberoemde Amerikaanse geografische kennis boven komt drijven en ze denken dat Irak in de achtertuin van Blair ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')