abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:59:34 #1
36246 ixion
ir ixion that is
pi_9272257
voor de duidelijkheid;
ik ben persoonlijk níet tegen de oorlog in iraq!

maar, toen ik net het journaal aan het kijken was overviel me een gevoel van sympathie voor het iraaks-amerikaanse initiatief voor een vrede's wake, deze mensen protesteerden stil en concentreerden zich op de dialoog en probeerden aan te geven dat er tussen mensen onderling wel eenheid kan bestaan, door als iraki's en amerikanen samen te demonstreren.

deze mensen hielden zich afzijdig van de massademonstratie, omdat ze gedeeltelijk bang waren voor mogelijke acties tegen de demonstrerende amerikanen.

deze massademonstratie (ook in andere steden) bestond dan weer uit een tweetal groepen dat veel minder erenswaardig is!
* schreeuwerige linkse actievoerders die door een megafoon simpele en opruiende leuzen riepen
* allochtonen die allah akhbar (hoe schrijf je dit?;)), jihad en hamas roepen en vlaggen verbranden, terwijl ze hysterisch hun betoog tegen het zgn. zionistische imperialisme uitkrijsen.
en wie staat daar weer tussen?
juist ons politieke wonderkind, gretta...

door het verschil tussen deze twee soorten van demonstreren wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk hoezeer het protest vanuit linke hoek én de hoek vanuit partijen als het AEL uitmondt in kortzichtig hysterisch geschreeuw, terwijl het ook zó anders kan...

zucht
pi_9272308
Tussen brandende Israelische vlaggen, anti-Israelleuzen en gaskamerverwijzingen voelt ons aller Gretta zich prima thuis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9272333
Doe maar in De dag na de bommen: Landelijk demonstraties. Deze sluit ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')