quote:Ja, ik zit inderdaad op zowat niks. Maar na een paar iets te enthousiaste stop-pogingen die dus keihard mislukten heb ik besloten het nu HEEEEEEEL voorzichtig aan te pakken. Misschien wel overdreven voorzichtig, en misschien is er inderdaad nauwelijks verschil tussen 0 en 5, maar ik neem even het zekere voor het onzekere en ga pas over een paar maanden naar nul
Op woensdag 4 december 2002 22:51 schreef nozem het volgende:
Fogerty, als je een tijd op 5 mg zit en dat gaat redelijk kun je ook wel helemaal terug naar niks denk ik. 5 mg is zo weinig dat het amper nog invloed heeft op je serotoninepeil.
quote:Groot gelijk dat je voorzichtig doet.
Op woensdag 4 december 2002 22:53 schreef Fogerty het volgende:[..]
Ja, ik zit inderdaad op zowat niks. Maar na een paar iets te enthousiaste stop-pogingen die dus keihard mislukten heb ik besloten het nu HEEEEEEEL voorzichtig aan te pakken. Misschien wel overdreven voorzichtig, en misschien is er inderdaad nauwelijks verschil tussen 0 en 5, maar ik neem even het zekere voor het onzekere en ga pas over een paar maanden naar nul
Ik was eigenwijs en stopte vanaf 40mg in een keer en heb daar enorme spijt van gehad, ben vreselijk ziek geweest.
Ik denk echt dat je met deze medicatie met kleine stapjes het verst komt.
succes verder
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:05 schreef DarkElf het volgende:
Ik was eigenwijs en stopte vanaf 40mg in een keer
Mijn domste actie was van 20 naar niks, dat ging ook al gigantisch fout Niet zozeer lichamelijk trouwens, maar ik kan me voorstellen dat het bij een overstap 40 ---> nul ook lichamelijk misgaat.
quote:Ging heel erg fout maar ja nam de beslissing toen ik zo manisch als ik weet niet wat was.
Op woensdag 4 december 2002 23:09 schreef Fogerty het volgende:[..]
Mijn domste actie was van 20 naar niks, dat ging ook al gigantisch fout
Niet zozeer lichamelijk trouwens, maar ik kan me voorstellen dat het bij een overstap 40 ---> nul ook lichamelijk misgaat.
Jij bent verstandiger bezig
quote:Ik heb Prozac geslikt in een heel hoge dosis en het hielp voor geen meter.
Op donderdag 21 november 2002 18:21 schreef lloyd het volgende:
Echte zware AD zijn de klassieke zoals Anafranil en van de moderne bijv. Prozac..
Nu slik ik een half jaar 40mg Cipramil en heb geen last van bijwerkingen e.d. Wrs moet mijn dosis wel nog verhoogd worden ivm terugkomende depressies, maar daar heb ik nu nog even geen zin in
Als kalmeringstablet slik ik Oxazepam forte, 25 mg en om te slapen momenteel 2,5 mg Lorazepam.
Ik zit nu sinds een paar maanden op een dosis van 20mg (heel even op 30 gezeten) en ik moet binnenkort naar 30 of 40 mg omdat 20 mg niet voldoende lijkt te zijn. Dus een vraagje...
Wat is jullie ervaring met een verhoging, voelde je er slechter door, of hielp het echt. Ik heb namelijk geen zin om puur en alleen mezelf beter te voelen dankzij de pillen...
kus van Lies
quote:Wel een verbetering, ben niet meer suicidaal enzo, maar nu staat het een beetje stil. Bij mij sloeg het na ongeveer 15 dagen aan, ik kon weer mensen onder ogen komen en weer wat meer relativeren. Maar nu heb ik dus een zetje nodig om over dat dode punt heen te komen, voordat ik weer een terugval krijg. Het is dus meer uit voorzorg, dan dat de medicijnen niet aan slaan
Op zondag 16 maart 2003 17:39 schreef Lies25 het volgende:
Hee, ik gebruik nu sinds 12 dagen Seroxat 20mg. (jaja, we houden het exact bij) dus ik kan je niet helpen met je vraag. Ik heb wel gehoord dat als Seroxat niet helpt een ander middel (cypramil, efexor ofzo) wel kan helpen. Maar ik hoop voor jou dat een hogere dosis ook zal volstaan. hoe voel je je nu na al die maanden? echt geen verbetering at all?kus van Lies
Terug
quote:Ik denk dat ik dat nu maar eens ga doen. Ben vanmorgen vergeten het in te nemen en ik denk dat ik het maar gewoon eens even een tijdje helemaal niet inneem. Mij benieuwen of het tegenvalt, of dat er inderdaad gewoon zo goed als geen verschil is tussen 5 mg slikken of 0 mg slikken. 5 mg is wel echt heel weinig, dus ik heb goede hoop.
Op woensdag 4 december 2002 22:53 schreef Fogerty het volgende:
en misschien is er inderdaad nauwelijks verschil tussen 0 en 5, maar ik neem even het zekere voor het onzekere en ga pas over een paar maanden naar nul
quote:Ik ga het ook doen
Op woensdag 2 april 2003 16:58 schreef Fogerty het volgende:
Ik denk dat ik dat nu maar eens ga doen.
quote:op doktersadvies of zelf besloten?
Op woensdag 2 april 2003 17:15 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik ga het ook doen
.
Afbouwen dus (efexor). Spannend...
quote:Wat denk je?
Op woensdag 2 april 2003 17:17 schreef DarkElf het volgende:[..]
op doktersadvies of zelf besloten?
Ik ben er al een tijdje over aan het denken, omdat ik al lange tijd stabiel ben en het gaat goed met me. Omstandigheden (relatie, werk, seizoen) zijn optimaal. Dus in overleg met mijn therapeute heb ik dit besloten.
Vanochtend naar de huisarts geweest en alles goed doorgesproken, schema opgesteld. Vrijdag ga ik beginnen met 1 dag halve dosis, volgende dag weer een hele. Enz. Zo per drie weken verminderen met een halve dosis .
Hey, Moonah is wel goed, maar niet (meer) gek...
Ik ben er wel van teruggekomen, want achteraf blijkt dus dat ze wel degelijk helpen... tis niet altijd veel, maar iig wat... nu moet ik weer eens een afspraak met mn huisarts maken, en zien hoe we het verder gaan doen...
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:25 schreef Moonah het volgende:[..]
Ontopic maar even:
Ik slik nu denk ik ong 3 maanden seroxat 20 mg.
Mijn psieg zegt dat een hogere dosis niet zoveel meer effect heeft ..
quote:Succes ermee
Op woensdag 2 april 2003 17:25 schreef Moonah het volgende:[..]
Wat denk je?
Je voelt zelf wel aan of het gaat of niet
Ben zelf ongeveer 2 weken aan de 30mg en dat begiint ook te wennen, maar ik heb goede hoop dat ik er nog voor het einde van het jaar af ben
zijn hier misschien mensen die ervaring hebben of tips misschien? school heeft al aardig te lijden onder mn depressie en nou met die moeheid erbij... pfff
Kunnen we geen centraal depressietopic maken waarin we een beetje ervaringen kunnen uitwisselen uit het "dagelijkse leven van een depressief persoon"? Of is er al zoiets?
quote:Dat heeft bij mij ook een tijd geduurd, maar vaak merkt je omgeving de verandering sneller dan jijzelf en als het niet blijkt aan te slaan moet je gewoon een afspraak maken met je huisarts. Het feit dat je geen last van huilbuien hebt is al een hele vooruit gang toch
Op woensdag 2 april 2003 20:33 schreef Lotjeb het volgende:
ik ben nu bijna 4 weken bezig met 20 mg maar merk nog helemaal niks... geen langdurige huilbuien meer maar nog steeds erg depri gevoel...Heel erg moe en kom nergens meer toe... Bah...
quote:Ben ik wel voor, ik had er een tijdje geleden een geopend en daar heb ik veel aan gehad, stel het ff voor in het centrale moderatie topic zou ik zeggen
Kunnen we geen centraal depressietopic maken waarin we een beetje ervaringen kunnen uitwisselen uit het "dagelijkse leven van een depressief persoon"? Of is er al zoiets?
maar goed... lijkt me ook wel wat, dat we gewoon bij elkaar ervaringen uit kunnen wisselen enzo... zal zo ff bij moderatietopic kijken wat er over gezegd word
eerste wat ik merk aan werking (dus niet bijwerking): ik kan niet huilen
-=edit=- wooow... heb me net een jankaanval gehad... ben meteen doodop
[Dit bericht is gewijzigd door Yuki op 04-04-2003 23:25]
quote:De eerste dagen aan de AD zijn vaak het ergst.
Op woensdag 2 april 2003 22:26 schreef Yuki het volgende:
ik heb nu juist weer meer last van huilbuien en automutilatieneigingen dan eerst... ik slik t nog maar een paar dagen, dus ik zeg niet dat t hiermee te maken heeft, maar vind t wel vreemdmaar goed... lijkt me ook wel wat, dat we gewoon bij elkaar ervaringen uit kunnen wisselen enzo... zal zo ff bij moderatietopic kijken wat er over gezegd word
quote:mja, dat merk ik ook wel ja... damn, zou t liefst alleen maar in mn bed liggen met de deken over mn hoofd, wachten tot deze hel weggaat
Op vrijdag 4 april 2003 23:13 schreef Halinalle het volgende:[..]
De eerste dagen aan de AD zijn vaak het ergst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |