In de brugklas liep ik altijd in een op de groei gekochte, goedkope spijkerbroek met een lila, paarse of zachtroze Zeeman/C&A-sweater erop, of een groot goedkoop t-shirt met felle print voorop. Met als grote uitzondering het mintgroene joggingpak wat achteraf gezien als twee druppels water op een pyama lijkt (kreeg ik ook ooit toegeschreeuwd). Een paar Lotto-gympen (afgetrapt of nieuw, maakte me niet uit) en een dikke pony in mijn haar vanaf de kruin tot vlak boven de ogen maakte het compleet.
Dat vind ik anno nu een wanstaltig lelijke 'look' die ik enkel zou gaan dragen als ik heeeeeeeel erg ziek ben en de hele dag op bed zou blijven liggen. Ik weet niet eens of ik er de deur mee open zou doen.
Omstreeks de derde begon ik te veranderen en kreeg ik een andere stijl en dat was ook lang niet altijd een succes. Giletjes over truien in een niet-kloppende combinatie, bijvoorbeeld. Graaien in de kast van mijn moeder naar 'leuke' afdankertjes die ik nog kon gebruiken, enzovoort. Geen duidelijke stijl maar gewoon alles door elkaar en experimenteren maar (mijn omgeving zal best wel gelachen hebben). Ik winkelde zelfs bij de Miss Etam. Ik deed veel ideeën op dankzij de Yes en Fancy maar afgaande op oude foto's was het het steeds 'net niet' (Overgooiertjes waren toen in '95 heel hip, maar in plaats van het dunne, witte shirtje eronder deed ik er dan een dikke, blauw met groen gekleurde print-trui onder. En de zoom stak dan lekker door het zwarte overgooiertje heen.). De pony had ik inmiddels laten bijgroeien en de gympen werden vervangen door zwarte bergschoenen.
Het ergste drama van deze periode is achteraf nog wel dat ik gek was op een VUURRODE trui uit mijn moeders kast, en dat ik zelf een feloranje trui had gekocht (want die vond ik leuk). Als er 2 kleuren zijn die mij werkelijk afgrijselijk staan zijn het wel rood en oranje.
Eigenlijk heb ik pas rond mijn zeventiende een beetje een acceptabele stijl gekregen en weet ik me pas sindsdien een beetje te kleden.
Saillant detail: Ik heb jarenlang modeontwerpster of styliste willen worden.
Kortom: Hoe zag jij er in deze periode uit? Het is toch de periode waarin je jezelf gaat ontwikkelen, dus leuk voer voor een topic.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 18-03-2003 15:09]
Ik heb op de middelbare school eigenlijk continu een spijkerbroek en een te grote trui gedragen. Het liefst allemaal donkerblauw. Variatie vond ik een eng woord Ik was dus behoorlijk onopvallend.
Toen heb ik een periode in de meest ranzige en alternatieve kleren gelopen. Allerlei dingen afgeknipt en kisten blauwgevefd
Inmiddels ben ik, gelukkig, weer redelijk genormaliseerd.
2de tm 4 de klas: als gabbert! Dus een cavello en aus. En daarna tot nu veel legerbroeken, vind ze lekker zitten. (en jaja ik hou nog van hardcore!)
5 jaar lang
(wel af en toe ander shirt )
Even denken... Veel, heel veel O'Neill (zat op middelbare school van '86 tot '91) en best wel wat van de HIJ
Oh ja en in de eerste had ik mn haar strak achterover in een staart (niet omdat ik gabber was maar omdat ik het erg stoer vond staan) Later toch maar besloten dat wat losser leuker was.
quote:Geen andere spijkerbroek?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:21 schreef MrTorture het volgende:
Spijkerbroek, metalshirt5 jaar lang
(wel af en toe ander shirt
)
Kisten, spijkerbroek, metalshirt
quote:Nee echt niet, terror rullez nog steeds
Op dinsdag 18 maart 2003 14:19 schreef SiNz het volgende:
HAKKUH-TERROR!!!!!!!!!!!!! gheheheecht waar, echt fout, I know...
In de tweede begon dat te vervagen en liep in standaard kleding als CoolCat en dergelijke, met uiteraard sportschoenen er onder.
In de derde kocht ik mijn eerste merkshirt en tegenwoordig draag ik zeer gevarieerd. Meestal stijlvol of trendy. En ja sorry, soms verval ik in standaard merken als G-Star & Tommy Hilfiger en loop ik erbij als iedereen...
In ieder geval vond ik laatst een foto uit de 2e.
Kanariegele tuinbroek van Cars, gifgroen shirtje en oranje Dr.Martens.. Het was toen de Dr.Martens periode en ik had ze in 3 kleuren.. (oranje, paars en zwart)...
Volgens mij brak eind 3e klas de Levi's 501 periode uit, want toen had ik er wel een paar in verschillende kleuren...
Ow wacht, schiet me nu wel weer iets te binnen...
Ik heb nog een tijdje van die hele wijde pijpen spijkerbroeken met flower boorduursel gedragen.. met een paarse G-star rib jas erop en dan natuurlijk de Dr. Martens.. brrrr
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-03-2003 14:26]
Maar goed, spijkerbroek met Nike Air Max eronder, te grote trui of trainingsjasje
Daarbij op mijn mooie hoofd een ontzettend grote kuif, die altijd ingestort was als ik door de regen moest fietsen.......erg he.
Na mijn 3-4 jaar ben ik gelukkig bekeerd en me wat netter gaan kleden.
Nu draag ik alleen nog maar armani versace D&G Tommy Polo.
Ik vind het allemaal wel best. Ik geef veel geld uit aan die kleding. Maar het gaat lang mee. Ik draag niet de kleding waar je iedereen in ziet lopen. Dat vind ik dan weer niets. Wil iets aparts hebben
Brugklas: felle kleuren. Echt van die vrolijke Oilily kleertjes.
Tweede klas: sportief. Fleece truien van O'Neill en Brunotti en gympen. En natuurlijk mijn haar eeuwig in een staart.
Derde klas: kakker. Ralph Lauren en Hilfiger blousjes met de kraag omhoog. Zeiljacks en mijn haar altijd in een knotje of een vlecht.
Vierde klas: breezer girl, maar dan zonder breezers. Korte truitjes, korte rokjes, hoge hakken, haar lang en los, arrogant. Voornamelijk kleren van D&G en Miss Sixty.
Vijfde klas: voornamelijk arrogant... Een beetje zoals het personage in de film Clueless. Behoorlijk naïef en een pappie-betaald-alles-type. We liepen ook altijd met z'n drieën door de gang alsof de school van ons was. Ook echt vreselijk modeverslaafd. We spijbelden de vrijdag wel eens en dan gingen we met z'n drieën naar Parijs om te shoppen...
Ik was eigenlijk best wel een bitch op de middelbare. Ik keek vanaf de derde klas behoorlijk op iedereen neer... Ik was wel altijd het lievelingetje van de docenten, kweet ook niet waarom.
Nou ja, ik ben er niet trots op. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd, volgens mij...
Tja nu is het wel veranderd, heb nu korte haren, alhoewel ik ben aant denken om ze weer te laten groeien Maar ik denk het niet, te veel werk dat lange haar.
Op mijn 18e ben ik nog een heel tijdje 'mettul' geweest, compleet met spikes en volledige zwarte outfits enzo
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:08 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was een dork
Ik droeg erg foute, erg goedkope kleding van Schoenenreus enzo
Ik herinner me ook truien van Dekamarkt, in van die onmogelijke kleuren en met Neonprint erop. Ook droeg ik vaak een afzichtelijke haarband om m'n net groeiende pony achterover te houden
En natuurlijk de onvermijdelijke bril met tijgerprint. Joehoe!Op mijn 18e ben ik nog een heel tijdje 'mettul' geweest, compleet met spikes en volledige zwarte outfits enzo
quote:ramses, ik ken je niet maar ik vind je nu al
Op dinsdag 18 maart 2003 16:01 schreef ramses het volgende:
Ik heb wel altijd redelijk normale kleren gedragen.Brugklas: felle kleuren. Echt van die vrolijke Oilily kleertjes.
Tweede klas: sportief. Fleece truien van O'Neill en Brunotti en gympen. En natuurlijk mijn haar eeuwig in een staart.
Derde klas: kakker. Ralph Lauren en Hilfiger blousjes met de kraag omhoog. Zeiljacks en mijn haar altijd in een knotje of een vlecht.
Vierde klas: breezer girl, maar dan zonder breezers. Korte truitjes, korte rokjes, hoge hakken, haar lang en los, arrogant. Voornamelijk kleren van D&G en Miss Sixty.
Vijfde klas: voornamelijk arrogant... Een beetje zoals het personage in de film Clueless. Behoorlijk naïef en een pappie-betaald-alles-type. We liepen ook altijd met z'n drieën door de gang alsof de school van ons was. Ook echt vreselijk modeverslaafd. We spijbelden de vrijdag wel eens en dan gingen we met z'n drieën naar Parijs om te shoppen...
Ik was eigenlijk best wel een bitch op de middelbare. Ik keek vanaf de derde klas behoorlijk op iedereen neer... Ik was wel altijd het lievelingetje van de docenten, kweet ook niet waarom.
Nou ja, ik ben er niet trots op. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd, volgens mij...
15 t/m 16 jaar Hadden we blijkbaar wat meer geld en ik mocht eindelijk zelf voor mijn kleren zorgen Droeg toen gewoon Levi's met o'neill truien enzo
17 t/m nu Vooral baggy kleding Overseaz broeken enzo, maar ook nette kleding zoals Pall Mall. Hangt er maar net vanaf wat de gelegenheid is en hoe ik me voel
Brugklas/tweede klas: Oilily kleertjes in alle kleuren van de regenboog. Geel/blauw geruite skibroek met rode trui erop enzo... Het coolste waren toch wel mijn Beverly Hills 90210 gympen
derde/vierde klas: een beetje van alles, maar dan in de meest rare combinaties. Verschrikkelijke spijkerbroeken die mijn figuur niet echt recht deden... Bloesjes van mijn moeder met rare giletjes. Een verschrikkelijk kapsel met een pony die altijd recht overeind stond als ik op school aankwam door het fietsen ("Zeg Els, is je föhn ontploft?").
vijfde/zesde klas: eindelijk een beetje meer normaal, af en toe zelfs leuke kleding. Later een beetje lichtelijk alto, met doc martens, bandshirts etc.
Maar vooral die eerste periode, daar wil ik niet meer aan herinnerd worden..
12-14 jaar: Oude streepjespullovers van m'n oom in vieze beige kleuren met C&A spijkerbroeken met van die aangenaaide pockets en andere patches met nietsbetekende 'Amerikaanse' teksten. Truien deed ik IN m'n broek.
Ongekamd haar en dikke bril met lelijk montuur. Puberteit en de daarbij horende modebewustzijn was voor mij nog ver weg. Deed ooit een keer m'n bril af tijdens tekenles en de bejaarde docente kirde meteen: Ohhh wat een knappe jongen!
15-16 jaar: Zeggenschap geëist over de besteding van kledinggeld en gaandeweg gegroeid, maar nog steeds niet volgens de norm van de rest van de klas, vaak nog in verkeerde kleurencombinaties met bijvoorbeeld felle kleuren schooltas en net de verkeerde sneakers. Of strakke spijkerbroeken terwijl de rest begon met baggy pants. Wel voor het eerst gel gaan gebruiken en lenzen maakten plaats voor de bril.
17-18 jaar: Sindsdien kwam het wel goed en werd het steeds minder belangrijk om mee te doen met trends, als het maar een beetje normaal uit zag. Wel vaak te braaf gekleed of juist te goedkoop omdat de aankoop niet altijd lang meeging.
Daarna vond ik m'n eigen smaak wel, meestal donkerblauw met andere donkere tinten en vaak losjes zittende kleding, maar nooit slonzig en baggy. Een ex-vriendin haalde me een paar keer over om wat strakkers aan te trekken, al vond ik dat niet zo staan vanwege m'n matige bovenbreedte. Nu maakt het me niet zo veel uit, beetje strak mag, zolang de broeken ten allen tijde maar een recht model hebben.
Nou ja, laat ik er maar op houden dat m'n ouders me nooit enig modebewustzijn hebben bijgebracht en dat de weinige vrienden nou ook niet bepaald een voorbeeld waren.
Als ik die kleuters nu zie in Tommy Hilfiger outfits... Tja, dat is wel iets te overdreven, maar wie weet wat ik ooit doe mocht ik een eigen kroost hebben.
Oh god... Ik was echt een onzekere grijze muis op de middelbare school.
Ik droeg meestal spijkerbroeken (die moesten ECHT van levi's zijn) alleen dat was te duur, dus kocht ik ze bij zo'n ranzige tent die 501's verkocht met foutjes erin Ik had ook vaak hoog water omdat ik in mn groeispurt zat.
Qua schoenen, soort laarsjes zonder hakken (wilde toen niet lang zijn) , en daarna ging ik meedoen in de Nike Air Max rage
Ik droeg altijd gewone t shirts, geen strakke dingen want dat durfde ik nog niet, of dikke truien , soms van mijn vader (oh mijn god)
Ik deed niks aan mn uiterlijk, wilde zo min mogelijk opvallen en soms werd er gevraagd of ik mn haar niet kamde Damn...
En toen werd ik een lekker wijf
quote:Barst, geen fotoboek-entry
Op dinsdag 18 maart 2003 18:07 schreef Scandalous onder andere het volgende:
-knip-
En toen werd ik een lekker wijf
Ontopic: Misschien is het een idee om ook even de jaartallen bij de periodes erbij te plaatsen, dan hebben we een iets beter beeld
quote:Ik wilde ook zo graag Levi's, maar ik paste ze niet! Ik kwam echt bijna iedere maand in die winkel en iedere keer vertelden ze me dat ik nog te dun was. Vreselijk! Ik paste ze geloof ik pas in de derde klas
Op dinsdag 18 maart 2003 18:07 schreef Scandalous het volgende:
...Ik droeg meestal spijkerbroeken (die moesten ECHT van levi's zijn) alleen dat was te duur, dus kocht ik ze bij zo'n ranzige tent die 501's verkocht met foutjes erin
Ik had ook vaak hoog water omdat ik in mn groeispurt zat.
...
In de brugklas en de tweede klasdroeg ik meestal een Levi's broek met een trui of blouse van Naf Naf of Dito Dito, van die heel kleurige truien met één arm roze, één arm groen, een stuk paars en een stuk blauw zeg maar, of van die blouses met zo'n heel landschap erop. Niet te vergeten, ik kocht altijd alles (behalve de spijkerbroeken) veel te groot, dus in maat large of extra large. Mijn grote trots was mijn eveneens veel te grote spijkerjack van Levi's. Verder droeg ik meestal All Stars gympen.
In de derde klas droeg ik meestal een Levi's spijkerbroek met een strak truitje erop. Ik experimenteerde in die tijd ook voor het eerst met make up, vaak met veel te donkere kleuren.
Later begon ik hakken te dragen. Ik droeg meestal schoenen met van die enorme blokhakken en zo'n hoge plateauzool, vaak een stretchbroek met een blouse of truitje, veel spullen van de H&M en ook wel van Miss Selfridge.
brugklas - skibroeken in de meest onmogelijke kleuren, van die lange tricotrokken in de toen 'hippe' kleuren oranje, geel, groen en turqoise. Ik had een turqoise jas, een of ander vormeloos ding van parachute stof met capuchon...
2e - 4e klas
kan ik me niet zo goed herinneren, ws gewoon spijkerbroeken, rokken shirts en truien zoals iedereen ze droeg en een zwarte leren jas die ik altijd aanhad, ook in de zomer... Natuurlijk met getoupeerde kuif en standaard bussen haarlak en felrode lippenstift mee naar school
laatste jaar
leren jas de deur uit gedaan, 26 kilo afgevallen, haar kortgeknipt en voornamenlijk spijkerbroeken met van die gezellige truitjes of bandshirtjes en helemaal in 't zwart...
Als je eraan terugdenkt....verschrikkelijk eigenlijk...
4e klas ( zit ik nu in): wijde broeken, met een bandtrui/shirt
quote:Miss Selfridge idd.. met die felix the cat shirtjes (volgens mij was het felix) enzo.. jah daar kocht ik idd ook een tijdje m'n kleding. Nu bestaat het niet meer in nederland, toch?
Op dinsdag 18 maart 2003 18:15 schreef Angeles het volgende:Later begon ik hakken te dragen. Ik droeg meestal schoenen met van die enorme blokhakken en zo'n hoge plateauzool, vaak een stretchbroek met een blouse of truitje, veel spullen van de H&M en ook wel van Miss Selfridge.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-03-2003 18:54]
Ik heb van '91 tot '98 op de middelbare school gezeten, dan krijg je een btje een beeld van wanneer het was...
Brugklas t/m zo'n btje de 5de: Spijkerbroek, sportschoenen, t-shirt of een of ander vaag shirt waarvan ik dacht dat het cool was... en nog wat; ik dacht dat echt 'meisje' voor mij niet haalbaar was, dus probeerde ik maar de 'jongetje'-versie uit Werkte ook niet!
De laatste 1 of 2 jaar werd ik gelukkig wakker en begon ik te experimenteren met hoge hakken ed (kheb zelfs met van die knie-lange jurkjes gelopen ), maar ja, ik moest duidelijk nog erg veel oefenen...
Mijn haar was ook zo'n rampgebied... van brugklas tot een jaar of 14 echt lang, zoals in LANG!!!!, en altijd in een staart of vlecht, omdat het loshangend richting Diana Ross ging en nooit wilde zitten. Toen ik 14 was ofzo heb ik er de schaar ingezet en had ik ineens een Annie-kapsel (zeker met de krullen die ik heb) , dus weer geknipt en ineens had ik een soort van rattekoppie... daarna toch maar weer laten groeien tot het weer veel te lang was, en deze keer wel steeds los laten hangen, en hoppa; Cousin It-look
en daarmee heb ik ook mn diploma in ontvangst genomen...
Loop nu meestal in broeken die aan de onderkant wijduit lopen en aan de bovenkant precies passen, met laarzen tot mijn knieën eronder, of iets anders met hoge hakken, het liefst met een simpel bloesje erboven, niet te breezerig iig. En mn haar is tegenwoordig zo'n beetje schouderlang en meestal loshangend en gelukkig heb ik de stylingschuin ook ontdekt
Maar ruimte voor verbetering is er natuurlijk altijd...
quote:Nee, dat vond ik eigenlijk best jammer. De maatjes waren te klein en dat was niet representatief voor Nederlandse lichamen, zoiets was het geloof ik, maar ja...om daar nou een hele winkel voor te sluiten
Op dinsdag 18 maart 2003 18:50 schreef Qarinx het volgende:Miss Selfridge idd.. met die felix the cat shirtjes (volgens mij was het felix) enzo.. jah daar kocht ik idd ook een tijdje m'n kleding. Nu bestaat het niet meer in nederland, toch?
Ik bedoel, er zijn toch ook winkels met alleen maar grote maten? Naja, in Engeland heb je nog wel Miss Selfridge.
quote:Jah ik heb net op de site gekeken en in Barcelona hebben ze er ook één.. zal is een kijkje gaan nemen als ik er ooit weer eens ben..
Op dinsdag 18 maart 2003 18:59 schreef Angeles het volgende:
Nee, dat vond ik eigenlijk best jammer. De maatjes waren te klein en dat was niet representatief voor Nederlandse lichamen, zoiets was het geloof ik, maar ja...om daar nou een hele winkel voor te sluitenIk bedoel, er zijn toch ook winkels met alleen maar grote maten? Naja, in Engeland heb je nog wel Miss Selfridge.
en nu... hippie achtig vind ik nog steeds leuk, houd nog van hele wijde pijpen ed. vooral gek op rokken en jurken (tijdperk v/d zomer breekt weer aan! hoera!) mijn haar is genormaliseerd tot een bos hele vreemde krullen, maarja... af en toe volg ik zelfs de mode!
1995: Brugklas: Bril, beugel, haar wat alle kanten op sprong in een staart, merkloze broeken en truien. Geruite overhemden van paps!
1996 : 2e klas: Bril weg...gel ontdekt. Maar nog geen goede kledingwinkel gevonden. Wel betere combinaties aan het maken.
1997: 2e klas (blijven zitten) Beugel weg,make up erop, H&M gevonden ,er ging een wereld voor me open.Vele verschillende looks gehad. Normale spijkerbroeken met truitjes erop. Geruite tuinpakken van Cars. Droeg alleen hele foute witte Spice Girls schoenen eronder! Was geen succes en werd een gabbertje
1998: 3e klas: Gabber periode alweer voorbij. Begon eindelijk 'normale' kleding te dragen.
1999/2000 : Helemaal erboven op gekomen. Eindelijk inzicht in wat er mode was en wat bij mijn figuur paste. Zag er soms echt best hip uit.
Van eendje naar zwaan.....
Later de levi 501 spijkerbroeken, maar die moesten helemaal in je naad opgetrokken zijn anders hoorde je dr niet bij Ik meen me nog iets te herinneren dat je daar minstens een (flanellen) houthoukkersoverhemd op moest dragen, wel ín je broek natuurlijk, anders zag niemand dat je echte levi helemaal in je naad zat
En houthakkershemden inderdaad.
Het eerste jaar kwam ik op school met een mat in mijn nek en een goudkleurige, verschillende keren aan elkaar gesoldeerde bril, een Lee Towers-model dat al op mijn tiende 'op de groei' was gekocht. Totdat overhemden in kwamen propte ik truien in mijn broek. Omdat mijn ouders Nike Air Max te duur vonden droeg ik Nike Air Pegasus (99,- ), of goedkope "sport"schoenen van Van Woensel (Hikers, Checkers of Super Cracks).
Ergens in 1990 of 91 werd het mode om een overhemd uit je broek te dragen, dus jatte ik een monsterlijk roze-oranje-geel-paars-lila hawaïshirt van mijn vader. Alle begin is moelijk, maar tot op de dag van vandaag draag ik alleen nog maar overhemden.
De kutgympies werden quasi-kisten, het hawaïshirt werd een legergroen overhemd of houthakkersshirt, mijn haar werd quasi-lang, in mijn spijkerbroeken maakte ik gaten, en ik was gewoon net geen alto.
Eigenlijk is er de laatste tien jaar maar weinig veranderd Al zal ik één ding nooit meer doen: een zilverkleurig trainingspak kopen. Ik liep erbij als een menselijke thermosfles.
2e klas
Ik had alleen maar donkerblauwe kleren. En dan ook echt alleen maar donkerblauw. Mijn haar was een soort bloempotkapsel.
3e klas
Skaterbroeken. En ik ontdekte gel. En ik ontdekte glittergel. Ik heb serieus een paar maanden erbij gelopen als een fucking kerstbal.
4e klas
Punk. Ik had een kort schots rokje, en daar sliep ik ongeveer in. Mijn haar was een pluizig bolletje, en toen ik dat op een gegeven moment zat was, heb ik een keer mijn haar afgeschoren tot minder dan 1 cm. lengte. Verder ontdekte ik makeup, en liep er dagelijks bij als een soort panda, met van die leuke gothicoogjes. Dat vond ik erg punk. . En een marinetrui van mijn vader heb ik ook gedragen tot hij in stukken van m'n lijf viel.
5e klas
In de vijfde ontdekte ik hoe hip het was om depressief te zijn, dus heb ik ook een tijdje rondgelopen in zwarte rokken met nekbanden enzo. Ik had een heel hippe nekband, ik had er eentje met gaatjes ipv met puntjes. . Halverwege de vijfde was ik het allemaal ontzettend zat, ik kotste op alle latent bisexuele Linkin Park alto's in mijn cafe, en ik deed mijn nekbanden af, liet mijn haar groeien, en liep standaard rond met twee vlechtjes en een wijde broek.
6e klas, nu.
Het kernwoord van mijn kledingstijl is luiheid. Ik ben te lui om me leuk aan te kleden, dus ik loop elke dag in ontzettende aardappelkleren. Disclaimer voor alle mensen die me op de vrijgezellenmeet hebben gezien: voor de gelegenheid droeg ik iets met wat meer charme dan mijn dagelijkse hobbezak. De afgelopen winter heb ik een poging gedaan om het dragen van je vaders truien tot een trend te verheffen, maar helaas ging er niemand in mee, dus ben ik de enige op school die rondloopt in unisex wollen jurken. . Waar ik me vroeger altijd ontzettend druk maakte over wat voor kleren ik droeg, doe ik dat nu totaal niet meer. Ik zie er altijd nogal zakkig uit, de laatste tijd, en het kan me allemaal geen reet schelen. Vooral in de winter, met al die leuke truien is het bingo geweest. En wat ik van de zomer aan ga doen ? In elk geval niet de mode van deze zomer.
Paars
geel
netstofjes
steenrood
voetbalshirts
enzovoorts.
Totaal niet vrouwelijk enzo . Het liefst droeg ik donkere spijkerbroeken, met daarboven een grote sweater. Je weet wel, zo eentje met grote capuchon (hoe schrijf je dat
).
Verder sport schoenen, of van die Mags met grof profiel.
Haar altijd in een staart, en verder nogal jongensachtige kleding.
Is nu veranderd hoor ik zweer bij hakken, getailleerde dingen enz. enz. Dus het is best goedgekomen.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:10 schreef AudreyHepburn het volgende:
6e klas, nu.
Het kernwoord van mijn kledingstijl is luiheid. Ik ben te lui om me leuk aan te kleden, dus ik loop elke dag in ontzettende aardappelkleren. Disclaimer voor alle mensen die me op de vrijgezellenmeet hebben gezien: voor de gelegenheid droeg ik iets met wat meer charme dan mijn dagelijkse hobbezak. De afgelopen winter heb ik een poging gedaan om het dragen van je vaders truien tot een trend te verheffen, maar helaas ging er niemand in mee, dus ben ik de enige op school die rondloopt in unisex wollen jurken.. Waar ik me vroeger altijd ontzettend druk maakte over wat voor kleren ik droeg, doe ik dat nu totaal niet meer. Ik zie er altijd nogal zakkig uit, de laatste tijd, en het kan me allemaal geen reet schelen. Vooral in de winter, met al die leuke truien is het bingo geweest. En wat ik van de zomer aan ga doen ? In elk geval niet de mode van deze zomer.
Paars
geel
netstofjes
steenrood
voetbalshirts
enzovoorts.
verder tijdje foute hiphopbroeken met FILA trui gehad...
hetzelfde als nu een beetje (oke nu draag ik ook vaker laarzen, laarsjes) maar ik houd nog steeds erg van casual..
quote:Jij ook al.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:26 schreef ParanoidEv het volgende:
Trendy neuh, neuk trendymodepoep!
quote:Ik draag zelden zwart, terwijl mijn vriendinnen ook graag zwart dragen...(zwart is wel altijd heel mooi)
Op dinsdag 18 maart 2003 23:26 schreef ParanoidEv het volgende:
....met veel zwart
quote:grappig, in mijn pubertijd waren scheuren en gaten in je spijkerbroek ook "mode" en ik ben (naar de datum in je profiel gekeken) 11 jaar ouder
Op dinsdag 18 maart 2003 23:32 schreef spookie het volgende:
Uhmm ja ik had vaak spijkerbroeken aan korte topjes strakke truitjes gaten bij me billen hahaha in me broek ook een tijdje trend geweest ...
quote:Wat schattig. Jong, onwetend & onschuldig.
Op dinsdag 18 maart 2003 18:15 schreef Angeles het volgende:
Na mijn geweldige entree op de middelbare school, mijn allereerste schooldag in roze legging en t-shirt van Goede Tijden, Slechte Tijden (mét foto van Peter en Arnie erop)![]()
![]()
...
Brugklas: kleren aangetrokken door mijn moeder, op het einde van de brugklas wilde ik "merkkleding" en kreeg ik mijn moeder zover dat ik 2 Gapstar bloezen kreeg, deze waren alleen grijs met oranje en gele ruitjes van een weird soort stof, en een flanellen blauw met zwarte ruitjes. Naja, tis schijnbaar toch nog goed gekomen met Gapstar .
2de keer Brugklas: ik wilde een skatebroek, toen ik na laaaang zoeken een skatebroek had gevonden was ik geweldig trots, met t-shirts e.d. heb ik deze wannabe skatelook 2 jaar volgehouden
3de klas: Ik ging om met kakkers, en kocht mijn eerste RL-overhemd, ging meer duurdere kleren kopen en kreeg kleedgeld (Yeah, eindelijk zelf kiezen waar je je geld aan uit geeft
)
4de klas: kwas "kakker", zeg maar qua kleren kakker, maar voor de rest meer nerd.
5de klas: kwas kakker, maar zo tegen het einde begon dit te minderen.
en nu na 2 jaar studeren trek ik gewoon aan wat ik leuk vind, en schommelt dit tussen baggy, te hip en kak in .
Dwz. Baggy broeken, Tommy Hilfiger Truien, RL hemden, G-sus te hippe broek, enz enz enz.
En jaah, ben beetje merken geilert, maar ach...
quote:Achja sommige dingen gaan nooit weg net zo als die converse schoenen
Op dinsdag 18 maart 2003 23:37 schreef lily het volgende:[..]
grappig, in mijn pubertijd waren scheuren en gaten in je spijkerbroek ook "mode" en ik ben (naar de datum in je profiel gekeken) 11 jaar ouder
quote:ja die houd hakkers hemden heb ik ook nog gehad maar dan geen levi die kreeg ik niet van me ouders dus bij mij slobberde die houd hakkers hemd er over heen en die zaten toch lekker ze waren veelste groot maar ach,ik woonde er zo wat in.
Op dinsdag 18 maart 2003 19:54 schreef moussy het volgende:
OMG jeugdherinneringen die ik volgens mij helemaal niet wil. Ik kan me nog herinneren dat toen ik op de middelbare school zat de bloemetjesbroeken in waren![]()
Later de levi 501 spijkerbroeken, maar die moesten helemaal in je naad opgetrokken zijn anders hoorde je dr niet bij
Ik meen me nog iets te herinneren dat je daar minstens een (flanellen) houthoukkersoverhemd op moest dragen, wel ín je broek natuurlijk, anders zag niemand dat je echte levi helemaal in je naad zat
In de zesde klas veranderd in gewone truien/t-shirts/schoenen... Lekker saai enzo
In de 1e 3 jaar liep ik er een beetje standaard bij. Levi's broek, en een t-shirt of trui in blauw, zwart of grijs.
In de 4e en 5e klas werd het wat meer merk-kleding (O' Neill enzo) en ook wat meer alto, dus met bandshirts enzo.
Pas na de middelbare school ben ik wat meer kleding-bewust geworden. Ik loop nu eigenlijk alleen nog maar in merkkleding (g-sus, g-star enzo) en af en toe in een band-shirt. Ik ben ook steeds meer strakkere T-shirts gaan dragen en ik draag nu ook andere modellen broeken zoals workers en gewone soldaten-afritsbroeken .
Ook ff de kappert een keer opgezocht. Eerst zat mijn haar gewoon in een scheiding, en ik heb ook een jaartje spikes/stekeltjes gehad, maar omdat mijn haar alle kanten in krult, ben ik er toch maar mee gestopt en heb nu zo'n out-of-bed watdanook kapsel
beetje van alles wat dus eigenlijk
Brugklas: Zeeman spijkerbroeken en een trui met opdruk (MIETJE!)
1e jaar: Zelfde combinatie maar dan met lang haar.
2e jaar: Pofbroeken (meter breed bij de kont en supersmal bij de enkels) met een houthakkers Tshirt.
3e jaar: Zwart, alles zwart en nog langer haar.
4e jaar: Zwart met lange zwarte jas of colbert (ook zwart natuurlijk), bijna van school geschopt omdat ik te lang haar had (school was nogal christelijk)
En nu... nu loop ik d'r bij als heel normaal kereltje met het haar strak in model en drie delig grijs tot aan de nek dicht...
Derde klas: ik geloof dat ik niet veel veranderd was t.o.v. de brugklas. Eventjes heb ik was broeken met zakken op de zijkant gehad en sweaters van Jeans Centre. Maar de geruite overhemdjes bleven overheersen. De kleuren waren eigenlijk altijd blauw.
Vierde klas: zie derde klas.
Vijfde klas: zie derde klas.
Zesde klas: eerste helft: zie derde klas. Tweede helft, ik vond dat het tijd werd om er wat fatsoenlijker bij te gaan lopen, ik ging immers bijna naar de universiteit. Nu ik nog op kosten van m'n ouders kon winkelen, moest ik daar maar eens even gebruik van maken. Zo kwamen er een rode Tommy polo, bootschoenen, State of Art chino's, Barbarian Rugby's, Dockers overhemden, etc. Eventjes had ik een periode met zoveel mogelijk kraagjes en merkjes. Nu heb ik vaker een net overhemd aan, eventueel met een nette trui erover.
Ik ben ook echt een ramp geweest.
In de brugklas begon ik vrij onopvallend. Witte broeken, sportschoenen en fila t-shirts (). Keerde me wel fel tegen de gabbers in die tijd.
In de tweede klas was ik de eerste die het aandurfde in wijde broeken rond te lopen. En niet zo'n beetje wijd ook, het kruis hing vaak rond mijn knieen
Eigenlijk is dit doorgemodderd tot en met de vierde klas. Werd steeds meer skatertypje.
Ik was echter nog niet uitgeraasd. In de vijfde klas ging het steeds meer de alternatieve kant op. Ik nam een piercing, liet mijn haar lang groeien en had 4 verschillende t-shirts met het portret van Che Guevara erop... heerlijk
en toen..... toen kwam ik er voor uit dat ik homo was... Heb toen een periode van een halfjaar gehad waarin ik van uiterst wijd naar uiterst strak ben gegaan. Mijn broeken werden pijnlijk ( ) strak, mijn truitjes kwamen vaak slechts tot mijn navel (!).
Toen ik er achter kwam dat dat toch wel erg pijnlijk is ben ik wat liever geworden voor mijn lichaam en en sindsdien vooral gehuld in 2e-hands dingetjes uit de jaren 70 en af en toch ook wel vrij veel modieuze H&M-dingetjes
derde tot zesde: skaterig met spikes, wije broeke, veel rood
nu: meer richting retro
quote:zoals mijn spikes, ik had gewone kleintjes van ongeveer 5 cm hoog ofzo, en iedreen vond dat vaag hahaha
Op woensdag 19 maart 2003 18:08 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan me ook nog herinneren dat mijn ouders wel 's in overleg met mij kleding bestelden bij de Wehkamp/Otto/Neckermann. Ik had ooit een spijkerbroek met een soort opgenaaide gescheurde stukken jeans. Hij was best cool/hip voor die tijd, maar ms iets te, want de boeren in mijn klas konden het niet bepaald waarderen en er werd altijd gezeken over die scheuren, ws omdat-ie te 'anders' was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |