Alvast bedankt.
Oja het zou geen kwaad kunnen als het in de buurt van Leiden is, aangezien ze daar in de buurt woont
quote:Ik weet niet of ze wel zoveel zin heeft om langs een arts te gaan hiervoor aangezien ze er best veel moeite mee heeft. Dus vroeg ik me af of er dan ook andere manieren zijn om therapie te krijgen hiervoor en zo ja waar
Op zondag 16 maart 2003 19:26 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat gaat via arts en die verwijzen je door naar een instantie , daar kijken ze wat de beste therapie voor een persoon is , omdat de behandeling ook per persoon verschilt .
Er is een Linehan therapie maar bij wilde ze dat juist voorkomen en hebben ze meer structuurtherapie gegeven waar niet alleen borderline maar ook andere problemen werden behandeld . Veel succes.
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-03-2003 19:33]
Tis niet echt een makkelijke stoornis die 1-2-3 hop behandelbaar is (wat ik ervan weet dan).
quote:Hoe weet ze dan dat ze borderline heeft?? Je kunt niet zomaar een boekje lezen en denken: Dat heb ik! En dan verwachten dat je zomaar een therapie vindt.
Op zondag 16 maart 2003 19:29 schreef KippKoRN1 het volgende:[..]
Ik weet niet of ze wel zoveel zin heeft om langs een arts te gaan hiervoor aangezien ze er best veel moeite mee heeft. Dus vroeg ik me af of er dan ook andere manieren zijn om therapie te krijgen hiervoor en zo ja waar
quote:diagnose? dat dede ze bij mij niet maar k hoefde ook geen pillen ofzo te slikke (niet dat ik dat anders zou doen) k weet trouwens nog steeds niet wat ze d88 dat mijn stoornis is/was
Op zondag 16 maart 2003 19:31 schreef Syrena het volgende:
Eerst een diagnose krijgen lijkt mij, dus via huisarts laten doorverwijzen naar RIAGG of psycholoog. Die stellen dan een diagnose en behandelplan op, en bekijken of medicatie nodig is.Tis niet echt een makkelijke stoornis die 1-2-3 hop behandelbaar is (wat ik ervan weet dan).
quote:*hahaha* Ja soms zijn mensen zo door mekaar daar valt geen label op te plakken !! Neeee, flauw geintje. Het kan net zo goed zijn dat je een bi-polaire bladibla had, of dat ze je met gesprekken konden helpen.
Op zondag 16 maart 2003 19:34 schreef Demon-X het volgende:[..]
diagnose? dat dede ze bij mij niet maar k hoefde ook geen pillen ofzo te slikke (niet dat ik dat anders zou doen) k weet trouwens nog steeds niet wat ze d88 dat mijn stoornis is/was
quote:Ik weet dat ze al eerder therapie heeft gehad waarvoor precies allemaal weet ik ook niet precies. Maar ik had wel begrepen dat ze daar die diagnose hebben gesteld. En aangezien ze vaak met een "masker" oploopt hoefde ze niet meer terug te komen omdat ze dachten dat het goed ging, dit deed ze meer omdat ze geen zin had in die therapie. Alleen voelt ze zich echt steeds meer klote en heb met haar zitten praten erover en ze wil dan opzich wel weer therapie gaan volgen alleen als ik haar daarbij wil helpen de eerste stappen te zetten. En niet meer bij die instelling (De Rijngeest groep) waar ze eerst liep.
Op zondag 16 maart 2003 19:33 schreef Syrena het volgende:[..]
Hoe weet ze dan dat ze borderline heeft?? Je kunt niet zomaar een boekje lezen en denken: Dat heb ik! En dan verwachten dat je zomaar een therapie vindt.
quote:Hmmm... Borderliners wel hoor
Op zondag 16 maart 2003 19:33 schreef Syrena het volgende:[..]
Hoe weet ze dan dat ze borderline heeft?? Je kunt niet zomaar een boekje lezen en denken: Dat heb ik! En dan verwachten dat je zomaar een therapie vindt.
quote:Gaat absoluut niet bij haar weg. Ik hou veels te veel van haar
Op zondag 16 maart 2003 19:40 schreef systemlord het volgende:[..]
Hmmm... Borderliners wel hoor
Die zijn namelijk al
Eén advies uit eigen ervaring : wegwezen!
quote:Lekker makkelijk ipv wat moeite erin te steken.
Die zijn namelijk al
Het is heel fijn dat je haar wilt helpen, maar ik vrees dat het boven je macht gaat. Als ze haar in die instelling niet konden helpen...
Bedenk ajb vantevoren goed waar JOUW grenzen liggen, in de zin van: ik wil je wel helpen, MAAR dan wel via huisarts e.d. en probeer je daar ook aan te houden. Anders wordt je gemakkelijk meegesleept in allerlei ellende (hoeft niet, maar zit er dik in).
quote:Gelukkig sta ik (vind ik zelf) wel redelijk sterk in me schoenen hiervoor en ik weet ook ondertussen me grenzen wel aardig te vinden. Maar ze geeft zelf aan dat ze het wilt alleen zoals ik al zei als ik haar help hiermee. Volgens mij durft ze nu gewoon niet meer zo goed alleen naar therapie te gaan door de therapie die ze hiervoor had. Zie Mijn gezeur voor wat ze er zelf over vertelt. Het enige dat ik nu heb is dat ik stage loop en ik daar niet echt makkelijk vrij krijg. Moet het wel voor elkaar kunnen krijgen natuurlijk maar ik moet alleen dan gaan bedenken hoe, denk dat de zaken te ingewikkeld liggen om alles te gaan vertellen daarzo.
Op zondag 16 maart 2003 19:45 schreef Syrena het volgende:
Tja, het klinkt allemaal zeer moeilijk. Vooral omdat ze al eerder met die therapie gekapt is.Het is heel fijn dat je haar wilt helpen, maar ik vrees dat het boven je macht gaat. Als ze haar in die instelling niet konden helpen...
Bedenk ajb vantevoren goed waar JOUW grenzen liggen, in de zin van: ik wil je wel helpen, MAAR dan wel via huisarts e.d. en probeer je daar ook aan te houden. Anders wordt je gemakkelijk meegesleept in allerlei ellende (hoeft niet, maar zit er dik in).
quote:Je kunt best je mening geven, maar dan wel onderbouwd en met respect.
Die zijn namelijk al
quote:' Wat ' moeite?
Op zondag 16 maart 2003 19:43 schreef Orac het volgende:[..]
Lekker makkelijk ipv wat moeite erin te steken.
Door mensen zoals jij die ervoor "vluchten" worden mensen alleen nog maar onzekerder van zichzelf? Onwetendheid is een zegen..toch?
Er gaat geen dag voorbij, dat ik zou willen dat ik niet wist wat borderline was, dus onwetendheid is in deze een luxe!
Ik merk aan mezelf dat ik veel regelmaat nodig heb, en dan weken achtereen thuis zitten voor mij absoluut heel verkeerd is. Maar dat geldt dus voor mij
Voor je vriendin nog 1 goeie tip (kreeg ik van een collega van mij, haar dochter is opgenomen geweest in een psych. inr. na zelfmoordpoging, ook diagnose borderline) zoek net zo lang naar een psycholoog tot je er 1 hebt waar je je goed bij voelt! Al moet je tien mensen langs, gewoon doen. Sommige mensen liggen je gewoon beter dan andere!!
quote:kgaat der zelf ook ff op reageren (vriendin van KippKoRN1 voor degene die dat nog niet doorhadden)... Toen ik bij de Rijngeest Groep zat zat ik daar altijd zo (nep-)vrolijk te zijn dat ze serieus dachten dat het goed met me ging (dat was wel een iets betere periode, maar toen (een jaar geleden ofzo, iets meer) wilde ik inderdaad geen hulp, nu wel), dus mocht ik weg. Maar in werkelijkheid blijkt dus dat het helemaal niet goed gaat en sinds een tijdje gaat het weer heel slecht, en nu zit ik er serieus over te denken om weer hulp te zoeken. Alleen niet via dezelfde instantie als waar ik toen zat, omdat ik die mensen echt totaal niet mag, ze namen me ook niet erg serieus in dingen die ik zei enzo. Daarom ben ik nu ook bang om zelf hulp te zoeken, omdat ik zelf neit durf te zeggen dat ik diegene niet mag en een ander wil dus dan wordt het weer hetzelfde als toen. Daar ben ik zo bang voor. En daarom heb ik aan KippKoRN gevraagd of hij me wil helpen, omdat ik het zelf echt niet durf en dan weet ik van mezelf dak er ook helemaal nix aan doe en dat het gewoon zo door blijft gaan als het nu gaat.....
Op zondag 16 maart 2003 19:58 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Mag nu even zeggen hoe het op mij overkomt , ze wil de boel aan jou overlaten en er zelf niet te veel moeite voor moeten doen .Dat is wel heel makkelijk . Ik zal nu alvast zeggen dat ze alleen via de arts hulp kan krijgen en niet via jou .
Ten tweede , laat haar dingen zelf opknappen en niet via jou doen , borderliners hebben moeite met afstand/nabijheid en zal ze van jou afhankelijk worden .
Ten tweede als ze al weg is gestuurd wegens toneelspelen , dan heeft ze zelf niet veel moeite in gestoken wil je omgaan met Borderline zodat het draaglijker word zul je dingen moeten aangaan hoe moeilijk ze ook lijken .
quote:mja, en dat vind ik ook zow moeilijk... vind het nu helemaal moeilijk om nu WEER de eerste stap te gaan nemen (die ik het moeilijkst vind), en ik weet al helemaal niet waar ik moet beginnen. Vorige keer ben ik via de vertrouwenspersoon op school (die leraar is nu geen vertrouwenspersoon meer, er zijn nu 2 leraressen vertrouwenspersoon die ik allebei niet erg mag, maar met die leraar praat ik af en toe nog een beetje) bij bureau jeugdzorg gekomen, en die hebben me toen met spoed (vanwege een aantal woede-uitbarstingen tegenover me ouders en zelfmoordpogingen) doorverwezen naar Rijngeest Groep GGZ, waar ik dus zo kut geholpen ben.
Op zondag 16 maart 2003 21:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
*knip*Kijk ze kunnen je alleen behandelen als ze zoveel mogelijk info over je hebben en je er zelf ook volledig achterstaat en voornamelijk volhoud , want soms is het heel confronterend en zou je het liefste op willen geven , dan is het juist belangrijk dat je volhoud, omdat je het op dat vlak waarschijnlijk het hardst nodig hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |