abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9130383
quote:
Op zondag 3 februari 2002 21:47 schreef calvobbes het volgende:
Als er werkelijk een God was zou de wereld niet zo ellendig zijn met allerlei natuurrampen, ziektes en foute mensen die in wolkenkrabbers gaan vliegen.
Dat is voor mij genoeg om van mening te zijn dat er geen God bestaat.
Omdat ik nog maar anderhalve week lid ben van Fok hier een late reactie op een berichtje uit een ander topic (Mijn excuses als dit onderwerp kort geleden al is behandeld)
Lijden komt dus NIET uit God, beslist niet!
Natuurlijk kunnen we God niet zomaar de schuld geven van alle verkeerde dingen die in de wereld gebeuren. "Verbeter de wereld en begin bij jezelf" is het antwoord op veel schuldvragen. Verder is het zo dat God de mens vrij laat in wat hij of zij doet of wil doen. God heeft ons mensen niet willen maken als robots die precies doen wat Hij zegt, we zijn zelf verantwoordelijk voor wat we doen. Als we Hem daarom vragen wil Hij ons graag helpen om te voorkomen dat we dingen doen die verkeerd zijn. Ook heeft God voorschriften gegeven (bijvoorbeeld de Tien Geboden) die iedereen kan lezen in de Bijbel. Deze voorschriften zijn niet bedoeld om ons allerlei pleziertjes te onthouden, maar om ons te helpen te voorkomen dat onze pleziertjes vroeg of laat ten koste van iemand anders of onszelf gaan.

Meer kun je lezen op: http://hetbaken.dse.nl/boekenw/faq/index.htm Hier staan veelgestelde vragen omtrent het christelijk geloof , evenals op http://www.gospelcom.net/rbc/rtb/
Overigens ben ik 25, heb een NORMALE opleiding gevolgd en ben ik niet-gelovig opgevoed. Heb pas op mijn 21e een bewuste keuze gemaakt

pi_9130398
god bestaat niet, dus kan hij het lijden ook niet veroorzaken!
pi_9130420
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:03 schreef bop het volgende:
god bestaat niet, dus kan hij het lijden ook niet veroorzaken!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:05:46 #4
49954 Ambassador
Succes is een keuze...
pi_9130450
Ja de eerste prijs, hoogste gemiddelde aantal hoofdletters per zin .

pi_9130531
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:05 schreef Ambassador het volgende:
Ja de eerste prijs, hoogste gemiddelde aantal onnodige hoofdletters per zin .

pi_9130565
Ik zal eens Marilyn Manson quoten:

I'm not a slave to a god that doesn't exist, I'm not a slave to a world that doesn't gives a shit.

Maar nu ff serieus. Als je wilt weten waarom god het lijden toestaat, moet je eerst weten in welke vorm hij is. Zijne koninklijke goddelijkheid zal waarschijnlijk niet de menselijke denkwijze hanteren, dusjah, lijden is een menselijke emotie/gevoel. Het hoort bij het leven. Net als de dood.

zaterdag 15 maart 2003 @ 00:17:12 #7
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9130642
Waarom ben je eigenlijk op je 21e ineens tot God bekeert? Ik ben nu 20 maarre... ik hoef geen plekje in de hemel meer te verwachten na alles wat ik uitgekraamd heb en nog steeds roep....
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:17:22 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_9130648
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:12 schreef Cajun het volgende:
Maar nu ff serieus. Als je wilt weten waarom god het lijden toestaat, moet je eerst weten in welke vorm hij is. Zijne koninklijke goddelijkheid zal waarschijnlijk niet de menselijke denkwijze hanteren, dusjah, lijden is een menselijke emotie/gevoel. Het hoort bij het leven. Net als de dood.
Inderdaad, God wil, God wil niet. Het zijn allemaal dingen waar je totaal geen uitspraak over kunt doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9130725
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:02 schreef miendobbelsteen het volgende:
Lijden komt dus NIET uit God, beslist niet!
Dat is helemaal waar. De mens heeft dat zelf uitgevonden en geperfectioneerd.
quote:
Natuurlijk kunnen we God niet zomaar de schuld geven van alle verkeerde dingen die in de wereld gebeuren. "Verbeter de wereld en begin bij jezelf" is het antwoord op veel schuldvragen. Verder is het zo dat God de mens vrij laat in wat hij of zij doet of wil doen. God heeft ons mensen niet willen maken als robots die precies doen wat Hij zegt, we zijn zelf verantwoordelijk voor wat we doen.
Als god zou bestaan denk ik dat we hem wel degelijk de schuld zouden mogen geven van de ellende op de wereld. Sterker nog, was het niet god die met name in het 1e testament van de bijbel even duidelijk aan "zijn volk" liet zien hoe je omgaat met "de vijand". De boodschap was vrij duidelijk: geen genade. Er zijn al heel wat volkeren uitgemoord onder hetzelfde motto. Het is een les geweest die we niet vergeten zijn. Als god had bestaan zou ik hem dat heel erg kwalijk genomen hebben.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9130796
Welke god?
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:26:54 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_9130837
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:24 schreef VendoR het volgende:
Welke god?
quote:
Hier staan veelgestelde vragen omtrent het christelijk geloof
De god uit die werkelijkheid dus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9130865
Waarom praat je net alsof god je buurman is ofzow ?
( sorry voor de negatieve opmerking kon het niet laten )

* Blaetman zet "Hans teeuwen - god en allah" op

ah ik zie dat je dat stuk gequote hebt.
tip : blijf kritisch

[Dit bericht is gewijzigd door Blaetman op 15-03-2003 00:32]

leven als een koning
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:32:40 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_9130940
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:17 schreef speknek het volgende:
Inderdaad, God wil, God wil niet. Het zijn allemaal dingen waar je totaal geen uitspraak over kunt doen.
Zonder een declassificering van god, moet ik erbij zeggen.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:35:56 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9130997
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:27 schreef Blaetman het volgende:
Waarom praat je net alsof god je buurman is ofzow ?
( sorry voor de negatieve opmerking kon het niet laten )

* Blaetman zet "Hans teeuwen - god en allah" op

ah ik zie dat je dat stuk gequote hebt.
tip : blijf kritisch

Weet je dat ik van je post echt geen ruk begrepen heb? Echt NIETS.
pi_9131008
ff tussendoor:

Éérst bewijzen dat die gozer bestaat, dan pas lullen over wat ie allemaal wel of niet zou moeten toelaten.

* JeRa wordt een beetje ziek van 'god'

zaterdag 15 maart 2003 @ 00:39:20 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9131056
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:36 schreef JeRa het volgende:
ff tussendoor:

Éérst bewijzen dat die gozer bestaat, dan pas lullen over wat ie allemaal wel of niet zou moeten toelaten.

* JeRa wordt een beetje ziek van 'god'

Of jij bewijzen dat hij niet bestaat...
pi_9131097
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:39 schreef TrenTs het volgende:

[..]

èèèèèèh...dat is het foute antwoord!

Als je ergens over lult, maar je kunt niet bewijzen dat het bestaat, dan vind ik dat er tenminste een goed gefundeerde theorie achter moet liggen. Bij een zogenaamde 'god' is dit niet het geval.

-edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door JeRa op 15-03-2003 00:42]

zaterdag 15 maart 2003 @ 00:41:57 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_9131100
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:39 schreef TrenTs het volgende:
Hij doet geen uitspraken over wat god niet wil toch? De verdere implicatie gaat hierbij niet op aangezien hij geen aanname maakt.
pi_9131182
"o"
als je er helemaal niets van begrepen hebt ligt het niet aan mij
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:35 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Weet je dat ik van je post echt geen ruk begrepen heb? Echt NIETS.

leven als een koning
pi_9131241
quote:

[..]

Omdat ik nog maar anderhalve week lid ben van Fok hier een late reactie op een berichtje uit een ander topic (Mijn excuses als dit onderwerp kort geleden al is behandeld)
Lijden komt dus NIET uit God, beslist niet

Lijden kan zeker uit God komen. God beproeft ons, en zal ons in sommige gevallen ook straffen. God is hier de ultieme koning. Lijden gebeurt nooit zonder toestemming van God.

Wel heeft de mens zelf gekozen voor sterfelijkheid en zonde. Zonder die keuze had de mens niet hoeven lijden. Maar houd er rekening mee dat lijden in geen geval gebeurt zonder toestemming van God, en God zal in veel gevallen ook zelf ons laten lijden om ons geloof te beproeven.

zaterdag 15 maart 2003 @ 00:53:02 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_9131308
Mocht ie bestaan, krijgtie van mij een trap in zijn ballen. Wat een zootje laat die eikel ons er van maken zeg...

Hup god, zondvloedje en opnieuw kleien! Beter je best doen!

Ik ga naar huis.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:58:05 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9131421
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij doet geen uitspraken over wat god niet wil toch? De verdere implicatie gaat hierbij niet op aangezien hij geen aanname maakt.

Jawel hij heeft graag dat er eerst bewezen wordt dat hij bestaat.
pi_9131719
En toch blijf ik Taoistische "god" (die in de natuur beheerst) de meest correcte vinden van alle vormen van god. Een vrouw die niet goed af kwaad gezint kan worden (door offers) en die alles laat gebeuren zoals het gebeurt. Is niet arrogant of egoistisch. En vertelt haar geheimen niet aan de hoge pieten van de kerk of de koning of de koningin, maar aan de simpele boer of de arme monnik. Let wel, de echte hemelse god volgens het taoisme is mannelijk en vrouwlijk. Het word afgebeeld met het Yin-Yang symbool (weet je ook gelijk weer waar dat ding vandaan komt ^_^).

Waarom zouden er allemaal regeltjes moeten zijn om te leven zodat god ons niet afkeurt? De tien geboden bedoel ik daar onderandere mee.

Maar stel nou eens dat de aarde zou ontploffen door dat wij mensen de hele aarde hebben geconsumeerd en alles er hebben uitgezochen wat er in zat. Dan gaan de christenen natuurlijk naar de hemel omdat zij geloofden, maar god had toch de aarde aan de mens toevertrouwd? Wat moet je dan Petrus aan de hemelpoort vertellen, vraag ik me af?

Leuk geloof dat christendom, heel appart.

=edit typoz, tis laat =

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_9131886
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 01:12 schreef neliz123 het volgende:
En toch blijf ik Taoistische "god" (die in de natuur beheerst) de meest correcte vinden van alle vormen van god. Een vrouw die niet goed af kwaad gezint kan worden (door offers) en die alles laat gebeuren zoals het gebeurt. Is niet arrogant of egoistisch. En vertelt haar geheimen niet aan de hoge pieten van de kerk of de koning of de koningin, maar aan de simpele boer of de arme monnik. Let wel, de echte hemelse god volgens het taoisme is mannelijk en vrouwlijk. Het word afgebeeld met het Yin-Yang symbool (weet je ook gelijk weer waar dat ding vandaan komt ^_^).

Waarom zouden er allemaal regeltjes moeten zijn om te leven zodat god ons niet afkeurt? De tien geboden bedoel ik daar onderandere mee.

Maar stel nou eens dat de aarde zou ontploffen door dat wij mensen de hele aarde hebben geconsumeerd en alles er hebben uitgezochen wat er in zat. Dan gaan de christenen natuurlijk naar de hemel omdat zij geloofden, maar god had toch de aarde aan de mens toevertrouwd? Wat moet je dan Petrus aan de hemelpoort vertellen, vraag ik me af?

Leuk geloof dat christendom, heel appart.

=edit typoz, tis laat =

leuk stukje, zelf ben ik ook fervent aanhanger van het taoisme.

idd, wie zegt dat er vroeger geen 15 regels waren, maar dat er 5 verloren zijn gegaan in heilige oorlogen (om maar eens wat ironisch te noemen)

het enigs wat ik Petrus zou kunnen vertellen is dat ik geloof in de goedheid van de mens, en daarmee het gepaarde scepticisme, zodat hij mij toch zou toelaten tot de hemel

The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_9131983
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:49 schreef Mariel het volgende:
Lijden gebeurt nooit zonder toestemming van God.
Ach ja, om in zo'n god te geloven moet je zelf al even wreed zijn als die god.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')