Wat kosten die auto's nou zon beetje,, en het onderhoud?
quote:gemiddeld kost deze auto 13.000 euro. Onderhoud loopt toch als snel op naar de 3500 euro per jaar
Op donderdag 13 maart 2003 09:34 schreef Bastard het volgende:
Ik vind het een stoer bakkieWat kosten die auto's nou zon beetje,, en het onderhoud?
quote:Als je nou een normale celica hebt (zonder tuning) en je vertoont redelijk normaal rijgedrag, zoals je ook in een carina of corolla zou rijden, is het onderhoud dan nog zo hoog?
Op donderdag 13 maart 2003 09:36 schreef Plaguebearer het volgende:
gemiddeld kost deze auto 13.000 euro. Onderhoud loopt toch als snel op naar de 3500 euro per jaar
quote:Alleen het kleine pijpje aan de linkerkant is een 'happer'. Deze dient om de distributieriem te koelen. De rest van de outlets zijn bedoelt om de hitte van vloeistofgekoelde intercooler af te blazen. En die uitlaat heb je wel nodig als je op 1 bar turbodruk rijdt. De turbo moet toch een beetje normaal kunnen ademen.
Op donderdag 13 maart 2003 09:36 schreef slashme het volgende:
Mooie auto, maar waarvoor dient die luchthapperen kon die uitlaat niet wat groter
Het onderhoud van een normale celica is niet te vergelijken met deze auto. Dit is een Group A celica (Carlos Sainz uitvoering) met 4wd, twinentry turbo. Nu goed voor zo'n 260 pk. Om dat te onderhouden kost het nogal een aardige duit.
quote:Ik vind hem supervet. Dit noemen ze een J-spec uitlaat. Typisch Japans en ook niet al te makkelijk aan te komen. En smaken verschillen (gelukkig) nou eenmaal. Dit is tenmiste eens wat anders dan zo'n reutelremusje... En het is een performance uitlaat en geen schreeuwpijp. Hij klinkt erg beschaafd
Op donderdag 13 maart 2003 09:44 schreef punchdrunk het volgende:
best een leuke kar, maar die uitlaat is wel heel erg lelijk... daar moet toch vast iets mooiers voor te vinden zijn?
Rijdt trouwens wel goed of niet met 4wd?
quote:gezondheid
Op donderdag 13 maart 2003 09:45 schreef Reintje het volgende:
* Proest *
maar wanneer gaatie op stalling? Je wil er toch een 0Km blok van hebben of niet? Mooi voor je dat hij niet weg hoeft, wat een enorm brute bak man. Hoe hard gaatie eigenlijk na het opvoeren van de turbodruk?
En die uitlaat...echt , welk merk, iets van apexi ofzo?
quote:Dat is er een voor de originele gt4, niet voor de carlos saintz. En dat is net de uitvoering waar we hier over praten
Op donderdag 13 maart 2003 09:47 schreef slashme het volgende:
Ik vind de orginele luchthapper net iets mooier? Of is deze orgineel?Rijdt trouwens wel goed of niet met 4wd?
quote:eh... mijn motorkap IS origineel. Jij hebt een foto geplaatst van de 'standaard' gt4. Ik heb een limited edition (homologatie model, ofwel group A model). Er zijn 5000 van gemaakt en ik heb nr. 2046 , gesigneerd door Carlos Sainz in de middenconsole. Het rijdt erg goed, 4wd. Ook op nat wegdek heb je zo ontzettend veel grip!
Op donderdag 13 maart 2003 09:47 schreef slashme het volgende:
Ik vind de orginele luchthapper net iets mooier? Of is deze orgineel?Rijdt trouwens wel goed of niet met 4wd?
quote:Mooi orgineel laten dus
Op donderdag 13 maart 2003 09:51 schreef Plaguebearer het volgende:eh... mijn motorkap IS origineel. Jij hebt een foto geplaatst van de 'standaard' gt4. Ik heb een limited edition (homologatie model, ofwel group A model). Er zijn 5000 van gemaakt en ik heb nr. 2046 , gesigneerd door Carlos Sainz in de middenconsole. Het rijdt erg goed, 4wd. Ook op nat wegdek heb je zo ontzettend veel grip!
quote:Tjabbo to da recue!
Op donderdag 13 maart 2003 09:49 schreef Tjabbo het volgende:
Ja gave bak joh. Echt.maar wanneer gaatie op stalling? Je wil er toch een 0Km blok van hebben of niet? Mooi voor je dat hij niet weg hoeft, wat een enorm brute bak man. Hoe hard gaatie eigenlijk na het opvoeren van de turbodruk?
En die uitlaat...echt
, welk merk, iets van apexi ofzo?
Hij gaat na de zomer op stalling. Het blok wordt dan gelift en gereviseerd door de supra club. Gelijk wordt ie gefortificeerd met HKS spullies zodat het een 'better than the original' wordt.
Dan gaan we serieus tunen naar de 400 pk.
Hij rijdt idd nu op 1 bar (fuelcut treedt pas op bij 1.4!). Top is nu 250 km/h en 0-100 laatst geklokt op 6 seconden. Er zit nu een TurboLogic boostcontroller in. De druk wordt in de gaten gehouden door een nieuwe HKS turbodruk meter. Er zit een Apexi luchtfilter kit op en een Fireball open einddemper. Uitlaat pijp is 2.5", de tip 4.5".
Maar wat je wilt wordt een duur grapje. Is het niets voor jou om hem in te ruilen tegen de ST205??? Volgens mij gaat dat haast net zoveel kosten als ik je zo hoor.
(Alleen, die st205 moet dan ook weer getuned worden he.... )
Edit:
Nooit erover gedacht om wat racegaas voor in de grille te maken? Lijkt zoveel mooier dan dat je tegen de binnenkant van de auto aankijkt.
quote:Een st205 is erg mooi en snel en zeldzaam, maar ik vind dit model gewoon mooier. Het is idd een erg duur grapje. Voor het reviseren e.a. ben ik denk ik zo'n 3500 euro kwijt, het strakmaken en spuiten van de body zo'n 4000 euro en het tunen daarna kost ongeveer 5000-6000 euro.... Maar dan ziet ie er weer als nieuw uit en zal dan ongeveer wel de snelste Celica van europa zijn
Op donderdag 13 maart 2003 10:00 schreef Tjabbo het volgende:
Ja ik houdt het meeste wel bij....
Ben ook aangemeld bij het Corolla, Supra en Celica forum onder de naam TheVork. Vandaar dat ik e.e.a. wist.Maar wat je wilt wordt een duur grapje. Is het niets voor jou om hem in te ruilen tegen de ST205??? Volgens mij gaat dat haast net zoveel kosten als ik je zo hoor.
(Alleen, die st205 moet dan ook weer getuned worden he....
)
Edit:
Nooit erover gedacht om wat racegaas voor in de grille te maken? Lijkt zoveel mooier dan dat je tegen de binnenkant van de auto aankijkt.
btw: Er zit wel racegaas voor, maar das zwart en niet zo fijnmazig, dus je kijkt er doorheen. Ik vind het wel ok hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |