abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:43:52 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9071510
Kan iemand mij vertellen wat de islam nu echt voor verrijking voor de Nederlandse cultuur heeft gezorgd?

Dit wordt immers meestal beweerd, maar ik kan echt geen enkel punt vinden waar dit nu op zou gaan.

Misschien kan iemand anders het me vertellen?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_9071602
Het lijkt me meer dat bedoeld wordt de verrijking van de mensen die islamisch zijn?
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:48:03 #4
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_9071617
Nee ik zou het ook niet weten
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
pi_9071652
kebab?
shoarma?
allemaal best goed te eten hoor
onder
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:52:30 #6
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9071723
Een belangrijk onderdeel van de Islam schijnt het helpen van armen/behoeftigen te zijn. En dat gedachtegoed zou zeker een verrijking voor Nederland kunnen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er vast meer goede punten van de Islam te noemen die verrijking voor Nederland zouden kunnen. Maar zo zijn er natuurlijk ook mindere punten zoals de Sharia. Maar het zou goed zijn als we eens zouden ophouden met dat zwart/wit denken en denken in goed en fout. Ieder (religieus) systeem heeft zijn voor- en nadelen. En laten we vooral ophouden met het veroordelen van dingen waar we weinig tot niets vanaf weten. Onze cultuur en religies zijn ook verre van perfect..

[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 12-03-2003 19:53]

pi_9071731
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:49 schreef Haanibal het volgende:
kebab?
shoarma?
Kebab en Shoarma hebben met de cultuur te maken, niet met de religie. Voor zover ik weet staat het niet in de Koran dat je per dag minimaal 2 keer een broodje Shoarma (erg lekker trouwens) in je mond moet stoppen.
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:52:58 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9071734
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:49 schreef Haanibal het volgende:
kebab?
shoarma?
Het recept staat in de Koran?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:54:06 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9071759
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:52 schreef Templ4r het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Islam schijnt het helpen van armen/behoeftigen te zijn. En dat gedachtegoed zou zeker een verrijking voor Nederland kunnen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er vast meer goede punten van de Islam te noemen die verrijking voor Nederland zouden kunnen. Maar zo zijn er natuurlijk ook mindere punten zoals de Sharia. Maar het zou goed zijn als we eens zouden ophouden met dat zwart/wit denken en denken in goed en fout. Ieder (religieus) systeem heeft zijn voor- en nadelen. En laten we vooral ophouden met het veroordelen van dingen waar we weinig tot niets vanaf weten..
Het helpen van armen is ook een integraal onderdeel van de Christelijke kerk. Dat hadden we dus al...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:55:51 #10
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9071802
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:54 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het helpen van armen is ook een integraal onderdeel van de Christelijke kerk. Dat hadden we dus al...

Als ik zo rond kijk krijg ik het idee dat we dat idee aardig uit het oog verloren hebben en zou een herinvoering best op zijn plaats zijn...
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:57:18 #11
45937 LeechJunkie
LeechJunkie lowez pr0n
pi_9071827
Ik denk dat de islam opzich net zo'n verrijking is voor dit land (overigens voor iederland) als ieder ander geloof. Kerk en staat zijn immers gescheiden bij ons (in de regering dan).

Het punt dat ze zich in de maatschappij wat meer zichtbaar zijn dan bijvoorbeeld het christendom is omdat veel mensen te weinig weten van de islam, en waar je weinig van weet valt op.

[url=http://webmail.contagious.nl][b]webmail.contagious.nl[/b][/url] - no adds, no footers, no crapy shit (like twigger)[br][url=http://contagious.nl/breezersluts.php]breezersluts[/url] - [url=http://contagious.nl/christina.php]Christina Aguilera[/url]
pi_9071849
Ik zit ook diep na te denken maar er schiet me maar niks teboven
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9071852
Ik denk ook niet dat de Islam an sich Nederland verrijkt, maar de mensen die de Islam aanhangen wel. Iedereen heeft een andere cultuur en zienswijzen en dat is interressant en verrijkt onze eigen cultuur.

Het geloof op zich verrijkt niet volgens mij.

woensdag 12 maart 2003 @ 19:59:04 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9071870
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:52 schreef Templ4r het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Islam schijnt het helpen van armen/behoeftigen te zijn. En dat gedachtegoed zou zeker een verrijking voor Nederland kunnen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er vast meer goede punten van de Islam te noemen die verrijking voor Nederland zouden kunnen. Maar zo zijn er natuurlijk ook mindere punten zoals de Sharia. Maar het zou goed zijn als we eens zouden ophouden met dat zwart/wit denken en denken in goed en fout. Ieder (religieus) systeem heeft zijn voor- en nadelen. En laten we vooral ophouden met het veroordelen van dingen waar we weinig tot niets vanaf weten. Onze cultuur en religies zijn ook verre van perfect..
Ach het verplicht 10% van je inkomsten aan de armen geven steekt schril af tegen de verzorgingsstaat in NL.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 12 maart 2003 @ 19:59:35 #15
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_9071879
Gewoon, multiculturele samenleving enzo, je weet wel, toch?

woensdag 12 maart 2003 @ 19:59:51 #16
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9071882
Volgens mij is deze vraag voor elke religie te stellen..

en och die kruistochten hadden nou ook niet echt toegevoegde waarde.

Catch You On The Flip Side
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:00:28 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9071897
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 19:55 schreef Templ4r het volgende:

[..]

Als ik zo rond kijk krijg ik het idee dat we dat idee aardig uit het oog verloren hebben en zou een herinvoering best op zijn plaats zijn...

Wat zie jij dat ik niet zie? Mensen die sterven van de honger of pseudo-zieke wao-trekkers met de aller nieuwste GSM's
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9071913
Denkt heel hard na.

Denkt nog steeds,

Kan niks bedenken

Built for Speed
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:03:43 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9071955
Misschien dat je gewoon je vrouw wat fatsoen mag bijbrengen en toch een goede gelovige kan zijn.
pi_9071984
Om verder te komen in de ontwikkeling is het noodzakelijk dat we met andere ideeen en andersdenkenden in contact komen. Alleen hierdoor kunnen we als samenleving verder groeien. Hieruit kunnen conflicten voortkomen maar die leiden na verloop van tijd tot een synthese, iets dat zeer hard nodig is in deze tijden van polarisatie.
En in dat opzicht is de komst van de Islam een verrijking, zowel voor de westerse samenleving als voor de Islam zelf uiteindelijk.

Maar het is moeilijk zo niet onmogelijk om een objectief oordeel over een andere cultuur te geven omdat je een andere cultuur altijd per definitie door de bril van je eigen cultuur ziet, daar kun je je niet echt van losmaken, en het beeld is dus altijd gekleurd.

Unox, the worst operating system.
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:04:46 #21
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9071986
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat zie jij dat ik niet zie? Mensen die sterven van de honger of pseudo-zieke wao-trekkers met de aller nieuwste GSM's

Waarom zouden deze regel alleen op moeten gaan voor je directe leefomgeving. Of denk je echt dat je 25 euro voor bongo bongo voldoende helpt?

We hebben in deze samenleving niks te klagen invergelijk met zovele in de wereld. Maarja dat hebben we niet door als we met ons dikke reet op de bank zitten te klagen!!!!

Catch You On The Flip Side
pi_9071999
Ik vind Moskeeën wel mooie gebouwen.
pi_9072003
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:03 schreef Kaalhei het volgende:
Misschien dat je gewoon je vrouw wat fatsoen mag bijbrengen en toch een goede gelovige kan zijn.
Zo kennen we er nog wel 1:

De staat de schuld geven van het criminele gedrag van je kids, opvoeding is immers een overheidstaak.

Built for Speed
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:17:29 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9072319
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:04 schreef Schorpioen het volgende:
Om verder te komen in de ontwikkeling is het noodzakelijk dat we met andere ideeen en andersdenkenden in contact komen. Alleen hierdoor kunnen we als samenleving verder groeien.
a.)Welke ontwikkeling heb je het over?
b.)Waarom zou het in contact komen noodzakelijk zijn?
c.)Is 'in contact komen' hetzelfde als duizenden mensen hier heen halen?
d.)Heb je ook nog een bron voor deze stelling, of zijn het slechts mooie zinnen?
quote:
Hieruit kunnen conflicten voortkomen maar die leiden na verloop van tijd tot een synthese, iets dat zeer hard nodig is in deze tijden van polarisatie.
a.)Hoezo komen hier meer conflicten door?
b.)Heeft grootscheeps immigratie dit nadeel dan niet?
c.)Hoezo zouden de conflicten tot synthese leiden?
d.)Heb je ook nog een bron voor deze stelling, of zijn het slechts mooie zinnen?
quote:
En in dat opzicht is de komst van de Islam een verrijking, zowel voor de westerse samenleving als voor de Islam zelf uiteindelijk.

Maar het is moeilijk zo niet onmogelijk om een objectief oordeel over een andere cultuur te geven omdat je een andere cultuur altijd per definitie door de bril van je eigen cultuur ziet, daar kun je je niet echt van losmaken, en het beeld is dus altijd gekleurd.

Aardig retorisch truukje en tevens een leuke veiligheidfactor in je betoog:"Mocht ik ongelijk krijgen dan zeg ik gewoon dat de ander er niet over kan oordelen, want bevooroordeeld."
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:18:33 #25
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9072346
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:04 schreef Aequitas het volgende:
Waarom zouden deze regel alleen op moeten gaan voor je directe leefomgeving. Of denk je echt dat je 25 euro voor bongo bongo voldoende helpt?
Hmm...hoeveel geeft -pak hem beet- Marokko, Indonesië of Bahrein aan ontwikkelingssamenwerking?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')