Dit wordt immers meestal beweerd, maar ik kan echt geen enkel punt vinden waar dit nu op zou gaan.
Misschien kan iemand anders het me vertellen?
[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 12-03-2003 19:53]
quote:Kebab en Shoarma hebben met de cultuur te maken, niet met de religie. Voor zover ik weet staat het niet in de Koran dat je per dag minimaal 2 keer een broodje Shoarma (erg lekker trouwens) in je mond moet stoppen.
Op woensdag 12 maart 2003 19:49 schreef Haanibal het volgende:
kebab?
shoarma?
allemaal best goed te eten hoor
quote:Het recept staat in de Koran?
Op woensdag 12 maart 2003 19:49 schreef Haanibal het volgende:
kebab?
shoarma?
allemaal best goed te eten hoor
quote:Het helpen van armen is ook een integraal onderdeel van de Christelijke kerk. Dat hadden we dus al...
Op woensdag 12 maart 2003 19:52 schreef Templ4r het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Islam schijnt het helpen van armen/behoeftigen te zijn. En dat gedachtegoed zou zeker een verrijking voor Nederland kunnen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er vast meer goede punten van de Islam te noemen die verrijking voor Nederland zouden kunnen. Maar zo zijn er natuurlijk ook mindere punten zoals de Sharia. Maar het zou goed zijn als we eens zouden ophouden met dat zwart/wit denken en denken in goed en fout. Ieder (religieus) systeem heeft zijn voor- en nadelen. En laten we vooral ophouden met het veroordelen van dingen waar we weinig tot niets vanaf weten..
quote:Als ik zo rond kijk krijg ik het idee dat we dat idee aardig uit het oog verloren hebben en zou een herinvoering best op zijn plaats zijn...
Op woensdag 12 maart 2003 19:54 schreef X-Ray het volgende:[..]
Het helpen van armen is ook een integraal onderdeel van de Christelijke kerk. Dat hadden we dus al...
Het punt dat ze zich in de maatschappij wat meer zichtbaar zijn dan bijvoorbeeld het christendom is omdat veel mensen te weinig weten van de islam, en waar je weinig van weet valt op.
Het geloof op zich verrijkt niet volgens mij.
quote:Ach het verplicht 10% van je inkomsten aan de armen geven steekt schril af tegen de verzorgingsstaat in NL.
Op woensdag 12 maart 2003 19:52 schreef Templ4r het volgende:
Een belangrijk onderdeel van de Islam schijnt het helpen van armen/behoeftigen te zijn. En dat gedachtegoed zou zeker een verrijking voor Nederland kunnen zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er vast meer goede punten van de Islam te noemen die verrijking voor Nederland zouden kunnen. Maar zo zijn er natuurlijk ook mindere punten zoals de Sharia. Maar het zou goed zijn als we eens zouden ophouden met dat zwart/wit denken en denken in goed en fout. Ieder (religieus) systeem heeft zijn voor- en nadelen. En laten we vooral ophouden met het veroordelen van dingen waar we weinig tot niets vanaf weten. Onze cultuur en religies zijn ook verre van perfect..
en och die kruistochten hadden nou ook niet echt toegevoegde waarde.
quote:Wat zie jij dat ik niet zie? Mensen die sterven van de honger of pseudo-zieke wao-trekkers met de aller nieuwste GSM's
Op woensdag 12 maart 2003 19:55 schreef Templ4r het volgende:[..]
Als ik zo rond kijk krijg ik het idee dat we dat idee aardig uit het oog verloren hebben en zou een herinvoering best op zijn plaats zijn...
Maar het is moeilijk zo niet onmogelijk om een objectief oordeel over een andere cultuur te geven omdat je een andere cultuur altijd per definitie door de bril van je eigen cultuur ziet, daar kun je je niet echt van losmaken, en het beeld is dus altijd gekleurd.
quote:Waarom zouden deze regel alleen op moeten gaan voor je directe leefomgeving. Of denk je echt dat je 25 euro voor bongo bongo voldoende helpt?
Op woensdag 12 maart 2003 20:00 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wat zie jij dat ik niet zie? Mensen die sterven van de honger of pseudo-zieke wao-trekkers met de aller nieuwste GSM's
We hebben in deze samenleving niks te klagen invergelijk met zovele in de wereld. Maarja dat hebben we niet door als we met ons dikke reet op de bank zitten te klagen!!!!
quote:Zo kennen we er nog wel 1:
Op woensdag 12 maart 2003 20:03 schreef Kaalhei het volgende:
Misschien dat je gewoon je vrouw wat fatsoen mag bijbrengen en toch een goede gelovige kan zijn.
De staat de schuld geven van het criminele gedrag van je kids, opvoeding is immers een overheidstaak.
quote:a.)Welke ontwikkeling heb je het over?
Op woensdag 12 maart 2003 20:04 schreef Schorpioen het volgende:
Om verder te komen in de ontwikkeling is het noodzakelijk dat we met andere ideeen en andersdenkenden in contact komen. Alleen hierdoor kunnen we als samenleving verder groeien.
quote:a.)Hoezo komen hier meer conflicten door?
Hieruit kunnen conflicten voortkomen maar die leiden na verloop van tijd tot een synthese, iets dat zeer hard nodig is in deze tijden van polarisatie.
quote:Aardig retorisch truukje en tevens een leuke veiligheidfactor in je betoog:"Mocht ik ongelijk krijgen dan zeg ik gewoon dat de ander er niet over kan oordelen, want bevooroordeeld."
En in dat opzicht is de komst van de Islam een verrijking, zowel voor de westerse samenleving als voor de Islam zelf uiteindelijk.Maar het is moeilijk zo niet onmogelijk om een objectief oordeel over een andere cultuur te geven omdat je een andere cultuur altijd per definitie door de bril van je eigen cultuur ziet, daar kun je je niet echt van losmaken, en het beeld is dus altijd gekleurd.
quote:Hmm...hoeveel geeft -pak hem beet- Marokko, Indonesië of Bahrein aan ontwikkelingssamenwerking?
Op woensdag 12 maart 2003 20:04 schreef Aequitas het volgende:
Waarom zouden deze regel alleen op moeten gaan voor je directe leefomgeving. Of denk je echt dat je 25 euro voor bongo bongo voldoende helpt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |