abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9028851
Ik denk zelf dat het "gevaarlijk" is om een foto van je motor of auto op internet te plaatsen. Vooral als het een exoot betreft zoals Ducati motoren of een andere mooi getunede wagen of gewoon een dure wagen.

Ik heb namelijk es gehoord dat het "dievengilde" hier wel raad mee weet. Dat ze zeg maar je kenteken kunnen noteren, op kunnen zoeken in de RDW database oid en dan op die manier de standplaats van de auto te traceren om hem vervolgens te jatten of te beschadigen.

Ik weet dat ik dat zelf niet zou doen maar van andere weet ik dat niet.

Dus mijn advies is : Als je je auto op i-net zet, poets dan met paint of PSP je kenteken weg, voor je hem plaatst om bovenstaande gevolgen te voorkomen. Of ik ben paranoide, dat kan ook nog

Zo denk ik erover, maar hoe denken jullie daarover??

pi_9028942
Ik denk dat het idd slim is om niet je kenteken op de foto te houden als deze op inet staat.
pi_9028948
Als ze hem op de weg zien zien ze toch ook je kenteken? Wat is daar dan anders mee?
dus
pi_9028968
* loquitos mee eens is..

maar als het al reeds een gestolen voertuig van je betreft, het best wel kan.

Resistance is futile, you shall be assimilated
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:50:28 #5
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9028988
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:50:33 #6
41218 ReP
Kikke Gek
pi_9028991
Ff googlen leert dat de RDW database voor een APK gecertificeerde garage zo voor het oprapen liggen.
Dus ff een tip aan een monteur geven en hoppa je hebt de gegevens lijkt me.....
quote:
Produkt informatie over: APK2000 Software,

DOEL VAN HET PROGRAMMA:
Het printen van APK formulieren, zowel losse vellen als kettingformulieren en het tijdelijk opslaan en bewerken van keurings gegevens van maximaal 200 auto's. Het automatisch afmelden van goedgekeurde auto's en het opvragen van KENTEKENGEGEVENS bij het RAI data centrum

Dus Lange Jan heeft gelijk met z'n tip,
Fotosoepen of id om geen ongewenst bezoek te krijgen!

Offtopic: Lange Jan, wanneer gaan de battles, van eind vorig jaar, op Fok! weer beginnen ?

Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:51:01 #7
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_9028999
Voorkomen is beter dan je verzekering bellen dus effe wegfotosjoppen
"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:52:43 #8
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029027
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:50 schreef ReP het volgende:
Ff googlen leert dat de RDW database voor een APK gecertificeerde garage zo voor het oprapen liggen.
Dus ff een tip aan een monteur geven en hoppa je hebt de gegevens lijkt me.....
[..]

Dus Lange Jan heeft gelijk met z'n tip,
Fotosoepen of id om geen ongewenst bezoek te krijgen!

Offtopic: Lange Jan, wanneer gaan de battles, van eind vorig jaar, op Fok! weer beginnen ?

Plak dan gelijk al die kentekens op straat af van die 6 miljoen auto's die er staan .....

pi_9029042
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:48 schreef pirke het volgende:
Als ze hem op de weg zien zien ze toch ook je kenteken? Wat is daar dan anders mee?
Ja, dat is een goed punt, maar hoevaak zie jij op de snelweg een "aparte" wagen en van snelle motoren heb je een kleine kans het kenteken te noteren.

Of je moet langs terrasjes oid gaan patrouilleren, dan zie je wel alle kentekens.

Maar op internet plaats je een foto om met je motor/auto te pronken, zovan "Kijk mensen, dit is nou mijn snelle wagen"

Heel veel mensen kijken er dan naar, vooral op fok met al zijn gebruikers, dus is het allemaal veel meer aanwezig en daarmee dus ook de hogere kans dat mensen er misbruik van zullen maken.

dinsdag 11 maart 2003 @ 09:54:08 #10
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9029045
Waar haal ik bij de RDW de gegevens vandaan dan?
Kan nergens iets op de website vinden om een adres bij een kenteken te zoeken....
[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:54:41 #11
41218 ReP
Kikke Gek
pi_9029055
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:52 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Plak dan gelijk al die kentekens op straat af van die 6 miljoen auto's die er staan .....

Ok ok, iets genuanceerder dan: als je een speciale auto hebt waarvoor de gemiddelde crimineel wel wat moeite wilt doen (een Ferrari bijvoorbeeld)
Wees een zelfportret....geen reproduktie :-)
pi_9029069
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kentkens wegsoepen??? waarom in geesoesnaam????

Ghehe. Er staat kentkens.. vandaar dat ik het niet vond in de search..
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:56:13 #13
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029088
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:53 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Ja, dat is een goed punt, maar hoevaak zie jij op de snelweg een "aparte" wagen en van snelle motoren heb je een kleine kans het kenteken te noteren.

Of je moet langs terrasjes oid gaan patrouilleren, dan zie je wel alle kentekens.

Maar op internet plaats je een foto om met je motor/auto te pronken, zovan "Kijk mensen, dit is nou mijn snelle wagen"

Heel veel mensen kijken er dan naar, vooral op fok met al zijn gebruikers, dus is het allemaal veel meer aanwezig en daarmee dus ook de hogere kans dat mensen er misbruik van zullen maken.

Ik loop door een willekeurige wijk in Het gooi.....zie allemaal dure mooie auto's en WTF???? ik weet ook nog eens waar ze huis woont!!! en wie de eigenaar is.....

Fotosoepen is echt NON-sens (letterlijke vertaling: geen verstand)

dinsdag 11 maart 2003 @ 09:56:53 #14
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029098
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:55 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Ghehe. Er staat kentkens.. vandaar dat ik het niet vond in de search..

Hebben die kutmods dat nou nog niet aangepast???
pi_9029151
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:54 schreef masterzipper het volgende:
Waar haal ik bij de RDW de gegevens vandaan dan?
Kan nergens iets op de website vinden om een adres bij een kenteken te zoeken....
Dat kan dus ook helemaal niet op een legale manier.
Net als telefoonnummers.. ze mogen géén adres bij een nummer verstrekken...

je kan een kenteken opvragen voor jezelf !! maar geen adres !
mallerds

dan blijft wel open staan dat op níet officiele wijze alsnog een adres achterhaalt kan worden.. via een vriendje bij de belastingdienst bijvoorbeeld...

MAAR om je adres te achterhalen hoef je niet eens via een kenteken te werken hoor als iemand gebruik maakt van het internet..
als je een beetje handig bent dan kom je zo ook wel achter een adres.
Dan zou je dus helemaal geen aandacht op internet moeten trekken, omdat er altijd wel mensen zijn die misschien wel je adres zouden willen achterhalen....

beetje tè..

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:01:59 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9029197
Als je een ferrari hebt staan. Dan zal hij wel goed verzekerd zijn.
En zal hij goed op slot staan. Als iemand een Ferrari wil hebben is het een kwestie van zoeken op internet. Er zijn namelijk genoeg freaks die kentenken chasie nummer naam eigenaar en zelfs woonplaats bij houden. Dus dat is veel makkelijker. Denk je echt dat er eerst op internet word gezocht naar een dure auto. Om vervolgens die te gaan jatten. Ga dan naar een ferrari dealer. Schrijf alle kentekens op. Ziek 1X per maand en als er 1 verkocht is weet je het adres. Of nog beter. Ga naar italia zandvoort. En schrijf daar alle kentekens op. 99% van die auto,s zijn van particulieren.

Met andere woorden.
Het heeft niet veel nut dus. Club dagen zijn veel belangrijker dan internet. Als je het wil hebben.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:02:30 #17
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029205
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:59 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat kan dus ook helemaal niet op een legale manier.
Net als telefoonnummers.. ze mogen géén adres bij een nummer verstrekken...

je kan een kenteken opvragen voor jezelf !! maar geen adres !
mallerds

dan blijft wel open staan dat op níet officiele wijze alsnog een adres achterhaalt kan worden.. via een vriendje bij de belastingdienst bijvoorbeeld...

MAAR om je adres te achterhalen hoef je niet eens via een kenteken te werken hoor als iemand gebruik maakt van het internet..
als je een beetje handig bent dan kom je zo ook wel achter een adres.
Dan zou je dus helemaal geen aandacht op internet moeten trekken, omdat er altijd wel mensen zijn die misschien wel je adres zouden willen achterhalen....

beetje tè..

pi_9029212
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:01 schreef ook_gek het volgende:
Als je een ferrari hebt staan. Dan zal hij wel goed verzekerd zijn.
En zal hij goed op slot staan. Als iemand een Ferrari wil hebben is het een kwestie van zoeken op internet. Er zijn namelijk genoeg freaks die kentenken chasie nummer naam eigenaar en zelfs woonplaats bij houden. Dus dat is veel makkelijker. Denk je echt dat er eerst op internet word gezocht naar een dure auto. Om vervolgens die te gaan jatten. Ga dan naar een ferrari dealer. Schrijf alle kentekens op. Ziek 1X per maand en als er 1 verkocht is weet je het adres. Of nog beter. Ga naar italia zandvoort. En schrijf daar alle kentekens op. 99% van die auto,s zijn van particulieren.

Met andere woorden.
Het heeft niet veel nut dus. Club dagen zijn veel belangrijker dan internet. Als je het wil hebben.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9029300
quote:
[b] Of ik ben paranoide, dat kan ook nog
Tjah als iemand zijn kenteken op internet niet durft te laten zien, dan denk ik dat er wat mis is (geweest) met die auto, en daarom zal ik nooit die auto kopenn, iemand die echter wel het kenteken laat zien is in mijn optiek sneller te vertrouwen dan een ander
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 maart 2003 @ 10:07:55 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9029303
Mja, voor de zekerheid haal ik het toch altijd maar even weg.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:12:18 #21
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029415
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:07 schreef Kreator het volgende:
Mja, voor de zekerheid haal ik het toch altijd maar even weg.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 maart 2003 @ 10:13:11 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9029432
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Ja?
pi_9029563
Helemaal mee eens, als je kentekens van dure auto's wilt noteren (om wat voor reden dan ook) kan je beter in het gooi gaan rondkijken dan op Fok
pi_9029578
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja?

slaat dus nergens op
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:23:10 #25
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9029681
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja?

als in je bent niet gevoelig voor de argumentatie??

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')