abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2003 @ 22:08:55 #1
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9021600
rescenceer hier de nieuwe hiphop albums , het boeit mij niet of je hier 'mainstream' of 'underground' post , zow lang je er maar over wil discusieren ,en jouw mening over een gerescenceerd album wil geven

Recensie 1: T-Love -- Long Way Back

een totnutoe nog vrij onbekende artieste voor mij , kende haar van een nummer dat ze ooit met ollie teeba (The Herbaliser) gemaakt hebt , het laatste nummer (een soort van medley van 10 minuten )is ook door The Herbaliser geproduceerd en gemixt , staat 1 jazz nummer op die echt lekker klinkt en in twee talen gezongen word (frans en engels) , haar flows klinken lekker voor een vrouwelijke rapper , en gaan over het algemeen niet over sex (wat ik ook goed kan waarderen voor een vrouwelijke rapper

eindoordeel: 8/10

[edit] voor de downloaders zet ik wel een paar titels van nummers neer [/edit]

T-Love -- Swing Malindy
T-Love -- Fortress (Of A Prophet)
T-Love -- Witch-Bitch ?
T-Love -- Wanna-beez (feat Charli 2NA)

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-03-2003 19:56]

pi_9021703
Soundbombing 3 - Various Artists

Een nieuwe Rawkus release staat meestal garant voor dope hiphop shit, zo ook deze 3e editie van Soundbombing gemixt door Cipha Sounds & Mr. Choc.

Een lekkere cd maar klinkt wel een beetje gelikter dan de eerdere edities, maar er staan toch wel juweeltjes op zoals Yelling Away van Zap Mamma Ft. Common & Talib Kweli; Round & Round Remix Jonell Ft. Method Man, Pharoahe Monch & Kool G Rap; What Lies Beneath van Q-Tip (All Time Hero ) en nog veel meer.
Eigenlijk hoef je maar 1nummer te skippen: Crew Deep van Skillz Ft. Missy & Kandi, alleen de beat is leuk, maar dat was 'ie ruim 20 jaar geleden ook al nl. Rappers Delight, jammer dat het nummer zo verneukt wordt.

Voor de liefhebber toch wel een aanrader, maar zo dope als deel 1 was zal het nooit meer worden

7.5/10

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 10 maart 2003 @ 22:19:38 #3
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9021938
ik heb SB3 eiglk nog nooit helemaal geluisterd, maar ik was ook heel erg teleurgesteld over lyricist lounge 2 , en aangezien er veel de zelfde mensen op SB3 stonden , hebbik andere prioriteiten gehad , maar beter dan SB1 (en 2) zou het toch niet echt kunnen worden
pi_9022179
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb SB3 eiglk nog nooit helemaal geluisterd, maar ik was ook heel erg teleurgesteld over lyricist lounge 2 , en aangezien er veel de zelfde mensen op SB3 stonden , hebbik andere prioriteiten gehad , maar beter dan SB1 (en 2) zou het toch niet echt kunnen worden
Lyricist Lounge 2 vond ik ook minder. Hoewel het nog stukken beter was dan een hoop andere albums was die rond dezelfde tijd uitkwamen.

Kende T-Love vagelijk, maar ik zal binnenkort 's ff in de winkel kijken, klonk niet slecht

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 10 maart 2003 @ 22:34:44 #5
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9022370
nog een Recensie :

Various Artists -- Urban Renewal Program

Dit is nou een voorbeeld van hoe 'Urban Music' ook kan klinken , het is een beetje een mix van hiphop/triphop en een soort van collabo tussen def jux en ninjatunes/bigdada , heel afwisselend en interessant plaatje om te luisteren

paar nummers :

Aesop Rock -- Train Buffer
Mr Lif -- Wanted
Souls Of Mischief -- Spark
RJD2 -- True Confessions
DJ Food -- Aerosolique pt 1 t/m 3

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-03-2003 20:02]

maandag 10 maart 2003 @ 22:37:26 #6
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9022461
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Lyricist Lounge 2 vond ik ook minder. Hoewel het nog stukken beter was dan een hoop andere albums was die rond dezelfde tijd uitkwamen.

valt nog best wel mee , maar lyricist lounge 1 was tenminste nog een cd met 'talent'(waar het voor de oorspronkelijke programmeurs van het feest ook om ging) het tweede deel bestond alleen maar uit artiesten die al in de hiphop wereld de 'gevestigde'orde waren (op een of 2 namen na dan)

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 10-03-2003 22:51]

pi_9033105

Dat is toch dat album wat gehost wordt door De La Soul?

SB 1 en 2 allebei super dope. SB 3 ken ik nog niet zo goed een mattie van heeft em wel. Hij is geloof ook nog niet overal te krijgen. Ik weet wel dat de shit die erop staat weer eens lekker fresh is dat is altijd chill. Toch maar eens bestuderen.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_9033180
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Soundbombing 3 - Various Artists
[HipHop]Soundbombing 3 .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 13:25:04 #9
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_9034524
heeft iemand "50cent - Get Rich or Die Trying" album al?
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  dinsdag 11 maart 2003 @ 14:40:40 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9036628
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:29 schreef Mr.Tear het volgende:
Dat is toch dat album wat gehost wordt door De La Soul?
neej dat is CD1 van Lyricist Lounge 1 (CD2 word gehost door Sir Melenik & Kool Kieth)
pi_9036978
quote:
neej dat is CD1 van Lyricist Lounge 1 (CD2 word gehost door Sir Melenik & Kool Kieth)
Aaaight, dat is waar. Ik ken beide albums niet zo goed.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  dinsdag 11 maart 2003 @ 17:41:23 #12
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9041819
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 13:25 schreef Splackavellie het volgende:
heeft iemand "50cent - Get Rich or Die Trying" album al?
ik niet , staat btw ook niet op mijn 'te kopen' lijstje , waar uberhaupt al weinig albums opstaan , ik heb wel wat ged... maar moet er wel van zeggen zeggen dat ik het niet erg charmerend/inspirerend vond voor nadere info lees de reacties in dit Topic
  dinsdag 11 maart 2003 @ 17:58:19 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9042193

Recensie : Antipop Consortium -- Antipop Vs. Mattew Shipp

Dit album zou je zowel onder hiphop als onder (Acid)Jazz kunnen bespreken , beats die door het pianowerk zijn gemixed klinken lekker , en de raps tussen het muzikale werk van de heer Shipp door klinken lekker , zijn niet storend , en een beetje maatschappij kritisch af en toe

eindoordeel : 7/10

paar nummers :
-Staph
-SVP
-Real Is Surreal

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-03-2003 18:13]

pi_9042438
het is trouwens recensie

.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 18:12:11 #15
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9042512
hmmz ik ben mijn spelfouten al continu aan het verbeteren

maar dank je voor de tip

dinsdag 11 maart 2003 @ 19:40:17 #16
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_9044863
Nas - God's Son

op zich wel een dope album als je van die nieuwe soort hiphop houdt.
Het grote verschil met andere artiesten zit het hem vooral in de lyrics.
Op dit album (in tegenstelling tot de Escobar albums) wordt er vooral gerapt over hoe je je niet aan alle hiphop dingen moet wagen,van de drugs af moet blijven en over zijn overleden moeder.. (may she RIP)
Op de in NL te kopen versie staat ook nog de remix op : One Mic met brainpower, natuurlijk staat er ook Thugz Mansion op, maar wel een andere versie als die met clip.

over het algemeen een lekker luisteralbum, maar naar mijn smaak moet je toch Nastradamus en It Was Written hebben voor de echte dope shit

HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:57:01 #17
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9045338
edit : crosspost
  dinsdag 11 maart 2003 @ 21:15:28 #18
25470 SoSolid
Danke danke
pi_9047433
GZA - Legend of theLiquid sword

Hij komt weer zwaar relaxed terug, dit is echt een van de beste albums van de laatste tijd, heerlijke echte rauwe wu-tang style beats, en super teksten, de laatste paar albums van de wu vond ik een beetje minder worden (nog steeds goed, maar niet meer wat het was), en hier is GZA weer teruggegaan naar de oude style. Zoals GZA altijd zegt: liever korte en krachtige teksten dan slappe en lange teksten. Ook staan er natuurlijk wat andere Wu-members op: Ghostface, Masta Killa, Streetlife, RZA en Inspectah Deck. Z'n flows zijn nog steeds super chill, en hij heeft natuurlijk een super dope stem. De nummers de ik er persoonlijk uit vind springen zijn: Did ya say that, Stay in Line, Fame, Knock Knock en Uncut Material. Samengevat, GZA is de strakste MC en heeft de beste teksten van deze tijd, ik geef hem een 9/10 Je kunt by the way de clip van Knock Knock downloaden op: http://www.wutangworld.com/videos.html

xxx
pi_9057520
Ill Bill, Sabac Red, Goretex en DJ Eclipse samen zijn zij Nonphixion en met hun debuut album (volgens mij) The future is now hebben ze een monsterlijk goede Hip-Hop plaat gedropt. 16 nummers lang wordt je verwend met dope beats en idem lyrics. Echt geen enkel nummer gaat vervelen en de samenwerkingen met Necro, MF Doom, The Beatnuts, Al Tariq, Marly Metal en Moonshine zijn goed gekozen. Mocht je nog eens de langs de Free Record Shop lopen, loop dan niet door maar even naar binnen om deze plaat te halen. Wil je eerst nog even luisteren check dan nummer 3 The C.I.A is trying to kill me, nummer 4 If you got love, nummer 7 Rock stars en nummertje 9 Black helicopters. Als cijfer geef ik dit album een 9/10 :Y:Y

(Off topic) Zijn er hier nog mensen die bij het concert waren van The
Beatnuts en Nonphixion 19-06-2002 in de Melkweg?

Jawel!
pi_9058655
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:40 schreef makaveli_nh het volgende:

over het algemeen een lekker luisteralbum, maar naar mijn smaak moet je toch Nastradamus en It Was Written hebben voor de echte dope shit

???

Waar staat Illmatic in dat rijtje, da's duidelijk het dopeste album van Nas. Geproduceerd door oa Xtra P & Primo. It Was Written is imo een stuk minder.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9059089
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:01 schreef Begieltie het volgende:
Ill Bill, Sabac Red, Goretex en DJ Eclipse samen zijn zij Nonphixion en met hun debuut album (volgens mij) The future is now hebben ze een monsterlijk goede Hip-Hop plaat gedropt. 16 nummers lang wordt je verwend met dope beats en idem lyrics. Echt geen enkel nummer gaat vervelen en de samenwerkingen met Necro, MF Doom, The Beatnuts, Al Tariq, Marly Metal en Moonshine zijn goed gekozen. Mocht je nog eens de langs de Free Record Shop lopen, loop dan niet door maar even naar binnen om deze plaat te halen. Wil je eerst nog even luisteren check dan nummer 3 The C.I.A is trying to kill me, nummer 4 If you got love, nummer 7 Rock stars en nummertje 9 Black helicopters. Als cijfer geef ik dit album een 9/10 :Y:Y

(Off topic) Zijn er hier nog mensen die bij het concert waren van The
Beatnuts en Nonphixion 19-06-2002 in de Melkweg?

Vond dat album dus ook zwaar ok, alleen heb ik 'm dus uitgeleend aan iemand die met de noorderzon vertrokken is , dus moet ik weer diep in de buidel tasten om dit prettige werkje in m'n bezit terug te krijgen

Concert heb ik helaas moeten missen, maar van anderen heb ik gehoord dat het erg dope was

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9060570
quote:
Dit album zou je zowel onder hiphop als onder (Acid)Jazz kunnen bespreken , beats die door het pianowerk zijn gemixed klinken lekker , en de raps tussen het muzikale werk van de heer Shipp door klinken lekker , zijn niet storend , en een beetje maatschappij kritisch af en toe
Waren die gasten niet vorig jaar op het Drum Rhythm Festival. Als dat zo is, moet ik zeggen dat het wel vage shit is, het is echt super experimental. Wel vet om die gast op z'n drumcomputer uit zijn dak te zien gaan.
quote:
Concert heb ik helaas moeten missen, maar van anderen heb ik gehoord dat het erg dope was
Toen zaten ze toch in het voorprogramma van The Beatnuts. Als dat zo was, was het zeker straight up ill. Non Phixion was zelfs beter dan de Beatnuts.

Heb trouwens gister ook weer eens SB2 op tape gehoord, damn, echt weer even zwaar zitten genieten onder het genot van dikke Pong.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_9060720
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:02 schreef Mr.Tear het volgende:

Heb trouwens gister ook weer eens SB2 op tape gehoord, damn, echt weer even zwaar zitten genieten onder het genot van dikke Pong.

Mos Def - Next Universe
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9060823
quote:
Mos Def - Next Universe
Ooooooooooooooooooh, ja toch, dat nummer is echt crazy ill, die flow van die gast in dat nummer is echt Ja toch, ik zit gelijk te stuiteren in m'n stoel.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_9060900
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:12 schreef Mr.Tear het volgende:

Ooooooooooooooooooh, ja toch, dat nummer is echt crazy ill, die flow van die gast in dat nummer is echt Ja toch, ik zit gelijk te stuiteren in m'n stoel.

* Zet SBII op repeat en geniet nog maar een keer
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')