abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8990091
Aardman , de makers van o.a. Chicken Run en Wallace & Gromit hebben in de loop van de jaren een enorme berg aan korte animatiefilmpjes geproduceerd. Helaas zijn de meeste van die kleine meesterwerkjes heel moeilijk te vinden, of worden ze alleen op filmfestivals vertoond. En vandaag kwam ik bij Donner in Rotterdam de DVD 'Aardman Classics' tegen, voor slechts ¤ 15,99. (Dat is ruim goedkoper dan wat deze DVD bij play kost overigens.)

Wat krijg je voor dat geld? Het antwoord is simpel: VEEL, heel veel! Zp staan op deze DVD de 'Heat elctric' commercials, die naar aanleiding van de Oscar-winnende short-film 'Creature comforts' werden gemaakt.

De DVD bevat meer dan 30 (!) korte animatiefilmpjes van de Aardman studio, en is volledig voorzien van een audio-commentaar track. Daarnaast zijn er de biografieen te vinden van de regisseurs en leden van het productie-team, van waaruit naar de films gesprongen kan worden waar ze aan meegewerkt hebben.

1 nadeel aan deze DVD: Er is geen directe chapter-toegang. Je hebt de optie tot 'play films', wat alle filmpjes achter elkaar afspeelt. Daarnaast kun je wel via de biografieen naar films springen, maar deze staan als aparte titels gewoon nog een keer op de DVD. Overigens zijn niet alle filmpjes op die manier direct te benaderen. Beetje vaag, maar wel lekker zullen we maar zeggen.

Ondanks dit kleine irritantigheidje blijft deze DVD een hele vette aanrader, zeker voor de liefhebbers.

En naast deze berg aan animaties, krijg je er ook nog een 64 pagina's tellend boekje 'Insideaard' bij, met daarin wat geschiedenis (en foto's) over clay-animation en Aardman.

Even voor de volledigheid alle filmpjes (titels in bold zijn niet als afzonderlijke titel vanuit het menu te selecteren):

1. Creature comforts
  2. Heat Electric: Frank and Carol and Dog
  3. Pib and Pog
  4. Heat Electric: Parrots and Pandas
  5. Minotaur and little nerkin
  6. Heat Electric: Pandas 2 and Penguins
  7. Conversation pieces: War story
  8. Heat Electric: Penguins 2 and Frank 2
  9. What's pig
  10. Heat Electric: Pigs and Urangutangs
  11. My baby just cares for me
  12. Heat Electric: Penguins 2 and Pablo
  13. Stage fright
  14. Humdrum (schaduw animatie)
  15. Pop
  16. Owzat *
  17. Adam
  18. Ident
  19. Al dente *
  20. Loves me, loves me not
  21. Babylon
  22. Next
  23. Conversation pieces: On probation
  24. Conversation pieces: Sales pitch
  25. Conversation pieces: Palmy days
  26. Conversation pieces: Early bird
  27. Conversation pieces: Late edition
  28. Animated conversations: Confessions of a foyer girl
  29. Animated conversations: Down and out (Gokje m.b.t. de IMDB link)
  30. Going equipped
  31. Not without my handbag

Als easter-egg is er nog een aflevering van 'Angry kid' te vinden. (Combinatie clay-animatie en 'gewone' film')

* Geen clay-animation maar (computer)animatie.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8990845
gelijk maar even halen dan van de week. Staan er ook die filmpjes op over de 2e wereldoorlog? Over hoe je moest reageren op iets ofzo?
Rotterdam is de wereldstad
pi_8992964
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:38 schreef Hubo het volgende:
gelijk maar even halen dan van de week. Staan er ook die filmpjes op over de 2e wereldoorlog? Over hoe je moest reageren op iets ofzo?
Retorische vraag: Waarom denk je dat ik hierboven een overzicht geef van alle filmpjes die op de DVD te vinden zijn? .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')