quote:In de oneindigheid maakt het toch niets uit.
Op dinsdag 18 maart 2003 09:58 schreef ds_polleke het volgende:
is het idd een geruststellende gedachte dat we er niet "toevallig" zijn.
quote:Wow!! Dat is een aparte interpretatie. Volgens mij zit het wat anders ... Elke keer als God met mensen omgaat, doet hij dat op een manier die menselijke maat heeft. We kennen dat zelf toch ook wel. Een vader die weet dat zijn kind iets verkeerd gedaan heeft en dan zegt: "waar ben je? wat heb je gedaan?". Zo'n vader is God ook voor ons. En de vraag is dan welke toon je in deze vragen leest. Boosheid (zonder grenzen?), of teleurstelling waarachter toch liefde is?. Of alles tegelijk.
Op maandag 17 maart 2003 12:42 schreef MacMeester het volgende:[..]
Dat komt simpelweg dat de God in de oude Bijbel niet God is.
Het is een van de Goden of Aartsengelen, die de schepping hebben volbracht en het volk van Israël hebben geleid.Genesis3:9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?
3:10 En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.
3:11 En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?Je merkt aan dit kleine stukje (en er zijn er meer te vinden in het Oude Testament) dat we hier niet over de Almachtige en Alwetende God praten maar over één van zijn werkers. God is alwetend, en vraagt aan Adam waar hij is? en hij vraagt nog eens wie hem dat heeft verteld dat hij naakt is? God is niet jaloers of kwaadwillend, maar de God die beschreven wordt in dit stukje is dat wel... Raar toch he?
quote:Ja God is Liefde inderdaad,.. maar Hij is toch ook rechtvaardig? En toen de mens in essentie ongehoorzaam was aan God (de appel, het paradijs, hoe je het noemen wilt, of het nou letterlijk zo gebeurd is, of je gelooft in 'de gebeurtenis an sich',..whatever) toen kon God de mens niet meer in zijn bijzijn verdragen, want God en zonde, gaan niet samen. En op die manier heeft het kwaad (de gevallen engel, die jaloers werd op Gods Schepping: de mens. want God had de mens aan zijn zijde op de troon een plaats gegeven, en daar wilde satan liever zitten. Dus toen de mens ongehoorzaam was, kreeg God de vraag te verwerken "is de mens die plek nog wel waard???" eigenlijk een logische vraag.
Op maandag 17 maart 2003 23:45 schreef MacMeester het volgende:[..]
Brrrr, laten we de 4 miljard (miljardje meer of minder maakt ff niet uit) die een ander geloof er op na houden automatisch hun tweede dood sterven zoals in Openbaringen staan. Mooie God heb je daar dan.
Nee dankje.
Ik denk toch echt dat je de essentie niet hebt begrepen. God is pure liefde. Waarom zou hij deze 'ongelovigen' zomaar laten sterven zonder dat ze van Hem hebben gehoord of geweten?
quote:dat is het gevolg, van de eigenschappen van God..
Op dinsdag 18 maart 2003 11:58 schreef speknek het volgende:
Is dat rechtvaardig of wraakzuchtig?
quote:Genade door eisen te stellen is nauwelijks genade lijkt me.
Op dinsdag 18 maart 2003 12:03 schreef new_moon het volgende:
GENADE, in de vorm van de Here Jezus. Het is jouw eigen wil, die God je ook gegeven heeft, of je dat offer aanneemt.
quote:Houd dat maar voor je.
Op een dag, beste Speknek, zal het je allemaal duidelijk zijn.
quote:Zulke zware eisen zijn dat niet: je hoeft alleen te geloven dat Jezus gestorven is om de relatie tussen God en mensen te herstellen.
Op dinsdag 18 maart 2003 12:08 schreef speknek het volgende:[..]
Genade door eisen te stellen is nauwelijks genade lijkt me.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |