abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8837595
Vandaag weer naar de dokter geweest, ik was me er al een tijdje van bewust dat ik een eetstoornis heb, alleen geloofde niemand me.. dan stelde ik me weer aan..

Maar, de dokter heeft het vandaag bevestigd.. dus, ik had wel gelijk, maar aan de andere kant.. that sucks..

Als ik honger heb eet ik niet 1 boterham, nee ik neem er dan gelijk 6 en nog iets lekkers erna.. als ik ga snoepen dan neem ik niet 1 koekje, ook niet 2 of 3, ik neem dan gelijk het hele pak, en, als ik dan nog wat kan vinden eet ik dat ook op..

als gevolg dat ik in een jaar van 53 kilo naar de 67 kilo ben gestegen, niet dat ik dik ben, ik weet het goed te verbergen als ik mijn buik in hou, maar dat ik ook een enorme dagtaak. en mijn kont blijft ook mar toenemen..
Ik voel me schuldig als het weer eens zover is, daardoor ga ik nog meer eten.. Ik kots niets uit, heb het wel geprobeerd, maar kotsen op commando kan ik niet..

Laxeermiddelen wil ik ook gebruiken maar het is nog niet zo erg dat ik dat ook daadwerkelijk doe
Ik ga binnenkort sporten, dat is nog wel het beste, maar ik moet erg uitkijken dat ik daarmee niet doorsla anders kan ik weer annorexia krijgen, wat ik vroeger al eens heb gehad..Verder kan ik niet veel sporten door astma..

Mijn leven wordt beheerst door eten en uiterlijk, ik zie er best goed uit, maar dat zal niet lang duren als ik zo doorga..

De dokter zei dat ik in therapie kan gaan, dan zit ik met 7 anderen en een therapeut in een kamertje, dat wil ik niet, ik heb andere medicijnen gekregen..dat me het hongergevoel helpt tegen tegaan.. (ik gebruik al jaren prozac..)

Het is vermoeiend, nu vooral omdat het een feit is geworden en dat anderen zich daar ook bewust van zijn..
dat wilde ik gewoon ff kwijt..andere mensen die ook een eetstoornis hebben gehad, of iemand kende?

maandag 3 maart 2003 @ 16:59:06 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8837632
Hebben ze BED vastgesteld?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8837692
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:59 schreef SEMTEX het volgende:
Hebben ze BED vastgesteld?
ja.. gelukkig heb ik er nu een naam voor, want boulimia of annorexia is het niet dan is het best wel vervelend als je weet dat je iets hebt, maar er geen naam voor hebt..
pi_8837728
jeetje, eerst een vorm van anorexia en nu lichterlijk doorslaan naar bolimia, dat is niet niks! Probeer hulp te krijgen van je ouders, dat zal zeker een hoop helpen als ze je een beetje in de gaten houden! Als je al jaren prozaq slikt is ook niet echt goed lijkt me. Probeer eens lekker te gaan sporten (te veel kan niet echt kwaad) en normaal gezond te eten. Je bent pas 19 (als ik het goed zie) dus je hebt nog een heel leven voor je, JIJ bent de enige die ervoor kan zorgen dat dat een leuk leven is!

Veel succes!

Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 3 maart 2003 @ 17:03:48 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8837738
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:01 schreef shavirah het volgende:

[..]

ja.. gelukkig heb ik er nu een naam voor, want boulimia of annorexia is het niet dan is het best wel vervelend als je weet dat je iets hebt, maar er geen naam voor hebt..

Voelt het beter dan nu, nu je weet wat het is?
En ga je de therapie ervoor volgen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 3 maart 2003 @ 17:04:56 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8837758
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:03 schreef dahei het volgende:
jeetje, eerst een vorm van anorexia en nu lichterlijk doorslaan naar bolimia, dat is niet niks! Probeer hulp te krijgen van je ouders, dat zal zeker een hoop helpen als ze je een beetje in de gaten houden! Als je al jaren prozaq slikt is ook niet echt goed lijkt me. Probeer eens lekker te gaan sporten (te veel kan niet echt kwaad) en normaal gezond te eten. Je bent pas 19 (als ik het goed zie) dus je hebt nog een heel leven voor je, JIJ bent de enige die ervoor kan zorgen dat dat een leuk leven is!

Veel succes!

Als je een impulseter bent (en dat zijn BED-ers) dan kun je wel proberen gezond te eten, maar ook als je geen honger hebt en je hoofd zegt: ik wil eten, je moet eten, dan kun je je daar echt niet zomaar tegen verzetten.
pi_8837797
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:03 schreef dahei het volgende:

Veel succes!

Helaas kan ik niet veel van mijn ouders verwachten. Mijn vader zie ik al zo'n 8 jaar niet meer, en de rest van me fam. al 3 jaar niet. mijn schoonouders zijn geweldig, maar dachten, tot nu toe dat ik mij gewoon aanstelde als ik er met ze over wilde praten..Nu geloven ze me wel en willen ze ook wel helpen.. Als ik bv iets wil snoepen moet ik het vragen.. 's middags helpt dat misschien, maar zodra ik dan alleen ben weet ik de kast met eten toch wel weer te vinden, dus moeten we daar nog goede afspraken over maken..
  maandag 3 maart 2003 @ 17:09:24 #8
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_8837833
Als je astma hebt en daardoor niet te veel kunt sporten, dan kun je toch ook niet zomaar doorslaan naar anorexia? Lijkt mij...want dan krijg je weer veel last van je astma... misschien ben ik te kortzichtig hoor, maar ik wens je iig heel veel sterkte ermee....
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_8837869
Waar staat BED voor?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_8837875
Oow wat klote voor je,
Ik weet niet hoe het is en kan niet zegge dat ik je begrijp maar ik heb geen annorexia maar wel altijd de behoefte om af te vallen ik let heel erg op hoeveel ik eet en heb eigenlijk nooit honger majah ik zorg wel dat ik genoeg eet... Maar iig succes ermee. Eten is bij een meid vaak een strijd opletten hoeveel en wat je eet niet teveel niet te weinig en niet teveel op proberen te letten egt errug wel majah it's all a part of it.
-= You Only Live Once=-
pi_8837885
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Voelt het beter dan nu, nu je weet wat het is?
En ga je de therapie ervoor volgen?

Het is fijn om te weten wat je hebt, dat het erkend wordt, maar daar voel ik me natuurlijk niet beter dor.. het is aan de andere kant wel een slag in mijn gezicht omdat het nu echt vastgesteld is.. Ergens had ik gehoopt dat het misschien toch aanstellerij was ofzo..

Het is niet dat ik niet echt in die therapie wil, ik zit al 4 jaar bij een pshchiater door vele problemen van vroeger, nu ben ik dat aan het afbouwen omdat ik DIE soort hulp niet meer nodig heb, ik voel het als een achteruit gang als ik dan van de ene therapie in de ander ga. Bovendien lijkt het me niets om een ander te gaan vertellen wat ik zoals gegeten heb, ik vraag me af wat ze me dan te bieden hebben. Ik kan, als ik het ga doen terug naar de dokter die gaat me dan aanmelden, maar ik moet er nog over denken..

pi_8837909
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:10 schreef dahei het volgende:
Waar staat BED voor?
Binge Eating Disorder (vreetbui stoornis)
  maandag 3 maart 2003 @ 17:16:13 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_8837979
Yep, ik heb ook eetstoornis, maar dat is denk wel duidelijk gezien mijn aangebrande
reacties altijd in topics van mensen met "zogenaamde" eetstoornissen en vreetbuien

BED staat trouwens voor Binge Eating Disorder

Vraagje voor shavirah, waarom staat therapie met lotgenoten je zo tegen?
Je kunt er ontzettend veel van leren en je uiteindelijk veel sterker voelen in de strijd tegen voedsel

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_8838110
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:16 schreef Faat het volgende:

Vraagje voor shavirah, waarom staat therapie met lotgenoten je zo tegen?
Je kunt er ontzettend veel van leren en je uiteindelijk veel sterker voelen in de strijd tegen voedsel

Ik denk dat dat komt omdat ik het zelf wil oplossen, zoals altijd denk ik dat ik het wel alleen aan kan. Ik weet niet wat ik er zal vinden, ik zal met lotgenoten kunnen praten ja, misschien isdat fijn.. maar wat helpt dat tegen mijn probleem? Zo dit ik dan steeds te denken..ik denk wel dat ik er heen ga, kijken hoe het is, vind ik het niets kan ik altijd nog weggaan hoewel met dat toch onverstandig lijkt..

Hoe ga jij met je eetstoornis om?

maandag 3 maart 2003 @ 17:27:22 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_8838207
Mag ik je adden op ICQ, ik ben wel heel open overal over op het forum
Maar dit onderwerp is toch een beetje te moeilijk voor me met al die stiekeme
geen-last-van-eetstoornis-hebbende-lurkers
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_8838225
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:27 schreef Faat het volgende:
Mag ik je adden op ICQ, ik ben wel heel open overal over op het forum
Maar dit onderwerp is toch een beetje te moeilijk voor me met al die stiekeme
geen-last-van-eetstoornis-hebbende-lurkers
tuurlijk, ik zal me ICQ ff aanzetten..
pi_8838238
In therapie kun je naast het ervaren van steun, leren op een andere manier om te gaan met je eetstoornis.

Hulp vragen is een teken van sterk-zijn, omdat je weet dat je hulp nodig hebt, het even niet alleen kan en hulp durft te vragen.

Probeer het niet alleen op te lossen, of met hulp van je directe omgeving. Laat hen een steun zijn... niet meer dan dat!

pi_8838309
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:29 schreef Dymphy het volgende:
In therapie kun je naast het ervaren van steun, leren op een andere manier om te gaan met je eetstoornis.

Hulp vragen is een teken van sterk-zijn, omdat je weet dat je hulp nodig hebt, het even niet alleen kan en hulp durft te vragen.

Probeer het niet alleen op te lossen, of met hulp van je directe omgeving. Laat hen een steun zijn... niet meer dan dat!

Ik denk dat dat ook de beste keuze is, ik weet dat ik dit niet alleen kan, het is meer een principe kwestie..
  maandag 3 maart 2003 @ 17:40:03 #19
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_8838403
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:29 schreef Dymphy het volgende:

Wat een mooie tekst
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 3 maart 2003 @ 17:55:10 #20
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8838651
Ikzelf heb ook last van een eetstoornis gehad, dus ik weet hoe het is (ik heb het nog steeds in lichte mate eigenlijk, maar ik heb het nu onder controle kunnem krijgen)

Sterkte en succes!

Trouwens, laxeermiddelen zorgen alleen voor een snellere darmwerking, niet dat de voedingstoffen niet worden opgenomen

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8838704
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:55 schreef Scighera het volgende:
Ikzelf heb ook last van een eetstoornis gehad, dus ik weet hoe het is (ik heb het nog steeds in lichte mate eigenlijk, maar ik heb het nu onder controle kunnem krijgen)

Sterkte en succes!

Trouwens, laxeermiddelen zorgen alleen voor een snellere darmwerking, niet dat de voedingstoffen niet worden opgenomen

dank je..

Het is meer het idee, als ik laxeermiddelen slik val ik sneller af, dan is het eruit.. en voel je je minder schuldig omdat je toch iets geprobeerd hebt om het weg te krijgen uit je lichaam.. zoiets..

pi_8838868
Kan me wel voorstellen dat zo'n lotgenotengroep je een beetje tegenstaat, maar ik weet uit ervaring (over een ander onderwerp) dat je er wel ontzettend veel aan kan hebben. Als je even over die drempel heen bent, is het ontzettend fijn om mensen om je heen te hebben die met dezelfde problemen worstelen en je vooruitgang aan elkaar af te meten. Het is ook prettig om mensen te hebben waarbij je niets hoeft uit te leggen, die exact begrijpen wat er in je omgaat. En steeds rapporteren wat je hebt gegeten of wat je hebt gedaan, dat is iets waar je heel snel aan gewend raakt. Da's eigenlijk het simpelste deel, mark my words. Kun je niet een keertje daar kijken om te zien hoe de sfeer is? Dan leg je je niet gelijk vast.
mooi he, alles
pi_8850507
Volgens mij is het een heel goed idee om te gaan sporten, JUIST omdat je astma hebt. Je moet het alleen wel opbouwen. Ik had vroeger heel erge last van astma en bronchitis en ben er nu bijna helemaal van af door veel te sporten.
Het sporten helpt je ook om de extra verorberde kilo's eraf te krijgen en wanneer je sport of net gesport hebt, heb je nooit zin om te eten...
In combinatie met therapie moet het dan best lukken om van je BED af te komen. Succes!
pi_8863841
Nou, weer een dag verder, vandaag voel ik me bij alles wat ik eet echt schuldig.. ik heb me wel ingehouden maar das nog best moeilijk, ik moet gewoon eten om me beter te voelen..en toch voel ik me daarna nog slechter door het schuldgevoel..

Vannacht een gigantische dip gehad, de hele nacht lopen janken..Nog aan me vriend gevraagd wat hij er van vind enzo, hij vind me niet te dik..(ik wel, ik voel me net een worstje ofzo)..ik dacht dat hij dacht dat ik me aanstelde, ik vind het moeilijk om erover te praten met hem, maar..hij zegt wat je voet voel je, en daar kan ik niets over zeggen..Maar, het zit wel allemaal tussen je oren..dat zie ik een beetje dubbel.. ja, het zit allemaal tussen mijn oren..

Ik ben erg teleurgesteld in mijzelf, ik dacht dat het goed met me ging, ik zit al jaren in therapie, slik al jaren medicijnen en het al jaren keihard gewerkt aan mezelf, maar nu heb ik het gevoel dat het allemaal geen zin heeft gehad..al die uren, dagen en weken..het had geen nut, want ik ben dus blijkbaar nog niet beter..daar voel ik me erg kut over...

zaterdag 14 juni 2003 @ 20:13:16 #25
47102 Elvi
miemkwien
pi_11111062
Ik heb dit topic net ontdekt, maar ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Gaat het al wat beter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')