abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8834201
Naar aanleiding van wat k_i_m op haar eigen onnavolgbare manier duidelijk maakte, dit topic: heeft het zin om hier te vertellen hoe je je voelt? Hieronder een kopie van wat ik in een ander topic heb gezet..
quote:
Ik ben 't wel een beetje met k_i_m eens hier. Het gaat zo van: ik voel me kut. Reactie: oh wat naar, sterkte. Dieper er op ingaan wordt niet gewaardeerd en afgedaan als slowchat. Maar doorpraten kan ook niet echt, omdat niemand hier elkaar echt goed kent, uitzonderingen daargelaten.
Ik heb dus niet het idee dat iemand hier veel baat bij kan hebben, en dat blijkt ook wel uit wat ik hier lees. Mensen die zich vandaag niet lekker voelen, zijn dat morgen nog steeds niet, ondanks dit alles hier.

Vertel me eens, voor wie heeft het zin gehad om hier te beschrijven hoe het met je gaat. Ben je je er beter door gaan voelen? Of lucht 't gewoon op? Of helpt het inderdaad niet.

En luister, ik wil niemand afkraken hoor, ik ben oprecht nieuwsgierig.

Ik ben zelf dan gelukkig niet ongelukkig of depressief, maar ik vraag me af of iemand die dat wel is hier beter van wordt. Dat sommigen zich ergeren aan dat doemdenken of juist zogenaamd (of echt) positief zijn is hun zaak, maar het heeft mij wel aan 't denken gezet.

Dus, barst los mensen! Geef me je mening en als je wil je eigen ervaring.

maandag 3 maart 2003 @ 14:23:24 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8834268
Ik denk dat het meer een opsomtopic is dan een discussietopic... Als alle posters daar door mekaar heen gaan discussiëren, is het einde zoek. Ik snap de behoefte aan die discussie wel, maar het lijkt me verstandiger dat in een apart topic of via MSN ofzo te doen...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_8834272
Soms helpt het om je gedachtes ergens neer te pleuren.. op papier of op (zoals hier) internet. Sommigen doen het om van zich af te schrijven.. anderen om hun gedachtes te ordenen en weer anderen omdat ze het leuk vinden.
  maandag 3 maart 2003 @ 14:24:34 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_8834288
k_i_m is hot.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_8834412
Ik vraag me enkel af waarom K_I_M daar een punt van maakt, terwijl zij ons net zo goed "verveelt" met haar zieleroerselen en af en toe kompleet over de zeik gaat als je het waagt erop te reageren "want daar zit ze godverdomme niet op te wachten". Ja..als je wat post kun je een reactie verwachten, of je dat nu leuk vindt of niet.

Het nut is er blijkbaar, zelfs als de poster zich enkel slechter lijkt te voelen door het constant ventileren van zijn of haar gevoelens.
Sommigen wentelen zich genoegszaam in hun eigen misère en blijven afwijzend reageren op opbeurende woorden om die situatie maar in stand te houden.

Sommigen delen graag hun gevoelens met een ander, zonder hidden agenda.

Sommigen zijn eenvoudigweg blij en hebben wat meer behoefte dan een ander dat te uiten, juist omdat ze een lange periode achter de rug hebben, waar alles er niet zo rooskleurig uitzag of voelde.
Een beetje het "knijp me eens, ik kan gewoon niet geloven dat ik wakker ben en dit werkelijk zo is" idee.

Sommigen vervelen zich denk ik gewoon en willen gewoon iets posten en daar is zo'n topic ideaal voor
En sommigen posten daar met de bedoeling dat hij/zij waar het voor bedoeld is, het leest... dan hoeft er niets eens een reactie te komen van betreffende persoon...dat hij/zij het weet is dan voldoende...

Althans dat vermoed ik.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 03-03-2003 14:31]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8834436
Ik heb zelf ook wel een aantal keer neergezet hoe ik me op een bepaald moment voelde. Maar dat was meer uit mededeelzaamheid, zoals: "ik ben moe en ga slapen", niet omdat ik een klopje op m'n schouder nodig had. Maar ik krijg de indruk dat anderen hier wel behoefte aan hebben. Maar help 't dan ook een beetje?
pi_8834475
quote:
Op maandag 3 maart 2003 14:30 schreef Manson het volgende:
Ik heb zelf ook wel een aantal keer neergezet hoe ik me op een bepaald moment voelde. Maar dat was meer uit mededeelzaamheid, zoals: "ik ben moe en ga slapen", niet omdat ik een klopje op m'n schouder nodig had. Maar ik krijg de indruk dat anderen hier wel behoefte aan hebben. Maar help 't dan ook een beetje?
Blijkbaar wel, zelfs in het negatieve, sommigen hebben behoefte zich vast te klampen aan negatieve gevoelens, dat is veilig en bekend, levert ze aandacht op, hoe dan ook.
Dus in die (kromme) zin is het nuttig voor hen...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 3 maart 2003 @ 14:40:19 #8
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_8834625
K_i_m haar 'botte' mededelingen bevatten toch wel veel waarheden. Althans... zo zie IK het! En het fijne op een forum is, dat iedereen een eigen mening heeft en die mag uiten. Ik lees net in Hoe Voel Je Je Nu dat ze een maandban heeft. Jammer. Zou wel eens willen weten waaróm precies. Omdat 'men' het niet met haar eens is? Dat zou niet uit moeten maken.

Even over het 'nut' van Hoe Voel Je Je Nu...
Ik denk dat het eigenlijk inderdaad een 'opsomtopic' zou moeten zijn en blijven. Je kunt mededelen hoe je je voelt (voor sommigen werkt dat als een opluchting, sommigen kunnen hun woede even kwijt en sommigen vinden het gewoon leuk!) maar er zou eigenlijk niet op elkaar gereageerd moeten worden.
Als er mensen in de loop der tijd een soort 'forumvrienden' of zelfs irl vrienden of vriendinnen zijn geworden, mail elkaar dan met opbeurende woorden of tips of raad of adviezen. Ga dat niet in het topic zitten doen. Maar dan ook NIEMAND! Dus geen uitzonderingen.

Als iemand reacties wil op zijn of haar post, medeleven wil en/of advies... dan opent men maar en topic over het probleem, gevoel of dilemma.

Ik vind dat het Hoe Voel Je Je Nu topic een topic is geworden waar teveel irritaties ontstaan door het heen-en-weer gepost, waar sommige mensen zich teveel laten meeslepen door de geposte emoties van anderen.

Maar... dit is maar mijn bescheiden mening

Ohja, zelf val ik in de categorie: ik-post-in-Hoe-Voel-Je-Je-omdat-ik-het-leuk-vind-en-verwacht-geen-reacties-verder.

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  maandag 3 maart 2003 @ 14:44:39 #9
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8834707
Ik vind het wel een goed topic, soms is het even fijn om te zeggen hoe je je voelt, en verder niets. Dan ben je het toch even kwijt, en dat kan opluchten.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_8835389
Milagro heeft het wmb prima verwoord (die irritante eigenschap heeft ze wel vaker ) ,
maar ik wil er nog wel even aan toevoegen dat lang niet iedereen die daar post dat doet omdat hij/zij zich klote voelt, die indruk kreeg ik nl een beetje.
Er zijn ook mensen die melden dat ze zitten te genieten van het zonnetje, of dat ze heel blij zijn met een nieuw boek oid.
Wat dat betreft vind ik het een nuttig topic,
soms wil je even je gevoel uiten, misschien niet eens om het zonodig met iemand te delen.
Daarbij denk ik dat het andere nut ervan is dat mensen soms iets willen zeggen, zonder daar nou meteen een heel topic voor te openen.

Ik heb zeker mijn voorbehoudens tav het topic,
het laatste dat moet gebeuren is dat mensen zichzelf danwel elkaar down gaan zitten praten,
daarom probeer ik af en toe wat aan te sporen ook iets positiefs te posten, ondanks de problemen die iemand misschien heeft.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8835645
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:18 schreef shmoopy het volgende:

maar ik wil er nog wel even aan toevoegen dat lang niet iedereen die daar post dat doet omdat hij/zij zich klote voelt, die indruk kreeg ik nl een beetje.
[..]
Ik heb zeker mijn voorbehoudens tav het topic,
het laatste dat moet gebeuren is dat mensen zichzelf danwel elkaar down gaan zitten praten,
daarom probeer ik af en toe wat aan te sporen ook iets positiefs te posten, ondanks de problemen die iemand misschien heeft.

Dat je ergens blij mee bent en daar gewoon even melding van maakt is wat mij betreft heel normaal. Ik ben ook niet anti-hoevoeljejenudeel454 ofzo. Ik wilde meer weten of het een manier is om uit een bepaalde negatieve spiraal te raken. Een beetje uit onwetendheid omdat ikzelf niet zo negatief tegenover het leven sta. Dus mijn vraag is idd meer gericht op diegene die zich niet zo goed voelt als hij of zij misschien zou wilen.
  maandag 3 maart 2003 @ 15:41:50 #12
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8835907
Ik poste in dat topic , puur omdat ik het een topic vol met zelfmedelijden vond.
Gewoon zoiets kijk ons eens zielig zijn. Daarom poste ik daar in en ja ik voel me prima .

Het topic had net zo goed kunnen heten, Kijk wij zijn zielig en verwachten geen tegenspraak. maar ja met deze post zal ik het wel weer gedaan hebben.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_8836031
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik poste in dat topic , puur omdat ik het een topic vol met zelfmedelijden vond.
Gewoon zoiets kijk ons eens zielig zijn. Daarom poste ik daar in en ja ik voel me prima .

Het topic had net zo goed kunnen heten, Kijk wij zijn zielig en verwachten geen tegenspraak. maar ja met deze post zal ik het wel weer gedaan hebben.

Lekker kortzichtig
  maandag 3 maart 2003 @ 15:52:46 #14
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8836218
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:46 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig

Kijk dat bedoel ik nu. Dat is dus de FUCKING reden dat ik bijna niets hier post. De reactie kortzichtig komt direct.

Had het al voorzien. Alleen kortzichtige kut users posten direct dat een reactie kortzichtig is.

Er werd om meningen gevraagt en ik gaf mijn mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 03-03-2003 15:57]

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_8836322
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:52 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik nu. Dat is dus de FUCKING reden dat ik bijna niets hier post. De reactie kortzichtig komt direct.

Had het al voorzien. Alleen kortzichtige kut users posten direct dat een reactie kortzichtig is.

Ok.. ik zal het even onderbouwen.
Mensen posten daar omdat ze gewoon even wat kwijt willen.. iets van zichzelf af typen. Dat lucht soms op of werkt verhelderend. En natuurlijk zijn er ook mensen die zoals jij zegt alleen om aandacht schreeuwen. Maar dat is denk ik zelf maar een klein gedeelte.
quote:
Er werd om meningen gevraagt en ik gaf mijn mening.
En ik gaf een mening over jou mening.
  maandag 3 maart 2003 @ 15:59:46 #16
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8836409
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:56 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ok.. ik zal het even onderbouwen.
Mensen posten daar omdat ze gewoon even wat kwijt willen.. iets van zichzelf af typen. Dat lucht soms op of werkt verhelderend. En natuurlijk zijn er ook mensen zoals jij zegt die alleen om aandacht schreeuwen maar niet allemaal..

je kunt het ook van je af typen in het kladblok en die dan later leegmaken, of op papier schrijven en dat weggooien. Mensen gebruiken er ook dagboeken voor. Het is dus niet noodzakelijk om het open en bloot op een forum te gooien.

Je weet dat iedereen het dan leest. dus is het wel degenlijk een vorm van vragen om aandacht. En krijg je die dan en wordt je dan door de aandacht vrager afgekat, dan vind ik dat zeker niet netjes.

maandag 3 maart 2003 @ 16:00:39 #17
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8836433
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:56 schreef Mordreth het volgende:

En ik gaf een mening over jou mening.

Dat is geen mening dat is een troll die ik gewoon pareer op een wat grovere manier zodat het duidelijk overkomt.
pi_8836477
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:59 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

je kunt het ook van je af typen in het kladblok en die dan later leegmaken, of op papier schrijven en dat weggooien. Mensen gebruiken er ook dagboeken voor. Het is dus niet noodzakelijk om het open en bloot op een forum te gooien.

Je weet dat iedereen het dan leest. dus is het wel degenlijk een vorm van vragen om aandacht. En krijg je die dan en wordt je dan door de aandacht vrager afgekat, dan vind ik dat zeker niet netjes.

Tja ieder weer z'n eigen manier om zichzelf te uiten. De 1 schrijft in een dagboek de ander door anoniem hier iets te posten. En dat zegt dan nog niet dat ze dan perse om aandacht vragen (alhoewel.. en daar ben ik wel met een beetje met je eens.. een aardig groot deel vraagt dan wel om een beetje aandacht, maar daar bedoel ik dus ook de happy berichten mee).
  maandag 3 maart 2003 @ 16:06:04 #19
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8836526
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:03 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Tja ieder weer z'n eigen manier om zichzelf te uiten. De 1 schrijft in een dagboek de ander door anoniem hier iets te posten. En dat zegt dan nog niet dat ze dan perse om aandacht vragen (alhoewel.. en daar ben ik wel met je eens.. het grootste deel vraagt dan wel om een beetje aandacht, maar daar bedoel ik dus ook de happy berichten mee).

Ik post dus puur de happy spul als tegenhanger van de neerslachtigheid die er heerst. Als ik me slecht voel praat ik er wel met m'n vrouw en/of goede kennissen over. Maar dat is voor iedereen anders. Maar voor mensen die duidelijk om advies vragen , het krijgen, en dan de adviesgever af zitten te kraken heb ik geen goed woord over.
pi_8836591
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:06 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Ik post dus puur de happy spul als tegenhanger van de neerslachtigheid die er heerst. Als ik me slecht voel praat ik er wel met m'n vrouw en/of goede kennissen over. Maar dat is voor iedereen anders. Maar voor mensen die duidelijk om advies vragen , het krijgen, en dan de adviesgever af zitten te kraken heb ik geen goed woord over.

Daar ben ik met je eens ja. Je zet iets hier op het forum dus tja dan krijg je advies van anderen. En tja als het niet het advies is wat je wilt horen dan had je het hier niet moeten posten. Want hier komen alle soorten mensen van dom tot slim enz en dan moet je rekening houden dat je reacties krijgt die je niet zal leuk vinden.
  maandag 3 maart 2003 @ 16:13:24 #21
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8836665
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:09 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Zie je nu wel dat m'n reactie niet zo kortzichtig is als het op het eerste moment lijkt, ik druk me alleen niet zo subtiel uit als ik zou moeten doen
pi_8836695
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:13 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Zie je nu wel dat m'n reactie niet zo kortzichtig is als het op het eerste moment lijkt, ik druk me alleen niet zo subtiel uit als ik zou moeten doen

Uhm je had inderdaad wat uitgebreider kunnen neertypen ja. Dan had ik je door 1x begrepen .

[Dit bericht is gewijzigd door Mordreth op 03-03-2003 16:22]

maandag 3 maart 2003 @ 16:58:43 #23
22259 Fogerty
slapende account
pi_8837622
quote:
[b]Op maandag 3 maart 2003 14:30 schreef milagro het
Ja..als je wat post kun je een reactie verwachten, of je dat nu leuk vindt of niet.
Dat is precies waarom het nogal eens fout gaat in dat topic volgens mij. Sommigen posten daar omdat ze reacties willen. "Ik voel me lelijk" en dat dan effe een paar mensen gaan zeggen van "nee joh, je bent juist een enorm lekker ding". Maar sommigen (onder wie ik) hoeven die reacties niet zo nodig. En als je toch al tyfussjacherijnig bent zijn vijf postings met daarin slechts een kussmiley niet echt waar je op zit te wachten, kan ik me zo voorstellen

Het lijkt erop dat de "als je hier post kun je reacties verwachten want dat gaat hier nu eenmaal altijd zo"-houding de overhand heeft. Terwijl het ook best kan zijn dat iemand alleen maar effe wil spuien. Het zou mooi zijn als er voor beide soorten mensen ruimte was in dat topic.

Hieperdepiep hoera!
  maandag 3 maart 2003 @ 17:14:47 #24
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_8837959
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:58 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de "als je hier post kun je reacties verwachten want dat gaat hier nu eenmaal altijd zo"-houding de overhand heeft. Terwijl het ook best kan zijn dat iemand alleen maar effe wil spuien. Het zou mooi zijn als er voor beide soorten mensen ruimte was in dat topic.

Dat kan er ook wel een "[centraal] Ik spui hier m'n hoe ik me voel" topic komen. Wat opzich niet eens zo'n slecht idee is.
pi_8838358
Ik denk dat je voor evenveel geld de vraag kunt stellen: "Fok! en het nut ervan..." Als iemand gaat zitten kloten in R&P, omdat hij/zij het nut van een bepaalde topicreeks niet inziet dan kun je je net zo goed afvragen wat zo iemand überhaupt beweegt om op Fok! aanwezig te zijn... Ook het je afvragen of een bepaalde topicreeks nut heeft, schiet ieder doel voorbij als immers de hele setting waarbinnen je überhaupt deze vraag stelt geen nut heeft, behalve misschien tijdverdrijf... En zo is het via gekloot proberen aan te tonen dat bewuste topicreeks geen nut heeft uiteindelijk ook maar gewoon wat tijdverdrijf, zoals rellen dat ook is... En wat daarvan de motivatie is dat moet je haar maar vragen, maar heeft niets te maken met goedwillende intenties.

De vraag of de verklootster gelijk heeft is dus volkomen irrelevant en de serieuze aandacht voor de verklootster is in mijn ogen buitengewoon onverdiend...

I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')