quote:Ik ben benieuwd wat hiervan het gevolg is.. Nog meer herrie in de regio?
Pakistan pakt vermoedelijk brein aanslagen 11 september op
Gepubliceerd op zaterdag 1 maart 2003 20:53
Pakistan heeft mogelijk één van de leiders van de terroristische organisatie al-Qaeda gearresteerd. Het gaat om het vermoedelijke brein achter de aanslagen van de VS op 11 september 2001; Khalid Sjeik Mohammed, een luitenant.
Mohammed (37), geboren in Koeweit, werd in de buurt van Islamabad met nog twee andere verdachte terroristen aangehouden. De man staat op de FBI-lijst van de meest gezochte terroristen in de Verenigde Staten.Details
De FBi heeft de arrestatie voorbereid samen met de Pakistaanse autoriteiten. De FBI had 25 miljoen dollar op zijn hoofd gezet als beloning. De Pakistaanse minister van Binnenlandse Zaken Faisal Hayat, wil geen details noemen, maar bevestigd dat er drie al-Qaeda-leden zijn aangehouden.
Kalid Sjeik Mohammed is de oom van Ramzi Ahmet Yousef. Die zit op dit moment een levenslange gevangenisstraf uit wegens een bomaanslag op het World Trade Center in 1993. Hij wordt er ook van verdacht het brein te zijn achter de aanslag op een Amerikaans burgervliegtuig op de Filipijnen in 1995, waarvoor hij een jaar later is aangeklaagd. En hij wordt geassocieerd met de bomaanslagen op de Amerikaanse ambassades in Tanzania en Kenia.
Bronnen: NOS, RTL, FBI, Reuters, CNN, BBC
- FBI luistert iemand af en heeft een locatie door
- FBI zegt tegen Pakistaanse politie: kom eeens even mee
- Pakistaanse politie weet pas op het allerlaatste moment waar het om gaat, verder wordt niemand anders ingelicht, vooral niet de inlichtingendienst ISI
Als Pakistan zelf achter iemand aangaat dan vuren ze eerst en hopen dan dat iedereen dood of ontsnapt is.
Deze man is trouwens opgepakt in Rawalpindi, de 'legerhoofdstad' van Pakistan. Alle generaals, kolonels etc. wonen daar, benieuwd waar hij precies is opgepakt.
Lijkt me een goed plan om dit heerschap eens flink aan de tand te voelen..
quote:Pakistan, axis of evil, nuclear weapons, pre-emptive strike, may god bless america.
Op zaterdag 1 maart 2003 22:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik ben benieuwd wat hiervan het gevolg is.. Nog meer herrie in de regio?
Go get 'em, George!
quote:Je denkt dat hij meteen leegloopt?
Op zaterdag 1 maart 2003 23:38 schreef ButcherBird het volgende:
Lijkt me een goed plan om dit heerschap eens flink aan de tand te voelen..
quote:Met de juiste ondervragingsmethodes wellicht..
Op zondag 2 maart 2003 01:47 schreef SCH het volgende:[..]
Je denkt dat hij meteen leegloopt?
quote:Ik denk dat de VS er niet echt omheen kan hem gewoon als misdadiger te behandelen en hem onder het normale strafrecht te laten vallen. Dus marteling zie ik niet gebeuren.
Op maandag 3 maart 2003 00:11 schreef ButcherBird het volgende:[..]
Met de juiste ondervragingsmethodes wellicht..
![]()
Met 'n beetje mazzel weten we daarna waar z'n vriendje Osama zich verstopt.
Wel een doodstraf.
quote:enkeltje rotspunt Cuba denk ik
Op maandag 3 maart 2003 00:41 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik denk dat de VS er niet echt omheen kan hem gewoon als misdadiger te behandelen en hem onder het normale strafrecht te laten vallen. Dus marteling zie ik niet gebeuren.
Wel een doodstraf.
(ach ja dit doet het leuk thuis in de opinie)
quote:Juist: op de ranch van G.W. in Texas.
Op maandag 3 maart 2003 00:11 schreef ButcherBird het volgende:[..]
Met de juiste ondervragingsmethodes wellicht..
![]()
Met 'n beetje mazzel weten we daarna waar z'n vriendje Osama zich verstopt.
Leugens in de pers dus.
Al Qaida hahahaha.
quote:Dat we op de één of andere manier voor de gek worden gehouden, is al wat langer duidelijk. Bush beweerde in eerste instantie dat hij Bin Laden, die in de jaren 80 werd gesteund door Amerika, "dead or alive" te pakken zou krijgen. Daar is nog niets van terecht gekomen, en nu wil meneer aan een nieuw avontuur beginnen...
Op dinsdag 4 maart 2003 23:27 schreef M.ALTA het volgende:
Al Qaida hahahaha.
quote:Bijna, KSM hield zich op in een rijke gepensioneerde generaalsbuurt en op 5 minuten van het hoofdkwartier van het Pakistaanse leger. OBL zal zich dus wel Musharraf's bed bevinden.
Op maandag 3 maart 2003 23:00 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Juist: op de ranch van G.W. in Texas.
quote:Er is geen enkel overtuigend bewijs dat KSM inderdaad gedood is in Karachi (ik neem aan dat je daarop doelt). Waarschijnlijk is hij ontsnapt toen er direct het vuur werd geopend.
Hoe kan een dode weer levend worden ?
quote:Is het gek als ik het vreemd vind dat Bin Laden niet meer op televisie wordt genoemd, terwijl dat in september 2001 nog "dead or alive", en "our first priority" was?
Op woensdag 5 maart 2003 00:16 schreef OK_DAN het volgende:
Niet zo ongeduldig, Farzin. Ze komen al dichterbij.
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:00 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Juist: op de ranch van G.W. in Texas.
Het is een omvangrijke organisatie, het gevaar waaraan wij allen blootstaan schakel je niet direct uit door Bil Naden te pakken. Dan moeten er toch echt eerst allerlei lijntjes zichtbaar worden waarlangs die terroristen, opererend onder verschillende namen in verschillende landen met verschillende leiders, gefinanciërd en bewapend worden.
Dat is de helse klus waar Amerika nu mee bezig is. En ja, ik weet dat er nu tig lieden staan te popelen om me erop te wijzen dat Amerika in het verleden ook wapens aan Bil Naden heeft geleverd.
quote:Dit is de beste mop die ik ken van afgelopen maanden. Applaus !
Op woensdag 5 maart 2003 01:45 schreef OK_DAN het volgende:
Bin Laden is slechts een kopstuk, het is niet een groep terroristen die elke vrijdag onder het genot van een moorkop met elkaar de strategische plannen uitwerkt. Dat zijn allemaal op zichzelf staande cellen, verspreid over de hele wereld.
quote:Je hebt gelijk, Bush & Cheney weten niet van ophouden.
Het grote gevaar is op dit moment niet de persoon Bil Naden maar z'n volgelingen die heel goed zonder hem hun strijd kunnen voortzetten. Als Bil Naden in het gevang verdwijnt of wordt gedood, denk je dan werkelijk dat de rest het maar opgeeft?
quote:Aha, "gefinancierd".... in welk valuta ? toch geen Argentijnse peso's mag ik aannemen ?
Het is een omvangrijke organisatie, het gevaar waaraan wij allen blootstaan schakel je niet direct uit door Bil Naden te pakken. Dan moeten er toch echt eerst allerlei lijntjes zichtbaar worden waarlangs die terroristen, opererend onder verschillende namen in verschillende landen met verschillende leiders, gefinanciërd en bewapend worden.
quote:sterker: die wapens zijn aan Osama opgedrongen, the show must go on (& on).
Dat is de helse klus waar Amerika nu mee bezig is. En ja, ik weet dat er nu tig lieden staan te popelen om me erop te wijzen dat Amerika in het verleden ook wapens aan Bil Naden heeft geleverd.
Voor meer inside info: http://www.attackonamerica.net
quote:Interessant...
Op woensdag 5 maart 2003 18:56 schreef M.ALTA het volgende:
Voor meer inside info: http://www.attackonamerica.net
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |