Waar ligt het aan??
Maar wat moet je dan hebben om die foto's wel goed afgedrukt te krijgen?
En pixels opschroeven in photoshop kan niet?
quote:Was dat bij de Hema?
Op zaterdag 1 maart 2003 17:41 schreef Qarinx het volgende:
Laatst heeft m'n zusje wat digitale foto's laten afdrukken op fotopapier, maar op de een of andere manier zien ze er helemaal niet scherp uit.. het lijkt wel alsof de kleuren zijn uitgelopen...Waar ligt het aan??
quote:Kruidvat
Op zaterdag 1 maart 2003 17:47 schreef Icicle het volgende:[..]
Was dat bij de Hema?
heb je wel eens beter met die printer geprint?
wat je omschrijft heb ik ook wel eens gezien met zo'n gerecyclede cartridge, zat echt bagger inkt in, liep enorm uit...
daar stond 72 pixels/inch
afmetingen foto 640 x 480
quote:ff lezen hij heeft ze laten afdrukken
Op zaterdag 1 maart 2003 17:48 schreef florisje het volgende:
doe dan eens bestandsgrootte of aantal pixels (1600x1200) posten?heb je wel eens beter met die printer geprint?
wat je omschrijft heb ik ook wel eens gezien met zo'n gerecyclede cartridge, zat echt bagger inkt in, liep enorm uit...
quote:Neej het was niet afgedrukt met een printer, maar ingezonden naar Kruidvat via internet.. zodat zij ze zouden afdrukken op fotopapier..
Op zaterdag 1 maart 2003 17:48 schreef florisje het volgende:
heb je wel eens beter met die printer geprint?
quote:Dat is idd heel slecht. 72 dpi is beeldscherm kwaliteit. Ik werk in de grafisch sector, en daar gebruiken we altijd standaard 300 dpi.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:49 schreef Qarinx het volgende:
ik heb de foto geopend in photoshop en gekeken bij image sizedaar stond 72 pixels/inch
quote:das een beetje weinig, dus is dat waarschijnlijk de oorzaak
Op zaterdag 1 maart 2003 17:49 schreef Qarinx het volgende:
ik heb de foto geopend in photoshop en gekeken bij image sizedaar stond 72 pixels/inch
quote:Nou had m'n zusje deze foto's op een feestje gemaakt en kreeg ze een oude digi cam mee van m'n moeder.. zo'n Sony Mavica met diskette..
Op zaterdag 1 maart 2003 17:52 schreef Icicle het volgende:
Dat is idd heel slecht. 72 dpi is beeldscherm kwaliteit. Ik werk in de grafisch sector, en daar gebruiken we altijd standaard 300 dpi.
200 moet ook voldoende zijn.
Maar kan je die foto's dan nooit afdrukken dan? Of kan je nadat je de foto hebt gemaakt wel wat met die pixels doen?
quote:mooi zal het nooit worden
Op zaterdag 1 maart 2003 17:53 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou had m'n zusje deze foto's op een feestje gemaakt en kreeg ze een oude digi cam mee van m'n moeder.. zo'n Sony Mavica met diskette..
Maar kan je die foto's dan nooit afdrukken dan? Of kan je nadat je de foto hebt gemaakt wel wat met die pixels doen?
quote:Ik ken die camera niet..
Op zaterdag 1 maart 2003 17:53 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou had m'n zusje deze foto's op een feestje gemaakt en kreeg ze een oude digi cam mee van m'n moeder.. zo'n Sony Mavica met diskette..
quote:Jah waarschijnlijk de Photosmart van HP.. die heb ik ook ja.. print idd mooi!
Op zaterdag 1 maart 2003 17:54 schreef sweek het volgende:
Ik heb het vorige week nog gedaan en het kwam er echt perfect uit...
Het was met een HP Fotoprinter (niet mijn printer dus ik weet het niet precies, welk model het was) op mat fotopapier... het zag er echt geweldig uit moest ik zeggen, even scherp als wanneer je ze echt laat drukken.
quote:Okay bedankt iig..
Op zaterdag 1 maart 2003 17:55 schreef Icicle het volgende:Ik ken die camera niet..
Maar je kunt een origneel nooit opwaarderen. Je kunt van weinig pixels (72) niet meer maken, want dan verzint de computer er pixels bij. Van veel kun je uiteraard wel weinig maken.
Ik heb ook foto's van 254 pixels.. die kan ik dus wel insturen en goed resultaat verwachten?
quote:Ja, maar je moet dan wel even kijken hoe groot ze zijn. Kan best dat het formaat dan heel klein wordt.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:57 schreef Qarinx het volgende:[..]
Okay bedankt iig..
Ik heb ook foto's van 254 pixels.. die kan ik dus wel insturen en goed resultaat verwachten?
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 17:58 schreef Icicle het volgende:[..]
Ja, maar je moet dan wel even kijken hoe groot ze zijn. Kan best dat het formaat dan heel klein wordt.
Wat voor formaat moet het dan zijn
Deze zijn 2100 x 1200
Kan je het nog volgen
[Dit bericht is gewijzigd door Icicle op 01-03-2003 18:01]
quote:dat is wel goed
Op zaterdag 1 maart 2003 17:58 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat voor formaat moet het dan zijn
Deze zijn 2100 x 1200
Kan ik wat foto's laten afdrukken
maar ze moeten minstens net zo goed zijn als op je beeldscherm.
en die mavica ondersteund volgens mij echt wel betere kwaliteit... maar ja das nu al te laat waarschijnlijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |