quote:Het gaat mij ff om de speler niet om de club waar hij speelt
Op maandag 3 maart 2003 19:09 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Liever niemand dan een PiSVee-er
quote:Offtopic: Bedankt (ik heb trouwens kaartjes voor Ajax-Valencia gekregen)
Op maandag 3 maart 2003 11:03 schreef HeatWave het volgende:
offtopic : Ajax_master! Van Harte!
Ontopic
Als we het toch over spitsen hebben,
Waar is die tuinkabouter eigenlijk?
Maar mij lijkt soetaers de beste vervanger
[Dit bericht is gewijzigd door Ajax_master op 03-03-2003 20:23]
Zet desnoods van der Vaart naast Zlatan, dan hoeft het middenveld, wat in mijn ogen prima draait op het moment, niet overhoop gegooid te worden.
quote:Van der Vaart in de spits raakt die nog sneller weer geblesseerd
Op maandag 3 maart 2003 23:23 schreef mr_cucumber het volgende:
Zet desnoods van der Vaart naast Zlatan, dan hoeft het middenveld, wat in mijn ogen prima draait op het moment, niet overhoop gegooid te worden.
quote:Alsof zlatan al zoveel gescoord heeft. Het feit dat mido nog steeds topscoorder is met 9 doelpunten terwijl ajax al 55 doelpunten heeft gescoord, geeft wel aan dat alle spelers van ajax in staat zijn te scoren en dat we niet afhankelijk zijn van 1 speler die de goals moet maken, zoals dat bij psv en feyenoord duidelijk wel het geval is.
Op maandag 3 maart 2003 18:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed dan halen ze niemand en schoppen ze Zlatan volgende week de wedstrijd uit. En dan? Hebben we geen spits meer...Dan heb ik daar dan toch even liever Hoogendorp staan dan niemand hoor...
Stel dat zlatan geblesseerd raakt, dan maakt het dus imho weinig uit wie je daar neerzet. Zet pienaar 1 plek naar voren als van der vaart er weer bij is. Gebruik Akachar of seedorf [jaja eigenlijk een middenvelder], of een andere speler met genoeg techniek [daar hebben we er toch genoeg van zou ik zo zeggen]. Ik verwacht niet dat die 'invaller' dan aan de lopende band gaat scoren, maar zoals gezegd, ajax scoort toch wel. Een goede spits voorin is belangrijk, maar niet essentieel.
PS champions league is een ander verhaal. Daar heb je eigenlijk wel een spits pur sang nodig, omdat ajax niet ver genoeg is om het spel te maken en de wedstrijd te dicteren. Een goede spits kan dan net het verschil maken.
quote:bron: www.viplanet.nl
Van der Vaart doorstaat test met Jong Ajax--------------------------------------------------------------------------------
3-3-2003
Rafael van der Vaart kwam maandagavond met Jong Ajax na lange tijd weer eens in actie. In Friesland was Van der Vaart tegen SC Heerenveen ruim een uur van de partij, voor rust als linkshalf, na rust als schaduwspits. De wedstrijd eindigde in 1-1.Van der Vaart, die ruim twee maanden kampte met een spierblessure in het bovenbeen, was tevreden over zijn fysieke gesteldheid. 'Ik had geen last, het voelde goed aan', vertelde hij tegenover het ANP.
Als zijn onwillige spieren ook dinsdag niet tegenstribbelen, is de kans groot dat Van der Vaart woensdag deel uitmaakt van de selectie voor het Amstel Cup-duel met FC Groningen.
dan wint fey nog van psv is het er nog 1
nou die moet ergens te pakken zijn
quote:een beetje supporter heeft al maanden een passepartoute liggen.
Op maandag 3 maart 2003 20:13 schreef Ajax_master het volgende:[..]
Offtopic: Bedankt (ik heb trouwens kaartjes voor Ajax-Valencia gekregen)
quote:Liever een PiSVee-er dan een krotterdammer
Op maandag 3 maart 2003 19:09 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Liever niemand dan een PiSVee-er
quote:ja en
Op dinsdag 4 maart 2003 10:31 schreef G1Ace het volgende:
ja, alleen die PP's waren 6 dagen na begin verkoop allemaal uitverkocht
quote:Niet iedereen heeft een seizoenskaart.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:32 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
ja en
http://wave.prohosting.com/feanfans/johejoaj/02-03johejoaj6.jpg
humorrr
quote:Niks te zien joh.
Op dinsdag 4 maart 2003 11:32 schreef Fulton het volgende:
jullie nieuwe spits was gister al bij Jong Heerenveen - Jong Ajax![]()
humorrr
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:32 schreef Fulton het volgende:
jullie nieuwe spits was gister al bij Jong Heerenveen - Jong Ajax![]()
humorrr
Litmanen komt er ook aan binnenkort en Sikora ook, dus het wordt weer feest
quote:
Van der Vaart: 'Van mij mag het wel weer'
Heerenveen, 3 maart 2003
Rafael van der Vaart maakte na drie maanden blessureleed maandagavond zijn rentree op het voetbalveld. De Heemskerker speelde een uur lang mee met Jong Ajax, dat in Friesland Jong Heerenveen, koploper in de Beloftencompetitie, op 1-1 hield.
Ook in Heerenveen en omstreken was doorgedrongen dat Rafael van der Vaart tegen het tweede elftal van SC Heerenveen zijn come-back zou maken. Toen de teams om half zeven aftrapten, was Sportpark Skoatterwâld volledig gevuld. En toen Rafael van der Vaart na ruim een uur spelen gewisseld werd, beloonde het thuispubliek de middenvelder met een sportief applaus. Onder de toeschouwers bevonden zich overigens ook Ajax-trainers Ronald Koeman en Ruud Krol, die het heroptreden van hun protegé van dichtbij wilden meemaken.
In het uur dat hij binnen de lijnen stond, waarbij hij in de eerste helft als linkshalf opereerde en na rust als de 'nummer 10', liet Rafael van der Vaart een goede indruk achter. Hij schuwde de duels met de sterke Friese verdedigers, onder wie Tieme Klompe, niet en bleek nog steeds sterk aan de bal.,,Ik ben hier zeer content mee'', aldus een zichtbaar opgeluchte Rafael van der Vaart na afloop. ,,Ik heb nergens last van en ik ben er vol ingegaan. Dat moet ook wel, anders heeft dit soort wedstrijden geen zin. Ik mocht zelf bepalen of ik een helft of een uur zou spelen. Nou, dat werd een uur, want ik ben wel helemaal naar Heerenveen gekomen'', liet het middelpunt van de belangstelling weten. Rafael van der Vaart werd in Heerenveen onthaald als een popster. De rij handtekeningjagertjes voor de kleedkamerdeur wilde tot lang nadat de populaire middenvelder gewisseld was, van geen wijken weten.
,,Scoren was niet het belangrijkste vandaag, ik ben daar niet speciaal op gaan loeren. Ik moet nu weer helemaal fit worden, daar gaat het om'', aldus Rafael van der Vaart na afloop. ,,Nu gaan we eerst morgen kijken of ik geen reactie krijg, maar als alles goed is, mag het wel weer van mij. Gek werd ik er van dat die blessure zolang duurde. Ik heb er wel van geleerd, als ik nu terugkom moet dat rustig en zullen we het langzaam opbouwen. Maar nu voel ik me lekker, ik had de wedstrijd best uit kunnen spelen, al zou dat natuurlijk weer niet zo verstandig geweest zijn. Als het aan mij ligt, doe ik woensdag tegen FC Groningen mee. Ik heb daar met Ronald Koeman over gesproken, maar die wil ook eerst afwachten of ik geen reactie krijg.''
Toen Rafael van der Vaart het veld verliet, stond Jong Ajax nog met 1-0 achter. Heerenveen kwam al na veertien minuten op voorsprong door een treffer van Marcel Seip, die uit een lange ingooi via een van richting veranderd schot scoorde. De fysiek sterke thuisploeg had in de eerste helft het betere van het spel, en was vooral gevaarlijk bij hoekschoppen en vrije trappen.
Na de rust wijzigde Jong-Ajaxcoach John van 't Schip de tactiek. Ajax ging met de punt naar voren spelen. Rafael van der Vaart verhuisde naar de nummer 10 positie en David Mendes da Silva en Stefano Seedorf zorgden voor aanvallende impulsen vanaf de zijkanten van het middenveld. ,,Zo konden we verder van onze goal afspelen'', verklaarde Van 't Schip. ,,We haalden hun lange bal eruit en kwamen meer aan voetballen toe.'' Ajax was in het eerste halfuur van de tweede helft dan ook sterker dan de koploper in de Beloftencompetitie. Na een uur kwam de Zweedse middenvelder Rasmus Lindgren als vervanger voor Van der Vaart, maar ook zonder Rafael van der Vaart bleef Ajax druk houden op Heerenveen. De verdiende gelijkmaker kwam na bijna 70 minuten van de voet van Stefano Seedorf.
In het laatste kwartier zette Heerenveen een slotoffensief in, dat succesvol had kunnen zijn als aanvallers Samaras en Correia niet zo slordig met de mogelijkheden waren omgesprongen. Beide ploegen eindigden met tien spelers. Van 't Schip had al drie keer gewisseld toen Jussi Kujala met een enkelblessure van het veld moest en bij de thuisclub kreeg Kolk in de slotfase een rode kaart.
Waar Heerenveen-trainer Jan de Jonge na afloop treurde om het gelijkspel, was Van 't schip een tevreden man. ,,In dit soort wedstrijden kunnen de jongens veel leren. Heerenveen staat tenslotte bovenaan en ze zijn sterk en spelen agressief'', aldus de trainer van Jong Ajax. ,,Toen Rafael eruit was, stonden er zes junioren bij ons in het veld. Vooral Sergio Cameron, in de spits, en Gerard Aafjes, in de verdediging, bleven knap overeind. Jammer dat we niet gewonnen hebben, dan hadden we weer aansluiting gekregen bij de top, maar dat was te veel van het goede geweest'', vond Van 't Schip.
John van 't Schip was was 'vooral blij voor Rafael van der Vaart zelf', dat diens rentree zo succesvol was verlopen. ,,Hij moest wennen aan de automatismen die er in dit team eigenlijk niet zijn omdat we zo vaak in een andere samenstelling spelen. In de tweede helft speelde hij achter de spitsen en toen vond ik hem wat vrijer in zijn spel, gaf hij meer gas.''
Voor David Mendes da Silva betekende het duel de eerste keer dat hij de negentig minuten vol maakte na een periode van blessureleed. Afgelopen donderdag tegen NAC speelde de van Sparta gehuurde middenvelder nog een uur. ,,David had vandaag wat meer moeite'', vond Van 't Schip. ,,In de eerste helft liep het niet, al was dat niet helemaal zijn eigen schuld, maar dat kwam meer door de positie die hij speelde. In de tweede helft kwam hij beter tot zijn recht. Ook David is er een tijd uit geweest en dit was geen makkelijke wedstrijd.''
quote:Crossposter.
Op dinsdag 4 maart 2003 12:01 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
quote:Grrr...
Op dinsdag 4 maart 2003 11:42 schreef zjroentje het volgende:[..]
Niks te zien joh.
http://wave.prohosting.com/feanfans/johejoaj/02-03johejoaj.htm : 1 na laatste foto
quote:Het gaat er niet alleen om hoeveel de spits scoort, het gaat er immers ook om dat de spits goed functioneert binnen het team. Anders ken je volgens jou net zo goed niemand in de spits zetten. Jammer dat het zo niet werkt...
Op dinsdag 4 maart 2003 00:44 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Alsof zlatan al zoveel gescoord heeft. Het feit dat mido nog steeds topscoorder is met 9 doelpunten terwijl ajax al 55 doelpunten heeft gescoord, geeft wel aan dat alle spelers van ajax in staat zijn te scoren en dat we niet afhankelijk zijn van 1 speler die de goals moet maken, zoals dat bij psv en feyenoord duidelijk wel het geval is.
Stel dat zlatan geblesseerd raakt, dan maakt het dus imho weinig uit wie je daar neerzet. Zet pienaar 1 plek naar voren als van der vaart er weer bij is. Gebruik Akachar of seedorf [jaja eigenlijk een middenvelder], of een andere speler met genoeg techniek [daar hebben we er toch genoeg van zou ik zo zeggen]. Ik verwacht niet dat die 'invaller' dan aan de lopende band gaat scoren, maar zoals gezegd, ajax scoort toch wel. Een goede spits voorin is belangrijk, maar niet essentieel.
PS champions league is een ander verhaal. Daar heb je eigenlijk wel een spits pur sang nodig, omdat ajax niet ver genoeg is om het spel te maken en de wedstrijd te dicteren. Een goede spits kan dan net het verschil maken.
quote:The Horror!!!
Op dinsdag 4 maart 2003 12:03 schreef Fulton het volgende:[..]
Grrr...
http://wave.prohosting.com/feanfans/johejoaj/02-03johejoaj.htm : 1 na laatste foto
quote:Zo is dat. Zo hadden we tot 1994 Stefan Pettersson. Die heeft in z'n eentje Dennis bergkamp een topper gemaakt. Ook Jari Litmanen fuctioneerde beter door Pettersson. Een Ajaxspits moet voorla kunnen kaatsen en er voor zorgen dat anderen kunnen scoren.
Op dinsdag 4 maart 2003 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Het gaat er niet alleen om hoeveel de spits scoort, het gaat er immers ook om dat de spits goed functioneert binnen het team. Anders ken je volgens jou net zo goed niemand in de spits zetten. Jammer dat het zo niet werkt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |