quote:Waarom wist ik dat niet???
Op zaterdag 1 maart 2003 13:54 schreef Catootje het volgende:
trouwens: er was gisteren een netwerkuitzending over ivfwerd ik ook niet vrolijk van, maar had het idee dat het wel een beeeeetje stemmingmakerij was....
doet eens vertellen wat ze allemaal zeiden dan?
edit - even foto toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 01-03-2003 16:01]
Ik heb een vraagje aan alle 'deskundigen' hier.
De laatste twee dagen heb ik een klein beetje bloed verloren.
Het was niet veel maar ik ben er wel erg van geschrokken.
Ik lees in de boeken dat het wel vaker voorkomt in de eerste weken maar ik vind het doodeng. Nog een week wachten voor we de echo hebben! Verder voel ik me de laatste dagen verschrikkelijk moe (heel mijn lijf!) en heb ik vlagen van misselijkheid. Dat beschouw ik dan maar als teken dat alles goed zit. Heeft iemand dit ook gehad?
Naja, af en toe oefenen is ook leuk ........
Karin, ik heb met je te doen!
ET: De uitzending ging over de nooit onderzochte risico's van ivf en icksi. Zo denken sommige wetenschappers dat er bepaalde risico-verhogingen zijn op oogkanker, en hebben ivf-kindjes een lager geboortegewicht van een paar honderd gram (iemand van TNO noemde dat verwaarloosbaar)....En een beetje over wat te doen als er nu teveel risico's aan kleven. "ja, zei een arts, stoppen natuurlijk" (en dat werd van tevoren getoond waardoor je gaat denken dat er heeeeel wat aan de hand is)...
Ook kwam een moeder aan het woord die zich zorgen maakte over haar kind, volgens mij zonder dat het wat mankeerde overigens (maar dat weet ik niet zeker want toen besloot mijn vriend te gaan BOREN )...
Dus tot nu toe een beetje "goh, we hebben het nooit onderzocht wie weet is het wel helemaal fout dat ivf en laten we dat van tevoren maar gaan zeggen als journalisten"verhaal. Wat ik in eerte instantie wel een eye-opener vond in het verhaal en ook iets waar ik wel es aan heb gedacht...de volgende redenatie: als een man zwak zaad heeft, zijn er misschien wel genetische factoren waardoor hij niet kan voortplanten. Het zaadje dan in feite dwingen om toch te bevruchten kan leiden tot allerlei schadelijke genetische afwijkingen bij het kind. Maar ook dat was een loze kreet, geen feiten.
Nogmaals, het was netwerk he, een hoop zeggen, weinig echt journalistiek uitwerken, weinig feiten maar toch een dramatisch verhaal.....mijn vriend vatte het als volgt samen: "als er echt ernstige neveneffecten zouden zijn, was dat allang opgevallen. Bovendien maakt deze reportage meer ongerust dan dat het dingen onderzoekt/verklaart" (hij was ook echt blij dat ik gekeken had maar niet heus)
Dinus wij hebben een stoeltje bij ikea gekocht. Een houten klein stoeltje is het in verschillende (vreselijke )kleuren. De blauwe was het mooist dus die hebben we genomen Ze kan er op zitten, maar als er dna iets leuk op de tv komt zoals de tubbies dan gaat ze voor de tv staan met haar duim in haar mond.
Karin wat een buik, volgens mij krijg jij gewoon een jongen EN een meisje hahaha. Vind je het eigenlijk niet vervelend dat ze je steeds naar huis sturen? Ik bedoel je hbt een hoge bloeddruk, je houd vochts vast, eiwitten in je urine en nu ook al 12 dagen overtijd. Als je het helemaal zat bent zou ik dat gewoon goed aangeven hoor, laten ze je nu maar eens helpen toch? voor jou!!
WIJ HEBBEN EEN AUTO GEKOCHT VANMIDDAG!!!!!!!!
Ik ben zo blij als een klein kind!!!!!! Tis een fiat uno uit '89 maar hij ziet er onwijs goed uit en rijd ook fantastisch!!!!!!
Begin aankomende week kunnen we hem ophalen (en betalen) en hij krijgt ook meteen een apk beurtje, dat zit bij de prijs in!!!
* ikke is zo blij als een klein kind met een snoepje....
[offtopic modus uit]
Karin jeetje zeg!!!! volgens mij ben je zwanger van een vierling!!!! Nee hoor valt ook wel weer mee...
Flappie hou nou eens op met je mamma te plagen en kom er nu gewoon uit!!!!! I command you!!!!!
Lies... ten eerste nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap. Bloedverlies hoeft niets te betekenen. Ik heb het nl ook de eerste maand gehad.
Daardoor was ik er pas met 12 weken achter gekomen dat ik zwanger was. Tis bij mij ws een flinke innestelingsbloeding geweest want ik ben toen drie dagen "gewoon" ongesteld geweest....
Dinus... ik heb voor Damien een gewoon plastik stoeltje gekocht bij de intertoys voor 2 en halve euro.
Dat gaat gewoon goed.
Af en toe valt ie er weleens mee maar das dan meer omdat hem iets niet lukt en dan raakt ie gefrust.
1 troost... van al dat vocht val je als een gek af na de bevalling, ik was in 4 dagen twaalf kilo kwijt
Ik ben vandaag wezen zwangerschapszwemmen. Echt heerlijk. Heb ik toen ik zwanger was van Bo niet gedaan. (schaamde me een beetje voor mijn grote boobies) Maar nu schijt aan dus en lekker gaan. En hihi in het water hangen ze niet maar drijven ze mooi boven hahahahaha. Was dus echt lekker en ga nu elke week. Jongens ik ga nog sporty billy worden.
Karin, er komen weer direct herinneringen boven door die foto . Mijn man zit op de bank aan de andere kant van de kamer en zei nog: 'He, dat lijk jij wel, vlak voor de bevalling!'
quote:Ik hou me natuurlijk bezig met alles wat er over ivf/icsi geschreven wordt.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:40 schreef Catootje het volgende:
een heel stuk over ivf in de media
En verder heb ik 't idee dat ze alles wat ook maar enigszins in verband kan worden gebracht met vruchtbaarheidstechnieken uitvoerig uit de doeken in de media. Als er toevallig iets is met een ivf-kindje wordt dat in de media al heel gauw afgedaan als 'dat komt vast door ivf.. dat kan toch niet goed zijn' En dus leg ik de meeste van zulke informatie naast me neer.
En als je bedenkt dat 1 op de 50 baby's die geboren worden tegenwoordig een bevruchting in een laboratorium ondergaan hebben.. Dan valt 't allemaal reuze mee
Karin, Flappie kan echt geen kant meer uit in die buik zeg Ik hoop dat je nu heel snel aan de beurt bent hoor. Wat duurt dat lang zeg. Kun je die dokter niet vertellen dat wij allemaal stiknerveus zijn en massaal RSI krijgen van het F5-en?
Oja, dat vocht raak je in elk geval zo weer kwijt. Ik was in totaal 13 kilo aangekomen, en eenmaal thuis na 5 dagen was ik 5 kilo onder mijn startgewicht
Stoeltjes... wij hebben er inmiddels 3 Een van Ikea, zo'n blauwe luie, die voornamelijk gebruikt wordt door de kat. Een plastic tuinstoeltje, ooit voor 4 piek gekocht. En de Bobstoel, die uiteraard het meest gebruikt wordt
Jessie, zwemmen is heerlijk, omdat je dan je gewicht "kwijt" bent in het water. Ik heb het tot de laatste week gedaan.
Angel, lekker joh, zo'n autootje
Hier alles okee. Alle pokjes zijn ingedroogd en Christan heeft er eigenlijk geen last van. Ik zie hem niet krabben of zo. Maandag gaat ie weer naar de crčche
quote:Euh, nee dus lieverd.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:56 schreef E.T. het volgende:Over het genetisch doorgeven van onvruchtbaarheid.. sja.. dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar dat is een discussie die voor ons niet zo relevant is, aangezien Jeroen door een bijbalontsteking op latere leeftijd onvruchtbaar is geworden.
De bijbal onstekingen zijn de reden dat men de boel is gaan onderzoeken en mijn verminderd vruchtbaarheid aan het licht kwam.
Daarnaast is alles onderzocht tijdens de eerste ICSI ronde met mijn toenmalige partner, en fysiek is er geen enkele aanleiding voor mijn onvruchtbaarheid.
Gezien het feit dat mijn ouders al grote problemen hadden met het verwekken van mij en mijn broer en dat mijn nichtje wegens verminderde onvruchtbaarheid van diezelfde broer ook via ICSI geboren is denk ik dat de erfelijkheidsstelling een vrij veilige is. Hoewel onvruchtbaarheid natuurlijk NOOIT erfelijk is
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 20:05 schreef Swetsenegger
dat ik de klok heb horen luiden maar niet meer helemaal wist waar de klepel hing
quote:Oke nu voel ik me schuldig
Op zaterdag 1 maart 2003 16:07 schreef -Lies- het volgende:Lois, bedankt voor jullie prachtige kaart en schattige sokjes die vandaag bij de post zaten, heel leuk!
Rewimo, dat blauwe stoeltje van Ikea hebben wij ook en Eva zit er nooit in. Dat heeft A te maken met het feit dat ze er niet zelf op kan klimmen (ze heeft mijn korte beentjes) en B de kat hem niet afstaat. Ongelooflijk wat een lekker stoeltje voor katten dus blijkbaar.
Wij hebben laatst een rieten stoeltje gekocht bij Ikea voor Eefje, daar kan ze wel zelf in een uit en daar zit ze dus veel vaker in. Ze kijkt dan, hoe kan het ook anders, Teletubbies.
Ik heb af en toe zo'n erge pijn rechts in de buik, dat ik geen stap meer kan doen, maar is dat een wee? Ik wil weten hoe een wee voelt!!! Maar ik weet al dat niemand me dat kan zeggen, voor iedereen is het weer anders hoor en lees ik overal, grr.....
quote:Tsja Dinus, ze zeggen altijd dat je een echte wee wel herkent... Die krengen kunnen overal zitten bij wijze van spreken. Bij mij begon het in mijn buik, maar die waren een eitje in vergelijking met de rugweeën die ik later kreeg
Op zaterdag 1 maart 2003 21:38 schreef Dinus het volgende:
Ik heb af en toe zo'n erge pijn rechts in de buik, dat ik geen stap meer kan doen, maar is dat een wee? Ik wil weten hoe een wee voelt!!! Maar ik weet al dat niemand me dat kan zeggen, voor iedereen is het weer anders hoor en lees ik overal, grr.....
Een wee vind ik te vergelijken met een golf. Je voelt een kramp inzetten, die neemt toe in hevigheid (tot het bijna de adem beneemt) en zakt dan langzaam weer af.
Ik heb een mailtje klaarstaan voor als het wel zover is, en als het goed is dan krijgt Lois er ook eentje in haar brievenbus die wil het dan vast wel hier ff melden, en anders Capaja wel!
Als je nou nu ff blijft rommelen dan kuch je dat frummeltje er de 3de wel uit
quote:Een digitale en een gewone
Op zaterdag 1 maart 2003 22:15 schreef moussy het volgende:Je hebt overal aan gedacht he, heb je ook een digitale camera stand by ?
Als je nou nu ff blijft rommelen dan kuch je dat frummeltje er de 3de wel uit
Gek is dat he, in de eerste paar maanden wil je niet eens aan de bevalling denken, dan ben je er een tijdje doodsbenauwd voor, en op het laatst kan het niet snel genoeg zover zijn.
Maar Karin is eerst aan de beurt!!!!!
Kom op Flap!
Ik vind het wel een beetje als een wee klinken. Om de hoeveel tijd heb je het en hoe lang duurt de pijn? Ik kreeg die steken zeg maar in me rug. Heb eerst een week lang tijdens het wandelen enzo vreselijke steken in me buik gehad, maar volgens mij waren dat indalingsweeen ofzo. Dan kon ik geen stap meer verzetten van de pijn en als ik dan ging liggen ging de pijn weg. Met die steken die in me rug begonnen (rugweeen) ging de pijn als ik ging liggen niet weg. Hoe buikweeen voelen weet ik dus niet. Maar ik denk dat als je pijn zonder rust niet weggaat maar echt weg moet vloeien als het ware, het dan een wee is. Ben ik een beetje duidelijk
Als het door gaat zetten, zet hem op he.
quote:* just me doet even spontaan mee
Op zondag 2 maart 2003 00:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Dinus, voor de zekerheid:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:En daar ben ik het levende bewijs van (KID kind)
Op zaterdag 1 maart 2003 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoewel onvruchtbaarheid natuurlijk NOOIT erfelijk is
quote:*wijst*
Op zondag 2 maart 2003 01:29 schreef mvt het volgende:[..]
En daar ben ik het levende bewijs van (KID kind)
FATIMA!!!
Daar hebben we weer zo'n kunstmatige...
*verbaast* dat je kan typen joh
KID is natuurlijk NOG erger dan ICSI
Sorry, maar opmerkingen als in bovenstaand topic gaan je haren toch van overeind staan wanneer je met veel pijn en moeite samen een kindje probeert te fabrieken. Ze mogen me voor veel uitmaken op dit forum, dat interesseert me erg weinig. Maar wanneer je met zoiets emotioneels als IVF en ICSI bezig ben, mensen horen zeggen dat het uiteindelijke resultaat "toch kunstmatig" blijft krijg ik de neiging te gaan schieten.
quote:Wat is er kunstmatig aan?? topic ook gelezen
Op zondag 2 maart 2003 01:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
*wijst*
FATIMA!!!
Daar hebben we weer zo'n kunstmatige...
*verbaast* dat je kan typen johKID is natuurlijk NOG erger dan ICSI
Sorry, maar opmerkingen als in bovenstaand topic gaan je haren toch van overeind staan wanneer je met veel pijn en moeite samen een kindje probeert te fabrieken. Ze mogen me voor veel uitmaken op dit forum, dat interesseert me erg weinig. Maar wanneer je met zoiets emotioneels als IVF en ICSI bezig ben, mensen horen zeggen dat het uiteindelijke resultaat "toch kunstmatig" blijft krijg ik de neiging te gaan schieten.
Even over dat onderzoek. Tis gratis te dowloaden bij www.lancet.com (zoek op IVF) staat onderop, je moet je wel gratis aanmelden.
quote:In de dierenwereld geldt nog steeds 'survival of the fittest'. De mens grijpt hier inmiddels op in door medisch manipuleren en kunstgrepen. Ik kan me dan ook voorstellen dat er enige evidentie in deze bewering zit, hoewel een en ander (nog) niet voldoende is onderzocht om daar daadwerkelijk al een dergelijk label op te kunnen plakken.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:40 schreef Catootje het volgende:
als een man zwak zaad heeft, zijn er misschien wel genetische factoren waardoor hij niet kan voortplanten. Het zaadje dan in feite dwingen om toch te bevruchten kan leiden tot allerlei schadelijke genetische afwijkingen bij het kind. Maar ook dat was een loze kreet, geen feiten.
Ik gun eenieder die een kinderwens heeft ook dat deze bewaarheid wordt, maar vraag me toch af of een en ander niet teveel doorslaat tegenwoordig. Zeker als ik zo lees en zie wat vrouwen hun lijf allemaal moeten laten doorstaan om zover te komen. Toch iedereen die ermee bezig is veel succes!! En een gezonde baby.
quote:ivf bestaat al 25 jaar..
Op zondag 2 maart 2003 01:51 schreef enchilada het volgende:
, maar vraag me toch af of een en ander niet teveel doorslaat tegenwoordig.
Verder hoop ik van ganser harte dat je nog dit jaar een kindje in je armen mag sluiten. Ik veroordeel niet E.T. Ik geef alleen mijn mening.
quote:de hoeveelheid maakt niks uit imo
Op zondag 2 maart 2003 02:09 schreef enchilada het volgende:
25 jaar geleden was het niet 1 op de 50 kinderen die met deze techniek geboren werden. Dat is echt van de laatste 10 jaar.Verder hoop ik van ganser harte dat je nog dit jaar een kindje in je armen mag sluiten. Ik veroordeel niet E.T. Ik geef alleen mijn mening.
quote:Zeker niet gezien het feit dat de techniek EN behandeling de laatste jaren steeds meer het accent op kwaliteit ipv kwantiteit concentreren.
Op zondag 2 maart 2003 02:10 schreef E.T. het volgende:[..]
de hoeveelheid maakt niks uit imo
oke, dit was een bericht met weinig nieuwswaarde, maar ik geniet er zo van dat getut met haar en dat gepruttel
Zet hem op he meiden
quote:Wat gezellig! Was het de eerste keer dat ze bij jullie logeerde?
Op zondag 2 maart 2003 09:16 schreef LadyS het volgende:
Mijn nichtje is blijven slapen
Ze ligt nu lekker te pruttelen op een kleedje onder haar baby-gym...
Ze werd om 6 uur al wakker, maar toen ik haar even bij ons in bed legde, heeft ze nog lekker 2 uurtjes geslapen en ikke ook.
Ze is zo een liefje.. Ze is nu 7 maanden en ze vind het geweldig als je voor haar zingt... (dan gaat ze "meedoen" d.m.v. kreetjes geven)
oke, dit was een bericht met weinig nieuwswaarde, maar ik geniet er zo van dat getut met haar en dat gepruttel
![]()
Dinus jij ook heel veel sterkte
Lies ik hoop dat het bloedverlies snel ophoudt, lijkt me best eng inderdaad. En die moeheid had ik ook, ik heb de eerste paar maanden ongeveer 14-16 uur per dag geslapen, zo moe dat het helemaal pijn deed in mijn lijf. En tegen de misselijkheid: zorgen dat je maag niet leegraakt. Nou ben ik niet echt vreselijk misselijk geweest maar als ik het had was het met een lege maag. Als ik bleef zorgen dat er altijd wat inzat had ik er weinig tot geen last van.
quote:Ze was al een keertje een heel weekend gebleven.. en nu dus een avondje...
Op zondag 2 maart 2003 09:21 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Wat gezellig! Was het de eerste keer dat ze bij jullie logeerde?
ze is een stukje verhuisd
een beetje slechte kwamliteit, maar we hebben maar een simpel cameraatje
[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 02-03-2003 09:53]
Karin, ik denk dat je wel medisch genoeg bent hoor. Heel goed aangeven dat je het helemaal zat bent en dat je nog genoeg kracht over wilt houden voor de bevalling zelf. En als je weer naar huis gestuurd word dat je die kracht dan niet meer hebt... ofziets
Zet hem op, ik denk aan je
Enne Dinus wakker worden en melduhhhh (Lois of Capaja nog geen mailtje van Dinus gehad?
)
Maar ik heb eigenlijk orders van Capaja om te wachten tot ze uitgefeest is , dus morgen vind ik nog steeds een mooie optie, als Karin nou vandaag.................
Spannend voor Karin, die moet er over 10 minuten zijn!!!!
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 22:47 schreef Karin het volgende:
14 feb vind ik niets hoor Jessie, ik ben zelf de 13e jarig dus graag een paar dagen ertussen zou wel fijn zijn. En Lois is de 20e jarig dus dat is ook niets. Eigenlijk lijkt mij morgen wel leuk, dan zit er precies een week tussen mijn en Flappies verjaardag en dan weer een week naar Lois' verjaardag.Ach het kan nog wel 4 weken duren........
En dat heb ik bij anderen ook Angelic, dat het lijkt alsof het hartstikke snel gaat. Maar bij jezelf, pfff komt geen eind aan (maar daar weet jij al helemaal van alles van natuurlijk).
Kunnen we misschien een rondje "mijn kindje was 2 weken te vroeg" doen? Kan wel wat van dat soort verhalen gebruiken .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |