abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8744721
met dank aan een shitlading pijnstillers deze post...

Pijn, erg veel pijn rechts onderin mijn buik. Niet kunnen staan of zitten, zweten braken, 'actief spierverzet' en nog een paar andere symptomen. De arts die hier eerder vanacht was liet er geen twijfel over bestaan: per direct naar het ziekenhuis en kijken of het al dan niet appendicitis is (blindedarmontsteking).

Ik vrienden bellen om mij naar het ziekenhuis te rijden, de arts alvast de poli bellen om mijn komst door te geven. Wat vertellen ze haar?
"Mjah... Uit 1974? Da's nog een jonge kerel, die kan straks ook wel komen..."
"Weten jullie dat zeker? Ik heb nog nooit eerder zoiets gehoord, zeker niet in dergelijke gevallen."
"Geef hem maar een pijnstiller en laat hem zich om 08.00 melden..."

Wel GVD!!!!!!

Pijnstillers of niet, ik verga nog steeds van de pijn en heb niet echt het idee dat het beter wordt. Als er niets ontstoken is en/of niets barst, dan komt alles wel goed, maar zou jij het risico willen nemen? Laat staan meerdere uren moeten wachten voordat je ook maar iets mag ondernemen? K*TZOOI!!!

The prettiest people do the ugliest things
pi_8744732
lekker ruk met peren ja Sterkte in ieder geval, hoe is het nu ??
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_8744738
Mmm..ja zal best pijn doen dat geloof ik...maar goed wat dacht je dan? Dat ze in het ziekenhuis midden in de nacht gaan opereren of zo bij een blindedarm ontsteking? Valt me nog mee dat je die dokter zo ver krijgt dat ie bij je komt midden in de nacht. Bedoel...misschien beetje te paniekerig? Dokter laten komen in het midden van de nacht, vrienden uit bed bellen om je te laten rijden, eerste hulp bellen zo vroeg...valt me nog mee dat je niet wilt dat ze je met loeiende sirenes naar het ziekenhuis rijden Maar euh...sterkte iig...
pi_8744739
Momfert zou zelf een blinde darm ontsteking moeten krijgen snachts dan piept hij wel anders Als je zoeits mee maakt wil je toch gewoon dat je geholpen wordt, vind je het gek dat je in zo een situatie paniekerig overkomt. Dat geeft toch niet! Ik zou ook geholpen willen worden...
pi_8744751
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 06:58 schreef Momfert het volgende:
Mmm..ja zal best pijn doen dat geloof ik...maar goed wat dacht je dan? Dat ze in het ziekenhuis midden in de nacht gaan opereren of zo bij een blindedarm ontsteking? Valt me nog mee dat je die dokter zo ver krijgt dat ie bij je komt midden in de nacht. Bedoel...misschien beetje te paniekerig? Dokter laten komen in het midden van de nacht, vrienden uit bed bellen om je te laten rijden, eerste hulp bellen zo vroeg...valt me nog mee dat je niet wilt dat ze je met loeiende sirenes naar het ziekenhuis rijden Maar euh...sterkte iig...
Charming...

Zoek gerust eens op wat de mogelijke gevolgen zijn van een blindedarmontsteking. De arts maakte zich meer zorgen dan ik...
Nja, maak dit zelf eens mee zou ik zeggen, dan begrijpen we elkaar beter...

[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 27-02-2003 07:11]

pi_8744753
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 06:45 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
lekker ruk met peren ja Sterkte in ieder geval, hoe is het nu ??
Weinig beter... ThX voor de sterktetoewensing
pi_8744755
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 07:09 schreef Khalein het volgende:

[..]

Weinig beter... ThX voor de sterktetoewensing

Helpen pijnstillers wel dan ??
pi_8744765
Klinkt als een niersteen gozer.....

Sterkte als het dat is (trekt het vanaf je rug naar je lies toe?)

Free people own guns! Slaves do not!
pi_8744769
Had een kennis van me ook, bleek toen een gescheurde darm te zijn..
Als ik jou was zou ik maar weer terug naar het ziekenhuis gaan en net zo hard klagen tot ze je helpen..
Sterkte iig..
  donderdag 27 februari 2003 @ 07:55:49 #10
30265 Waus
Nimwegenaor 2 da bone
pi_8744828
-niet grappig-

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 27-02-2003 12:34]

"Ik doe niet aan citaten" - Waus.
pi_8744847
Niet altijd luisteren en zeker niet naar mensen die op een SEH werken.
Gewoon gaan!!
Intussen zal ie er wel liggen, belachelijk om dat van je leeftijd af te laten hangen, dat heb ik hier nog nooit gehoord

Het stomme is dat je je zo makkelijk laat afschepen, pijn doet afbreuk aan je mondigheid jammer genoeg

† In Memoriam † donderdag 27 februari 2003 @ 08:21:38 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8744932
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 07:55 schreef Waus het volgende:
-edit-
Djeezus....

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 27-02-2003 12:34]

pi_8744942
In Zeist zeiden ze dat ik naar mijn huisarts moest gaan... die zat toevallig 50Km naar het zuiden... dus ze moesten me wel helpen.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 27 februari 2003 @ 08:28:50 #14
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8744965
Zo'n grapje hebben ze mijn ook weleens proberen te flikken.
Gewoon niet weggaan en een gesprek aangaan over de eed van hypokrietes (Eed van Hypocrates; Iedere arts zal alles in zijn werk stellen om een ander mens te kunnen helpen)...
Het is echt te slecht voor woorden, ze moeten je gewoon helpen

Sterkte verder BTW!

Action is the enemy of thoughts
pi_8744981
Bedoel je een soort hevige buik kramp? Zelfde symptonen iig. Heb ik namelijk ook altijd last van gehad.
pi_8745024
Laat je ons weten hoe het is afgelopen?
Beterschap in ieder geval...

Volgende keer bij zo'n pijn... gewoon naar het ziekenhuis rijden!!
Op basis van je klachten dacht ik ook gelijk aan een blindedarmonsteking, nog voordat ik de diagnose van je huisarts had gelezen. Ik had je dus gewoon naar het ziekenhuis gebracht!

Sterkte!!!

pi_8745133
quote:
Als het erg genoeg is opereren ze echt wel s'nachts!
Een vriendin van mij heeft het ook meegemaakt en is dus door gestuurd naar het ziekenhuis.
Daar bleek het zo ernstig te zijn dat het bijna op knappen stond en is ze om 4 uur s'nachts geopereerd.
Daar heb je de eerste hulp voor!
Om de ernstige gevallen ertussen uit te pakken.

Met zo'n reaktie hoop ik dat jezelf eens iets krijgt dat onwijs zeer doet en dat je dan ook moet wachten tot de volgende ochtend!

pi_8745136
Waarom heb je je niet door laten verwijzen naar het AZG dan?
Of op eigen houtje daar heen gegaan....

Hoop dat het allemaal wel mee viel , iig sterkte!

Anders kom ik je wel opzoeken in het ziekenhuis

[Dit bericht is gewijzigd door Xanthe op 27-02-2003 09:11]

pi_8745162
quote:
nou nou, hou onzinnige commentaar maar voor jou. Als hier een acute appendix binnenkomt gerold en het is nodig (bijvoorbeeld met perforatie of met peritonitis) gaat die asap onder het mes, gelijk welk uur.
sommige dingen zijn urgenties en worden dus ookzo behandeld.
brave belg
pi_8748642
update!
  donderdag 27 februari 2003 @ 12:33:22 #21
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8748666
je moet niet bellen, je moet er gewoon heen rijden en gaan eisen dat je een arts wil spreken etc...
dan lukt het vast wel
pi_8750128
Update (& dank voor de welwensingen... )

Het kan raar lopen...

Vanmorgen om een uur of 8 richting het ziekenhuis gereden door vrienden. Al snel was er op de poli een vrolijke assistente aanwezig die mij wat vragen ging stellen, wat bloed aftappen en wat 'persoonlijke' monsters verzamelen zeg maar...
Daarna iets meer dan een uur wachten op de uitslagen van de onderzoeken.

Nu een andere arts die mij geen je wou noemen maar alleen U... Erg netjes Volgens hem was het verstandig om sowieso nog een foto te maken van mijn buikstreek, dus op naar een andere afdeling. Ff wachten, foto maken, klaar...

Bij de arts heeft zich inmiddels ook de chirurg gevoegd. Een vriendelijke man die, net als de 4 personen voor hem, maar al te graag in mij om wil porren. De pijn is inmiddels een stuk minder, maar hij constateert alsnog dat er iets niet klopt. Nog even wachten op de conclusies die men uit de foto kan trekken...

Al snel mag ik weer het kleine kamertje in. Men heeft o.a. bloed in mijn urine aangetroffen en is van mening dat de blindedarm wel degelijk is ontstoken. De keuze is aan mij, maar ik krijg het advies mij op te laten nemen om zo snel mogelijk het ding te laten verwijderen. Ondertussen voel ik mij weer iets beter, hoewel dergelijk nieuws niet echt helpt. Met enige tegenzin stem ik in met de operatie en vertrekt de arts weer richting andere oorden...

Even later komt hij weer terug met het idee dat een echo maken ook wel eens functioneel zou kunnen zijn. Terug naar de foto-afdeling om van aardig wat gel en een vrolijke assistente voorzien te worden. Zij kan inmiddels zonder alteveel morren van mijn kant op de plek des onheils drukken, hetgeen er op duidt dat een blindedarmontsteking niet echt waarschijnlijk is. Men vindt echter wel problemen met de urinewegen en aanwijzingen die duiden op de doorkomst van een steen. Vampier: je hebt gelijk!

Inmiddels voel ik mij een stuk beter, hoewel ik nog niet echt vooruit kijk naar de rest van de dag. Een herhaling van vanacht is logischerwijs zeer onwenselijk. Geen idee dat die stenen zoveel pijn kunnen veroorzaken! Morgenochtend naar de uroloog. Kennelijk ben ik van hem afhankelijk voor een definitief oordeel. Ik ben benieuwd!

Inmiddels ben ik dus weer thuis, en afgezien van de vraag bij aankomst op de 1e hulp of het om een spoedgeval ging , was iedereen erg vriendelijk en behulpzaam en ook in staat te luisteren...

pi_8750298
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:43 schreef Khalein het volgende:

verhaaltje

sterkte ermee khalein, en hopen dat de uroloog iets voor je kan betekenen morgen...
pi_8750352
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:50 schreef Tco99 het volgende:
sterkte ermee khalein, en hopen dat de uroloog iets voor je kan betekenen morgen...
ThX! 'k Hoop vooral dat dit voorlopig de laatste steen was...
pi_8750533
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:52 schreef Khalein het volgende:

[..]

ThX! 'k Hoop vooral dat dit voorlopig de laatste steen was...

Opa toch! Dit topic had ik helemaal niet gezien
Heel veel sterkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')