quote:Ik denk het wel ja... Samara heeft bepaalde krachten waarmee ze dingen kan doen... zoals die videoband maken enzo...
Op woensdag 26 februari 2003 12:39 schreef Patch het volgende:
aha, dus eigenlijk is op al mijn vragen geen zinnig antwoord te geven?
Ik moet het allemaal zoeken in het bovennatuurlijke?
quote:Ze is een geest, en heeft altijd al beangstigende krachten gehad. Ze kan zou video met magnetisme bewerkt hebben. Want die tieners namen een voetbalwedstrijd op, maar toen ze 'm terugkeken bleek er iets anders op te staan.
Op woensdag 26 februari 2003 12:33 schreef Patch het volgende:
Hoe kan Samara nu alles gefilmt hebben? En hoe komt die tape dan in het kastje van die kampeerbeheerder terecht?Had ze dat allemaal gefilmt en gemonteerd in 1978?
Een andere verklaring is dat Samara/Sadako de video in het gesticht heeft gemaakt, en dat de video verspreid is. In de Jp versie is de video niet te wissen, dus dat zou ook verklaren waarom de tieners niet te zien kregen wat ze opgenomen hadden, maar deze verklaring is minder waarschijnlijk, imo.
het is sowieso zo dat Samara/Sadako de video met haar gedachtes heeft gemaakt, en niet gefilmd.
't is trouwens wèl de bedoeling dat 't één en ander onverklaard blijft, hè...
quote:Dat weet ik zo net nog niet....
Op woensdag 26 februari 2003 12:43 schreef Jordy-B het volgende:[..]
't is trouwens wèl de bedoeling dat 't één en ander onverklaard blijft, hè...
quote:hou je d'r even rekening mee dat de film is gemaakt naar een boek. En dat de schrijver geen kloot met die films te maken heeft? Èn dat dit de enige film in dat rijtje is die z'n oorsprong in Japan heeft?
Op woensdag 26 februari 2003 12:47 schreef Patch het volgende:[..]
Dat weet ik zo net nog niet....
Ik vind de film in het rijtje van The Sixth Sense, Unbreakable, Stir Of Echoes, WHat Lies Beneath en noem maar op passen....
En daar werd ook alles verklaard op een enkel detail na, hadden ze bij The Ring van mij ook mogen doen.
Vind The Ring niet in het genre passen om een boel dingen onverklaard te laten,,,,
'tuurlijk wil je het vergelijken, maar 't hoort niet zo.
quote:ik vind niet dat je als kijker rekening moet houden met het boek, sowieso bij geen enkele film.
Op woensdag 26 februari 2003 12:48 schreef Jordy-B het volgende:[..]
hou je d'r even rekening mee dat de film is gemaakt naar een boek. En dat de schrijver geen kloot met die films te maken heeft? Èn dat dit de enige film in dat rijtje is die z'n oorsprong in Japan heeft?
'tuurlijk wil je het vergelijken, maar 't hoort niet zo.
quote:Jah dat snapte ik ook al niet, misschien is dat 1 van haar krachten?
Op woensdag 26 februari 2003 12:51 schreef MissMSX het volgende:
Er zat wel iets in wat ik niet helemaal snapte... waarom die hoofden van mensen die die tape hadden gezien zo misvormd te zien waren op foto's en tv's enzo...
Wat is het nut daar van?
quote:Deze film is geen alleenstaand iets. (er is een trilogie)
Op woensdag 26 februari 2003 12:51 schreef Patch het volgende:[..]
ik vind niet dat je als kijker rekening moet houden met het boek, sowieso bij geen enkele film.
De film is een alleenstaand iets. En het boek is een alleenstaand iets.
En ik kan je verzekeren dat het opzettelijk zo vaag wordt gehouden.
quote:gewoon een omen.
Op woensdag 26 februari 2003 12:55 schreef appelsientje het volgende:[..]
Jah dat snapte ik ook al niet, misschien is dat 1 van haar krachten?
Mij was het ook niet helemaal duidelijk.
quote:Het was hooguit functioneel voor de film... dat je als kijker kon zien dat het gedoe met die videoband echt was ofzo...
Op woensdag 26 februari 2003 12:55 schreef appelsientje het volgende:[..]
Jah dat snapte ik ook al niet, misschien is dat 1 van haar krachten?
Mij was het ook niet helemaal duidelijk.
quote:Eerst vind je de film in een bepaald genre passen om welgeteld 1 zin later te zeggen dat die film niet in dat genre past. Wat wil je nu? Ik vind deze film helemaal niet in dat genre passen. Ik vind het een op zichzelf staande film met een bloedstollend verhaal.
Op woensdag 26 februari 2003 12:47 schreef Patch het volgende:[..]
Dat weet ik zo net nog niet....
Ik vind de film in het rijtje van The Sixth Sense, Unbreakable, Stir Of Echoes, WHat Lies Beneath en noem maar op passen....
En daar werd ook alles verklaard op een enkel detail na, hadden ze bij The Ring van mij ook mogen doen.
Vind The Ring niet in het genre passen om een boel dingen onverklaard te laten,,,,
quote:ach misschien dat het in deel 2 duidelijk wordt
Op woensdag 26 februari 2003 12:57 schreef MissMSX het volgende:[..]
Het was hooguit functioneel voor de film... dat je als kijker kon zien dat het gedoe met die videoband echt was ofzo...
Ach het zag er "grappig" uit.
quote:Het ging er toch om dat als je de video kopieerd de vloek verdwijnt? Die tieners van het begin hebben gewoon de kopie van de eigenaar van de blokhut gezien zodat die ook van zijn vloek af was. Daarom maakte die vent ook zo'n rare indruk in de film.
Op woensdag 26 februari 2003 12:43 schreef Jordy-B het volgende:Een andere verklaring is dat Samara/Sadako de video in het gesticht heeft gemaakt, en dat de video verspreid is. In de Jp versie is de video niet te wissen, dus dat zou ook verklaren waarom de tieners niet te zien kregen wat ze opgenomen hadden, maar deze verklaring is minder waarschijnlijk, imo.
Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.
quote:Volgens ringworld.com ofzo was dat om te laten zien dat die personen "marked" waren, dus dat je kon zien dat ze die film hadden bekeken en binnenkort zouden sterven
Op woensdag 26 februari 2003 13:36 schreef appelsientje het volgende:[..]
ach misschien dat het in deel 2 duidelijk wordt
want het was wel een open eind
Ach het zag er "grappig" uit.
Quote van de site :
Q: Why do people who watch the video have distorted faces when their picture is taken?
A: This phenomenon is original to the theatrical release, and does not occur in the novel. My take on this is that it was a nod to The Omen in showing victims as being "marked." In trying to explain the phenomenon logically, perhaps the blurring is a form of electromagnetic disturbance that results from viewing of the videotape (which Sadako had created using her powers to electromagnetically "burn" the images onto tape).
[Dit bericht is gewijzigd door dapluiz op 26-02-2003 14:32]
quote:Dat was toen nog niet bekend, dat 'ie gekopiëerd moest worden. Dat werd pas aan het einde van Ringu 1 bekend, en is algemene kennis in ringu 2.
Op woensdag 26 februari 2003 14:08 schreef GEsTOoRD het volgende:[..]
Het ging er toch om dat als je de video kopieerd de vloek verdwijnt? Die tieners van het begin hebben gewoon de kopie van de eigenaar van de blokhut gezien zodat die ook van zijn vloek af was. Daarom maakte die vent ook zo'n rare indruk in de film.
Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.
quote:Een omen, dus.
Op woensdag 26 februari 2003 14:26 schreef dapluiz het volgende:[..]
Volgens ringworld.com ofzo was dat om te laten zien dat die personen "marked" waren, dus dat je kon zien dat ze die film hadden bekeken en binnenkort zouden sterven
Quote van de site :
Q: Why do people who watch the video have distorted faces when their picture is taken?A: This phenomenon is original to the theatrical release, and does not occur in the novel. My take on this is that it was a nod to The Omen in showing victims as being "marked." In trying to explain the phenomenon logically, perhaps the blurring is a form of electromagnetic disturbance that results from viewing of the videotape (which Sadako had created using her powers to electromagnetically "burn" the images onto tape).
quote:Ja, ik zei ook niet dat je ongelijk had
Op woensdag 26 februari 2003 14:41 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Een omen, dus.
Maar de muziek, cameravoering, belichting, acteerwerk vond ik allemaal bovengemiddeld hoor. (Behalve dat kleine kutventje dan.. )
Bagger lijkt me dus wat overdreven.
quote:Nou ja meningen verschillen zullen we maar zeggen.
Op woensdag 26 februari 2003 16:56 schreef user_friendly het volgende:
Ik vond het een baggerfilm geen spanning en een dom einde. Jammer want ik had er veel van verwacht.
Maar goed smaken verschillen
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef Jordy-B het volgende:[..]
lekker eigenwijs. De schrijver heeft zelf in een interview gezegd dat 'ie niet wist dat Ring ook iets ronds is.
Dat bleek later gewoon heel geinig samen te vallen.
maar welke idioot weet niet da een ring ook iets ronds is tjeees zeg sorry hoor maar da vind ik errug vaag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |