abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8727231
Deel 2 van het topic dan he...
Hier verder dus....

Deel 1: The Ring

[Dit bericht is gewijzigd door MissMSX op 26-02-2003 12:45]

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:39:38 #2
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8727256
aha, dus eigenlijk is op al mijn vragen geen zinnig antwoord te geven?
Ik moet het allemaal zoeken in het bovennatuurlijke?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8727316
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:39 schreef Patch het volgende:
aha, dus eigenlijk is op al mijn vragen geen zinnig antwoord te geven?
Ik moet het allemaal zoeken in het bovennatuurlijke?
Ik denk het wel ja... Samara heeft bepaalde krachten waarmee ze dingen kan doen... zoals die videoband maken enzo...
50.000 O+
pi_8727334
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:33 schreef Patch het volgende:
Hoe kan Samara nu alles gefilmt hebben? En hoe komt die tape dan in het kastje van die kampeerbeheerder terecht?Had ze dat allemaal gefilmt en gemonteerd in 1978?
Ze is een geest, en heeft altijd al beangstigende krachten gehad. Ze kan zou video met magnetisme bewerkt hebben. Want die tieners namen een voetbalwedstrijd op, maar toen ze 'm terugkeken bleek er iets anders op te staan.

Een andere verklaring is dat Samara/Sadako de video in het gesticht heeft gemaakt, en dat de video verspreid is. In de Jp versie is de video niet te wissen, dus dat zou ook verklaren waarom de tieners niet te zien kregen wat ze opgenomen hadden, maar deze verklaring is minder waarschijnlijk, imo.

het is sowieso zo dat Samara/Sadako de video met haar gedachtes heeft gemaakt, en niet gefilmd.

't is trouwens wèl de bedoeling dat 't één en ander onverklaard blijft, hè...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:47:11 #5
22457 Patch
pi_8727418
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is trouwens wèl de bedoeling dat 't één en ander onverklaard blijft, hè...

Dat weet ik zo net nog niet....
Ik vind de film in het rijtje van The Sixth Sense, Unbreakable, Stir Of Echoes, WHat Lies Beneath en noem maar op passen....
En daar werd ook alles verklaard op een enkel detail na, hadden ze bij The Ring van mij ook mogen doen.
Vind The Ring niet in het genre passen om een boel dingen onverklaard te laten,,,,
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8727446
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:47 schreef Patch het volgende:

[..]

Ik vind de film in het rijtje van The Sixth Sense, Unbreakable, Stir Of Echoes, WHat Lies Beneath en noem maar op passen....
En daar werd ook alles verklaard op een enkel detail na, hadden ze bij The Ring van mij ook mogen doen.
Vind The Ring niet in het genre passen om een boel dingen onverklaard te laten,,,,

hou je d'r even rekening mee dat de film is gemaakt naar een boek. En dat de schrijver geen kloot met die films te maken heeft? Èn dat dit de enige film in dat rijtje is die z'n oorsprong in Japan heeft?

'tuurlijk wil je het vergelijken, maar 't hoort niet zo.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:49:54 #7
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8727464
Nou ik heb hem gezien en vond hem echt GOED!! vooral het eind, want je denkt dat het over is, maar dan is het nog helemaal niet over echt stoer gedaan.
Dikke kippenvel soms gehad
echt een topper, kon het einde een keer niet voorspellen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:51:26 #8
22457 Patch
pi_8727503
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hou je d'r even rekening mee dat de film is gemaakt naar een boek. En dat de schrijver geen kloot met die films te maken heeft? Èn dat dit de enige film in dat rijtje is die z'n oorsprong in Japan heeft?

'tuurlijk wil je het vergelijken, maar 't hoort niet zo.

ik vind niet dat je als kijker rekening moet houden met het boek, sowieso bij geen enkele film.
De film is een alleenstaand iets. En het boek is een alleenstaand iets.
pi_8727507
Er zat wel iets in wat ik niet helemaal snapte... waarom die hoofden van mensen die die tape hadden gezien zo misvormd te zien waren op foto's en tv's enzo...
Wat is het nut daar van?
50.000 O+
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:55:43 #10
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8727596
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:51 schreef MissMSX het volgende:
Er zat wel iets in wat ik niet helemaal snapte... waarom die hoofden van mensen die die tape hadden gezien zo misvormd te zien waren op foto's en tv's enzo...
Wat is het nut daar van?
Jah dat snapte ik ook al niet, misschien is dat 1 van haar krachten?
Mij was het ook niet helemaal duidelijk.
pi_8727615
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:51 schreef Patch het volgende:

[..]

ik vind niet dat je als kijker rekening moet houden met het boek, sowieso bij geen enkele film.
De film is een alleenstaand iets. En het boek is een alleenstaand iets.

Deze film is geen alleenstaand iets. (er is een trilogie)

En ik kan je verzekeren dat het opzettelijk zo vaag wordt gehouden.

pi_8727631
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:55 schreef appelsientje het volgende:

[..]

gewoon een omen.
pi_8727633
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:55 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Het was hooguit functioneel voor de film... dat je als kijker kon zien dat het gedoe met die videoband echt was ofzo...
50.000 O+
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:01:40 #14
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8727667
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:47 schreef Patch het volgende:

[..]

Eerst vind je de film in een bepaald genre passen om welgeteld 1 zin later te zeggen dat die film niet in dat genre past. Wat wil je nu? Ik vind deze film helemaal niet in dat genre passen. Ik vind het een op zichzelf staande film met een bloedstollend verhaal.
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:36:16 #15
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8727972
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:57 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het was hooguit functioneel voor de film... dat je als kijker kon zien dat het gedoe met die videoband echt was ofzo...

ach misschien dat het in deel 2 duidelijk wordt want het was wel een open eind

Ach het zag er "grappig" uit.

pi_8728559
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:43 schreef Jordy-B het volgende:

Een andere verklaring is dat Samara/Sadako de video in het gesticht heeft gemaakt, en dat de video verspreid is. In de Jp versie is de video niet te wissen, dus dat zou ook verklaren waarom de tieners niet te zien kregen wat ze opgenomen hadden, maar deze verklaring is minder waarschijnlijk, imo.

Het ging er toch om dat als je de video kopieerd de vloek verdwijnt? Die tieners van het begin hebben gewoon de kopie van de eigenaar van de blokhut gezien zodat die ook van zijn vloek af was. Daarom maakte die vent ook zo'n rare indruk in de film.

Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.

pi_8729040
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:36 schreef appelsientje het volgende:

[..]

ach misschien dat het in deel 2 duidelijk wordt want het was wel een open eind

Ach het zag er "grappig" uit.

Volgens ringworld.com ofzo was dat om te laten zien dat die personen "marked" waren, dus dat je kon zien dat ze die film hadden bekeken en binnenkort zouden sterven

Quote van de site :
Q: Why do people who watch the video have distorted faces when their picture is taken?

A: This phenomenon is original to the theatrical release, and does not occur in the novel. My take on this is that it was a nod to The Omen in showing victims as being "marked." In trying to explain the phenomenon logically, perhaps the blurring is a form of electromagnetic disturbance that results from viewing of the videotape (which Sadako had created using her powers to electromagnetically "burn" the images onto tape).

[Dit bericht is gewijzigd door dapluiz op 26-02-2003 14:32]

pi_8729452
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 14:08 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Het ging er toch om dat als je de video kopieerd de vloek verdwijnt? Die tieners van het begin hebben gewoon de kopie van de eigenaar van de blokhut gezien zodat die ook van zijn vloek af was. Daarom maakte die vent ook zo'n rare indruk in de film.

Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.

Dat was toen nog niet bekend, dat 'ie gekopiëerd moest worden. Dat werd pas aan het einde van Ringu 1 bekend, en is algemene kennis in ringu 2.
pi_8729467
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 14:26 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Volgens ringworld.com ofzo was dat om te laten zien dat die personen "marked" waren, dus dat je kon zien dat ze die film hadden bekeken en binnenkort zouden sterven

Quote van de site :
Q: Why do people who watch the video have distorted faces when their picture is taken?

A: This phenomenon is original to the theatrical release, and does not occur in the novel. My take on this is that it was a nod to The Omen in showing victims as being "marked." In trying to explain the phenomenon logically, perhaps the blurring is a form of electromagnetic disturbance that results from viewing of the videotape (which Sadako had created using her powers to electromagnetically "burn" the images onto tape).

Een omen, dus.
pi_8730468
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 14:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een omen, dus.

Ja, ik zei ook niet dat je ongelijk had
Wel een goeie site trouwens, kan je alles lezen over The ring, ringu 0, 1 en 2 etc.

Ringworld

pi_8733066
Ik vond het een baggerfilm geen spanning en een dom einde. Jammer want ik had er veel van verwacht.
  woensdag 26 februari 2003 @ 17:03:36 #22
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_8733232
Nagenoeg onmogelijk om deze film bagger te vinden. Dat het verhaal, de spanning of het feit dat het een remake is je niet bevallen... ok.

Maar de muziek, cameravoering, belichting, acteerwerk vond ik allemaal bovengemiddeld hoor. (Behalve dat kleine kutventje dan.. )

Bagger lijkt me dus wat overdreven.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_8733393
ok laat ik het zo zeggen, goed acteerwerk en goed camerawerk maakt voor mij geen goede film. Het verhaal is mij te mager en de film doet me te gepolijst aan. (heb het origineel niet gezien btw)
  woensdag 26 februari 2003 @ 17:13:26 #24
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8733464
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 16:56 schreef user_friendly het volgende:
Ik vond het een baggerfilm geen spanning en een dom einde. Jammer want ik had er veel van verwacht.
Nou ja meningen verschillen zullen we maar zeggen.
Het eind vond ik persoonlijk dus stoer, omdat je eerst denkt dat de film ophoud, maar dan blijkt het opeens heel anders te zijn.

Maar goed smaken verschillen

pi_8735559
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

lekker eigenwijs. De schrijver heeft zelf in een interview gezegd dat 'ie niet wist dat Ring ook iets ronds is.
Dat bleek later gewoon heel geinig samen te vallen.

Oh nou dan mijn oprechten excusens hoor

maar welke idioot weet niet da een ring ook iets ronds is tjeees zeg sorry hoor maar da vind ik errug vaag

I am The Magic Master M.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')