abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8699838
Nieuwe album, al een tijdje uit van de Noorse blackmetalband Old Man's Child.
Ik moet zeggen dat ik dit een heel erg geslaagde cd vind

Het gitaarspel is kortweg geniaal te noemen, de keyboardpartijen lekker duister en soms onvoorspelbaar en dan die drums! grandioos, Nick Barker in optima forma.
Ook de opbouw van dit album kwa muziek is perfect, de sfeer is geweldig die het uitademt en alles past mooi in elkaar.
Dit zijn gewoon de meesters van noorse melodieuze black!

Galder - Vocals, lead & acoustic guitars, bass, keyboards.
Jardar - Lead & acoustic guitars.
Nicholas Barker - Drums

Galder is gewoon een grandioos goede gitarist(bewijst ie ook bij Dimmu Borgir op Puritanical en op podium), en de stem van die gast is zoals het hoort gewoon lekker "evil".

Jarder volgt goed in de gitaarriffs, gewoon foutloos.

En Barker is gewoon een van de beste drummers die deze planeet kent en zoniet de beste!(Zie: CoF, Dimmu's Puritanical en live recordings, maar ook zijn sideproject LockUp) Zoals gewend van de heer Barker zijn de drums vernietigend hard, soms krankzinnig snel, en toch strak en vallen ze geenzins uit de toon met de rest.

Tracklist
01. Felonies Of The Christian Art (5:48)
02. Agony Of Fallen Grace (4:28)
03. Black Seeds On Virgin Soil (4:57)
04. In Defiance Of Existence (4:56)
05. Sacrifice Of vengeance (4:31)
06. The Soul Receiver (4:31)
07. In Quest Of Enigmatic Dreams (0:52)
08. The Underworld Domains (4:48)
09. Life Depreived (4:49)

All music and lyrics written and
composed by Galder, except for
"In Defiance Of Existence", music
by Galder/Jardar and "In Quest
For Enigmatic Dreams", music by
Galder/Jardar.

Produced by Galder.
Recorded at Studio Fredman, Gothenburg (Sweden) during the period April-July 2002.
Engineered and mixed by Fredrik Nordström (In Flames, Arch Enemy, At The Gates), Patrik J. and Arnold Lindberg.
Guest guitar leads on "Felonies Of The Christian Art" and "Life Depreived" by
Gus G (usually in Dream Evil with Fredrik Nordström).

en tot slot de cover:

K ben ook wel benieuwd hoe andere liefhebbers over deze cd denken, dit is echt een cd die iedereen zou moeten bezitten/kennen!

"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
  dinsdag 25 februari 2003 @ 00:49:56 #2
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8701195
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toegekomen om 'em aan te schaffen. Ik heb nog niet alle 'oude' Old Man's Child albums, dus ga ik natuurlijk eerst daar aandacht aan schenken. Maar ik hoor bijna overal positieve geluiden wat betreft deze nieuwe plaat!
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:30:44 #3
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8803204
Old Man's Child heeft flink wat wisselingen ondergaan. Nog maar 3 mensen, uiteraard Galder (Dimmu) en Nick Barker van Dimmu Borgir achter de drums (te gek).

Je kunt al een nummer van het nieuwe album downloadenHave fun!

<<< Download Black Seeds On Virgin Soil >>>

Wat een killer productie, die Scandinavische studio's zijn zo slecht nog niet! Wat een nummer, afwisselend, lekkere stoere groovy Galder riffs, creatief Nick Barker drumwerk. Die Galder is wel een goede muziekant. Ik vind het wel een pluim waard, misschien ga ik gewoon die cd kopen. Ik wilde eerst de nieuwe CoF kopen, maar ik weet bijna zeker dat dit beter is! Komt Dimmu Borgir trouwens ook dit jaar met een nieuw album?

quote:
En Barker is gewoon een van de beste drummers die deze planeet kent en zoniet de beste!(Zie: CoF, Dimmu's Puritanical en live recordings, maar ook zijn sideproject LockUp) Zoals gewend van de heer Barker zijn de drums vernietigend hard, soms krankzinnig snel, en toch strak en vallen ze geenzins uit de toon met de rest.
Mwoa, niet de beste. Maar wat betreft Black Metal ken ik geen betere drummer. Hij is dik en cool, creatief en snel, en live ook vrijwel foutloos. Echt zo'n bakbeest, die zien er altijd cool uit!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 23:40]

zondag 2 maart 2003 @ 12:24:24 #4
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8810108
HA, hijs echt goed!
  zondag 2 maart 2003 @ 12:32:17 #5
18413 Summoner
pi_8810239
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 23:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vind het wel een pluim waard, misschien ga ik gewoon die cd kopen. Ik wilde eerst de nieuwe CoF kopen, maar ik weet bijna zeker dat dit beter is! Komt Dimmu Borgir trouwens ook dit jaar met een nieuw album?
Waarom niet gewoon allebei kopen, man! Als je ze bij disorder bestelt ben je nog geen dertig euro kwijt!

Dimmu Borgir zal in het najaar wel met een nieuw album komen.

zondag 2 maart 2003 @ 13:21:54 #6
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8811087
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:32 schreef Summoner het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon allebei kopen, man! Als je ze bij disorder bestelt ben je nog geen dertig euro kwijt!

Dimmu Borgir zal in het najaar wel met een nieuw album komen.

Waarom niet allebei? Omdat ik weinig vertrouwen heb ik CoF. Maar 30 euro is idd wel weinig. Misschien neemt ik wel de laatste LockUp en Old Man's Child, dan is mijn Nick Barker collectie weer compleet
  zondag 2 maart 2003 @ 19:05:16 #7
18413 Summoner
pi_8817269
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:21 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom niet allebei? Omdat ik weinig vertrouwen heb ik CoF. Maar 30 euro is idd wel weinig. Misschien neemt ik wel de laatste LockUp en Old Man's Child, dan is mijn Nick Barker collectie weer compleet
Haha, leuk idee. Ikzelf vind LockUp niet zo, beetje boring.
  zondag 29 juni 2003 @ 16:54:09 #8
53409 VikingVempire
Only Death is Real
pi_11447488
Zeer goed album, maar de Solo`s of het eerste en laatste nummer worden niet door jardar of galder gespeeld, maar Gus van Dream Evil.
In Satan We Trust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')