Ik kwam hier gisteren mee in aanraking omdat mijn jongere broer mij hier erg enthousiast over kwam vertellen. Nadat ik vandaag wat research op het web heb gedaan, heb ik een beetje een negatief beeld omtrent deze bizniz.
Ik probeer dit duidelijk te maken aan mijn broer maar hij kan er alleen maar positief over zijn, gouden bergen alom
Ben ik nou zo negatief vraag ik me af Wat vinden jullie hiervan, en zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben ?
Meer info over Netwerk Marketing:
een NL forum over dit onderwerp
Algemene info
Overigens zelf geen ervaringen ermee, maar het principe zegt genoeg.
Dat is dus mijn ervaring met MLM, ^0^
.
verkooppraatjes..
quote:Knap, zelf geen ervaring hebben, maar wel weten dat "het principe" genoeg zegt. Netwerkmarketing is geen verkapte vorm van piramidespelen. Piramidespelen zijn een verkapte vorm van NWM om snel rijk te kunnen worden. En zoals Suzan al zegt: je kunt alleen snel rijk worden op oneerlijke manieren. Netwerkmarketing is NIET snel rijk worden. Aan de andere kant is 2 tot 5 jaar wel sneller dan het "40-jaren plan onderweg naar het pensioen van 70%" dat de meesten van ons ondergaan.
Op maandag 3 maart 2003 00:17 schreef Nachtdier het volgende:
Verkapte vorm van piramydespelen. Kan leuk zijn, maar kost je hoogstwaarschijnlijk meer dan het je oplevert... Oftewel, niet doen.Overigens zelf geen ervaringen ermee, maar het principe zegt genoeg.
Om een beetje meer ervaring in dit topic te krijgen mijn ervaring:
We (mijn partner en ik) zijn 2,5 jaar geleden gestart. Ik moet daar logischerwijs 1,5 jaar vanaf trekken, omdat wij - net als velen - eigenwijs gestart zijn. "We doen het wel op onze manier" dachten we. Dat werkt dus niet. Wij behoren gelukkig tot de volhouders die het eerste jaar doorstaan hebben. Nu hebben we (in het serieuze jaar dus) een organisatie opgebouwd van 150 mensen, waarvan we er een stuk of 30 zelf geïntroduceerd hebben. Eén van hun is dusdanig serieus bezig dat van de resterende 120 er 110 in haar organisatie zitten. Zij verdient uiteraard meer dan wij, ondanks dat wij "boven haar staan".
Dus ja Suzan, er zijn - gelukkig - meer enthousiastelingen.
quote:reactie :Ik heb zelf positieve ervaringen met mlm. Het gaat erom dat iemand mogelijkheden ziet of problemen. een feit is dat de eerste groep positiever door het leven gaat, dus zorg ervoor dat je persoonlijk wordt of bent geinformeerd omtrent een concept. Als je het vervolgens niets vind is het een onderbouwde mening. de mensen die roepen " dat is een piramidespel " zonder zich ooit verdiept te hebben in de materie zijn naar mijn mening de bekende kippen. In heb multi-level-marketing zelf leren kennen doordat ik met een kennis meeging naar een presentatie om hem te behoeden voor een grote fout. Echter na driekwart van de presentatie vond ik het een goed concept. Het ging toen om een dagvullend evenement en ik heb de meest moeilijke vragen gesteld die dag echter overal kreeg ik een antwoord op. dus ben ik aan het eind van de dag gestart, dat is inmiddels 2 jaar geleden
Op maandag 24 februari 2003 19:18 schreef mkay het volgende:
Netwerk Marketing ofwel Multi-Level-Marketing (MLM)Ik kwam hier gisteren mee in aanraking omdat mijn jongere broer mij hier erg enthousiast over kwam vertellen. Nadat ik vandaag wat research op het web heb gedaan, heb ik een beetje een negatief beeld omtrent deze bizniz.
Ik probeer dit duidelijk te maken aan mijn broer maar hij kan er alleen maar positief over zijn, gouden bergen alom
Ben ik nou zo negatief vraag ik me af
Wat vinden jullie hiervan, en zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben ?
- edit: heb even de quote van mkay hersteld, want het quoten was een beetje mislukt -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 19-11-2003 21:32]
Ofschoon NM pyramide-achtige trekjes heeft, is het verschil dat bij NM je weet dat slechts enkelen zullen doorgaan met zelf te verkopen terwijl dit bij een pyramide juist een randvoorwaarde is. Vandaar dat bij een pyramide de boel na een paar lagen in elkaar zakt omdat er te weinig mensen over zijn om nog te kopen.
NM werkt al jaren; lingerie-, make-upparties & tupperware zijn daar voorbeelden van. Daarnaast heb je nog een hele hoop trieste en oplichtersachtige zaakjes die net zo snel stoppen als dat ze opkomen. Een waterfilter is nou net zo'n voordeel van NM voor mensen die niet doorhebben hoe je een duurzame business opbouwt.
Om succesvol te worden in NM moet je commercieel denken, een goed product hebben, contactvaardig zijn en eerlijk zaken willen doen. Dat is niet iedereen weggelegd. Als je je commercieel denkt, een goed product hebt, contactvaardig bent en geen eerlijk zaken wilt doen, bouw je snel een pyramide! (of gaat de 'koersverdriedubbelaar' verkopen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |