abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2003 @ 19:18:00 #1
37533 mkay
wah nie is dah is nie
pi_8691661
Netwerk Marketing ofwel Multi-Level-Marketing (MLM)

Ik kwam hier gisteren mee in aanraking omdat mijn jongere broer mij hier erg enthousiast over kwam vertellen. Nadat ik vandaag wat research op het web heb gedaan, heb ik een beetje een negatief beeld omtrent deze bizniz.

Ik probeer dit duidelijk te maken aan mijn broer maar hij kan er alleen maar positief over zijn, gouden bergen alom

Ben ik nou zo negatief vraag ik me af Wat vinden jullie hiervan, en zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben ?

Meer info over Netwerk Marketing:
een NL forum over dit onderwerp
Algemene info

pi_8691806
ik heb er nooit zo in geloofd, het is mij wat te "opgeklopt" allemaal, gouden bergen geld verdienen...ik vraag t me af..
  woensdag 26 februari 2003 @ 23:07:35 #3
37533 mkay
wah nie is dah is nie
pi_8741166
Verder niemand een mening hierover of ervaring mee
  maandag 3 maart 2003 @ 00:17:00 #4
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_8825660
Verkapte vorm van piramydespelen. Kan leuk zijn, maar kost je hoogstwaarschijnlijk meer dan het je oplevert... Oftewel, niet doen.

Overigens zelf geen ervaringen ermee, maar het principe zegt genoeg.

Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_9878895
Al surfend kwam ik op dit forum terecht.
Ik ben sinds september 2002 actief met netwerkmarketing.
Het bedrijf waar ik de producten van inkoop ( 40% korting voor iedereen) bestaat pas 1 jaar. Toch is dat in de Netwerk Marketing al een behoorlijke tijd, omdat er dagelijks nieuwe projecten en bedrijven starten om op die manier zo snel mogelijk schatrijk te worden. Die bedrijven zijn in no time weer failliet.
Ze beloven gouden bergen, vaak hoge investeringskosten, daardoor krijgt NM een slechte naam.
Helaas maar het is niet anders.
Wil je snel rijk worden dan moet je een bank beroven en niet met Netwerk Marketing beginnen.
Ik heb nu een downline ( dat zijn mensen die zich onder mij hebben ingeschreven) van 38 personen.
Daarvan zijn er zo'n 15 iedere maand actief. ik verdien nu ongeveer 300¤ per maand netto aan de omzet van die mensen.
Daarnaast verdien ik 350¤ netto aan de verkoop van de producten.
Al blijft het hierbij dan zou ik nog tevreden zijn. Met een investering van 4 uurtjes per week verdien ik toch een aarig extra inkomen. Is mooi meegenomen voor een gezin met 5 kinderen.
Maar niet iedereen lukt het om te groeien. De begintijd is voor velen best moeilijk. Ik heb veel contacten gelegd op het internet, waardoor het nu zo is dat nieuwe mensen zich spontaan bij mij aanmelden. Ongelooflijk, er zijn ook mensen die wekelijks flyeren op markten, parkeerplaatsen, etc. Dat zie ik niet zo zitten dus ik werk van achter de pc.
Het bedrijf verbiedt ons om mensen valse informatie te geven, de zaken te rooskleurig voor te stellen. En dat is correct vind ik.

Dat is dus mijn ervaring met MLM, ^0^
.

pi_9879396
Ik werd vorig jaar gebeld door een oude bekende.
Hij probeerde mij te overtuigen mee te gaan naar een 'bijeenkomst' waar een 'uniek' produkt zou worden gedemonstreerd.
Toen ik doorvraagde naar dit produkt bleek het om een soort waterfilter te gaan... geen interesse dus en hij vreselijk pissig.
Alle produkten die op die manier verkocht worden zijn in een of andere vorm goedkoper in een winkel te krijgen.
Nadat je al je familieleden en kennissen hebt opgezadeld met die shit begint de ellende pas echt...
pi_9929178
Ik denk ook dat het geen goed idee is om je familie en vrienden te betrekken bij je onderneming.
Daar krijg je inderdaad iritaties van. Ik werk met name via internet en incidenteel een advertentie met redactionele tekst in een weekblaadje.
Bij mij is het zo dat toen we na 3 maanden nieuwe eetkamerstoelen kochten, 2 maanden later voor 3 kids een nieuwe fiets en 1 maand later een vaatwasser dat toen 2 kennissen mij zelf benaderden voor meer informatie. Ze hebben zich nog niet ingeschreven, omdat iedereen wel iemand kent waar het geen succes bij werd.
Succes heb je aan jezelf te danken en aan het soort product dat je wilt verkopen.
Een waterfilter is zo'n product waar niemand echt op zit te wachten, wat dus moeilijk is om te verkopen, laat staan om een netwerk op te bouwen.
Telefoonmaatschappijen, ook zoiets. Je bent al 450¤ kwijt als je je laat inschrijven, hoe vind je in vredesnaam mensen die dat geld ook gaan uitgeven? Dat is dus geldklopperij. Helemaal mee eens.
Ben ik nu de enige enthousiasteling hier????
pi_9931676
'Bij mij is het zo dat toen we na 3 maanden nieuwe eetkamerstoelen kochten, 2 maanden later voor 3 kids een nieuwe fiets en 1 maand later een vaatwasser ...'....

verkooppraatjes..

pi_9938959
Wat ben je toch negatief!
Dit is toch een mlm forum, dan mag ik toch wel mijn successen vertellen.
Ik gaf die eetkamerstoelen e.d. alleen maar aan omdat ik juist geen zieltjes win in mijn kennissenkring. Mensen zien zelf die nieuwe dingen als ze bij ons op bezoek komen.
Ik geef geen oppurtunitie meetings, ga er zelf ook niet naar toe met geinteresseerden. Juist omdat die meetings mensen toch vaak opjutten en gek maken met rekensommetjes waardoor iedereen denkt in 4 maanden rijk te worden.
Er is maar een enkeling die misschien over 15 jaar ergens op de Bahama's zijn geld zit te tellen.
Maar voor mij is het gewoon een leuke manier om iets extra's te verdienen voor ons gezin.
Nou eens een positieve reactie????
  woensdag 19 november 2003 @ 12:15:56 #10
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_14753698
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:17 schreef Nachtdier het volgende:
Verkapte vorm van piramydespelen. Kan leuk zijn, maar kost je hoogstwaarschijnlijk meer dan het je oplevert... Oftewel, niet doen.

Overigens zelf geen ervaringen ermee, maar het principe zegt genoeg.

Knap, zelf geen ervaring hebben, maar wel weten dat "het principe" genoeg zegt. Netwerkmarketing is geen verkapte vorm van piramidespelen. Piramidespelen zijn een verkapte vorm van NWM om snel rijk te kunnen worden. En zoals Suzan al zegt: je kunt alleen snel rijk worden op oneerlijke manieren. Netwerkmarketing is NIET snel rijk worden. Aan de andere kant is 2 tot 5 jaar wel sneller dan het "40-jaren plan onderweg naar het pensioen van 70%" dat de meesten van ons ondergaan.

Om een beetje meer ervaring in dit topic te krijgen mijn ervaring:

We (mijn partner en ik) zijn 2,5 jaar geleden gestart. Ik moet daar logischerwijs 1,5 jaar vanaf trekken, omdat wij - net als velen - eigenwijs gestart zijn. "We doen het wel op onze manier" dachten we. Dat werkt dus niet. Wij behoren gelukkig tot de volhouders die het eerste jaar doorstaan hebben. Nu hebben we (in het serieuze jaar dus) een organisatie opgebouwd van 150 mensen, waarvan we er een stuk of 30 zelf geïntroduceerd hebben. Eén van hun is dusdanig serieus bezig dat van de resterende 120 er 110 in haar organisatie zitten. Zij verdient uiteraard meer dan wij, ondanks dat wij "boven haar staan".

Dus ja Suzan, er zijn - gelukkig - meer enthousiastelingen.

"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
pi_14767716
quote:
Op maandag 24 februari 2003 19:18 schreef mkay het volgende:
Netwerk Marketing ofwel Multi-Level-Marketing (MLM)

Ik kwam hier gisteren mee in aanraking omdat mijn jongere broer mij hier erg enthousiast over kwam vertellen. Nadat ik vandaag wat research op het web heb gedaan, heb ik een beetje een negatief beeld omtrent deze bizniz.

Ik probeer dit duidelijk te maken aan mijn broer maar hij kan er alleen maar positief over zijn, gouden bergen alom

Ben ik nou zo negatief vraag ik me af Wat vinden jullie hiervan, en zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben ?

reactie :Ik heb zelf positieve ervaringen met mlm. Het gaat erom dat iemand mogelijkheden ziet of problemen. een feit is dat de eerste groep positiever door het leven gaat, dus zorg ervoor dat je persoonlijk wordt of bent geinformeerd omtrent een concept. Als je het vervolgens niets vind is het een onderbouwde mening. de mensen die roepen " dat is een piramidespel " zonder zich ooit verdiept te hebben in de materie zijn naar mijn mening de bekende kippen. In heb multi-level-marketing zelf leren kennen doordat ik met een kennis meeging naar een presentatie om hem te behoeden voor een grote fout. Echter na driekwart van de presentatie vond ik het een goed concept. Het ging toen om een dagvullend evenement en ik heb de meest moeilijke vragen gesteld die dag echter overal kreeg ik een antwoord op. dus ben ik aan het eind van de dag gestart, dat is inmiddels 2 jaar geleden

- edit: heb even de quote van mkay hersteld, want het quoten was een beetje mislukt -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 19-11-2003 21:32]

donderdag 20 november 2003 @ 01:36:04 #12
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_14778435
Ik heb geen ervaring met NM maar ben wel nog in staat om het verschil te zien tussen een pyramidespel en een bedrijfsmodel.

Ofschoon NM pyramide-achtige trekjes heeft, is het verschil dat bij NM je weet dat slechts enkelen zullen doorgaan met zelf te verkopen terwijl dit bij een pyramide juist een randvoorwaarde is. Vandaar dat bij een pyramide de boel na een paar lagen in elkaar zakt omdat er te weinig mensen over zijn om nog te kopen.

NM werkt al jaren; lingerie-, make-upparties & tupperware zijn daar voorbeelden van. Daarnaast heb je nog een hele hoop trieste en oplichtersachtige zaakjes die net zo snel stoppen als dat ze opkomen. Een waterfilter is nou net zo'n voordeel van NM voor mensen die niet doorhebben hoe je een duurzame business opbouwt.

Om succesvol te worden in NM moet je commercieel denken, een goed product hebben, contactvaardig zijn en eerlijk zaken willen doen. Dat is niet iedereen weggelegd. Als je je commercieel denkt, een goed product hebt, contactvaardig bent en geen eerlijk zaken wilt doen, bouw je snel een pyramide! (of gaat de 'koersverdriedubbelaar' verkopen)

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')