Hoe zit het dan bij Feyenoord? Voor zover ik weet, en verbeter me als ik het mis heb, hebben Feyenoordspelers en -supporters nooit een breed gedragen, eeuwige bijnaam gehad. Feyenoord is Feyenoord. De supporters snakken niet naar een geuzennaam. Feyenoord is herkenbaar genoeg en het Feyenoordfan-zijn is al genoeg voeding voor een sterke identiteit. Uiteraard zijn er koosnamen, zoals het legioen (correctie: Legioen), en kameraden. Maar deze zijn niet, zoals bij Joden en Boeren het geval is, voortgekomen uit beledigingen van rivaliserende supportersgroepen. Ze zijn een onderdeel van clubliederen, maar zeker geen geuzennamen. Er wordt dan ook niet minutenlang kameraden vanaf de tribunes gescandeerd.
In amsterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Feyenoorder geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen. Opgelucht haalde men adem in amsterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de ajaxfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Feyenoord over hun lippen te krijgen.
Toch blijft er een wezenlijk verschil. Waar ajacieden en PSV-ers dankbaar gebruik maken van hun van oorsprong als belediging bedoelde bijnaam om zich te onderscheiden van de rest, daar zullen Feyenoordsupporters het nooit, maar dan ook nóóit nodig hebben om met behulp van zon trucje hun identiteit te versterken. Feyenoord is immers Feyenoord. Jammer is dan ook, dat ik pas een spandoek zag met de tekst Proud to be a kakkerlak. Nergens voor nodig. Proud to be a Feyenoordfan is meer dan duidelijk.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:39 schreef Luni het volgende:
[...]bron: http://www.lunaticnews.nl/
Dit is echt zielig ja
hoor je het ook es van de andere kant
quote:... und.. NIET UIT TE ROEIEN....
Op maandag 24 februari 2003 16:43 schreef Doopy-X- het volgende:
Kakkerlak: ongedierte, lelijk, vies, komen uit alle hoeken en gaten, niet gewensthoor je het ook es van de andere kant
Feyenoord Forever
quote:"je kunt ze wel vertrappen maar ze blijven zo plakken" © Osdorp Posse
Op maandag 24 februari 2003 16:45 schreef Qlimax het volgende:[..]
... und.. NIET UIT TE ROEIEN....
Feyenoord Forever
maar ik vind het knap hoor dat onze Nazen er zolang over gedaan hebben om deze "zwaar beledigende" geuzennaam(?) te verzinnen
quote:ach, het had niet eens gehoeven.......alleen homo's lopen namelijk hand in hand
Op maandag 24 februari 2003 16:47 schreef Qlimax het volgende:
vertrap er een en er komen er 10 voor terug....maar ik vind het knap hoor dat onze Nazen er zolang over gedaan hebben om deze "zwaar beledigende"
geuzennaam(?) te verzinnen
quote:en wie lopen er altijd weg....
Op maandag 24 februari 2003 16:48 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
ach, het had niet eens gehoeven.......alleen homo's lopen namelijk hand in hand
laten we maar weer nokken.. blijft altijd zo doorgaan...
lang niet gehoord jou trouwens......
kakkerlakken is gewoon een treurige bijnaam.....daar zal heel lang over nagedacht zijn
quote:p$v?
Op maandag 24 februari 2003 16:51 schreef Qlimax het volgende:[..]
en wie lopen er altijd weg....
laten we maar weer nokken.. blijft altijd zo doorgaan...
lang niet gehoord jou trouwens......kakkerlakken is gewoon een treurige bijnaam.....daar zal heel lang over nagedacht zijn
precies, totaal zinloze discussie.....mjah, winterstop he?!
ach, wij vinden het wel ok
quote:en jij bent
Op maandag 24 februari 2003 16:53 schreef Roscoo het volgende:
Het zou me niks verbazen dat de topicstarter nog nooit een wedstrijd van Feyenoord in t echt heeft gezien. Nou oke, misschien 1 tegen een amateurclub in de voorbereiding.
quote:iemand in het verkeerde topic....
Op maandag 24 februari 2003 16:54 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
en jij bent
quote:De 'eigenschappen' van een kakkerlak zijn als volgt:
Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen.
Kakkerlakken zijn alleseters en voeden zich enerzijds met onze levensmiddelen, doch kunnen ook leven van dode dieren, uitwerpselen en afvalstoffen en kunnen dragers zijn van o.m. bacteriën en mijten. Mede omdat ze in aanraking komen met allerlei vuil, verslepen ze smetstoffen en kunnen ze onder bepaalde omstandigheden ziekten overbrengen. Ze verspreiden een onaangename geur. Hun aanwezigheid in de directe omgeving van de mens is volstrekt ongewenst.
Ten tweede draag je zelf jullie 'naam' aan.
Jullie zijn kameraden en 'het legioen'. Waar ajax joden zijn, gebruiken jullie kameraden. Hand in hand kameraden. Lichtelijk homo-erotisch ook nog.
En legioen is ook al zo vreselijk origineel. Ik weet niet hoeveel verenigingen in europa een legioen hebben.
quote:hm d8 altijd dat de GAY capital of the WORLD Amsterdam was
Op maandag 24 februari 2003 16:48 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
ach, het had niet eens gehoeven.......alleen homo's lopen namelijk hand in hand
quote:Zo zo daar heb je zeker lang overnagedacht!
Op maandag 24 februari 2003 17:11 schreef gigatech het volgende:[..]
hm d8 altijd dat de GAY capital of the WORLD Amsterdam was
quote:Kom je soms voor het eerst op het voetbalforum?
Op maandag 24 februari 2003 16:53 schreef Roscoo het volgende:
Het zou me niks verbazen dat de topicstarter nog nooit een wedstrijd van Feyenoord in t echt heeft gezien. Nou oke, misschien 1 tegen een amateurclub in de voorbereiding.
Terecht dan ook dat je bang bent dat het ook een algemeen geaccepteerd woord wordt zoals die spandoek al liet zien. Nou doe je best om het tegen te werken zou ik zeggen.
Ben trouwens wel benieuwd hoe lang kakkerlakken gebruikt wordt om feyenoord supporters te benoemen? Is dat echt pas iets van de laatste jaren?
Persoonlijk doet het hele 'kakkelakken-gedoe' me niks, ik voel me er niet door aangesproken, en ik zal ook niet in grote groepen gaan schreeuwen dat ik trots ben op mijn kakkerlak zijn (?!)
quote:tja feiten hebben bewezen dat het aantal homows in amsterdam hoger ligt
Op maandag 24 februari 2003 17:16 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Zo zo daar heb je zeker lang overnagedacht!
Feyenoord=Mierda!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |