Deze lcd bril kun je aansluiten op een videobron of je computer. De bril geeft het gevoel of je vanaf 1,2 meter naar een scherm van 30 inch zit te kijken. Doordat de bril je als het ware afsluit van de buitenwereld geeft dit een super beleving van een film, maar ook aansluiten op je laptop en lekker op een groot scherm internetten behoort tot de mogelijkheden.
Meer info: mail me of kijk even hier http://www.mindflux.com.au/products/sony/plm700e_mf.pdf
Bieden vanaf ¤ 800.
[Dit bericht is gewijzigd door deom op 24-02-2003 08:41]
quote:Das wel slecht voor je ogen dan, zo dichtbij zitten
Op maandag 24 februari 2003 08:37 schreef deom het volgende:
Sony Glasstron PLM-S700E LCD brilDeze lcd bril kun je aansluiten op een videobron of je computer. De bril geeft het gevoel of je vanaf 1,2 meter naar een scherm van 30 inch zit te kijken. Doordat de bril je als het ware afsluit van de buitenwereld geeft dit een super beleving van een film, maar ook aansluiten op je laptop en lekker op een groot scherm internetten behoort tot de mogelijkheden.
Een ander voordeel is dat je je afsluit van de buitenwereld. Je kruipt even weg uit de wereld en ziet niets anders dan de film. Dat is toch anders dan wanneer je een film op TV zit te kijken want dan zie je vaak nog dingen om je heen gebeuren.
Zijn er ook nog nadelen? Ja. Je hebt iets op je hoofd en dat merk je. Het hangt een beetje van de situatie af of het storend is of niet maar zo af en toe heb ik een moment dat ik begin aan een film en de bril na een half uur afzet omdat het gewoon niet lekker voelt.
Een tweede nadeel is natuurlijk dat het niet echt sociaal is om met de bril op een film te gaan kijken terwijl je vriendin op de bank zit.
Ik doe hem weg omdat ik geld nodig heb om mijn huisautomatisering verder uit te breiden. Hier gaat veel geld inzitten en ik moet nu weer een hoop spulletjes aanschaffen. Ik weet dat ¤ 800 een hoop geld is, maar de nieuwprijs was 4400 gulden ongeveer 2 jaar geleden. Er waren toen twee types en dit is de duurste, die als extra heeft dat je hem ook op je PC aan kan sluiten en dat je door het scherm heen kan kijken als je wilt. Het zijn dus geavanceerde dingen die nu eenmaal veel geld kosten.
Uiteraard is hij spelend te zien.
O, ja Ik woon in Schiedam, dus daar is hij ook af te halen.
quote:Om je ogen te beschermen zit er een uitgebreide instructie bij, en na 2,5 uur gebruik krijg je een melding op het scherm. Als je die niet bevestigd, schakelt het apparaat na 15 minuten zelf uit. Dat zorgt ervoor dat je niet te lang met de bril opzit.
Op maandag 24 februari 2003 09:06 schreef Dissection het volgende:[..]
Das wel slecht voor je ogen dan, zo dichtbij zitten
quote:Ey, das goed bedacht van Sony, bedankt voor de info!
Op maandag 24 februari 2003 09:08 schreef deom het volgende:[..]
Om je ogen te beschermen zit er een uitgebreide instructie bij, en na 2,5 uur gebruik krijg je een melding op het scherm. Als je die niet bevestigd, schakelt het apparaat na 15 minuten zelf uit. Dat zorgt ervoor dat je niet te lang met de bril opzit.
Ik heb mijn glasstron een tijd geleden ook verkocht. En toen was ik nog blij er 1200 Gulden voor te krijgen.
quote:Het is echt een stoer apparaat. Ik heb er ook lang over na moeten denken of ik hem wel weg zou doen. Vanacht heb ik de beslissing genomen. Dat was echt een kwestie van prioriteiten stellen, en het huis gaat nu gewoon even voor. Voor jou is het wel een mogelijkheid om voor een relatief lage prijs dit juweeltje aan te schaffen.
Op maandag 24 februari 2003 09:09 schreef bluebellyfluff het volgende:
mmmmmzz, ik ben al heel lang geintesseerd en wilde al zo een ding kopen vanaf het begin, maar het blijft een hoop geld...ik ga er even goed over nadenken want het klinkt fantastisch!
Overigens zitten de hoesjes en kabeltjes er natuurlijk ook nog allemaal bij.
quote:En dat was de PLM-S700E? Als dat het gevla is, dan haal ik hem uit de verkoop want dat vind ik te veel inlveren. Jammer dat op cybermind geen prijzen staan. Wel mis ik bij hun brillen de mogelijkheid om met een regelknop de doorlaatbaarheid van het scherm te regelen zodat je ook nog wat van je omgeving kan zien als er bijoorbeeld iemand de kamer binnenkomt.
Op maandag 24 februari 2003 09:16 schreef daburnd88 het volgende:
Voor dat geld krijg je zowat een nieuwe bij www.cybermind.nl
Wel van een ander merk, maar ziet er precies hetzelfde uit... werkt
hetzelfde en ondersteund ook resoluties tot 1280*1024Ik heb mijn glasstron een tijd geleden ook verkocht. En toen was ik nog blij er 1200 Gulden voor te krijgen.
quote:Yep precies dezelfde. Soms heb ik er nog wel spijt van dat ik em verkocht heb.. maar ja. Ik gebruikte em gewoon veel te weinig, dus was
Op maandag 24 februari 2003 09:21 schreef deom het volgende:[..]
En dat was de PLM-S700E? Als dat het gevla is, dan haal ik hem uit de verkoop want dat vind ik te veel inlveren. Jammer dat op cybermind geen prijzen staan. Wel mis ik bij hun brillen de mogelijkheid om met een regelknop de doorlaatbaarheid van het scherm te regelen zodat je ook nog wat van je omgeving kan zien als er bijoorbeeld iemand de kamer binnenkomt.
quote:En de olympus eyetrek kwam ook net op dat moment.
Op maandag 24 februari 2003 09:25 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Yep precies dezelfde. Soms heb ik er nog wel spijt van dat ik em verkocht heb.. maar ja. Ik gebruikte em gewoon veel te weinig, dus was
de nut niet al te hoog om em te houden. Het probleem is dat toen al cybermind met de cyvisor op de markt kwam die al 1500 gulden lager lag.
quote:Dat klopt, maar die was slecht leverbaar, zat niet zo stevig op je hoofd en kon niet aangesloten worden op de PC.
Op maandag 24 februari 2003 09:26 schreef daburnd88 het volgende:[..]
En de olympus eyetrek kwam ook net op dat moment.
Heb net even gebeld met Cybermind, maar de goedkoopste bril die ze aanbieden is €699, maar die haalt het volgens mij niet bij de Sony. Het daaropvolgende model kost €1000, dus dat is weer een stuk duurder. De bril die daar kwalitatief weer boven geadverteerd staat heeft de volgende omschrijving:
quote:Dus als het echt goed moet zijn, haal je gewoon het optische deel uit de Sony Glasstron, die iedereen wel wil hebben.
Combining the elegant design that everybody has grown to accept and the amazingly high quality optics of the Sony Glasstron which everybody would love to obtain.
[Dit bericht is gewijzigd door deom op 24-02-2003 09:56]
quote:De olympus eyetrek is heel goed op de pc aan te sluiten.
Op maandag 24 februari 2003 09:41 schreef deom het volgende:[..]
Dat klopt, maar die was slecht leverbaar, zat niet zo stevig op je hoofd en kon niet aangesloten worden op de PC.
Heb net even gebeld met Cybermind, maar de goedkoopste bril die ze aanbieden is €699, maar die haalt het volgens mij niet bij de Sony. Het daaropvolgende model kost €1000, dus dat is weer een stuk duurder. De bril die daar kwalitatief weer boven geadverteerd staat heeft de volgende omschrijving:
[..]Dus als het echt goed moet zijn, haal je gewoon het optische deel uit de Sony Glasstron, die iedereen wel wil hebben.
En ik geloof er geen zak van dat je naar cybermind gebeld had, anders had je sowieso een heel ander verhaal gehoord. Ze verkopen namelijk niet zomaar ff aan iedereen en hebben de prijzen ook meestal niet zomaar voor handen. Het zou kunnen zijn, maar ik geloof het in eerste instantie niet.
Sowieso hadden ze dan net als anders de cyvisor aangeprezen omdat ie precies nagemaakt is op de glasstron in echt elke schroefje, maar die is gewoon goedkoper.
quote:Heb wat meer vertrouwen. Heb je dat niet, bel dan even naar (0)43-36 18 300. Dan krijg je een man aan de lijn met een engels accent. Vraag heem of er vanmorgen iemand heeft gebeld die vroeg naar de prijzen van de I-visor. Hij zal dat bevestigen. Vraag dan eens of die persoon heeft gevraagd waar je ze kan kopen. Hij zal zeggen dat het alleen via hun gaat, omdat ze geen dealernetwerk hebben. Dat hebben ze wel gehad, vroeger maar dat is niet goed gegaan. Zijn verklaring daarvoor was dat de prijzen toen te hoog waren. Wellicht zullen ze het binnekort weer proberen omdat de prijzen aanzienlijk gezakt zijn. Ik kreeg in het gesprek niet echt het idee dat hij niet aan mij wilde verkopen, terwijl ik me niet voorgedaan heb als winkelier. Als zij, zoals je zelf zegt "niet zomaar effe aan iedereen verkopen" wat moet ik dan met je opmerking dat je hem bij cybermind goedkoper kan halen? Als zij blijkbaar niet aan consumenten verkopen, dan hebben we dus niets aan deze info.
Op maandag 24 februari 2003 10:39 schreef daburnd88 het volgende:[..]
De olympus eyetrek is heel goed op de pc aan te sluiten.
En ik geloof er geen zak van dat je naar cybermind gebeld had, anders had je sowieso een heel ander verhaal gehoord. Ze verkopen namelijk niet zomaar ff aan iedereen en hebben de prijzen ook meestal niet zomaar voor handen. Het zou kunnen zijn, maar ik geloof het in eerste instantie niet.
Sowieso hadden ze dan net als anders de cyvisor aangeprezen omdat ie precies nagemaakt is op de glasstron in echt elke schroefje, maar die is gewoon goedkoper.
Ik hoor het wel als je gebeld hebt, waag er een duppie aan..... Als je anders geen bod gaat doen. Tot ziens
quote:De i-visor en de cyvisor zijn 2 hele andere apparaten. Die bril van jou is toch ook een olympus eyetrek of wel dan? Die vent wil uberhaupt niets verkopen in nederland als het op hem aankomt, omdat de meeste nederlanders alleenmaar interesse tonen en toch nooit wat kopen. Het is geen dixons. Het is een speciaal bedrijf die dit eigenlijk doet voor grote bedrijven die met cad-cam werken. Dat is het idee erachter. Dat hun website er misschien niet zo uit ziet is wat anders. Omdat ze in belgie en duitsland beter verkopen naar de normale mens.
Op maandag 24 februari 2003 10:51 schreef deom het volgende:[..]
Heb wat meer vertrouwen. Heb je dat niet, bel dan even naar (0)43-36 18 300. Dan krijg je een man aan de lijn met een engels accent. Vraag heem of er vanmorgen iemand heeft gebeld die vroeg naar de prijzen van de I-visor. Hij zal dat bevestigen. Vraag dan eens of die persoon heeft gevraagd waar je ze kan kopen. Hij zal zeggen dat het alleen via hun gaat, omdat ze geen dealernetwerk hebben. Dat hebben ze wel gehad, vroeger maar dat is niet goed gegaan. Zijn verklaring daarvoor was dat de prijzen toen te hoog waren. Wellicht zullen ze het binnekort weer proberen omdat de prijzen aanzienlijk gezakt zijn. Ik kreeg in het gesprek niet echt het idee dat hij niet aan mij wilde verkopen, terwijl ik me niet voorgedaan heb als winkelier. Als zij, zoals je zelf zegt "niet zomaar effe aan iedereen verkopen" wat moet ik dan met je opmerking dat je hem bij cybermind goedkoper kan halen? Als zij blijkbaar niet aan consumenten verkopen, dan hebben we dus niets aan deze info.
Ik hoor het wel als je gebeld hebt, waag er een duppie aan..... Als je anders geen bod gaat doen. Tot ziens
quote:Heb je interesse in de bril of ga je hier alleen zeuren ?
Op maandag 24 februari 2003 11:16 schreef daburnd88 het volgende:[..]
De i-visor en de cyvisor zijn 2 hele andere apparaten. Die bril van jou is toch ook een olympus eyetrek of wel dan?
quote:Ik was in het begin alleen aan aan het geven wat de persoon in kwestie kan verwachten. Maar nu is het eigenlijk meer zeuren als hij meent te moeten zeuren.
Op maandag 24 februari 2003 11:18 schreef detulp050 het volgende:[..]
Heb je interesse in de bril of ga je hier alleen zeuren ?
quote:Je hebt gelijk dat het twee hele andere apparaten zijn. De ene is technisch niet gelijk aan de Sony en is goedkoper. De andere is technisch wellicht gelijk aan de Sony en is duurder dan wat ik aanbied.
Op maandag 24 februari 2003 11:16 schreef daburnd88 het volgende:[..]
De i-visor en de cyvisor zijn 2 hele andere apparaten. Die bril van jou is toch ook een olympus eyetrek of wel dan? Die vent wil uberhaupt niets verkopen in nederland als het op hem aankomt, omdat de meeste nederlanders alleenmaar interesse tonen en toch nooit wat kopen. Het is geen dixons. Het is een speciaal bedrijf die dit eigenlijk doet voor grote bedrijven die met cad-cam werken. Dat is het idee erachter. Dat hun website er misschien niet zo uit ziet is wat anders. Omdat ze in belgie en duitsland beter verkopen naar de normale mens.
Ik ga nu de discussie over altenatieven afsluiten, maar denk wel dat hij goed is geweest voor de beeldvorming van eventuele koper(s).
Resumerend:
- ¤ 800 is een hoop geld.
- Er zijn goedkopere alternatieven voor de Sony Glasstron. Deze zijnechter waarschijnlijk niet in Nederland te koop. Een telefoontje naar :+31.(0)43-36 18 300 moet uitwijzen of ze wel aan jouw willen verkopen. http://www.cybermind.nl
- Eventueel is er ook de eye-trek. Deze is van Olympus en is te zien op http://www.eye-trek.com. In de winkel zal hij moeilijk te vinden zijn, maar een telefoontje naar Olympus en je kunt een afspraak maken voor de Olympus showroom in Rotterdam. Daar hebben ze hem staan en kan hij door mensen van Olympus worden gedemonstreerd. Dit uiteraard wel als je serieus bent.
- Aangezien ik niet echt het idee heb dat ¤800 te veel geld is voor de Sony laat ik hem in de verkoop. Bieden is dus vrij.
- Voor de rest van de discussie ga ik me beperken tot biedingen, en vragen die direct betrekking hebben op de Sony die ik in de aanbieding heb. Alle overige opmerkingen worden structureel door mij genegeerd.
quote:laat ik gewoon 600 bieden.
Op maandag 24 februari schreef iedereen een hoop blabla:
quote:Voor ¤ 700 mag je hem op komen halen.
Op maandag 24 februari 2003 11:39 schreef postman het volgende:[..]
laat ik gewoon 600 bieden.
quote:en waar mag dat wezen ?
Op maandag 24 februari 2003 11:46 schreef deom het volgende:[..]
Voor ¤ 700 mag je hem op komen halen.
quote:In principe in Schiedam. Ik ben best bereid een stukje te rijden om hem af te geven, maar als we ergens centraal afspreken is er altijd het probleem met laten zien dat het werkt. Waar woon je? Ik moet namelijk binnenkort nog wel in Hilversum zijn.
Op maandag 24 februari 2003 11:52 schreef postman het volgende:[..]
en waar mag dat wezen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |