Het verhaal:
David Gale (Kevin Spacey), een toegewijde vader, geliefde professor en gerespecteerd tegenstander van de doodstraf, komt door een bizarre speling van het lot zelf terecht in "Death Row" voor de verkrachting en moord op collega activiste Constance Hallaway (Laura Linney). Slechts drie dagen voor de executie besluit hij een exclusief interview te geven aan journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet). Bitsey realiseert zich al snel dat het hele verhaal groter is dan het lijkt en dat zij David's lot enorm kan beïnvloeden. Zij zet zelfs haar eigen veiligheid op het spel.
Lijkt me wel een aardige film, al ben ik wel bang voor wat clichés. Maar ja, Kevin Spacey heeft meestal wel goede films, dus ik ben benieuwd.
Trailer:
http://www.movie-list.net/mlst2k2/lifeofdavidgale.mpg
Een aanrader!
quote:Ga de film zien en je weet waarom bovenstaand niet klopt.
Op vrijdag 21 februari 2003 17:34 schreef Together-Alone het volgende:
Ben erg benieuwd, Spacey als bad guy was al eerder erg goed
quote:Kevin Spacey heeft altijd veel uiteenlopende rollen, dus ook deze niet te vergelijken met zijn vorige rollen, vind ik.
Op vrijdag 21 februari 2003 17:29 schreef Neejoh het volgende:
Is hij een beetje als zijn andere films? Zelfde genre? Ik wil er dan namelijk niets van lezen, en me laten verrassen
quote:Waar? Arena of Tuschinski? Weet je misschien of 't ook op tv komt (Grolsch master premiere of zo)?
Op maandag 3 maart 2003 23:05 schreef Max_imum het volgende:
Morgen is de premiere van de film in Amsterdam en ik mag er naar toe!!
Alan Parker en Laura Linney zijn er bij! Nou is t errug jammer dat Kate Winslet er niet bij is, had ik wel heeel erg leuk gevonden!
aanrader!!
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 12:25 schreef Memmel het volgende:[..]
Ga de film zien en je weet waarom bovenstaand niet klopt.
quote:Binnenkort dus naar de Bioscoop.
Op vrijdag 14 maart 2003 00:40 schreef dax het volgende:
Ik heb deze film net gezien in de bioscoop. Het is naar mijn mening een absolute aanrader. Zeer onvoorspelbaar en boeiend.
quote:Je zult niet teleurgesteld zijn, en dat zeg ik niet zo snel
Op vrijdag 14 maart 2003 01:09 schreef gijsje79 het volgende:[..]
Binnenkort dus naar de Bioscoop.
Goed einde trouwens, allerminst een cliche.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |