abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8619590
Ik heb een flauw vermoeden dat Vlenske_de_Vos wel een goed gebed kan gebruiken. Het duurt waarschijnlijk nog wel even eer God ons gebed zal kunnen verhoren (daar kan de arme man ook niet zoveel aan doen, hij zit immers op negen lichtjaar afstand van de aarde), maar laat ons dat niet weerhouden om ons zegje bij Hem te doen.

Ik zou graag willen voorgaan in het gebed. Doen jullie allemaal gezellig mee?

O God, neem mijn gebed ter oren; Gij die 't
geroep uws volks wilt horen, verberg u niet
voor al mijn smeken; Verhoor mij, Heer; geef
gunstig acht op mijn misbaar en jammerklacht,
waarin de nood mij uit doet breken.

God zal mij horen en hen plagen,
Die God die reeds van oude dagen
als rechter zat, om 't kwaad te weren;
Dewijl dit volk, de tucht ontwend,
in 't minste geen verand'ring kent,
en God noch vrezen wil, noch eren.

Gij Heer, Gij zet den bozen palen,
en zult hen doen ten afgrond dalen;
wie op bedrog zijn hoop wil bouwen,
en dorst naar bloed, dien kort Uw straf
de helft van zijne dagen af;
Maar ik, ik zal op U vertrouwen.

.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:35:43 #2
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_8619693
who tha fuck is vlenske?
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_8619720
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:35 schreef P.bertens het volgende:
who tha fuck is vlenske?
*mep*

ubercrew-er.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_8619751
quote:
who tha fuck is vlenske?
Hij is die schaduw in de nacht die je huisdieren de tijd van hun leventjes bezorgt.

*zachtjes prevelt*

donderdag 20 februari 2003 @ 23:39:03 #5
40617 VDV
In dier voege
pi_8619756
quote:
who tha fuck is vlenske?
Hoi.
[u]Vind je het ook belachelijk dat de SP 72 procent belasting wil heffen over bedragen boven de 250000 euro? Stem dan VDV![/u][br]De [b]VDV[/b] : in voor- en tegenspoed.
  Admin donderdag 20 februari 2003 @ 23:39:37 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8619768
Ik ga slapen ik ben moe,
'kSluit mijn beiden oogjes toe,
Heere houdt ook deze nacht,
Over mij getrouwde wacht.

--------------------------------------------------------------------------------

Boze dat ik heb gedaan,
Zie het Heere toch niet aan;
'schoon mijn zonden vele zijn,
Maak om Jezus wil mij rijn.

--------------------------------------------------------------------------------

Doe mij dankbaar en gezond,
Opstaan in de morgenstond;
Als ik m'n-oogjes open doe,
Lacht de dag mij vriendelijk toe.

Zorg voor de arme kinderen Heer,
En herstel de zieken weer;
Ja, voor alle mensen saam,
Bid ik u in Jezus naam.

Amen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8619770
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:39 schreef VDV het volgende:
Hoi.
* Arma_Angelus held koestert...
pi_8619790
Halleluja! Looft den Vlensch!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_8619846
Nu we toch bezig zijn, zou ik ook graag aan God willen voorleggen of hij er niet voor kan zorgen dat het nooit meer winter wordt in Nederland. Ik denk dat Vlens dat ook wel wil, dus ik vraag het niet alleen voor mezelf.

Om Vlens' wil dus. Amen.

donderdag 20 februari 2003 @ 23:45:53 #10
19139 plunk
einfach negieren.
pi_8619909
Laten wij in Vlens' naam bidden.

Hooglied 15:2: Vangt gijlieden ons de vossen, de kleine vossen, die de wijngaarden verderven, want onze wijngaarden hebben jonge druifjes.

Richteren 15:4: En Simson ging heen en ving 300 vossen; en hij nam fakkelen en keerde staart aan staart en deed eenen fakkel tusschen twee staarten in het midden; en hij stak de fakkelen aan met vuur en liet ze lopen in het staande koren van de Filistijnen, en hij stak in brand zowel de korenhopen als het staande koren, zelfs tot de wijngaarden en olijfbomen toe.

.

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
  Admin donderdag 20 februari 2003 @ 23:45:54 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8619911
Oefening van berouw

Barmhartige God,
- Ik heb spijt over mijn zonden, omdat ik uw straffen heb verdiend;
- maar vooral, omdat ik U, mijn grootste Weldoener en het hoogste Goed, heb beledigd.
- Ik verfoei al mijn zonden en beloof, met de hulp van uw genade, mijn leven te beteren en niet meer te zondigen.
- Heer, wees mij zondaar genadig!

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 20 februari 2003 @ 23:47:02 #12
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8619936
ik denk dat vlens een stukje hegel en een mooi plaatje ook graag met zich mee had genomen...
pi_8619975
O HEERE, neem mijn redenen ter ore; versta mijn overdenking.
Merk op de stem mijns geroeps, o mijn Koning en mijn God! Want tot U zal ik bidden.
Des morgens, HEERE, zult Gij mijn stem horen; des morgens zal ik mij tot U schikken, en wacht houden.
Want Gij zijt geen God, Die lust heeft aan goddeloosheid; de boze zal bij U niet verkeren.
De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan; Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.
Gij zult de modjes verdoen; van den man des bloeds en des bedrogs heeft de HEERE een gruwel.
Maar ik zal door de grootheid Uwer goedertierenheid in Uw huis ingaan; ik zal mij buigen naar het paleis Uwer heiligheid, in Uw vreze.
HEERE! Leid mij in Uw gerechtigheid, om mijner verspieders wil; richt Uw weg voor mijn aangezicht.
Want in hun mond is niets rechts, hun binnenste is enkel verderving, hun keel is een open graf, met hun tong vleien zij.
Verklaar hen schuldig, o God; laat hen vervallen van hun raadslagen; drijf hen henen om de veelheid hunner overtredingen, want zij zijn wederspannig tegen U.
Maar laat verblijd zijn alle filosofen, die op U betrouwen, tot in eeuwigheid; laat hen juichen, omdat Gij hen overdekt; en laat in U van vreugde opspringen, die Uw Naam liefhebben.
Want Gij, HEERE, zult den Vlens_de_Vos zegenen; Gij zult hem met goedgunstigheid kronen, als met een rondas.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_8620092
Stelletje heidenen! Here God den Vader die in de Hemelen zijt heeft het nog zo gezegd: er is maar één gebed.

Mattheus 6:7-9
7 En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden. 8 Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt. 9 Gij dan bidt aldus:

Onze Vlens,
die in de hemelen zijt,
uw Naam worde geheiligd;
uw koninkrijk kome;
uw wil geschiede,
gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij
vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de boze.
Want van U is het koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid
in eeuwigheid.
Amen.

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  Redactie Frontpage donderdag 20 februari 2003 @ 23:53:30 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8620099
Als Ayatollah Khomeini Vlens in zijn gebeden verhoort
Wordt hij nog voor de zomer door een Moslim vermoord
Dan kan Yvonne in juli ongestoord
Naar Spanje waar ze een keer met Andy scoort
pi_8620133
Waarom u in de VDV kunt geloven?
Sommige mensen zeggen dat de VDV onbetrouwbaar is, en hun opvattingen worden thans in brede kring aanvaard. Vandaar dat velen in deze tijd datgene wat de VDV zegt als ongeloofwaardig van de hand wijzen.

Daarentegen wordt ons vertrouwen in de VDV gesterkt door wat Jezus Christus in gebed tot Vlens_de_Vos zei: Uw woord is waarheid.

En de VDV zelf maakt er aanspraak op door Vlens_de_vos geïnspireerd te zijn. Johannes 17:17; 2 Timotheüs 3:16.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_8620175
Wie der Hirsch bei schwü- lem Wet- ter
schmach- tend nach der Quel- le schreit,
al- so schreit zu dir, mein Ret- ter,
mei- ne Seel in Druck und Leid.
Ja, nach Gott nur dür- stet mich;
Le- bens- quell, wo find ich dich?
Wann, wann werd ich vor dir ste- hen
wann dein herr- lich Ant- litz se- hen?

Wie der Hirsch bei schwülem Wetter
schmachtend nach der Quelle schreit,
also schreit zu dir, mein Retter,
meine Seel in Druck und Leid.
Ja, nach Gott nur dürstet mich;
Lebensquell, wo find ich dich?
Wann, wann werd ich vor dir stehen
wann dein herrlich Antlitz sehen?

Tränen sind bei Nacht und Tage
meine Speise, da der Spott
tief mich kränket mit der Frage:
»Wo ist nun in Not dein Gott?«
Meine Seel zerfließt in Weh,
daß ich nicht wie ehmals geh
unter Dank- und Jubelchören,
dich in Zion zu verehren.

Seele, wie so sehr betrübet?
Wie ist dir in mir so bang?
Harr auf Gott, der jetzt dich übet;
harr auf ihn, es währt nicht lang,
dann entspringt aus Druck und Leid
Freud und große Herrlichkeit.
Ich will meinen Heiland loben,
ewig werd mein Gott erhoben!

Tief sinkt meine Seele nieder
hier am Jordan, weit entfernt,
und ich singe Klagelieder,
die mein Herz am Hermon lernt;
wie hier stürzt mit wilder Wut
von der Höhe Flut auf Flut,
so seh ich gehäufte Plagen
über mich zusammenschlagen.

Wenn ich merk auf Gottes Güte,
die er jeden Tag mir zeigt,
das erhebet mein Gemüte,
unter meiner Last gebeugt.
Oft besing ich in der Nacht
seine Liebe, seine Macht,
und ich bete nicht vergebens
zu dem Gotte meines Lebens.

O mein Gott, mein Fels, wie lange
meiner, ach, vergissest du!
Macht mir doch mein Feind so bange,
und ich finde keine Ruh.
Es zermalmet mein Gebein,
wenn die Spötter täglich schrein:
Wo ist Gott, auf den du bautest,
dem du all dein Heil vertrautest?

Seele, wie so sehr betrübet?
Wie ist dir in mir so bang?
Harr auf Gott, der jetzt dich übet;
harr auf ihn, es währt nicht lang,
dann entspringt aus Druck und Leid
Freud und große Herrlichkeit.
Ich will meinen Heiland loben,
ewig werd mein Gott erhoben!

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8620220
De ban.

In Jozua 6 en 7, en, óók op ándere plaatsen in de Heilige Schrift, kunnen wij lezen van- en over "de ban".

Het woord "ban" betekent: 'doden', óf, ook wel 'afsnijden'.

Het eigenlijke karakter van de tucht in het Oude Testament ligt hierin, dat de Here God Zijn volk naar buiten afzondert van de heidenen, en naar binnen heiligt tot Zijn dienst.

Evenmin als de opvoeding van de kinderen zonder tucht kan zijn, zo kan ook geen enkel volk, geen enkele natie, zónder tucht.

Dus, óók het volk van Israel, dat door de Here God in het Beloofde Land geleid werd, niet.

De ban was een straf die, door de Here God Zélf, als de Koning van Israel, in de Wet was vastgelegd en, zowel naar binnen als naar buiten werkte.

Naar buiten moest Israel de zeven Kanaänietische volkeren uitroeien.-zie daarvoor Deuteronomium 7:1-11 e.a.p., dit was de straf die volgde op de zonden van deze volkeren. Genesis 15:16.

Vanwege het gevaar van vleselijke vermenging en van afgoderij, moest Israel deze volkeren verbannen.

De Heer sprak: "Zij zouden uwe zonen van Mij doen afwijken, dat zij geen andere goden zouden dienen en de toorn des Heren zou tegen u ontsteken en u haast verdelgen."

Naar binnen gebruikte de Heer de ban als een middel om de zonden uit het midden van het volk weg te doen.

Een afgodendienaar, godslasteraar, tovenaar, waarzegger en duivelskunstenaar, en een doodslager, moesten 'gebannen', dat wil zeggen, 'gedood' worden.

Israel moest hierdoor blijk geven dat het zijn roeping getrouw was en dat het getrouw was aan de geboden des Heren.

Het onderwerp over de ban, bepaald ons in het bijzonder bij de geschiedenis van Achan.

De Heer had, bij de inneming van Jericho, uitdrukkelijk geboden in Jozua 7:17,18: "Deze stad zal den Heer verbannen zijn, zij, en ál wat daarin is; wacht u van het verbannene, opdat gij u misschien niet verbant, nemende van het verbannene, en het leger Israëls niet stelt tot een ban, noch hetzelve beroert."

Achan was ongehoorzaam aan dit gebod des Heren, en, dáárom ontstak de toorn des Heren tegen Israel zodat, toen Israel tegen Ai ten strijde trok, het verslagen werd en 36 mannen in die strijd hun leven lieten.

Op het gebed van Jozua antwoordde de Heer: "Israel heeft gezondigd, nemende van het verbannene, en óók gestolen, óók gelogen."

Dit zijn zeer ernstige beschuldigingen die door de Heer tegen Zijn volk worden ingebracht.!

Israel heeft gezondigd, ofschoon er slechts één man deze misdaad had begaan.!

Hier is wel zeer duidelijk het Bijbelwoord van toepassing: "Eén dode vlieg doet heel de zalf des apothekers stinken."

De zonde van Achan was een "bondsbreuk", want, door het verbond met de Heer, had Israel de verplichting op zich genomen om Hem te gehoorzamen.

Israel was één lichaam, en íeder lid had toe te zien dat het lichaam niet werd geschonden.

Achan had echter gelogen en gestolen, máár, wíe had hij nu bestolen.?

Volgens Jozua 6:19, moest ál het zilver en het goud, en de koperen en ijzeren vaten uit Jericho, aan de Heer geheiligd worden.

Achan had echter een sierlijk overkleed, twéé honderd sikkelen zilver én een gouden tong van vijftig sikkelen, gestolen van datgene wat aan de Heer toekwam.

Achan had óók gelogen, dat wil zeggen, hij had zijn zonden bedekt gehouden, óók toen het volk van Israel bij Ai de nederlaag leed en er 36 mannen, om zíjn zonden, in de strijd waren gevallen, hij zweeg zelfs nog toen het lot werd geworpen.!

Hij bekende zijn zonden niet eerder dan dat hij, daartoe door het lot aangewezen, er niet meer onder uit kon komen.

Niet belijden, is liegen tegen de Here God.!

De Heer gaf aan Jozua het bevel om zo spoedig mogelijk maatregelen te nemen en de ban uit Israel wég te doen.

Zien wij nu eens verder, wat er met Achan gebeurt.

Hij staat vóór Jozua, als het ware door de Heer Zélf aangeklaagd; en, Jozua, de rechter wend zich tot hem met de woorden: "Mijn zoon, geef toch aan de Heer, de God Israëls, de eer, en doe voor Hem belijdenis, en geef toch te kennen wat gij gedaan hebt, verberg het voor mij niet."

Welk een voortreffelijk rechter is toch Jozua, want, hij spreekt: "Mijn zoon", tot de schuldenaar die geheel Israel beroerde,

In dit woord klinkt een oprechte liefde door tot de schuldenaar. Jozua voelt oprecht medelijden met de ongelukkige Achan.

Wat is dit een groots voorbeeld voor de leidslieden die over de kudde Gods zijn gesteld.

Het hart van Achan werd door deze woorden gebroken, en, open en eerlijk deed hij belijdenis.

Het was Jozua er om te doen om Achan tot een ootmoedige belijdenis van zonden te brengen, want hij zegt: "Geef toch de Heer, de God Israëls, de eer.", dat wil zeggen, erken dat Hij het is die uwe misdaad aan het licht heeft gebracht.

Achan had tegen de Heer gezondigd, en, hij moest voor Hem belijdenis doen want dán was er ook voor hém vergeving in het bloed van de komende Christus.

Het schijnt, dat de zachtmoedige en liefderijke woorden van Jozua een gezegende uitwerking op het hart van Achan hebben gehad, want, eerlijk deed hij belijdenis: "Voorwaar, ik heb tegen de Heer, de God Israëls, gezondigd en heb alzo en alzo gedaan."

Schuldbelijden: het is zo'n groot verschil, hóe een mens zijn schuld belijdt.

Nadat Samuel tegen Saul had gezegd dat de Here God het koninkrijk ván hem had genomen en hem had verworpen, riep Saul het uit: "Ik heb gezondigd."

Toen de profeet Nathan aan David de schuld van David onder ogen bracht, riep ook deze het uit: "Ik heb gezondigd."

Máár, wélk een groot verschil bespeuren wij in deze beide belijdenissen.! Saul beleed zijn schuld uit vrees voor de toorn Gods. David beleed echter zijn schuld vanuit een smartelijk gevoel over zijn begane zonden én billijkte daarvan de gevolgen, waarvan hij zelf het vonnis had uitgesproken.

In Psalm 51 beluisteren wij het smartelijke gevoel van Davids ziel over zijn begane zonden: "Tegen U, ja U alleen, heb ik gezondigd en gedaan wat kwaad is in Uwe ogen."

Wij moeten leren inzien, dat de zonde zo erg en verschrikkelijk is omdat ze bedreven wordt tegen onze trouwe God; en, dit moet dan een oorzaak worden van een zieldoorborende smart.

Opmerkelijk zijn de woorden die Achan in zijn bekentenis sprak: "ik zag, ik kreeg lust, en ik nam." Jozua 7:21.

Zó was het óók bij Eva toen zij verleid werd: ze zag dat de vrucht goed was tot spijze; zij kreeg lust, en zij nam en at.

Zó is de droeve historie van de zonde door de eeuwen heen.

De gevolgen van de zonde van Achan waren verschrikkelijk: "Toen nam Jozua, en gans Israel mét hem, Achan, de zoon van Zerah, én het zilver én het sierlijk overkleed én de gouden tong, én zijn zonen en dochteren, én zijn ossen en zijn ezelen en zijn vee, én zijn tent en alles wat hij had, en zij voerden ze naar het dal Achor. En Jozua zeide: "Hoe hebt gij ons beroerd.?, de Heer zal u beroeren te dezen dage. En gans Israel stenigde hem met stenen en zij verbrandden ze met vuur en zij overwierpen ze met stenen en zij richtten over hem een grote steenhoop op, zijnde tot op dezen dag. Alzo keerde zich de Heer van de hittigheid Zijns toorns."

Zo zien wij hier een volledige voltrekking van de ban, waardoor de zonde en het oordeel over Israel gekomen was.

Achan moest de dood sterven, evenals zijn kinderen.

Máár, had de Heer in Deuteronomium 24:36 dan niet gezegd, dat de zonen niet om de zonden der vaderen gedood zouden worden.?

Zeer zeker, maar dát gold voor de gewone gevallen, de zonde van Achan was echter van een geheel andere aard.

Aan de wet van de ban ligt ten grondslag, dat niet alléén de persoon die de zonde doet, zich schuldig maakt, maar zijn gehele omgeving.!

Dáárom sprak de Heer dan ook: "Israel heeft gezondigd."

Iedere Israëliet moest er dus voor waken, dat hij geen schuld op het gehele volk bracht toen de Here God het bevel gaf om niets van het verbannene te nemen.

Veronderstellen wij hierbij, dat Achan het gestolene wel niet zónder medeweten van de zijnen in het midden van zijn tent heeft kunnen verbergen, en daarmede dus zijn familie, die niet bekend maakte dat Achan gestolen had, daarmede in zijn zonde had betrokken, dan zien wij hier niets anders dan een gerechtvaardigde straf.

Nádat zij waren gestenigd werden zij met vuur verbrand.

Voor de Oosterling was lijkverbranding een gruwelijk misdrijf, een schande en een vloek. (Geen aanbeveling dus voor de crematoria waar tegenwoordig zo voor wordt geijverd.)

Daarna overwierpen zij de ashoop met stenen en richtten op die plaats een gedenkteken der schande op, en zij noemde deze plaats: "het dal Achor" hetgeen betekent "beroering".

Máár, in Hosea 2:14 wordt gezegd, dat de Heer het dal Achor zal stellen tot een deur der hope.

Dit woord bevat een belofte.

Welk een ontroering zich ook van Israel meester maakte, toen de ban uit het midden van het leger was weggedaan, want toen was er weer reden om te hopen op Gods nabijheid.

Christus heeft ons aller zonden gedragen en deze verzoend.

Er is hoop voor Achan en zijn huis; er is hoop voor Israel; er is hoop voor iedere zondaar die tot de Heiland komt met een oprechte belijdenis, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.

Er was een ban onder het volk, en, dat was de oorzaak van de nederlaag van Israel en van de dood van hen die in de strijd waren gevallen.

Deze geschiedenis spoort ons aan tot zelf onderzoek, vooral als wij in de strijd verliezen.

Achan had dát gestolen, wat tot de schat van het Heiligdom behoorde, daardoor had hij de Heer bestolen. Ach, ware Achan maar de enigste dief gebleven, want, het Israel van latere tijd, deze geschiedenis kennende, vreesde niet om zich te verrijken met des Heren goed.

Toen tijde van de profeet Maleachi, klaagde de Heer: "Maar gij berooft Mij, en zegt: Waarin beroven wij U.? In de tienden en het hefoffer. Met een vloek zijt gij vervloekt omdat gij Mij berooft, zelfs het ganse volk."

Hoewel in vorm verschillend, is dit in het wezen der zaak precies hetzelfde als de zonde van Achan: het is de Heer bestelen.

Waren deze diefstal van de Heer, maar beperkt gebleven tot de dagen van Achan, maar, helaas, ook onze dagen getuigen van deze zonde. Want, zijn er niet vele christenen die niets uit deze geschiedenis willen leren en die maar doen naar eigen goeddunken met dát, wat aan de Heer toebehoort.?

Stelen gaat gepaard met liegen, en, de éne zonde baart de ándere.

Men zegt niet zo graag: "Ik ben te gierig om aan de Heer te geven wat Hem toekomt.", en, dáárom zoekt men dan allerlei uitvluchten.

Er worden aanmerkingen gemaakt op het beheer van de offers en weer anderen zeggen heel vroom: "de linkerhand mag niet weten wat de rechterhand doet."

Weer anderen vertellen met welbehagen wat zij voorheen geofferd hebben maar laten deze heilige zaak nu maar verder aan anderen over.

Dat is ook liegen, want, men verzwijgt de waarheid.

Ja, het geestelijke Israel is er wel droevig aan toe; de zaak van het koninkrijk Gods wordt in stand gehouden door het organiseren van bazaars voor weldadige doeleinden door bij Christenen én Godloochenaars om geld te vragen voor Kerk en Zending.

Zien wij dan niet welk een verschrikkelijke gevolgen het bestelen van God voor de Christenheid bedraagt.?

Evenals Achan en Israel niet aan hun rechtvaardige straf zijn ontkomen, zo zullen ook zij, die zich verrijken met het goed van de Heer, er niet aan ontkomen.

En bij ons...?

Zalig is hij, die geleerd heeft om de geestelijke wet des Heren en Zijn geboden te onderhouden.

Amen.

Wittgenstein
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:00:11 #19
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_8620263
Want alzo lief heeft God het Forum gehad, dat Hij zijn eniggeboren Vlens gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Want God heeft zijn Vlens niet op het Forum gezonden, opdat Hij het Forum veroordele, maar opdat het Forum door Hem behouden worde.
Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Vlens van God.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:05:55 #20
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_8620394
nogsteeds geen antwoordt gehad
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:12:22 #21
19139 plunk
einfach negieren.
pi_8620547
Even een kleine overdenking van voorganger heer H. Teeuwen.

Kieker-Jan

De vos loopt door het bos. Maar, is deze vos relaxed? Is deze vos at ease? Nee... deze vos is niet relaxed en niet at ease, want hij wordt achterna gezeten door een meute bloeddorstige honden en jagers. Het trompetgeschal nadert en hij is de uitputting nabij. Als hij even tegen een boom leunt om tot rust te komen, hoort hij boven zich een gelach: Hahahahaha. En als hij opkijkt, ziet-ie daar, zittend op een tak, met een pilsje in zijn hand... de raaf. Hé voske, hoe is 't nou? Hahahahaa, hahaha. En de vos zegt: Raaf, raaf alsjeblieft, help me, alsjeblieft raaf, je mag me niet aan mijn lot overlaten. Als je me nu niet helpt, dan zullen ze me verscheuren in kleine stukjes. Alsjeblieft raaf, ik smeek je, vertel me waar het water is waar ik mijn sporen uit kan wissen, vertel me alsjeblieft waar een hol is waarin ik me kan verstoppen, ik-ik weet raaf, wij zijn nooit vrienden van elkaar geweest, altijd hebben we elkaar het leven zuur gemaakt, maar voor deze ene keer raaf, ik smeek je, ik smeek je op mijn knieën, alsjeblieft raaf, help me...

Ja, dikke lul! zei de raaf. En de raaf vloog weg. En de raaf vloog helemaal naar de rand van het bos. Aan de rand van het bos stond een grote boerderij, omgeven door velden. En midden op één van die velden prijkte fier: een vogelverschrikker. En dat was niet zomaar een vogelverschrikker, dat was één van de populairste vogelverschrikkers uit de regio. Zijn naam was: Kieker-Jan. En in heldendichten werden zijn heldendaden bezongen:
Kieker-Jan, Kieker-Jan 't is een held,
Kieker-Jan, Kieker-Jan jaagt de vogels van het veld.
Kieker-Jan laat zich niet kisten,
Kieker-Jan is sterk,
Weer of niet, dag of nacht, altijd aan het werk,
Kieker-Jan, Kieker-Jan! - Jahahaa!

Ja, en weet je, zelfs de vogels hadden respect voor Kieker-Jan en ze aten alleen maar de zaadjes buiten zijn gezichtsveld. Behalve de raaf. De raaf die ging altijd vlak voor Kieker-Jan staan en dan zei hij: Hahahehe. Hé, hé, Kieker-Jan. Hahahehehe. Hé, Kieker-Jan, mietje. Hé hahahaha. Hahahaha, hé, Kieker-Jan, verrekte zak hooi, hé, hahaha. Hé let op hè, Kieker-Jan, zaadje, van het veld, jaahahaha, jahaha, zaadje van 't veld, hoppekee, hop, hmm, ja, ja... en nou?

En die arme Kieker-Jan die hing daar maar. Ja, wat moest-ie doen, wat moest Kieker-Jan doen? Het was maar een vogelverschrikker - maar... hij vertrok geen spier. En ook vandaag hè, het was weer raak, en de raaf die ging weer tekeer: Hé, hé, Kieker-Jan! Lalalalalahahaha.

Maar plotseling, plotseling zag Kieker-Jan in de verte een gestalte naderen. En hij knipperde met zijn ogen en toen zag-ie wie het was. Het was... de vos. De vos was toch aan zijn belagers weten te ontsnappen, was naar de rand van het bos gelopen, had de raaf gehoord en sloop nu behoedzaam richting de raaf en hij dacht: Oh, man! I'm gonna fuck that motherfucker... Hij was tot op één meter genaderd, toen-ie met een sprong boven op de raaf dook, en toen gebeurde er iets ongelooflijks: Kieker-Jan de vogelverschrikker, die nog nooit bewogen had, voelde plotseling in zijn armen en benen een kracht die hij nog nooit gevoeld had, en hij stapt van zijn stok, loopt op de vos en de raaf af en de vos die schrok zo dat-ie de raaf helemaal vergat en de raaf die wilde wegvliegen, maar met een kat-achtige reflex greep Kieker-Jan de raaf uit de lucht, pleurt hem op de grond, samen met de vos beukte hij hem in elkaar en ze spijkerden hem vast aan de stok van Kieker-Jan - Fuck you!

Ja, en Kieker-Jan die wilde meteen een steen pakken en hem doodgooien, maar de vos zei: Relax. Is niet nodig Kieker-Jan. Geen kwaad met kwaad vergelden Kieker-Jan, dat hoef-nie. Jij hebt je kracht gevonden en hij heeft zijn lesje gehad. De rest is onbelangrijk, we laten hem vrij. En de raaf werd vrijgelaten. Goh, vos, zei Kieker-Jan. Vos, ik-ik heb zoveel van jou geleerd. Laten we samen de wijde wereld intrekken en maffe dingen gaan doen, kom op, dan gaan we! Rustig, rustig, rustig, zei de vos, ik heb een vrouw en kinderen, ik kan niet zomaar weg! Maar weet je wat we doen, ik kom gewoon één keer in de week hierlangs, en dan praten we allebei over wat we meegemaakt hebben en dan worden we hartstikke goede vrienden. Jottum! zei Kieker-Jan, en de vos ging op zijn achterpoten staan om Kieker-Jan te omhelzen... toen er plotseling een schot klonk. PANG! En de vos werd in zijn rug getroffen en viel dood in de armen van Kieker-Jan. Ja, wat was er nou gebeurd? De raaf, toen die vrijgelaten was, die was met een bocht naar de boerderij gevlogen, was daar in het raam gaan zitten en had tegen de boer gezegd: Hé eh boer, d'r zit een vos op 't veld. Ja. Jahaa, en die valt Kieker-Jan lastig. Dus eh, jahaa, ik zou maar eens gaan kijken als ik jou was.

En de boer, die aarzelde niet, die pakte zijn geweer, zag de vos op zijn achterpoten staan en schoot meteen, maar toen hij aankwam, en Kieker-Jan huilend met zijn vriend op de grond zag liggen, begreep hij dat hij een afschuwelijke vergissing begaan had, en hij dacht: Oh, mijn God, hoe moet ik dit goedmaken, hoe moet ik dit OOIT goedmaken? En plots wist hij het, en hij zei: Kieker-Jan, we ruilen. We ruilen Kieker-Jan, voortaan zal ik hier hangen en de vogels van het veld jagen en jij... neem mijn boerderij, neem mijn akkers, neem mijn vrouw, neem alles wat ik heb, het is allemaal voor jou. En hij had de woorden nog niet uitgesproken of daar hing ie al.En nu, nog steeds, elke nacht, als de geluiden van rauwe seks uit de boerderij over de akkers waaien, hangt de boer aan zijn stok en ziet hij de tijd aan zich voorbij gaan. En de raaf, leeft nog steeds... Haha.

.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 februari 2003 @ 00:14:29 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8620599
*kick to onzin*
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_8620660
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
*kick to onzin*
Jij bent ook echt niet goed wijs, TARAraboemdijee.

Het staat hier zo ongeveer halfvol met bijbelteksten...
Zultkop!

And it's only the giving
That makes you
What you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 februari 2003 @ 00:23:35 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8620824
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:17 schreef OllieA het volgende:

[..]

Jij bent ook echt niet goed wijs, TARAraboemdijee.

Het staat hier zo ongeveer halfvol met bijbelteksten...
Zultkop!

Ik zie weinig bijbelteksten hoor (en ja, ik ben bekend emt de bijbel, heb er hie 2 in de kast staan)
Meer gebeden, en mjah, wat het onderwerp van die gebeden betreft > onzin
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:25:25 #25
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8620862
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zie weinig bijbelteksten hoor (en ja, ik ben bekend emt de bijbel, heb er hie 2 in de kast staan)
hey dooie pier, zeur eens niet zo
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:32:43 #26
19139 plunk
einfach negieren.
pi_8620991
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
*kick to onzin*
Hmz. .
pi_8621009
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_8621020
Bidden wordt dus gezien als onzin. Het is maar goed dat mijn ouders dit niet weten Tara, want dan zouden ze du moment gaan bidden dat je eeuwig zult branden in hel. En ik denk dat ze dan met mij een traantje zouden wegpinken. Voor Vlens.

.

pi_8621179
En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was TARAraboemdijee; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde
And it's only the giving
That makes you
What you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 februari 2003 @ 00:44:53 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8621229
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:34 schreef RaisinGirl het volgende:
Bidden wordt dus gezien als onzin. Het is maar goed dat mijn ouders dit niet weten Tara, want dan zouden ze du moment gaan bidden dat je eeuwig zult branden in hel. En ik denk dat ze dan met mij een traantje zouden wegpinken. Voor Vlens.

.

Wrong, aangezien ik mezelf beschouw als christen. Bidden voor Vlens, dat beschouw ik wel als onzin.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 00:45:21 #31
19139 plunk
einfach negieren.
pi_8621235
Genesis 19:26: En TARAraboemdijee zag om van achter hem; en hij werd een zoutpilaar.

.

vrijdag 21 februari 2003 @ 00:46:46 #32
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8621258
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wrong, aangezien ik mezelf beschouw als christen. Bidden voor Vlens, dat beschouw ik wel als onzin.
ketter.!
.
pi_8621260

Het vrije woord wordt weer aan banden gelegd.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_8621311
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik had altijd de gewoonte om je zo af en toe eens te noemen in mijn gebeden TARA, want Jezus heeft ons geleerd mededogen te hebben voor ar-me zondaren en bovendien ben ik de beroerdste niet. Maar dat zal ik voortaan maar achterwege laten.

.

pi_8641271
Laat ons bidden dat we in deze veertig-dagen-tijd
de weg vinden naar onszelf;
dat we onszelf vragen stellen als:
om welke dingen maken we ons druk,
waaraan geven we onze tijd en ons geld?

de weg vinden naar anderen;
hoe komt het dat we met bepaalde mensen
niet uit de voeten kunnen,
hoe kunnen we van ons uit
een weg bannen naar hen toe?

ons bevrijden van het oordeel over anderen;
dat we niet onmiddellijk klaar staan
met onze verwijten, maar
eerst vragen stellen aan onszelf.

Heer onze God,
maak ons leeg en open,
maak ons kwetsbaar en ontvankelijk;
vervul ons van uw aanwezigheid,
naar het voorbeeld van Jezus,
de zoon naar uw hart. Amen.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_8651686
Het is nog geen veertig dagen tijd.
Helpt waar hij kan!
pi_8705410
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:31 schreef NoSigar het volgende:
Het is nog geen veertig dagen tijd.
het is al veel langer tijd.
voor een unban!
pi_8705428
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 11:48 schreef bixister het volgende:

[..]

het is al veel langer tijd.
voor een unban!

Over tijd, dus?
pi_8705485
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 11:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Over tijd, dus?

nou! over tijd gesproken... nog 1 schietgebedje *pang* en ik ga weer even aan 't werk.
pi_8743664
Het is onlogisch te denken dat Vlens alleen door de menselijke ziel aanbeden kan worden.
Het aanbidden van Vlens moet ook lichamelijk zijn.
Het lichaam moet zich buigen, neerwerpen, verplaatsen, onthouden van voedsel, reinigen, bedekken, etc.
Het lichaam moet leren om de ogen, oren, tong en de handen te beheersen.

De mens is geschapen om alleen Vlens_de_Vos te aanbidden.
In de islam wordt aanbidding omschreven als alles dat omwille van Vlens wordt gedaan.(zolang het binnen de grenzen van Vlens' bepalingen blijft).

Het gebed is een vaste en verplichte vorm van aanbidding.
Het is door het gebed dat de goddelijke glorie zich inplant in het hart.

pi_8743764
pi_8744045
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 00:49 schreef -Dalai- het volgende:
Het is onlogisch te denken dat Vlens alleen door de menselijke ziel aanbeden kan worden.
Het aanbidden van Vlens moet ook lichamelijk zijn.
Het lichaam moet zich buigen, neerwerpen, verplaatsen, onthouden van voedsel, reinigen, bedekken, etc.
Het lichaam moet leren om de ogen, oren, tong en de handen te beheersen.

De mens is geschapen om alleen Vlens_de_Vos te aanbidden.
In de islam wordt aanbidding omschreven als alles dat omwille van Vlens wordt gedaan.(zolang het binnen de grenzen van Vlens' bepalingen blijft).

Het gebed is een vaste en verplichte vorm van aanbidding.
Het is door het gebed dat de goddelijke glorie zich inplant in het hart.

Zeg Dalai zou je je icoontje kunnen aanpassen.
Vlens is maar een Vlens en geen aanbidding waard , niemand is een aanbidding waard, dit is the limit, alsof de beste man onvervangbaar is, welk een verdienste had de beste man dan ? Welke staat van ontbinding hier op dat vervloekte internet wat ons allen tzt de das omdoet?
Wacht ik zal een fris topiekje openen maar daar zitten jullie niet op te wachten, nee...., net als Vlens die toch wel weer verschijnt in het harnas van zijn meerderen, want dat blijkt uit elke post, de hunkering naar een agfa-clack, laat ik die nu gevonden hebben. Spontaan, zonder enige moeite, gewoon gevonden, altijd handig, clack.
Dalai, ik adviseer u een Agfa clack, zo simpel en niks geen gebeden, hij doet 't of niet. Bewolkt of onbewolkt

[Dit bericht is gewijzigd door fatima op 27-02-2003 01:22]

pi_8744147
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 01:14 schreef fatima het volgende:

Wacht ik zal een fris topiekje openen maar daar zitten jullie niet op te wachten, nee....,

Ach, open toch eens een fris topiekje. Dat gebeurt maar al te weinig, vandaag de dag.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_8744173
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 01:21 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, open toch eens een fris topiekje. Dat gebeurt maar al te weinig, vandaag de dag.

net gedaan Ollebol ...
pi_8824590
Laten wij op deze zondag vooral zodiakk en k_i_m opnemen in ons gebed en hen voorleggen aan de Heere. En natuurlijk vragen wij eveneens kracht voor Vlens in deze nog immer zware tijden.

't Behaag'U mij gehoor te geven;
Ik zend mijn klaagstem tot Uw troon;
O Heer, dat zich Uw hulp vertoon,
Laat mij voor 's vijands macht niet beven,
behoed mijn leven.

Verberg mij voor de listigheden
en voor de heimelijken raad
der bozen, die geneigd tot kwaad
oproerig in hun doen en reden
steeds onrecht smeden.

zondag 2 maart 2003 @ 23:48:32 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_8825047
Waarom zodiakk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8825066
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:33 schreef RaisinGirl het volgende:
Laten wij op deze zondag vooral zodiakk en k_i_m opnemen in ons gebed en hen voorleggen aan de Heere. En natuurlijk vragen wij eveneens kracht voor Vlens in deze nog immer zware tijden.
In het kader van de recente tragische ontwikkelingen, wil ik hierbij graag een stukje plaatsen dat de ontstane leegte in mijn hart beschrijft. K_i_m, meid, we zullen je missen

Laat heb ik jou liefgekregen
schoonheid, zo oud en zo nieuw,
laat heb ik jou liefgekregen!

En och, jij was binnen
en ik buiten en daar zocht ik jou.
Op die mooie dingen die jij gemaakt had
stortte ik mij, lelijk als ik was.
Jij was met mij en ik was niet met jou.
Die dingen hielden mij ver van jou,
die, als zij niet in jou waren,
er niet waren.

Geroepen heb je, geschreeuwd heb je
en je hebt mijn doofheid doorbroken.
Geschitterd heb je, gestraald heb je
en je hebt mijn blindheid verjaagd.
Gegeurd heb je en ik haalde adem
en snak naar jou.
Ik heb je geproefd
en honger en dorst naar jou.
Jij hebt me aangeraakt
en ik ben ontbrand in jouw vrede.

pi_8825122
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:48 schreef speknek het volgende:
Waarom zodiakk?
zodiakk lijdt wegens een permban in een zeker subforum. Maar gelukkig kan hij vanuit de diepste dalen van zijn R&P leed altijd de Heere aanroepen.
  zondag 2 maart 2003 @ 23:53:00 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_8825155
Ik wend mij in mijn gebed rechtstreeks tot de heilige maagd k_i_m.

wat een eikels heh, biertje?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 maart 2003 @ 23:54:13 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_8825177
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:51 schreef RaisinGirl het volgende:
zodiakk lijdt wegens een permban in een zeker subforum. Maar gelukkig kan hij vanuit de diepste dalen van zijn R&P leed altijd de Heere aanroepen.
Hij is geband uit R&P? Het heeft geen zin om te bidden voor iemand die reeds in de hemel zijt.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:35:34 #51
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_8826015
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:53 schreef speknek het volgende:
Ik wend mij in mijn gebed rechtstreeks tot de heilige maagd k_i_m.

wat een eikels heh, biertje?

.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 3 maart 2003 @ 00:36:59 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_8826041
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:35 schreef k_i_m het volgende:
.
Niet jij, jij bent geen maagd meer.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:39:39 #53
14746 k_i_m
pi_8826088
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet jij, jij bent geen maagd meer.

Maar dat is jouw schuld! .
In my life
Why do I smile
  maandag 3 maart 2003 @ 00:40:30 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_8826105
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:39 schreef k_i_m het volgende:
Maar dat is jouw schuld! .
Ik drink nooit meer alcohol.
pi_8826344
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik drink nooit meer alcohol.

Dat soort dingen zie je weer nooit terug op meetingfoto's! .

en ik maar denken dat je nog maagd was...

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_8826817
Vlens, k_i_m, MiRRoRMaN en zodiakk kunnen wel wat steun gebruiken:

Hun hand, hoe fraai bewerkt, tast nooit iets aan,
Hun voet, hoe welgevormd, kan nimmer gaan,
Hun keel geen klanken geven.
Hun maker deel' in hun verachtlijk lot;
Die op hen steunt, miss' nevens hen 't genot
Van 't duurgeschatte leven.

pi_8847006
Vandaag leg ik Ryan voor aan de Heere in de hoop dat hij Zijn steun zal mogen ontvangen in tijden van Hellenangst en Pijn.

Daarnaast zing ik zachtjes psalm 15 voor onze innig geliefde Ryan.

Die in zijn wandel zich oprecht
en wars betoont van valse streken:
Zijn aandacht aan Uw wetten hecht;
zich op den deugd met ijver legt,
en waarheid met zijn hart blijft spreken.

Die met zijn tong niet achterklapt;
geen kwaad doet aan zijn metgezellen,
niet in het spoor van laster stapt;
Maar, zo men iemands eer vertrapt,
diens smaad wil horen noch vertellen.

pi_8871467
Deze dag is uitermate geschikt om tonnie.eiges aan te bevelen bij de Heere en Hem te vragen voor tonnie te zorgen in zijn uren van eenzaamheid, met name na zijn mooie zeiltochtjes die helaas ook eindig zijn. .

Voorts vraag ik nog immer de aandacht van Hem voor het ar-me vos-je wiens leed ik mij nog steeds zo aantrek. .

Uit diepten van ellenden roep ik met mond en hart
tot U, die heil kan zenden; Heer, aanschouw mijn smart.
Wil naar mijn smeekstem horen, merk op mijn jammerklacht,
Verleen mij gunstige oren, daar ik in mijn druk versmacht.

Zo Gij in het recht wilt treden, Heer, en gadeslaan
onze ongerechtigheden, ach, wie zal dan bestaan?
Maar nee, daar is vergeving, altijd bij U geweest;
Daarom wordt Gij met beving, recht kinderlijk gevreesd.

pi_8892515
Een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver voor onze geliefde Vlens_de_Vos (vzmh) en voor Gellius, die tussen het plebs van de dagploeg zijn plaatjes moet raden.

Danklied voor het Lam

Met zijn foto in mijn vrije hand
schiet ik mijn Zaad in de richting van de eeuwigheid,
waar Stu Sutcliffe, zo jong tot de heerlijkheid bevorderd,
door God, van geilheid door het dolle heen,
in ploegenstelsel wordt genaaid.
Hoezeer schiet ik tekort: Gij hebt uw lichtjaar,
ik mijn centimeter.
Met achttien haal je de 2 meter wel, of meer,
maar ieder volgend jaar neemt dat zelfs af.

Gij ziet mij, maar lacht mij niet uit.
Omdat Gij Liefde zijt, hebt Gij het weer eens goedgemaakt,
en ditmaal eerlijk toegegeven dat het niet mijn schuld was.
Mijn Zoon, mijn Lam, ik houd zo vreselijk veel van U.

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_8892973
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:01 schreef RaisinGirl het volgende:
Vandaag leg ik Ryan voor aan de Heere in de hoop dat hij Zijn steun zal mogen ontvangen in tijden van Hellenangst en Pijn.

Daarnaast zing ik zachtjes psalm 15 voor onze innig geliefde Ryan.

Die in zijn wandel zich oprecht
en wars betoont van valse streken:
Zijn aandacht aan Uw wetten hecht;
zich op den deugd met ijver legt,
en waarheid met zijn hart blijft spreken.

Die met zijn tong niet achterklapt;
geen kwaad doet aan zijn metgezellen,
niet in het spoor van laster stapt;
Maar, zo men iemands eer vertrapt,
diens smaad wil horen noch vertellen.

Mensen die dingen in het holst van de nacht doen...
I´m back.
pi_8942767
Nog een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver voor Vlens_de_Vos (vzmh) om hem bij te staan in zijn eenzaamheid en voor RaisinGirl die deze donkere dagen opfleurt met haar prachtige gebeden.

Oost, west

Ik ben wel thuis, maar houd de deur op slot.
Zodoende denken ze, als ze aan de deur komen,
dat ik niet thuis ben.
Maar ik ben er wel.
Het is waarlijk juist en passend
dat ze denken dat ik niet thuis ben,
want ik wil alleen zijn, met U.
En tegen U praten en schreeuwen, al geeft U geen antwoord.

pi_8943279
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

Mensen die dingen in het holst van de nacht doen...

Dank voor je bijdrage, Batuwu .

Laten we hopen dat mijn gebed niet te laat komt voor ome Ryan - het is nog voor middernacht - maar ik vrees het ergste.

Ter begeleiding van mijn schietgebedje richting de Heere het volgende lied.

Wees over 't heil der bozen niet ontstoken;
Benijd hen niet. Wat onrecht, wat geweld de
trouw verdrukt, zij blijft niet ongewroken:
de trotse ziet zijn weelde een perk gesteld;
valt af als 't kruid, ter nauwernood ontloken;
verdort, als 't gras, door maaiers zeis geveld.

pi_8944167
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:05 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Laten we hopen dat mijn gebed niet te laat komt voor ome Ryan - het is nog voor middernacht - maar ik vrees het ergste.

Vind je het nou niet al te ehm... wat je doet RG...?
I´m back.
pi_8944196
Nou, één keertje dan: Yo God, zorgt voor Vlens!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8944228
Vlens, ouwe koekebakker, bent u nu werkelijk gepermenteerd? Sterkte, het lijkt mij trouwens een zegen.
pi_8944250
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:05 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

RaisinGirl, sorry voor de interrumptie maar ik wilde je ff gedag zeggen , hoe is het?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:06:17 #67
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944288
Ontwaakt, ontwaakt verworpen der aarde!
Ontwaakt, verdoemden in hongers sfeer!
Reed'lijk willlen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboor'nen, ontwaakt, ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten
Begeerte heeft ons aangeraakt!

Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard!
En d'Internationale
Zal morgen heersen op aard!

De staat verdrukt, de wet is logen
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort
Tot het merg wordt d'arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn het moe naar anderer wil te leven
Broeders, hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.

En d'Internationale

De heersers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedige damp.
Broeders, strijdt niet meer voor anderer twisten
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed

En d'Internationale

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8944289
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:02 schreef fatima het volgende:
gepermenteerd
Het heeft me toch enige minuten tevergeefs woordenboeken (én websites) doorbladeren gekost voor ik door had wat je daarmee bedoelt.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:09:04 #69
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944340
Ontwaak! veworrepene deâh Aahde
Ontwaak! vedoem in hongren sfeâh
Reidlijk wille straum auvâh de Aahde
en die straum rès al meâh en meâh
Sterref, gè âhwe vorme en gedache
Slaaf geboâhnen, ontwaak! ontwaak!
De weireld stuint op nieuwe krache
begeâhte hep ons aangeraak

Makkers! ten laaste male
tot de strèd ons geschaagt
en de Internatiaunale
zâh morge heâhse op Aahd!

De staat vedruk; de wet is lauge
de rèkaahd leif zellefzuchtag voâht
Tot t merg wogt d'arreme ùitgezauge
en zèn rech is een èdel woâhd
Wè zèn t moe naah andrâh wil te leive
Broedars! hoâht hoe gelèkhèd spreik
Gein rech waah plich is opgeheive
gein plich leâht zè waah rech ontbreik

Makkers! ten laaste male
en de Internatiaunale

De heâhsers doâh dùivelse liste
bedwelme ons met bloedgen damp
Broedars! strèdt nie meâh voâh andrâh twiste
breik de rèje hieâh is uw kamp
Gè die ons tot helde wil make
au! Barbare denk wat gè doet
Wè hebbe waapnen hen te rake
die dorstag schène naah ons bloed

Makkers! ten laaste male
en de Internatiaunale

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:09:06 #70
959 opa
De man met de witte shawl
pi_8944343
Ach, lief Heerke !
Geef ons Vlenske weerke !
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_8944391
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:09 schreef opa het volgende:
Ach, lief Heerke !
Geef ons Vlenske weerke !
Gek, hij is er allang weer...
I´m back.
pi_8945505
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:06 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Het heeft me toch enige minuten tevergeefs woordenboeken (én websites) doorbladeren gekost voor ik door had wat je daarmee bedoelt.

Bedankt nog voor je fantastische bijdrage over de allerallereerste vak. ever, .
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:28:31 #73
959 opa
pi_8946288
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gek, hij is er allang weer...

Dat is nou juist de kracht van mijn gebed.
Niks geen 18 jaar.
pi_8946661
Ik moet er nog maar een Geestelijk Lied tegenaan gooien. Voor Vlens_de_Vos (vzmh), die zo lijdt onder zijn verbanning. En voor het illustere duo fatima, die in haar hart eigenlijk een goed mens is, en Ryan3, die in zijn hoofd eigenlijk paranoïde is, in de hoop dat Onze Lieve Heer hen kan behoeden voor het verkloten van het zoveelste topic, want daar zijn ze hard mee bezig. Heer, heb meelij, want zij weten niet wat ze doen.

Paradijs

Ik was een heel erg grote beer die toch heel lief was.
God was een Ezel en hield veel van mij.
En iedereen was erg gelukkig.

pi_8946793
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik moet er nog maar een Geestelijk Lied tegenaan gooien. Voor Vlens_de_Vos (vzmh), die zo lijdt onder zijn verbanning. En voor het illustere duo fatima, die in haar hart eigenlijk een goed mens is, en Ryan3, die in zijn hoofd eigenlijk paranoïde is, in de hoop dat Onze Lieve Heer hen kan behoeden voor het verkloten van het zoveelste topic, want daar zijn ze hard mee bezig. Heer, heb meelij, want zij weten niet wat ze doen.

Paradijs

Batuwu_GriekGriek staat in zijn blote KontKont...
I´m back.
pi_8946854
quote:

Paradijs

En dan zo'n vernederende duim omlaag, ik snap het wel hoor BGg maar jullie doen ook niets om dat te veranderen en terecht .
Verklooien van een topic alsof dat bestaat, alsof iedereen zit te wachten op een perfect topic !

De vraag is nu : is het mogelijk om naar jezelf en de wereld te kijken zonder er iets aan te willen veranderen?

pi_8946911
fatma, het is verspilde moeite. Maar wat zie ik? U bent er nog? Komt goed uit dan kunt u uw teentjes weer terugnemen en ik een biertje drinken... Doeg kleine fatima...
I´m back.
pi_8946933
Gedicht voor dokter Trimbos

'Goedkope wijn, masturbatie, bioscoop,'
schrijt Céline.
De wijn is op, en bioscopen zijn hier niet.
Het bestaan wordt wel eenzijdig.

Hij stootte zijn lans diep in de vochtige grot, maar helaas, de kip had reeds de geest gegeven.[br]Zorgt voor de tumor op fok.
pi_8946951
Fatima, reageer eens op da uitgaans topic van daar strax
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_8946959
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:56 schreef Ryan3 het volgende:
fatma, het is verspilde moeite. Maar wat zie ik? U bent er nog? Komt goed uit dan kunt u uw teentjes weer terugnemen en ik een biertje drinken... Doeg kleine fatima...
God wat zijn we zoenerig de laatste tijd Haaietand , see you....
pi_8946967
Dat (vzmh) dat heeft ie van mij... Overigens is Flens helemaal niet dood, want er is altijd een Koekepan in de buurt. Dus allemaal koeiencrap, zoals in een vlaai, maar dan niet uit Limburg... (Verzin zelf eens wat batuwu_GriekGriek met je blote KontKont...)
I´m back.
pi_8946972
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:57 schreef Topper_Harley het volgende:
Fatima, reageer eens op da uitgaans topic van daar strax
Wa bedoel je
pi_8947042
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
Dat (vzmh) dat heeft ie van mij... Overigens is Flens helemaal niet dood, want er is altijd een Koekepan in de buurt. Dus allemaal koeiencrap, zoals in een vlaai, maar dan niet uit Limburg... (Verzin zelf eens wat batuwu_GriekGriek met je blote KontKont...)
Damn Ryan, koeienvlaai zo werd ik vroeger altijd genoemd ( Montessori), eens te meer om daar nu afrekening mee te maken, je koeienvlaai nooit begrepen waarom, zo noemde mijn moeder mij altijd pluis en ik mijn dochter kokertje, waarom? al sla je me dood.
pi_8947081
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:53 schreef fatima het volgende:
En dan zo'n vernederende duim omlaag, ik snap het wel hoor BGg maar jullie doen ook niets om dat te veranderen en terecht .
Verklooien van een topic alsof dat bestaat, alsof iedereen zit te wachten op een perfect topic !

De vraag is nu : is het mogelijk om naar jezelf en de wereld te kijken zonder er iets aan te willen veranderen?

Is het al eens in je opgekomen om eens een echte bijdrage aan een topic te leveren in plaats van kattenbelletjes te plaatsen? Jij weet toch ook dat als jij ergens verschijnt binnen vijf minuten ook Ryan3 ter plaatse is om zijn drankneus tegen je kont aan te duwen? Waarna jullie fijn droogneukend en kromsprekend weer een leuk topic om zeep helpen? En waarom spreek je mij aan als 'jullie'? Wou je nog wat olie op het vuur van Ryan3's waanzin gooien?

Zou je hier gewoon eens over na willen denken?

pi_8947166
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Is het al eens in je opgekomen om eens een echte bijdrage aan een topic te leveren in plaats van kattenbelletjes te plaatsen? Jij weet toch ook dat als jij ergens verschijnt binnen vijf minuten ook Ryan3 ter plaatse is om zijn drankneus tegen je kont aan te duwen? Waarna jullie fijn droogneukend en kromsprekend weer een leuk topic om zeep helpen? En waarom spreek je mij aan als 'jullie'? Wou je nog wat olie op het vuur van Ryan3's waanzin gooien?

Nee, ik denk nooit na dat is mijn handicap of een zegen en ik begrijp niet dat je je zo druk maakt over iets wat Vlens alleen maar af kan leiden in zijn lijden.
pi_8947175
Het zijn maar nare kinderen op #Montesorri; ik heb het altijd geweten... Maar ween niet, morgen ben ik terug met Mozilla, or what ever, en dan neem ik 1 uwer teentjes in mijn mond, bij wijze van troost en alle users in hun blote KontKont negeer ik...

In ernst: ik zit al heel de dag te typen, dus nu ga ik stoppen (zo beëindigde ik vroeger ook altijd mijn correspondentie: nu ga ik stoppen, leuk hè): doeg kleine fatima...

I´m back.
pi_8947248
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Verzin eens wat nieuws... Ik weet wel Onzin is uw habitat, maar laat het niet zo merken, zou ik zeggen...
I´m back.
  Admin zaterdag 8 maart 2003 @ 00:21:40 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8947460
Lieve allemaal....
jullie gekibbel loopt nu over het hele forum, in ieder topic waar jullie elkaar tegenkomen reageren jullie op elkaar.
En nee, ik ga niemand aanwijzen, jij bent schuld, of jij bent schuld.

Het moet er blijkbaar een keer uit,
doe het dan alsjeblieft in 1 topic en laat het daarna voorbij zijn.

Volgens mij zijn jullie allemaal volwassen en kunnen jullie elkaar verbaal best aan.
Ik geef jullie de kanss om binnen 1 topic alles te zeggen wat er te zeggen valt.
En daarna, alsjeblieft, is het klaar.

Of dit topic, of een nieuw te openen topic.

Jullie zijn toch geen kleine kinderen die ik ieder naar z'n eigen kamer moet sturen

Oke,
Let's fight!

Euh, verbaal dan..

Admin zaterdag 8 maart 2003 @ 00:29:34 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8947586

pi_8947640
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:29 schreef yvonne het volgende:

Sommigen kunnen niet presteren onder druk. Of er worden nu de meest waanzinnig lange en welbespraakte flames allertijden voorbereid.
pi_8947723
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:29 schreef yvonne het volgende:

Tja, ik denk dat ome Ryan naar bed is (fatima is er tenslotte ook niet meer). Maar ik ben ook wel erg benieuwd wat Ryan3 zo dwars zit en waarom hij alle #filosofen op een hoop wenst te gooien. Morgen zullen we vast wel uitleg krijgen.
pi_8947753
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:32 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Sommigen kunnen niet presteren onder druk. Of er worden nu de meest waanzinnig lange en welbespraakte flames allertijden voorbereid.

Morgen, karboenkeltje, morgen. Ik heb net Mozilla geïnstalleerd (ik ben en passant ook nog met erg gewichtige zaken nl. bezig: wie zegt er dat mannen niet 3, 4 dingen tegelijk kunnen?)... Maar Yvonne heeft wel gelijk, potdorie, eeuwig 38 of niet. Hiet is beter, ten alle tijden (?), hoewel ik nog maar net begonnen was met de strijd tegen de malafide klonenkoning, om de strijdblijl te begraven. Ook in het echte leven ben ik altijd voor het compropis, in den strijd tegen de multinationale uitbuiters. Bovendien ik wil niet dat onze kleine fatima van Fok! verdwijnt, dat zou een gruwel zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-03-2003 00:42]

I´m back.
pi_8947778
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:37 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ome Ryan naar bed is (fatima is er tenslotte ook niet meer). Maar ik ben ook wel erg benieuwd wat Ryan3 zo dwars zit en waarom hij alle #filosofen op een hoop wenst te gooien. Morgen zullen we vast wel uitleg krijgen.

Dat doe ik niet, voor de zoveelste keer, lees nu eens echt wat ik schrijf, ik zou best nog wel eens willen converseren met plunk (15)... En er zit daar ook nog een familielid van me N.B....
I´m back.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 00:43:14 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_8947818
pi_8947833
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:43 schreef speknek het volgende:
[centraal] Ryan3 reltopic
Nee, centraal #-edit- topic, ik sta erop speknekkus...
I´m back.
pi_8947840
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
Dat doe ik niet, voor de zoveelste keer, lees nu eens echt wat ik schrijf, ik zou best nog wel eens willen converseren met plunk (15)... En er zit daar ook nog een familielid van me N.B....
Dat doe je wel. Ik heb in dit topic alleen maar kenbaar gemaakt dat ik het irritant vind dat je samen met fatima het topic om zeep helpt. Gelijk begin je weer over #filosofie en krijg ik allerlei beledigingen naar mijn hoofd. Waarom doe je dat? En vooral: wat is toch je probleem met #filosofie en iedereen die je daar onder schaart?
  zaterdag 8 maart 2003 @ 00:45:59 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_8947869
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, centraal #-edit- topic, ik sta erop speknekkus...
Er zijn genoeg centrale filosofie topics, daarbij gaat de rel altijd om jouw persoon.
En kan ik geen topics editten.
pi_8947892
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Dat doe je wel. Ik heb in dit topic alleen maar kenbaar gemaakt dat ik het irritant vind dat je samen met fatima het topic om zeep helpt. Gelijk begin je weer over #filosofie en krijg ik allerlei beledigingen naar mijn hoofd. Waarom doe je dat? En vooral: wat is toch je probleem met #filosofie en iedereen die je daar onder schaart?

Einge antwoord aan jou was: Batuwu_GriekGriek staat in zijn blote KontKont, wat een leuke vondst was, nergens #-edit- gebruikt, want ik gebruik niet meer #-edit-, maar alleen #-edit-, zelfs als ik zoals nu quote... Anyway, gij maakt mij uit voor waanzinnig en u moest nu wel weten hoe ik over dat soort waanzinnig geblaat denk...
I´m back.
  Admin zaterdag 8 maart 2003 @ 00:51:19 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8947952
Dit topic blijft het dus?

pi_8947957
Ryan3, wat is je probleem met #filosofie? Waarom doe je zoveel moeite om topics te verneuken?

Gooi het er maar uit.

pi_8947959
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg centrale filosofie topics, daarbij gaat de rel altijd om jouw persoon.

Hoezo? Ik kon hier niet verschijnen of er hingen al mensen aan me broek. Of ik aub mijn e-mailadres wilde afstaan. Dag. Ik ben nog nooit geband en ben eik. altoos erg vriendelijk en geduldig tegen iedereen geweest. dat ik de laatste tijd even een puntje wilde maken, sow what. Die andere lui maken puntjes met grievend pornografisch materiaal en dat is voor sommige mensen echt grievend, niet dat zij daar rekening meehouden. En over telefoneren en cookies kan ook nog wat zeggen. Dus eik., kortom, resumerend, het is niet verdiend: open een topic over #-edit-, die relschoppers, die thrillseekers en I am your man...
quote:
En kan ik geen topics editten.
Je kan wel vragen de titel te veranderen in #-edit-...
I´m back.
  Admin zaterdag 8 maart 2003 @ 00:52:40 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8947971
Even voor de goede orde,
ik edit niets, alles wat jullie eruitgooien is op eigen verantwoordelijkheid.

pi_8948007
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:52 schreef yvonne het volgende:
Even voor de goede orde,
Als ik mijn zaad er uit gooi is dat JOU verantwoordelijkhied hoor
pi_8948015
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ryan3, wat is je probleem met #filosofie? Waarom doe je zoveel moeite om topics te verneuken?

Gooi het er maar uit.

Ik verneuk geen topics. Het is de fatale aantrekkingskracht tussen fatima en ik, die ons aanzet tot oeverloos geassocieer. wees blij dat iemand eens zijn evenknie heeft gevonden op cerebraal en textueel vlak... over problemen met #-edit-: lees alles wat ik er inmiddels over geschreven heb. WFH zou trots op me zijn...
I´m back.
pi_8948043
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:52 schreef yvonne het volgende:
Even voor de goede orde,
Maar Yvonne toch. Het is weer allen tegen 1, zoals zo vaak in de geschiedenis, dat kun jij weten. En dat omdat ik 1 miezerig klein puntje wilde maken. Omdat ik sommige dingen niet door de beugel vind gaan...
I´m back.
pi_8948052
Okay, Yvonne wil je mijn teksten hier verwijderen ( inlusief deze), ik heb toch even nagedacht en vind het inderdaad zonde van dit mooie en ontroerende topic vol emoties waar ik geen kaas van heb gegeten. Ook die van Ryan3 mogen wat mij betreft verwijderd worden, de boodschap is wel duidelijk en de knoflookgeur onwelriekend voor de immer serieuze filosofie mensen die hier reeds jaren vertoeven en elkander zo goed verstaan. I'm sorry voor het zo bot binnenvallen in een topic wat mij eigenlijk niet betreft. Vlensje, zeg toch wat....
Ik heb te kort van je mogen genieten maar weet nog wel wat je ooit naar mij gepost hebt, alleen sommige plaatjes was wat minder.
Ik begrijp het wel allemaal, als de nadruk zo op woorden komt te liggen moet je inderdaad wel heel goed nadenken voor je iets zegt en daar ben ik heel slecht in. Wat mij betreft de hens in al mijn teksten, please Yvonne geef gehoor aan mijn gebed voor Vlenske en zo te zien ben je ook dol op hem dus kan hij gratie krijgen, eenmalig, zijn we van dit gelazer af. We, kan je nagaan, ik die zo tegen vereenzelviging was .
BatawuGriek-griek je naam is uniek en je hebt gelijk, die kattenbelletjes slaan nergens op, doe het goed of niet nou dan is de keuze snel gemaakt.
pi_8948079
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:57 schreef fatima het volgende:
Okay, Yvonne wil je mijn teksten hier verwijderen ( inlusief deze), ik heb toch even nagedacht en vind het inderdaad zonde van dit mooie en ontroerende topic vol emoties waar ik geen kaas van heb gegeten. Ook die van Ryan3 mogen wat mij betreft verwijderd worden, de boodschap is wel duidelijk en de knoflookgeur onwelriekend voor de immer serieuze filosofie mensen die hier reeds jaren vertoeven en elkander zo goed verstaan. I'm sorry voor het zo bot binnenvallen in een topic wat mij eigenlijk niet betreft. Vlensje, zeg toch wat....
Ik heb te kort van je mogen genieten maar weet nog wel wat je ooit naar mij gepost hebt, alleen sommige plaatjes was wat minder.
Ik begrijp het wel allemaal, als de nadruk zo op woorden komt te liggen moet je inderdaad wel heel goed nadenken voor je iets zegt en daar ben ik heel slecht in. Wat mij betreft de hens in al mijn teksten, please Yvonne geef gehoor aan mijn gebed voor Vlenske en zo te zien ben je ook dol op hem dus kan hij gratie krijgen, eenmalig, zijn we van dit gelazer af. We, kan je nagaan, ik die zo tegen vereenzelviging was .
BatawuGriek-griek je naam is uniek en je hebt gelijk, die kattenbelletjes slaan nergens op, doe het goed of niet nou dan is de keuze snel gemaakt.
Goed, faat, ik snap het niet. Wat zeg je nu?
I´m back.
pi_8948116
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed, faat, ik snap het niet. Wat zeg je nu?

Dat we dit of deze topic aan het verkloten zijn en dat ik het zonde vind van al die mooie intense gebeden. Ik weet het ook niet meer.
pi_8948146
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:57 schreef fatima het volgende:
Mijn duizendste post, fatima. Om je te vertellen dat ik gelijk had:
quote:
fatima, die in haar hart eigenlijk een goed mens is
En om te zeggen dat Fogerty een tof wijf is. Maar dat is logisch.
pi_8948206
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:01 schreef fatima het volgende:

[..]

Dat we dit of deze topic aan het verkloten zijn en dat ik het zonde vind van al die mooie intense gebeden. Ik weet het ook niet meer.

Die gebeden fatima zijn in de eerste plaats gepaste, dat kunnen jij of ik ook. In de tweede plaats is het bedoeld om mensen te pesten: o.m. moderators en ook ik, denk ik, hoewel het me niets doet. in de derde plaats, geloof me, ons Flenske is allang weer onder ons. Er is nl. een Koekepan in de buurt. En Flensjes bak je in een... Idd. Voor de rest geloof niet mensen die sedert ik een puntje gemaakt heb alleen maar flamen en beledigen. Het is simpel, toch...?
I´m back.
pi_8948244
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:21 schreef yvonne het volgende:
Oke,
Let's fight!
Ryan3 is al zoveel rondes achter elkaar plat gegaan...

Geef 'm een bokstitel, een boek van WFH en een IP-ban, verwijder hier een stuk of 50 posts en het is opgelost. .

.

pi_8948258
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:03 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Mijn duizendste post, fatima. Om je te vertellen dat ik gelijk had:
[..]

En om te zeggen dat Fogerty een tof wijf is. Maar dat is logisch.

Zijn jullie getrouwd ? Dat wist ik niet, maar als je me ook nooit iets vertelt...
pi_8948286
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:09 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ryan3 is al zoveel rondes achter elkaar plat gegaan...

Geef 'm een bokstitel, een boek van WFH en een IP-ban, verwijder hier een stuk of 50 posts en het is opgelost. .

.

Ga weg scherpzinnige Bazyx of verzin iets leuks...
I´m back.
pi_8948290
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gebeden fatima zijn in de eerste plaats gepaste, dat kunnen jij of ik ook. In de tweede plaats is het bedoeld om mensen te pesten: o.m. moderators en ook ik, denk ik, hoewel het me niets doet. in de derde plaats, geloof me, ons Flenske is allang weer onder ons. Er is nl. een Koekepan in de buurt. En Flensjes bak je in een... Idd. Voor de rest geloof niet mensen die sedert ik een puntje gemaakt heb alleen maar flamen en beledigen. Het is simpel, toch...?

Ja maar die Bazyx wat zit die nou weer te bazelen ik kan er geen touw meer aan vast knopen...
pi_8948311
quote:
ons Flenske is allang weer onder ons.
De naam is Vlens. Met de ''V' van Voei foor het ferpesten van dit topic, Ryan. .
Wittgenstein
pi_8948331
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:13 schreef fatima het volgende:

[..]

Ja maar die Bazyx wat zit die nou weer te bazelen ik kan er geen touw meer aan vast knopen...

Laat hem. Je moet altijd simpel denken en vergelijken. Heb ik je ooit belazerd? Ook in de mail? Nou...?
I´m back.
pi_8948344
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:13 schreef Koekepan het volgende:

[..]

De naam is Vlens. Met de ''V' van Voei foor het ferpesten van dit topic, Ryan. .

Hè, hè, eindelijk hoor. Hoe gaat, Koekepan...?
I´m back.
pi_8948373
En hup, hij is weer weg, de echte sinterklaas...
I´m back.
pi_8948389
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ga weg scherpzinnige Bazyx of verzin iets leuks...
Ja, of verpruts nog een paar leuke topics.

Is zoiets niet iets voor jullie? Frenkie en poebeertjuh topic

pi_8948417
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:18 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ja, of verpruts nog een paar leuke topics.

Is zoiets niet iets voor jullie? Frenkie en poebeertjuh topic

Verzin iets leuks, zei ik toch, en eh stuur de echte sinterklaas nu eens naar onder... (Of moet ik naar boven komen...)
I´m back.
pi_8948426
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:13 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Hoi Ryan3 , of is dit tegen de zere knie? Mein Gott, Koekie we zijn allebei zeer gesteld op u , kon u niet eerder inhaken.
pi_8948434
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
En hup, hij is weer weg, de echte sinterklaas...
Ik zit aan de whiskey bij die advocaat bij jou in de straat. Kom je ook even langs? Smeert de keel.
Wittgenstein
pi_8948459
quote:
In de eerste plaats kunnen we ook allemaal wel megalomane monologue intérieures plaatsen. Verstand op nul en blik op oneindig. Fluitje van een cent. In de tweede plaats was dit topic helemaal niet bedoeld om wie dan ook te pesten, maar doet het je blijkbaar wel heel veel. In de derde plaats word je niet voor niets paranoïde genoemd. In de vierde plaats ben jij het toch vooral die flamet en beledigt. En topics verkloot, of niet Ryan?
pi_8948464
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:21 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik zit aan de whiskey bij die advocaat bij jou in de straat. Kom je ook even langs? Smeert de keel.

begrijp je nu wat ik bedoel? Zelfs fatima, mijn allerliefste, denkt dat jij ik ben...
I´m back.
pi_8948479
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat hem. Je moet altijd simpel denken en vergelijken. Heb ik je ooit belazerd? Ook in de mail? Nou...?

Beheers je, please komt Koekie om het hoekie en je bent meteen weer van slag, come on.
pi_8948487
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:20 schreef fatima het volgende:

[..]

Hoi Ryan3 , of is dit tegen de zere knie? Mein Gott, Koekie we zijn allebei zeer gesteld op u , kon u niet eerder inhaken.

Koekepan non est Ryan3, darling, heb ik je toch al uitgelegd? Phatimi ni pesti mi, mein Liebling, anders roep ik Staal...
I´m back.
pi_8948499
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

begrijp je nu wat ik bedoel? Zelfs fatima, mijn allerliefste, denkt dat jij ik ben...

Dat is natuurlijk waar in de zin dat wij allen van Vlens afstammen.
Wittgenstein
pi_8948500
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

In de eerste plaats kunnen we ook allemaal wel megalomane monologue intérieures plaatsen. Verstand op nul en blik op oneindig. Fluitje van een cent. In de tweede plaats was dit topic helemaal niet bedoeld om wie dan ook te pesten, maar doet het je blijkbaar wel heel veel. In de derde plaats word je niet voor niets paranoïde genoemd. In de vierde plaats ben jij het toch vooral die flamet en beledigt. En topics verkloot, of niet Ryan?

Ehm, nee, hoezo...?
I´m back.
pi_8948503
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
Verzin iets leuks, zei ik toch, en eh stuur de echte sinterklaas nu eens naar onder... (Of moet ik naar boven komen...)
Sinterklazen, die zijn leuk! .
pi_8948513
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:25 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar in de zin dat wij allen van Vlens afstammen.

Ik niet, toch...? Ik ben geen Flens. Zeg dat het niet waar is...
I´m back.
pi_8948521
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:25 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Sinterklazen, die zijn leuk! .

Hulpsinterklazen zijn sneu...
I´m back.
pi_8948537
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Koekepan non est Ryan3, darling, heb ik je toch al uitgelegd? Phatimi ni pesti mi, mein Liebling, anders roep ik Staal...

Darling ik geloof dat je de dingen niet meer zo helder ziet, die teentjes he, die teentjes groeien uit tot heuse tenen, ik ben dol op je dat weet je en al die klonen is maar verwarrend, wat wil je nou?
pi_8948545
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:23 schreef fatima het volgende:

[..]

Beheers je, please komt Koekie om het hoekie en je bent meteen weer van slag, come on.

Koekie heeft niet die invloed hoor. Koekie was eik. best aardig... Tis alleen dat je me vroeg te verzekeren dat ik Koekie niet was...
I´m back.
pi_8948558
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:28 schreef fatima het volgende:

[..]

Darling ik geloof dat je de dingen niet meer zo helder ziet, die teentjes he, die teentjes groeien uit tot heuse tenen, ik ben dol op je dat weet je en al die klonen is maar verwarrend, wat wil je nou?

Niets, fatima, waarom vraag je dat...? Zo verwarrend is het niet from this end hoor...
I´m back.
pi_8948571
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik niet, toch...? Ik ben geen Flens. Zeg dat het niet waar is...

Er is geen wezen, Ryan3, geen enkel wezen, dat niet door Vlens geschapen is. Hij is de herder, wij zijn de schapen. En dat is maar goed ook.
Wittgenstein
pi_8948591
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Koekie heeft niet die invloed hoor. Koekie was eik. best aardig... Tis alleen dat je me vroeg te verzekeren dat ik Koekie niet was...

En de ganse plas , Ryan Koekepan zegt iets van afstammen .......
Boomchirurg dat was de uitkomst van mijn beroepskeuzetest nadat ik al ettelijke jaren een beroep had uitgeoefend maar wat kan je tegen zo'n hitsige snol beginnen?
pi_8948669
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Er is geen wezen, Ryan3, geen enkel wezen, dat niet door Vlens geschapen is. Hij is de herder, wij zijn de schapen. En dat is maar goed ook.

Tja, dan zal ik je maar uit de droom helpen, ik ben geen schaap. Ik ben een KiP en die hebben het al zwaar genoeg these days. Met al die fossen en natuurlijk nog de pest. En het verschil tussen mijn klonen en jouw klonen is dat die van mij gezellige doerakken waren en die van jouw niet allemaal of allemaal niet. Hoewel het spelletje, en ik denk dat jij daar nog steeds niet van overtuigd bent in principe, ondeugdelijk was. En dus keerde iemand zich na een aantal ervaringen tegen je, of wie dan ook, want jullie zijn inwisselbaar (met veel gezamenlijke klonen). En dat kunnen jullie niet hebben en dus beschuldig je iemand van paranoïa, wat een doorzichtige retorische truc is, je flamet alleen nog een beetje, komt met non-argumentatie aan, want wat ik zeg is op zich waar. En voilà zo ontrolt zich 1 en ander. Are you with me, so far?
I´m back.
pi_8948708
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, dan zal ik je maar uit de droom helpen, ik ben geen schaap. Ik ben een KiP en die hebben het al zwaar genoeg these days. Met al die fossen en natuurlijk nog de pest. En het verschil tussen mijn klonen en jouw klonen is dat die van mij gezellige doerakken waren en die van jouw niet allemaal of allemaal niet. Hoewel het spelletje, en ik denk dat jij daar nog steeds niet van overtuigd bent in principe, ondeugdelijk was. En dus keerde iemand zich na een aantal ervaringen tegen je, of wie dan ook, want jullie zijn inwisselbaar (met veel gezamenlijke klonen). En dat kunnen jullie niet hebben en dus beschuldig je iemand van paranoïa, wat een doorzichtige retorische truc is, je flamet alleen nog een beetje, komt met non-argumentatie aan, want wat ik zeg is op zich waar. En voilà zo ontrolt zich 1 en ander. Are you with me, so far?

Ik zou mij niet zo inlaten met zo'n duister figuur, de toon die je aanslaat is van de gekke, liefje zzie de zaken niet zo statisch.
pi_8948736
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:44 schreef fatima het volgende:

[..]

Ik zou mij niet zo inlaten met zo'n duister figuur, de toon die je aanslaat is van de gekke, liefje zzie de zaken niet zo statisch.

Je hebt gelijk, ieder krijgt de kwelgeest die bij hem past en dus ben ik eik. nog wel in mijn nopjes met mijn kwelgeest... Want het is een fatsoenlijke, jongen... Doeg fatima...
I´m back.
pi_8948767
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ieder krijgt de kwelgeest die bij hem past en dus ben ik eik. nog wel in mijn nopjes met mijn kwelgeest... Want het is een fatsoenlijke, jongen... Doeg fatima...

Ik blijf niet aan de gang Ryan3, op een gegeven moment is de koek op.
pi_8961150
Het lijkt me het beste om te bidden voor alle mensen die zich om welke reden dan ook geroepen voelden in dit topic te posten. En Vlens natuurlijk.

O heer, verlos mij uit de banden,
waarin de boze mij beknelt;
Behoed mij voor des wreedaards handen,
voor dwingelandij en woest geweld.

Red mij van hen, die kwaad bedenken,
die daaglijks samen zich beramen
om mij door 't oorlogszwaard te krenken
en 't enermaal terneer te slaan.

Hun tongen scherpen zich als slangen
Zij smeden valsheid en bedrog
Zij passen loos op mijn gangen
met monden vol van adderspog.

Ik dacht in mijn verdriet te smoren;
dies riep ik: Heer, Gij zijt mijn God;
neem mijne smekingen ter oren;
verzacht in 't eind mijn droevig lot."

pi_8961368
You're traveling through another dimension -- a dimension not only of sight and sound but of mind. A journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination. That's a signpost up ahead: your next stop: the Twilight Zone!

Ik weet waar je woont, Ryan3...

tidididi tidididi ti di di diiii....

zaterdag 8 maart 2003 @ 20:54:56 #143
959 opa
pi_8962736
Oh Heer!
Wij danken U van harte.
Voor nooddruft en voor overvloed!

Waar meenig mensch eet brood der smarte,
hebt Gij ons mild en wel gevoed.

Ach Vader geef, dat onze ziele
niet aan dit vergank'lijk leeven kleeve.

Maar alles doet wat Gij gebiedt.
En eind'lijk eeuwig bij U leeve.

AMEN!

zondag 9 maart 2003 @ 03:51:34 #144
14746 k_i_m
pi_8972650
Homo's .
In my life
Why do I smile
  zondag 9 maart 2003 @ 07:17:24 #145
43050 Cobrazs
ride the sssssssnake...
pi_8973348
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hulpsinterklazen zijn sneu...

zwarte pieten daarentegen...
  zondag 9 maart 2003 @ 07:22:46 #146
43050 Cobrazs
ride the sssssssnake...
pi_8973364
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:21 schreef Koekepan het volgende:

[..]

o ja, jullie zouden vannacht de tuin omspitten, da's waar ook.
en, nog wat gevonden..?
  zondag 9 maart 2003 @ 07:26:30 #147
43050 Cobrazs
ride the sssssssnake...
pi_8973376
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ieder krijgt de kwelgeest die bij hem past en dus ben ik eik. nog wel in mijn nopjes met mijn kwelgeest...

Hoe staat het met de pu-pi-po-pa-pa-paranoia vandaag?

alles onder controle, Shrink3?

pi_9022350
Lieve opa, deze is voor jou. . En ook een beetje voor Vlens. .

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven, en gij zult rust vinden voor uw zielen.
Zegt nu met den moordenaar: Heere, gedenk mijner, als Gij in uw Koningkrijk zult gekomen zijn!

Dit altemaal vergunne ons God, onze Lieve Vader, door de verdiensten van zijn lieven Zoon, onzen Heere Jezus Christus! Amen.

pi_9022569
Oh ja. En Cobrasz moet oppassen, want als hij zo doorgaat zal ik ook voor hem moeten bidden.

Ik haat bedrog en valsheid in gemoed,
'k heb in mijn hart een gruwel van die zonden;
'k bemin Uw wet, die mijne ziel behoedt.
Ik loof O Heere aan Uwen dienst verbonden,
U zevenmaal des daags, om al het goed
en recht in Uw gerechtigheid gevonden.

Psalm 119, vers 82. Maar dit terzijde.

pi_9220109
Hoog tijd voor weer een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver. Voor Vlens_de_Vos (vzmh), die godbetert nog steeds gebanned is en zijn dagen in eenzaamheid moet slijten (Heer, ontferm u) en voor Heer Beeer Zeg Maar Beer, die weer terug is waar hij hoort, achter zijn RJP-apparaat, met een pondspak boter naast zich waar hij vloekend en tierend, maar zonder enig resultaat, een deuk in probeert te raden.

Dagsluiting

Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in dezelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.

pi_9311374
Vandaag bid ik voor ar-me Koekepan. . . En nog altijd voor Vlens natuurlijk. . .

Wanneer ik zei: 'Mijn voeten glijden',
toen hebt Gij mij gesterkt in 't lijden;
wanneer mij 't afgepeinsde hart
door al mijn denken werd verward,
en ik in druk schier was gestikt,
toen heeft Uw troost mijn ziel verkwikt.

Den Heer, mijn Bondgod, was vóór dezen
mijn hoog vertrek in al mijn vrezen,
mijn steenrots en mijn toeverlaat;
hij straft den bozen, wreekt hun kwaad,
en loont hun boosheid met den val;
't Is God, die hen verdelgen zal.

pi_9311894
Op deze mooie lentedag wilde ik een Geestelijk Lied laten klinken voor ons aller Vlens_de_Vos (vzmh), die in eenzaamheid Cerberus in zijn bloeddorstige muil staart (want wanneer wordt die jongen nou godverdomme een keer unbanned, stelletje grafgrmbllijers?) en natuurlijk voor Fogerty - liefde van mijn leven, vrouw van mijn dromen - die altijd in mijn hart is en altijd in mijn gebeden, opdat Onze Lieve Heer ooit mijn diepste wens inwilligt en een 1-op-1 meeting tussen haar en mij organiseert (want God is Liefde).

Een extra gevoelig Lied deze keer:

Openbaring

Is er nog nieuws? Jawel.
Goed nieuws, zeer goed zelfs. Spreek maar gerust
van blijde tijding:
God trok Zich af terwijl Hij dacht aan mij.

pi_9315216
Dit duurt 17 jaar...
Dit echter...
I´m back.
  zondag 23 maart 2003 @ 14:21:35 #154
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9316861
Het is weer een prachtige Amsterdamse lentedag met goddelijke gnffls. En toch voelde ik de onbedwingbare behoefte om te bidden voor Vlens; hij kan het vast gebruiken in deze zware tijden van bommen en granaten. En natuurlijk ook een heel klein beetje voor Ryan3, die er kennelijk weer eens geen snars van snapt.

Épitaphe

Hij ging veroverend, niets ontziend,
Een ontzette wereld door,
Heeft onbegrensde rijken gesticht -
Alles ging weer teloor.

Vrouwen en vleiers zat, vrouw noch vriend
Die hem vrijwillig verkoor;
Vrees maakt eenzaam: hij heeft enkle liedren gedicht
Voor zichzelf, buiten elk gehoor.

Waarvoor heeft dit woeste leven gediend?
Rijk en roem gingen teloor.
Voor die liedren? Ach neen, ook die zijn vergaan.
Een woord blijft, een woord slechts: waarvoor?

*stil*.

[Dit bericht is gewijzigd door plunk op 23-03-2003 14:42]

pi_9317422
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:21 schreef plunk het volgende:
Het is weer een prachtige Amsterdamse lentedag met goddelijke gnffls. En toch voelde ik de onbedwingbare behoefte om te bidden voor Vlens; hij kan het vast gebruiken in deze zware tijden van bommen en granaten. En natuurlijk ook een heel klein beetje voor Ryan3, die er kennelijk weer eens geen snars van snapt.

*stil*.

Enlighten me...
I´m back.
  zondag 23 maart 2003 @ 15:11:06 #156
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9317934
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:47 schreef Ryan3 het volgende:
Enlighten me...
Dat is al eens uitgebreid geprobeerd. En het lijkt me helemaal niet nodig om dit prachtige topic in een onnozele slowchatpartij te laten verzanden.

En nu weer on-topic! Grmbl! .

pi_9323529
Het is nog altijd de rustdag voor de godvrezenden onder ons, een dag van rrust en rreflectie. Nu heb ik mij daar vandaag niet erg mee beziggehouden, maar wel heb ik even mijn neus gestoken in een boek van Nescio terwijl ik ondertussen wat van de zon genoot. Nescio had een groot gevoel van erbarmen voor God die al onze gebeden maar aan moet horen, maar vaak toch redelijk machteloos lijkt te staan tegenover het lijden der mensheid. Deze is voor Vlens natuurlijk (die trouwens Dichtertjenog moet lezen..) en zijn eeuwigdurendlijkende ban. Oh, verlos ons van den Bozen..

God van hemel en aarde, van land en zee, neem deze benauwenis van mij weg, schep 'm op uw ééne hand van 't Damrak en leg 'm zoetjes neer op een belt, bij blauwe pannen zonder bodems en vertrapte blikjes en verroeste hoepels van vaten en asch en garnalendoppen, ergens waar ik nooit kom. Nu kan mijn geest mijn verdomde zelf verlaten en recht naar boven gaan als blauwe rook in een stillen zomeravond, als een verre koe klagelijk loeit.

pi_9324398
Wederom voel ik de onbedwingbare behoefte een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver te plaatsen voor Vlens_de_Vos (vzmh), die om onverklaarbare redenen (Gods wegen zijn ondoorgrondelijk) nog steeds niet bij ons mag zijn (Ik sla hen met de ban en maak hen tot een voorwerp van ontzetting, tot een aanfluiting en tot een eeuwige smaad), en voor plunk, die in de war is, want Ryan3 is eigenlijk een bovenstebeste kerel(Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood zijns Zoons, zullen wij veel meer, nu wij verzoend zijn, behouden worden, doordat Hij leeft), en toch eigenlijk ook wel voor mijzelf (Voorwaar, voorwaar), want ik kom dan wel steeds dichter bij God, maar ik ga er wel steeds vreemder van formuleren en te pas en te onpas bijbelteksten spuien (Verblijdt u te allen tijde, bidt zonder ophouden, dankt onder alles, want dat is de wil Gods in Christus Jezus ten opzichte van u) en zinnen maken die niet meer eindigen en dan denk ik, wie leest dit nog, waar doe ik het voor (Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën), wat is de zin van dit alles (Heer, sta mij bij)?

Het moet niet gekker worden.

Bekentenis

Voordat ik in de Nacht ga die voor eeuwig lichtloos gloeit,
wil ik nog eenmaal spreken, en dit zeggen:
Dat ik nooit anders heb gezocht
dan U, dan U, dan U alleen.

pi_9402405
Vosjes worden ook ouder, al valt het niet mee dat onder ogen te zien. Daarom, naast hoera-geroep en felicitaties, ook een gebed voor Vlens. Dat het maar een mooie gnffl-dag en een mooi gnffl-jaar mag worden, met zo nu en dan een klein grmbl-tje (voor het juiste evenwicht), en heel veel zonnestralen. Daar moet God toch wel voor kunnen zorgen. .

Hoewel zijn weg niets is dan ijdelheid,
en hij zichzelf door dwazen hoogmoed vleit,
stapt echter 't kroost, dat in der oud'ren woord
behagen schept, op 't zelfde doolpad voort.
De dood maait ook dier kind'ren leven af;
zijn volgen hen als schapen naar het graf
en in den dag, den groten dag des Heeren
zal over hen 'd oprechte triomferen.

.

pi_9402562
Vlens, gefeliciteerd!

.

Ik zal, evenals het wonderkind Jim Bakkum, plechtig voor je bidden.

Is it washable?
pi_9402584

Ja Vlens, je ziet het goed... dat is zijn echte buikje!
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9406644
gefeliciteerd nog, Vlens!
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:28:07 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_9406945
Ik bid dat de moderators hem een dagje met rust laten.

.

En hem er een dolle boel van laten maken.

.

donderdag 27 maart 2003 @ 21:27:24 #164
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9418417
Gefeliciteerd, vlens! .

En speciaal voor jou dit gedicht, van de grote Achterberg natuurlijk.

Horeb

Wij zijn er bij gaan zitten op het mos
En deden alle twee de schoenen los.
Er klonken een paar woorden over en weer,
Die snel verzonken in de atmosfeer.

Onder het kreupelhout verschoot een vos.
Ik zag de bomen niet meer door het bos.
Het hert sprong naar ons toe, licht als een veer,
en legde zich voor St. Hubertus neer.

Hij zei; Aanbidden wij, op deze plek.
En ook het dier boog daar de ranke nek.

Belijden wij. En we beleden schuld
Getroffen door Gods kinderkatapult.

Geef God de eer. Wijd open mond en bek,
Hadden we daar staan zingen als een gek.

pi_9422648
Het lijkt mij opportuun (zie je dat, Alex?) op deze gedenkwaardige dag met een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver de verjaring op te luisteren van Vlens_de_Vos (vzmh), die door de foruminquisitie nog immer op het virtuele strafbankje wordt gehouden, ook al zou je denken dat er vandaag toch wel eens met de hand over het ijskoude hart kan worden gestreken.

Ik wens je veel roodkoperen fluiten van verdienste en een kort rokje van de zomer!

Een feestelijk en opwekkend Lied:

Gedicht voor mijn 39ste verjaardag

Soms zijn er dagen dat ik uren lang
niet hoef te denken aan de Dood,
maar bij mijn opstaan al
was ik vanmorgen aan de Dood gedachtig.
De lampen brandden nog - of het al avond was:
zo vroeg reeds dacht ik aan de Doden.
Des middags verscheen Michael. Ik maakte brood voor hem.
Ik keek naar hem terwijl hij at, en zag zijn jeugd.
Toen hij weer weg was, dronk ik uit zijn glas,
en trok mij hijgend af.
Hoor dan mijn stem, o Eeuwige. Gedenk U toch aan mij,
die voortschrijdt tussen Dood en Dood, in een begoocheling,
en in uw tijdloos Graf reeds rust.

pi_9459951
Hoewel ik het stellige voorgevoel heb dat we ons binnenkort (en het zal godverdomme eens tijd worden ook) weer zullen kunnen laven aan de oneindige wijsheid van ons aller Vlens_de_Vos (vzmh) denk ik dat het toch goed is om nog maar eens een Geestelijk Lied van de grote volksschrijver te plaatsen, om het zekere voor het onzekere te nemen, als het ware, zeg maar. In een moeite door wilde ik dit Lied ook opdragen aan mijn oogappel I.R.Baboon, de veelbelovende CDA-jongere, die ik onder mijn vleugels heb genomen om hem te begeleiden op het onzekere pad naar volwassenheid, dat voor hem bezaaid is met hooghartige politicologiemeisjes en strenge rijexaminatoren. Ik heb het volste vertrouwen dat Baboon dankzij mijn wijze lessen op grandioze wijze zal mislukken.

Roeping

Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

pi_9525526
In de wind die om het dak van mijn huis loeit, hoor ik de stem Gods. Het lijkt alsof hij Zijn toorn wil laten blijken. Hij is, denk ik, ontstemd over de gang van zaken hier op aard. En de regendruppels die vandaag naar beneden vallen, symboliseren volgens mij de tranen die God plengt vanwege het vele leed in de wereld. Ik richt mij dan ook tot Hem die al onze noden ziet en vraag hem vanavond wederom speciale aandacht te schenken aan Vlens. En aan Cynix.

Ik ben verstomd, en zal mijn mond voortaan
niet opendoen, wijl Gij het deed,
Neem Uwe plaag van mij, houd op met slaan,
en maak een einde aan mijn leed;
mijn kracht bezwijkt omdat mij Uwe hand
zo fel bestrijdt van allen kant.

Wanneer Uw straf op enen sterv'ling stort,
omdat hij Uwe wet vergeet,
verdwijnt zijn glans, zijn kracht vergaat in 't kort,
gelijk de schoonheid van een kleed,
waarover zich alom de mot verspreidt:
Gewis, de mens is ijdelheid.

woensdag 2 april 2003 @ 02:10:13 #168
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9528013
In deze onstuimige tijden voel ik - wederom - de onweerstaanbare behoefte kriebelen om te bidden voor Vlens, en natuurlijk voor Koekepan. .

De wereld verzinkt voor onze ogen, maar wij trotseren dapper en met afstand de jeuk, veroorzaakt door den losgeslagen zot. Want het is voor den zot als spel, schandelijkheid te doen; maar voor een man van verstand, wijsheid te plegen. Immers, de bestraffing gaat dieper in den verstandige, dan den zot honderd maal te slaan.

Memlinc

Ernstig en eenzaam staat
Tusschen de holten van
Hemel en aarde de man
Die Gods woorden verstaat,

Antwoord weet, maar nog zwijgt
Zoo lang de vraag nog klinkt,
Wacht tot de wereld verzinkt
En een ster de de zon overstijgt.

Hong'rend naar eeuwigheid
Brak hij zijn leven als brood,
Proefde in dit voedsel den dood,
Deed afstand, en houdt zich bereid.

Luisterend, zwijgend, en in
Vroomheid bereid: voorwaar,
Dit is geen einde nog, maar
Een voorgoed begonnen begin.

(Martinus Nijhoff).

pi_9531068
Ik plengde mijn tranen in het volle zicht van een druilerige weergod. Hij voelde het ook, mijn smart, en voelde de open wond steeds groter en pijnlijker worden. Ik zeeg neer op mijn knieen en stortte uit in een gebed. Omwille van Vlens, omwille van de Onschuld en het kosmische equilibrium. Ik was gereduceerd tot een jongeman met schokkende schouders die door zijn tranen heen naar zijn blauwgroene onderarmaderen staarde. Bloed. Het regende en de modder gleed mijn broek binnen, mijn shirt plakte op mijn gebogen rug. En ik huilde, ik huilde zoals ik alleen heb gedaan toen ik voor het eerst het levenslicht zag, toen ik weggerukt werd uit de warmte van de baarmoeder.

Laat Vlens terugkeren naar zijn baarmoeder, hij heeft het nodig - hij voelt zich naakt, geslagen.

Heer, maak mij tot een werktuig van uw vrede,
dat ik liefde breng waar haat is,
vergiffenis waar onrecht heerst,
eensgezindheid waar tweedracht heerst,
waarheid waar men dwaalt,
geloof waar men twijfelt,
hoop waar men wanhoopt,
licht, waar duister is
en vreugde waar droefheid heerst.
heer, geef dat ik liever troost, dan getroost te worden,
liever begrijp, dan begrepen te worden,
liever bemin, dan bemind te worden.
want door zichzelf te vergeten, vindt men
door te vergeven, wordt men vergeven
door te sterven, ontwaakt men tot het eeuwig leven.

dinsdag 8 april 2003 @ 14:51:29 #170
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9657165
Hoogste tijd om weer eens te bidden voor Vlens! Omdat ook hij een nieuw begin verdient, net als die ar-me grassprietjes in dit hartverscheurende gedicht van Wilhelmina Kuttje.

Grassprietjes

Hunk'rend naar het grote wuiven
zie ze op hun tenen staan!
Maar glanzend staat de zeis te gnuiven
om wreed kervend toe te slaan

O lieve sprietjes gras
ontloken aan het zaad
dat met voorbedachte rade werd geworpen
Vluchten kan niet. o verdoemd gewas
Gij mag niet groeien en niet bloeien
Ordelijk, kortgehouden, onderworpen
zijt gij een voetveegvan het mensenras
Uw pogen tot een liederlijk bestaan
wordt weggemaaid, zonder pardon

Want gij moet dienen, als gazon.

pi_9657214
ik ben atheïst. sorry Vlens
pi_9731220

Oh kut!
oh kut oh snee oh pruim o spleet
oh gleuf oh naad oh kier oh reet
oh gat oh dot oh doos oh meuk
oh muts oh klier oh bef oh buk
oh peer oh vijg o-dot odeur
oh lek o put oh kloof oh scheur
oh rits oh snits oh lik oh stuk
oh pot oh punk oh kruis oh meur
oh poort oh zucht oh tuin oh lust
oh moes oh vlaai oh muis oh trut
oh vlucht oh krocht oh brug oh kolk
oh veeg oh dirk oh kees oh hork
oh god oh schacht oh bron oh dal
oh hok oh wak oh wel oh kwal
oh soes oh tas oh voos oh kwast
oh zweer oh puist oh mond oh schat

Oh flens oh roos oh poes oh yeah
oh sluis oh pomp oh leuk orkest
oh schelp oh scheet oh por oh zee
oh zacht oh zout oh zoet o-wee
oh hals oh fles oh vaas oh kelk
oh mond oh wond oh jaap oh kwel
oh vat oh val
oh toef oh zal
oh vloek oh troost oh kaal oh gat
oh klem oh kluif oh spons oh kruik
oh pluk oh snor oh plons oh fuik
oh dons oh kluif oh lonk oh tuit
oh in, oh uit, oh in, oh uit...

oh kut oh snee oh pruim o spleet
oh gleuf oh naad oh kier oh reet
oh gat oh dot oh doos oh meuk
oh muts oh klier oh bef oh buk
oh klem oh kluif oh spons oh kruik
oh pluk oh snor oh plons oh fuik
oh dons oh kluif oh lonk oh tuit
o in, o uit, o in,

oh uit...

Hij stootte zijn lans diep in de vochtige grot, maar helaas, de kip had reeds de geest gegeven.[br]Zorgt voor de tumor op fok.
pi_9762436
Bidden voor Vlens blijkt geen effect te hebben. Hoeveel gebeden moeten we er nog tegenaan gooien voor de crew eindelijk terugkeert op het smalle pad van de gerechtigheid en die arme jongen weer in de armen sluit? En, hoewel ik niet zou durven Hem van laksheid te beschuldigen, het moet me toch van het hart dat Onze Lieve Heer Zijn invloed op wel erg ondoorgrondelijke wijze laat gelden. Ik bedoel, kom op Ouwe, we bidden niet voor niks. Eventjes Je prioriteiten op een rijtje krijgen en als de donder Vlens unbannen. Als het U belieft, natuurlijk.

Enfin, ik voel toch de sterke behoefte iets te doen voor Vlens_de_Vos (vzmh) en ook voor Ollie, die het ook niet makkelijk heeft. Ver weg op het platteland, eenzaam op een terp. In de wijde omtrek niks dan weilanden en elektriciteitsmasten. De dichtsbijzijnde buren zijn een boer en een boerin, met een accent, dus onverstaanbaar. Aan de andere kant woont Tristitia_Ante. Nee, dat is geen pretje.

Hoe kan ik deze twee prachtmensen beter van dienst zijn dan met nuttig advies? Geen vaag gelul over hoe je gelukkig kunt worden door een combinatie van yoga, elke ochtend een shake (smaak: chocolade) en uitbundige zelfbevestiging in Hoe voel je je Nu, maar praktisch advies over de wijze van omgang met een van de meest verraderlijke aller gevaren die de moderne mens in zijn bestaan bedreigen: huishoudelijke apparatuur, in het bijzonder de strijkbout.

Ik citeer de grote volksschrijver:

De twee ongehuwde zusjes Pereira, of Texeira, hun heilige nagedachtenis zij in ieder geval geloofd tot in eeuwigheid, die op of vlak bij het Jonas Daniël Meyerplein woonden, gaven hem vaak van hun eigen armoed te eten, stamppot of linzen of capucijners, mede door welke bijstand hij zijn naturalistische kunt kon blijven beoefenen, zijn dankbaarheid maskerend door te pogen de dames zo vaak mogelijk te choqueren of aan het schrikken te maken, zoals op een keer toen hij, in hun huiskamer strijkbout en strijkplank gereed aantreffend, onder de uitroep 'Even mijn lul opstrijken!' en hun geroep van 'Nee, nee, niet doen!' voor een uiting van jufferige preutsheid houdend, zijn roede te voorschijn had gebracht, op de plank had gelegd en er daarna krachtig de strijkbout op had gezet, die echter gebleken was nog gloeiend heet te zijn. 'Even mijn lul opstrijken.'

Denk eraan mannen, altijd controleren of de strijkbout heet is!

pi_9762442
quote:
Op maandag 14 april 2003 02:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[Verhaal]

Denk eraan mannen, altijd controleren of de strijkbout heet is!

Ontroerend mooi. .
pi_9961631
De zon mag dan wel weer weelderig schijnen en de zomer nadert rap terwijl de natuur groeit en bloeit, toch is het -vooral op zo'n dag als vandaag - verstandig stil te staan bij de vergankelijkheid van het leven. Jezus is immers niet aan het kruis gestorven, zodat wij het leven konden plukken alsof het niets is. Daarom een kleine memento mori en tegelijkertijd een stil gebed voor Vlens, die nog altijd eenzaam lijdt daar in het Noordelijk gelegen (en dus altijd koudere) bosch, waar óók veel gevaarlijke zandweggetjes zich schuilhouden. Dat is oppassen geblazen!

Een karretje op een Zandweg reed;
de maan scheen helder, de weg was breed,
het paardje liep met lusten;
('k Wed, dat het zelf zijn weg wel vindt:)
de voerman lei te rusten...
Ik wens je wél thuis, me-vrind!

Het karretje reed langs Berg en Dal;
De nacht was donker, de weg was smal,
het paard liep als met vleugels;
(de sneeuwjacht zweept zijn ogen blind:)
De voerman houdt de teugels...
Ik wens je wél thuis, me-vrind!

Eén karretje keert behouden weer;
het ander heeft er geen voerman meer;-
waar mag hij zijn gebleven?
'k Wed - dat je 'em op de zandweg vindt,
of mooglijk wel daarnéven...
Hij komt niet weer thuis, die vrind!

.

pi_10091407
Vlens is sorely missed.

.

Ne me quitte pas
Il faut oublier
Tout peut s'oublier
Qui s'enfuit déjà
Oublier le temps
Des malentendus
Et le temps perdu
A savoir comment
Oublier ces heures
Qui tuaient parfois
A coups de pourquoi
Le coeur du bonheur
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

Moi je t'offrirai
Des perles de pluie
Venues de pays
Où il ne pleut pas
Je creuserai la terre
Jusqu'après ma mort
Pour couvrir ton corps
D'or et de lumière
Je ferai un domaine
Où l'amour sera roi
Où l'amour sera loi
Où tu seras reine
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  vrijdag 2 mei 2003 @ 03:35:38 #177
54420 Phlens_de_Phos
De grote broer van Vlens.
pi_10149020
Ik wil hier ook graag even een klaagzang aanheffen voor mijn lieve tweelingbroer . Vlens. .

Dat je maar gauw weer mag posten, broertje! .

O Sorrow, wilt thou live with me
No casual mistress, but a wife,
My bosom-friend and half of life;
As I confess it needs must be;

O Sorrow, wilt thou rule my blood,
Be sometimes lovely like a bride,
And put thy harsher moods aside,
If thou wilt have me wise and good.

My centred passion cannot move,
Nor will it lessen from to-day;
But Ill have leave at times to play
As with the creature of my love;

And set thee forth, for thou art mine,
With so much hope for years to come,
That, howsoeer I know thee, some
Could hardly tell what name were thine.

Ik heb schoenmaat 44.
pi_10155703
pi_10189802
Kop op, Bazyx. Misschien groeien je voeten dit jaar nog een maatje! Laten wij bidden.

The Battlefield

They dropped like flakes, they dropped like stars,
like petals from a rose,
when suddenly across the June
a wind with fingers goes.

They perished in the seamless grass, -
no eye could find the place;
But God on his repealless list
can summon every face.
.

.

pi_10190069
Met deze steun moet dat haast wel lukken, RaisinGirl! Op naar maat 44.

I knew a girl who's broken-hearted
Over a boy who could not share his feelings
she really loved him
And I know a boy who could not say just
Three little words that will make her day
It hurt her, though he really loved her
If there's a lesson to be learn it's a hard one to take
Once it falls a part it's so hard to unbreak
So don't you ever make that mistake

Chorus:
Tell her you love her
How much you love her
Don't turn away
Don't be afraid
Tell her you love her

Time marches on and the boy grew older
Every day wondering if he told her something
Would it be different

Chorus:
Tell her you love her
How much you love her
Don't turn away
Don't be afraid
Tell her you love her
How much you love her
Dont turn away
Dont be afraid

Tell her you love her

Chorus(2x):
Tell her you love her
How much you love her
Don't turn away
Don't be afraid
Tell her you love her

dinsdag 6 mei 2003 @ 23:59:30 #181
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10261379
Hmz. Kennelijk bijten we in het zand! .

Het lijkt verdorie wel of we hier een beetje voor niks lopen te bidden zeg! En ondertussen loopt de tijd als zand door onze vingers en zijn wij wederom gedwongen de zandloper om te draaien. Grmbl!! En al zijn onze gebeden ontelbaar als het zand in de zee, onverdroten en vastbesloten zetten we onze hakken in het zand! Vanzelfsprekend laten we ons nooit zand in de ogen strooien, ook al steekt de crew kil de kop in het zand. Helaas, het door hen gevelde oordeel hangt als los zand aan elkaar, dus hierbij nogmaals de Brul om Vlens te laten tellen als het zand onder zijn voeten.

Hieronder het toepasselijke gedicht van de spraakmakende en strijdlustige dichteres Wilhelmina Kuttje Sr, die ons helaas veel te vroeg is ontvallen. De titel spreekt voor zich.

Zand erover

Grind, kolen, gras
razende stormen,
bindmeel, vlas.
Dat alles zal verzanden
in de vloedstroom, wereldbranden,
niets beklijft, herinneringen pulven:
al wat wij bedenken, doen, beramen
verpietert onder 't zog van 'amen'

Verstekt, verstikt, verstameld
verdraaid, verdrold, verbameld,
glanzend, glaaiend, gnoterend,
biddend, draaiend, boterend:

O, spattende speelsheid van het heden,
waarin wij bij voorbaat zijn vergleden,
bedolven onder voorjaarsstormen

Gide, grade, gover:
zand erover.

pi_10433805
Nu ga ik zware middelen inzetten. Begrijpt de crew nu nog steeds niet dat je iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen je ook niet bij anderen moet doen? En dat je iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft je het zelf ook niet moet doen? Kan de crew nou niet gewoon iedereen in zijn of haar waarden laten?

Laat Vlens weer terugkeren. We hebben hem nodig!

Om Vlens een hart onder de riem te steken in deze zware tijden hier een gedicht van een door mij ontdekte veelbelovende, jonge dichteres.

iemand die me begrijpt

maar ja
ik was al gewend
om niet te snoepen
en van
die shakes
krijg je toch een vol gevoel
hoor.

ooit heb je wel eens
van ja
een boterham
zou ook wel lekker
zijn. maar ja
dan ga je
gewoon iets anders doen

en dan
denk je er
niet meer aan
ook omdat
je geen honger gevoel hebt.

pi_10671044
De anonieme jonge volksdichteres heeft een nieuw pareltje voor de zwijnen geworpen. Ik moest meteen aan Vlens_de_Vos denken. Verder commentaar overbodig.

Zonder titel

ik denk er wel eens over na
net als dat ik nu typ
dat het allemaal kan
en mogelijk is.

En waarom wij leven
en hoe dat allemaal kan.

En waarom ik dit ben
en bijv niet jou.

Echt heel raar
en wazig allemaal
en ik denk
dat hier ook geen antwoord op is.

zondag 25 mei 2003 @ 23:06:48 #184
14746 k_i_m
pi_10675978
Lieve Vlens,
dank je wel dat je mijn leven hebt geleid
tot waar ik nu ben,
met alle ups en downs,
met de mooie momenten en de moeilijkheden.
Ik geloof dat je mijn leven in handen neemt
als ik je niet telkens voor de voeten loop,
dat je een plan hebt met mijn leven
dat je mij gaandeweg zult openbaren.
Dank je wel,
dat je mij steeds meer wilt laten worden
tot de persoon die je voor ogen had
toen je mij schiep.
Dankjewel dat je mij geroepen hebt tot het geluk!
Lieve Vlens,
stort jouw geest over mij uit,
opdat ik steeds meer op je mag gaan lijken.
Leer mij de stem van onze vader te horen,
zodat ik weet
welke paden mij veilig door de storm van het leven leiden.

Amen.

In my life
Why do I smile
pi_10677256
Aan de maagd, vierde persoon Gods

Gij, die niet veel gesproken hebt,
maar alles in Uw hart bewaart -
U groet en troost ik, lieve Moeder,
Gezegende.

pi_11907375
In de archieven vond ik een vroeg gedicht van de anonieme jonge volksdichteres. Zij zat toen in haar dadaïstische periode en dat is goed te zien aan het rauwe expressionisme waar zij hier gebruik van maakt. In een overdonderende cadans van over elkaar heen buitelende metaforen schetst de dichteres het gevecht van een individu op een keerpunt in onze post-moderne maatschappij. Teruggrijpend naar de religieuze thematiek van het Hof van Eden (een appel) legt zij kruisverbindingen tussen de geborgenheid van de moederschoot (melk), de tekortkomingen van het menselijk communicatievermogen (zal ik vertellen) en de onmiddellijke intensiteit van het nu (hier). De eerste regel doet de lezer al naar adem happen met zijn aankondiging van een allesomvattende prudentie. De lezer krijgt hierna niet meer de gelegenheid achterover te leunen. Wars van literaire pretenties hamert de dichteres in eenvoudig te duiden beelden haar boodschap naar binnen. Juist door haar oprechte emotionaliteit slaagt zij er in boven het nihilisme uit te stijgen en de lezer verward maar geestelijk verrijkt achter te laten.

Wat dit met Bidden voor Vlens te maken heeft? Nou, ik wil Vlens graag verslaan in de Tourmanager en met dit gedicht hoop ik God te vermurwen mij aan het einde van de Tour precies één punt meer dan Vlens te bezorgen. Vandaar.

het zijn niet alleen pilletjes

het is voeding er zit alles in wat je nodig hebt.

En wat ik hier voor at zal ik vertellen

smorgens een schaaltje yochurt
smiddags 2 sneetjes brood met beleg geen zoetigheid
en melk
's avonds 1 bord soep
1 a 2 aardappels ligt eraan of ze groot zijn met een klein beetje jus en een klein stukje vlees en veel groente en een beetje pudding.
en rond een uur of 8 ooit een appel.
En veel water en soms light dranken verder at ik geen tussendoortjes

woensdag 23 juli 2003 @ 22:39:01 #187
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11972688
Ook vanuit andere mediterrane streken wordt er voor Vlens gebeden.

En dat is okay.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 23 juli 2003 @ 23:57:29 #188
22259 Fogerty
slapende account
pi_11974951
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
In de archieven vond ik een vroeg gedicht van de anonieme jonge volksdichteres. Zij zat toen in haar dadaïstische periode en dat is goed te zien aan het rauwe expressionisme
[knip]

het zijn niet alleen pilletjes

het is voeding er zit alles in wat je nodig hebt.

En wat ik hier voor at zal ik vertellen

smorgens een schaaltje yochurt
smiddags 2 sneetjes brood met beleg geen zoetigheid
en melk
's avonds 1 bord soep
1 a 2 aardappels ligt eraan of ze groot zijn met een klein beetje jus en een klein stukje vlees en veel groente en een beetje pudding.
en rond een uur of 8 ooit een appel.
En veel water en soms light dranken verder at ik geen tussendoortjes

Batuwu, je bent gestoord
Hieperdepiep hoera!
pi_12033510
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 22:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ook vanuit andere mediterrane streken wordt er voor Vlens gebeden.
<---- Ook.
pi_12040915
Vooralsnog is God een lul. Morgen krijgt Hij zijn laatste kans.
  zondag 27 juli 2003 @ 19:53:22 #191
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_12051441
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:44 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat dit met Bidden voor Vlens te maken heeft? Nou, ik wil Vlens graag verslaan in de Tourmanager en met dit gedicht hoop ik God te vermurwen mij aan het einde van de Tour precies één punt meer dan Vlens te bezorgen. Vandaar.
Hij moest weer eens Zijn eigen wil doordrijven en heeft je acht punten meer gegeven, Batuwu.
Ik zou het niet accepteren als ik jou was. .
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_12057553
Ik zal het Hem vergeven. Hij zal ook wel een arrogante twintiger zijn.

God is een toffe peer.

pi_12214912
Bij de opgravingen in Knossos schijnt een bijzondere text tevoorschijn gekomen te zijn, aldus de reisgids. Geleerden kunnen de text nog steeds niet goed platsen. De text luidtÖ bid niet teveel voor de Vos. .
I´m back.
pi_14877599
De anonieme jonge volksdichteres heeft weer een loflied op Vlens_de_Vos geschreven. Het gedicht heeft de geheimzinnige titel HUG en is een schoolvoorbeeld van concrete poëzie. In één razende regel schrijft de dichteres haar frustraties en worstelingen met de liefde en de seksualiteit van zich af. Door gebruik te maken van zogenaamde emoticons weet zij naadloos aan te sluiten bij de jongerencultuur. Tegelijkertijd wordt het hiermee een aanklacht tegen de doorgeslagen individualisering en onthechting van de hedendaagse maatschappij. Dat het gedicht is opgedragen aan Vlens_de_Vos mag hij met recht als een grote eer beschouwen.

(Overigens heeft de anonieme jonge volksdichteres de erotische fotografie ontdekt. Misschien dat ik daar binnenkort eens wat van kan plaatsen. )

HUG

ik voe me een beetje moe in mijn lichaam zo maar is te bed

pi_15731132
Uit het rijke reservoir van veelbelovende jonge dichteressen is weer een pareltje komen bovendrijven. Mijn nieuwste ontdekking put uit de rijke traditie van de Romantiek en de christelijke poëzie voor haar beklemmende werk. De dichteres, die voorlopig nog anoniem wil blijven, vertrouwde mij toe dat onderstaand lofdicht op ons aller Vlens_de_Vos in één keer uit haar pen kwam vloeien. "Ja, nou, ik schreef het zo in ene op!" In het feministische vers beschrijft zij de worsteling van God (een vrouw!) met het loslaten van zijn enige zoon. In de kersttijd kunnen wij allen veel baat hebben bij de liefde die werkelijk uit dit gedicht komt strómen.

De vooralsnog anonieme veelbelovende jonge dichteres houdt zich naast de poëzie bezig met erotische fotografie en emotioneel exhibitionisme als kunstvorm.

Ode aan Vlens

Mijn liefde voor jou valt met geen pen te beschrijven
Lieve zoon, ik hoop dat je nog heel lang op deze wereld zult blijven
Je bent mijn kleine engel, uit de hemel gekomen
Ik had me nooit zo?n mooi jongetje kunnen voorstellen in mijn dromen
Ik hou van jou, meer dan van wie dan ook op aard?
Die liefde is onvoorwaardelijk, en is ontzettend veel waard
Je bent zo bijzonder, ik raak er niet over uitgepraat
Jij met je lieve gezichtje, mooie oogjes en lach, jij bent het die me raakt
Mijn moederhart huilt omdat je nu niet bij me kan zijn
Dat raakt me intens, dat doet ontzettend veel pijn
Toch komt er een dag dat we weer samen zullen komen
?t zal niet snel zijn, maar ik blijf je zien in mijn dromen
Je bent het mooiste wat me ooit is overkomen
Toch voelt het soms alsof je me bent ontnomen
Tijdelijk woon je nu bij anderen
Totdat het mamma is gelukt om te veranderen
Zij gaat in therapie omdat het niet goed gaat met haar
Dat is voor niemand leuk, het is heel erg naar
Maar ooit komt de dag dat het weer goed met haar zal gaan
En zij uiteindelijk weer op eigen benen zal kunnen staan
Zodat mamma straks weer zelf voor jou kan zorgen
die dag ziet zij tegemoed, liever vandaag nog dan morgen

pi_15731646
De vooralsnog anonieme veelbelovende jonge dichteres deed mij nog een proeve van haar kunnen toekomen. Zelden werd de pijn van het beëindigen van een liefdesverhouding zo treffend en schrijnend verwoord als in dit gedicht. De bijna kinderlijke formulering heeft als metafoor voor de emotionele kaalslag die een breuk met een geliefde kan opleveren een buitengemeen grote zeggingskracht. Zoals de dichteres het zelf uitdrukte: "Ja, nou, ik was dus best wel boos."

Laten we in deze donkere decemberdagen even stilstaan bij het wonder dat Liefde heet:

gedicht voor mijn ex V.

't Is en blijft een rare knul
en hij heeft een hele rare lul
Slim is hij al evenmin
en dat is slechts het begin
Hij is een domme oen
heeft ook vreselijk weinig poen
Een IQ van 80 is nog veel voor die jongen
OMG, waar ben ik aan begonnen?
Gedichten schrijven vind ik leuk
nu lach ik mij hier een deuk
Rode peenharen heeft hij op zijn kop
en haren op zijn lijf, van de tenen tot zijn top
't Is echt een draak van een knakker
ik krijg bijna medelijden met hem, arme stakker
Een partner vindt je niet snel met zo'n smoel als hij
dat is kut voor hem, 't maakt hem vast niet blij
Zijn muzieksmaak is ook al pet
't enige wat hij met me wou was naar bed
Maar daar maakte hij ook niet veel klaar
hij raakte geenszins mijn gevoelige snaar
Echt op alle vlakken was het niks
overal sloeg hij de plank volledig mis

pi_16922549
Kijk, zo kan het ook:

Mijn gebed voordat ik ga slapen: Vader Heer, vergeef me. Niet omdat dit zo mooi klinkt, maar omdat ik het méén. Ik méén het als ik erken dat ik een puinhoop van mijn leven heb gemaakt en werkelijk niet weet hoe dit weer op te pakken. Daarvoor heb ik Uw hulp nodig en dank ik U dat ik in 1998 een kind van U geworden ben toen ik erkende dat ik (net zoals elk mens) een zondaar ben, en Uw vergeving nodig heb om genade te ontvangen en na mijn dood in de hemel terecht te komen.
Ik heb gezondigd, dagelijks, elk uur, elke minuut en bidt U om genade.
En ik dank u voor Vlens, de vader van #filosofie, dat hij gered is en nu tot in de eeuwigheid bij U zal zijn.
Ik bidt U dat U dit topic zult zegenen en er mensen tot U geleidt zullen worden, net zoals ik in 1998 van overtuigd atheïst naar U getrokken werd en mij op 6 mei 1998 's avonds na 20.00u in Den Haag de Torenstraat tot U bekeerde. Dat heeft een diepe indruk op mij gemaakt en ik ervaar U nog steeds, ook al lijkt U soms zo ver weg.
Dank U voor Uw Zoon van wie ik meer hou dan van wie dan ook ter wereld. Dank U dat ik leef, dat ik te eten heb, niet in oorlog verkeer, fijne vrienden heb en een nieuw huis heb gekregen (preciés het huis waarvoor ik U gebeden heb. Op dat moment ervaar ik weer dat U me mij bezig was.
Dank U dat ik onlangs heb gebroken met een fervent Wicca / Hekserij aanhanger, nadat ik de aanwezigheid van demonen in dat huis kon voelen en daar heel bang van werd. Dank U voor alle openbaringen die U mij heeft gegeven en die ik door wil geven, zelfs al zal ik daarom belachelijk gemaakt worden.
Dank U Jezus!
Ik vraag U om vergeving niet om vanaf heden weer 'vrolijk' verder te gaan met zondigen, dan zou het tenslotte niet opnieuw mezelf bekeren heten, maar omdat ik oprecht berouw heb en op basis daarvan mijn leven ook wil veranderen. Leidt U mij naar mensen die mij kunnen helpen, met Uw goedkeuring.
Ik bidt U om genezing van mijn aandoeningen (U kent ze), of anders om ermee te leren leven en dingen tot Uw eer en glorie te gaan gebruiken.
Haalt U de haat in mijn hart weg naar zekere mensen en plaatst U daar liefde in, ongeacht of zij dit verdienen of niet. Helpt U mij om ieder levens wezen met respect te behandelen, puur al alleen al omdat zij naar Uw evenbeeld geschapen zijn en daarom respect verdienen.
Verlost U mij van de pijn vanwege het verdriet van de vrienden die ik verloren ben.
Help mij Heer! In Jezus naam, amen

woensdag 11 februari 2004 @ 02:19:15 #198
36590 c20h25n30
Hofmann's Problem Child
pi_17078304
Een mooi gebed heb ik niet.. Wel het gevoel dat een missende Vlens teweegbrengt.. Je beperkte aanwezigheid steekt, Vlens.. Een soort van fantoompijn.. Waarom ben je er niet op de momenten dat ik dat wel verwacht, Vlens.. Kom terug, laat je zien..

Was getekend,
Fan van Vlens.

*bidt*

"I suddenly became strangely inebriated. The external world became changed as in a dream. When the eyes were closed, colored pictures flashed past in a quickly changing kaleidoscope." -Dr.Albert Hofmann
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:38:07 #199
14746 k_i_m
pi_17078401
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:19 schreef c20h25n30 het volgende:

*bidt*

Jezus stomme lul! Vlens is helemaal niet gebanned! .
In my life
Why do I smile
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:41:51 #200
36590 c20h25n30
Hofmann's Problem Child
pi_17078423
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:38 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Jezus stomme lul! Vlens is helemaal niet gebanned! .

No shit Jessica Fletcher. .
Ik zeg alleen dat ik zijn aanwezigheid mis.. Waar beter dan hier..
"I suddenly became strangely inebriated. The external world became changed as in a dream. When the eyes were closed, colored pictures flashed past in a quickly changing kaleidoscope." -Dr.Albert Hofmann
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:50:22 #201
14746 k_i_m
pi_17078465
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:41 schreef c20h25n30 het volgende:

[..]

No shit Jessica Fletcher. .
Ik zeg alleen dat ik zijn aanwezigheid mis.. Waar beter dan hier..

Ja, dus NIET hier juist.
In my life
Why do I smile
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:53:41 #202
36590 c20h25n30
Hofmann's Problem Child
pi_17078481
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:50 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, dus NIET hier juist.

Ik bid waar en wanneer ik wil. Wie ben jij om mij te verbieden mijn geloof te praktiseren.. .
Al goed, ik ben al weg. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')