abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_570815
Onderstaande tekst kreeg ik per e-mail. Ben benieuwd naar jullie reacties hierop.

Zelf spreekt het me erg aan, kan me goed vinden in deze tekst.
Misschien staat er erg veel in maar toch ........

Ik droomde dat ik een interview had met God.
"Dus jij zou mij willen interviewen?" vroeg God
"Als u er tijd voor hebt", zei ik
God glimlachte
"Mijn tijd is eeuwigheid, welke vragen zou je me willen stellen"?
"Wat verrast U het meeste bij de mensheid"?
God antwoordde:
"dat zij de kinderjaren maar vervelend vinden - zij willen zo snel mogelijk volwassen worden om dan weer naar hun kinderjaren te verlangen:

dat zij hun gezondheid verliezen om geld te verdienen om dan hun geld te verliezen om weer gezond te worden: dat zij verlangend uitzien naar de toekomst waarbij zij het heden vergeten zodat zij noch in het heden noch in de toekomst leven: dat zij leven alsof zij niet zouden sterven en dat zij sterven alsof zij niet geleefd hadden".

Gods handen namen de mijne en wij waren een tijd lang stil en toen vroeg ik:
"welke levenslessen zou je als ouder aan jouw kinderen willen leren?"
God antwoordde met een glimlach:
"dat zij er zelf niet voor kunnen zorgen dat iemand van hen houdt maar dat zij wel kunnen toelaten dat er van henzelf gehouden wordt:

dat zij ontdekken dat het meest waardevolle in hun leven niet datgene is wat zij hebben maar wie ze hebben:
dat zij weten dat het niet goed is zichzelf met anderen te vergelijken:
dat zij leren dat een rijk mens niet iemand is die het meeste heeft, maar dat het degene is die het minste nodig heeft:

dat zij leren dat er maar een paar seconden nodig zijn om diepe wonden te slaan in het leven van hen van wie men houdt en dat het jaren kan duren voordat ze weer genezen zijn:

dat zij leren te vergeven door in het vergeven te oefenen:
dat zij ontdekken dat er mensen zijn die erg veel van hen houden, maar die gewoonweg niet weten hoe zij hun gevoelens kunnen laten merken:

dat zij leren dat twee mensen op verschillende manieren naar hetzelfde kunnen kijken: dat zij leren dat het niet altijd genoeg is dat zij door anderen vergeven worden maar dat zij ook zichzelf kunnen vergeven:

en dat zij leren dat Ik er ben... altijd.

pi_570953
ik kan me er voor 99% in vinden.

die laatste % zit um in het feit dat ik zelf niet zo heel veel voel voor de aanwezigheid van god, of om het anders te zeggen, ik geloof er niet zo in. Zal wel komen omdat ik er niet open voor sta e.t.c. blabla.
Maar de achtergrond van het verhaal, waar het uiteindelijk om gaat, afkomstig van god of niet, die is ijzersterk.

donderdag 21 december 2000 @ 11:27:29 #4
6979 Rat
Wel zo gezellig!
pi_571115
Wijze lessen, nog meer zelfreflectie, mijn kerst wordt nu nog slechter. Bedankt.
Wie een kuil graaft voor een ander, wordt moe.
  donderdag 21 december 2000 @ 11:34:11 #5
6480 umdagreatest
LiFe Iz JuZt A MoMeNt.eNjOy It
pi_571136
Wauw.....!
Wat een levensles en wijze woorden! Prachtig!
Alleen kon die "God" net zo goed je opoe zijn, want er is geen leven na de dood. Alsof er een God moet bestaan om naar elkaar
te willen luisteren...Een godsdienst is een excuus..Misschien schaamt de mens zich wel om elkaar zo openlijk te willen helpen in het leven...Maar moet je dan zoiets vaags verzinnen als een onzichtbaar iemand? Persoonlijk zou ik zeggen:"De grootste oplichterij allertijden met de langste levensadem".
Waarschijnlijk geloven we er in ons achterhoofd ook niet in, maar gaat het om de achterliggende gedachte. En die achterliggende gedachte moet je kunnen koppelen aan iets "tastbaars".
Het bizarre hierachter is dat juist de mensen die simpelweg geloven in het "positieve in de mens" zonder een lomp verhaal te verzinnen over een zogenaamde hemel en hel, juist die mensen worden afgeschilderd als gekken en vreemden...

Benut je leven maar met simpelweg GENIETEN...en genieten van elkaar nu we er nog zijn...Zul je zien hoe lekker dat gevoel is....Daar hoef ik geen God voor te verzinnen om dat te willen geloven

LiFe Iz A BiTcH.DeAtH Iz ThE PiG ThAt FuCkZ' iT...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 11:44:42 #6
862 Arcee
Look closer
pi_571167
quote:
Op 21 december 2000 09:38 schreef Vaynee het volgende:
Onderstaande tekst kreeg ik per e-mail. Ben benieuwd naar jullie reacties hierop.
Idealistisch gelul. Het is een nobel verhaal, maar ik vind het onzin om 't aan God te koppelen. Alsof Hij alleen maar voor positieve dingen gezorgd heeft.
quote:
"Mijn tijd is eeuwigheid, welke vragen zou je me willen stellen"?
Ik zou juist willen weten waarom er zoveel ellende is in de wereld. Zoveel oorlogen, criminaliteit, vooroordelen, afgunst, haat, onverdraagzaamheid.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_571331
Mooi

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 21-12-2000 12:43]

TA! RA! NIS!
pi_571338
quote:
Op 21 december 2000 11:44 schreef Arcee het volgende:
Ik zou juist willen weten waarom er zoveel ellende is in de wereld. Zoveel oorlogen, criminaliteit, vooroordelen, afgunst, haat, onverdraagzaamheid.
idd!
  donderdag 21 december 2000 @ 14:03:53 #9
8320 sjoulibsky
Nukes: The one button solution
pi_571618
quote:
En toen besefte ik dat God de wereld haar zondige gang liet gaan om de mensheid op de proef te stellen en de mensen te laten zien dat zij in feite niets beter zijn dan de dieren - Prediker 3:18 en 19
If you're so real, why are you tryin' so hard to prove it?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2000 @ 16:11:05 #10
862 Arcee
Look closer
pi_572163
quote:
Op 21 december 2000 14:03 schreef sjoulibsky het volgende:
En toen besefte ik dat God de wereld haar zondige gang liet gaan om de mensheid op de proef te stellen en de mensen te laten zien dat zij in feite niets beter zijn dan de dieren - Prediker 3:18 en 19
En?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_572230
quote:
Benut je leven maar met simpelweg GENIETEN...en genieten van elkaar nu we er nog zijn...Zul je zien hoe lekker dat gevoel is....Daar hoef ik geen God voor te verzinnen om dat te willen geloven
Jaja, genieten.
Nooit van school gehoord?
quote:
En dat is dan het evenbeeld van god? Half crimineel dus?

Maar ik vind het verhaal wel mooi, maar idd, het "god" kan wel weg gelaten worden, erg veel relatie met god heeft het verhaal niet.

ja
  donderdag 21 december 2000 @ 16:28:23 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_572235
leuk!
  donderdag 21 december 2000 @ 16:46:07 #13
6480 umdagreatest
pi_572307
quote:
Op 21 december 2000 16:26 schreef Singularity het volgende:
En dat is dan het evenbeeld van god? Half crimineel dus?

Maar ik vind het verhaal wel mooi, maar idd, het "god" kan wel weg gelaten worden, erg veel relatie met god heeft het verhaal niet.

Hey, het was ook een DROOM wis ju nog?
pi_572627
Mooi verhaal.

Maar vergeet niet dat dit ook door een mens is geschreven!

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_573023
quote:

Idealistisch gelul.

Gelul
quote:
Het is een nobel verhaal, maar ik vind het onzin om 't aan God te koppelen.
ja , dat over God is gelul ja. Zeik op , gewoon de natuur van 't beestje.
quote:
Alsof Hij alleen maar voor positieve dingen gezorgd heeft.
Stomme zin. Ik geloof niet in god. Maar wat me opvalt is dat verkeerde dingen door eikels gedaan worden en de goed dingen door god.
FLIKKER NU TOCH GAUW OP

De hele natuur hangt aan elkaar van eten en gegeten worden.

Als je de redenatie volgt zeg je dat God ook een bedoeling had met Hitler.

Oftewel :

* Guus Muisarm is tegen de kerk Het is gewoon een sekte meer niet.

Kom maar op met je gezeik nu

pi_574828
quote:
Op 21 december 2000 20:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
Stomme zin. Ik geloof niet in god. Maar wat me opvalt is dat verkeerde dingen door eikels gedaan worden en de goed dingen door god.
FLIKKER NU TOCH GAUW OP

De hele natuur hangt aan elkaar van eten en gegeten worden.

Als je de redenatie volgt zeg je dat God ook een bedoeling had met Hitler.

Oftewel :

* Guus Muisarm is tegen de kerk Het is gewoon een sekte meer niet.

Kom maar op met je gezeik nu

Ga niet lopen zeiken, vind dat nu niet echt de leukste manier van discussieren. Als jij dat wilt, suc6.
  vrijdag 22 december 2000 @ 12:43:24 #17
5108 equilan
DE elfengodin
pi_575057
Prachtige woorden!!

Wat maakt het nou uit wiens naam erbij staat, het gaat toch om de strekking van het verhaal??

Elfensex is superspannend...
  vrijdag 22 december 2000 @ 13:23:07 #18
6480 umdagreatest
pi_575234
Precies Equilan. Het gaat om "de moraal van het verhaal". Verder niks bijzonders achter willen vissen. Als het woord "God" zo storend is, vervang het dan door "me papa" of "me moeke" ofzo.... Dan heb je ineens een intervieuw met je oudjes en is het ineens wčl een leuk verhaal.....!

Cheer up!

vrijdag 22 december 2000 @ 13:50:16 #19
5460 Afterlife
Beyond this life
pi_575344
"De mens schiep zich een God naar zijn evenbeeld"
Behind closed eyes some comfort lies
pi_575412
hmmm als er een interview zou komen zou die behoorlijk leeg zijn, want ik geloof niet in sprookjes..
pi_585778
Waar het verhaal nu eigenlijk om gaat vind ik geweldig mooi. Ben er gewoon stil van.
pi_588376
Op zich heel mooi verhaal!
Alleen die laatste regel.......
Doei.
  woensdag 27 december 2000 @ 22:47:40 #23
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_592515
Goed idee voor een film

Maar wel opzich een mooie droom hoef je niet gelovig voor te zijn

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  woensdag 10 januari 2001 @ 17:14:13 #24
8532 Proxy
a.k.a. DaProx
pi_639554
quote:
Ja en wanneer ik de loterij win
http://www.flikkervriendjes.net
pi_639645
quote:
Het is voor veel mensen al moeilijk om te geloven dat er een God zou zijn, dan ga je inderdaad van dit soort vragen stellen die ik goed kan begrijpen overigens. Het lijkt ook alleen maar erger te worden is het niet ??

Wil je dan toch er op wijzen om eens het boek Openbaringen te lezen. Erg ingewikkeld maar als je er de tijd voor neemt dan zul je misschien zien dat het voorspelt is dat het steeds minder wordt. Er is nl. ook nog een andere macht die nog de ruimte heeft om mensen voor zich te winen en dat is Satan. Nu wordt hier vaak over gezegd dat dit er alleen maar is verzonnen om de kerkmensen bang te maken waar ik het dus niet mee eens ben. Als je de liefde van God kent dan hoef je daar absoluut niet bang voor te zijn. Maar daarom is die macht er in mijn ogen overduidelijk wel.

De vraag van ellende in de wereld is de telkens terugkerende vraag over God. Ik zal even kiken of daar al een topic over is en anders wellicht interessant om de volgende stelling te bespreken: Als God wil kan er elk moment een einde aan de ellende komen.

Ik sta hier in ieder geval achter maar ik realiseer me dat ik dan erg veel gescheld over me heen kan krijgen (is vaak de tegenreactie helaas) en dat het best een ingewikkelde discussie kan zijn. Maar ja, christendom topic kan ook met veel respect voor elkaar dus waarom die niet !!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')