abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8561701
Van de Mojo propaganda lijst:
quote:
Paul McCartney komt naar Nederland! De levende legende speelt op vrijdag 25 april voor het eerst in het Gelredome in Arnhem. Het is dan bijna 10 jaar geleden dat Sir Paul in Nederland speelde, toen gaf hij twee uitverkochte concerten in Ahoy' in Rotterdam.

Tijdens zijn Back to the World tour zal Paul McCartney in dik twee en een half uur 36 songs brengen. In Amerika, Mexico en Japan werd het concert geroemd als The Greates Hits Show on Earth. De show bevat 22 Beatles songs en meer dan een dozijn Wings songs. Een aantal van The Beatles songs die McCartney gaat spelen zijn nog nooit in Nederland live te horen geweest.

De voorverkoop voor dit nu al legendarische concert start aanstaande zaterdag.

Vrijdag 25 april 2003
Gelredome - Arnhem
Entree: 67,50 / 60 / 50 Euro (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur

NB: tegen woordig noemt Mojo zo'n beetje alle concerten "nu al legendarisch"...

Is dit ook zo'n artiest die je een live gezien moet hebben of is het daar wel erg duur voor?

dinsdag 18 februari 2003 @ 16:40:07 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_8562597
Ik ben natuurlijk geen objectieve bron, maar ik zou zeggen: Ja, die moet je live gezien hebben. Maar ik zou er vooral op willen aandringen om zaterdag niet gelijk allemaal kaarten te gaan kopen, want straks zijn ze op ik wil er natuurlijk zelf ook heen.

Hans Schiffers gaf net twee kaarten weg op Radio 2, maar ik heb niet gewonnen. Je moest mailen waarom je ze wilde hebben en degene met de beste motivatie won. Uiteindelijk heeft (zoals gewoonlijk) degene met het zieligste verhaal gewonnen. (zie ook: Het Grote Beatles Topic)

Ik MOET natuurlijk kaarten hebben, dat begrijpen de trouwe muziekfok!kers wel. Ben nu al zenuwachtig en kan nog steeds wel wat tips gebruiken over hoe ik het beste aan kaarten kan komen, zonder het risico te lopen dat ze al uitverkocht zijn. Ik vrees dat het nogal snel zal gaan, begrijp je.
Bij de vorige concerten heb ik altijd kaartjes kunnen krijgen via Beatles Unlimited (ja, waar is een fanclub anders voor, he? ), maar ik heb geen idee of ze dat nu weer gaan doen en ik ga het natuurlijk niet afwachten.

BTW calvobbes: er staat 'levende legende' en ik denk dat dat in dit geval toch wel op z'n plaats is. The Beatles zijn legendarisch, dus een levende Beatle is een levende legende.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 18 februari 2003 @ 16:46:49 #3
1986 Jane
pi_8562767
De prijzen zijn trouwens inderdaad wel behoorlijk, ja! Ik geloof dat ik in 1992 bij elkaar zo'n 75 gulden betaald heb en nu is het bijna het dubbele!

Nou ja, ik heb het er natuurlijk wel voor over, maar ik kan me voorstellen dat je het niet neertelt om 'zomaar' naar een concert te gaan als je geen echte grote fan bent.

pi_8562953
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:40 schreef Jane het volgende:

Ik MOET natuurlijk kaarten hebben, dat begrijpen de trouwe muziekfok!kers wel. Ben nu al zenuwachtig en kan nog steeds wel wat tips gebruiken over hoe ik het beste aan kaarten kan komen, zonder het risico te lopen dat ze al uitverkocht zijn. Ik vrees dat het nogal snel zal gaan, begrijp je.

Dat zal toch wel meevallen?

Heb je een credit card en heb je toevallig al wel eens geprobeerd om kaarten te bestellen via internet? http://tickets.lvp.nl die site is (iig bij mij) altijd om 10 uur goed bereikbaar om kaarten te kopen. Maar die bereikbaarheid schijnt nogal te varieren... En anders word het gewoon voor het postkantoor wachten, ik denk dat de doelgroep niet in grote getale voor de deur zal gaan liggen

pi_8563091
Ow herstel, nu is het wel mogelijk om zonder credit card kaarten te reseveren:
quote:
Wegens problemen met Interpay kunnen wij op dit moment geen creditcard betalingen accepteren.
Onze excuses voor het ongemak.
maar dat kan zaterdag ineens voorbij zijn...
  dinsdag 18 februari 2003 @ 17:06:02 #6
1986 Jane
pi_8563259
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:53 schreef calvobbes het volgende:
Dat zal toch wel meevallen?

[..]

ik denk dat de doelgroep niet in grote getale voor de deur zal gaan liggen

Ik denk dat je je daarin wel eens kunt vergissen.
Hans Schiffers zei net ook al dat er ongelooflijk veel gemaild was vanmiddag voor die 2 kaartjes en dat dat concert wel snel uitverkocht zou zijn (o.i.d.). Er zijn echt ontzettend veel Beatles- en McCartneyfans, die allemaal naar dat ene concert willen. Bovendien is het alweer 10 jaar geleden dat hij hier voor het laatst heeft opgetreden.

Toen ik in 1989 voor het eerst naar een concert van McCartney ging, was dat ongeveer dezelfde situatie. Hij had al 10 jaar niet meer live opgetreden en nog veel langer niet in Nederland. Inmiddels was er weer een hele nieuwe generatie fans opgestaan die allemaal al jaren hoopten hem nog eens te kunnen zien. Het enige verschil is dat hij toen 2 of 3 (weet niet meer precies) concerten gaf, dus had je iets meer kans. Alhoewel.... hoeveel mensen kunnen in het Gelredome? Meer dan in Ahoy, neem ik aan?

Je hebt het over 10 uur. Is dat de normale tijd dat de verkoop van kaartjes begint? (sorry voor de misschien domme vraag, maar zoals ik in het andere topic al zei, ik ben zelf al jaren niet meer op pad geweest voor concertkaarten)

dinsdag 18 februari 2003 @ 17:09:26 #7
1986 Jane
pi_8563337
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:59 schreef calvobbes het volgende:
Ow herstel, nu is het wel mogelijk om zonder credit card kaarten te reseveren:
Nou ja, ik heb een creditcard, dus dat gaat het probleem in ieder geval niet zijn.

Zal ook eens even op die site gaan kijken hoe het werkt. Iig bedankt!

Misschien moet ik wel gewoon op zeker spelen. Zelf naar het postkantoor en dan mijn moeder vragen of ze het via internet probeert. En dan kan ik mijn vader nog naar een postkantoor in Amsterdam sturen.
Loop alleen wel het risico dat ik uiteindelijk met teveel kaarten kom te zitten, maar die raak ik wel weer kwijt, dus dat is niet zo'n probleem.

pi_8563389
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 17:06 schreef Jane het volgende:

Er zijn echt ontzettend veel Beatles- en McCartneyfans, die allemaal naar dat ene concert willen.

Dat kan ik me goed voorstellen.... Blijft altijd lastig om te voorspellen hoeveel mensen naar een concert gaan!
Ik denk wel dat als het concert snel is uitverkocht, er een extra concert komt!
quote:
hoeveel mensen kunnen in het Gelredome? Meer dan in Ahoy, neem ik aan?
Ja veel meer. Ongeveer 25.000 mensen
quote:
Je hebt het over 10 uur. Is dat de normale tijd dat de verkoop van kaartjes begint?
Ja de kaartverkoop begin tegenwoordig altijd om 10 uur
  dinsdag 18 februari 2003 @ 17:13:34 #9
1986 Jane
pi_8563438
Op tickets.lvp.nl staat het concert nog niet aangekondigd. Gebeurt dat pas als de voorverkoop begint?
pi_8563510
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 17:13 schreef Jane het volgende:
Op tickets.lvp.nl staat het concert nog niet aangekondigd. Gebeurt dat pas als de voorverkoop begint?
Dat gebeurt donderdag of vrijdag pas. En dan zal ook wel bekend worden of er een eventueel extra concert al als optie is.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 17:29:54 #11
1986 Jane
pi_8563806
Ow Ok. Je merkt dat ik al helemaal zenuwachtig word.

Oh jongens, als het toch weer eens zo mocht zijn...

*zucht*

pi_8563978
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 17:29 schreef Jane het volgende:
Ow Ok. Je merkt dat ik al helemaal zenuwachtig word.
Nu al

Nergens voor nodig

pi_8564625
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:40 schreef Jane het volgende:
The Beatles zijn legendarisch, dus een levende Beatle is een levende legende.
Ik ga me toch ernstig zorgen maken als Mojo dergelijke superlatieven gaat gebruiken voor het aankondigen van Ringo Starr, maar voor Sir Paul McCartney wil ik dat nog wel geloven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_8565526
Cool hee... en dat bij mij om de hoek .. :-) Starshine woont namelijk in Arnhem :-)
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_8566337
Van Pollstar:
quote:
After a 10-year absence from European audiences, Paul McCartney has every right to title his latest tour Back In The World.

Sir Paul is taking his show to the other side of the Atlantic after having wowed audiences in the Americas last year. Starting March 25 in Paris, the three-month-long trek will hit major arenas throughout Europe, the U.K. and Ireland.
"I had a lot of fun touring this show across America last year and instead of [being] exhausted I felt exhilarated because I am enjoying it so much. I'm looking forward to playing through Europe and bringing the show back home to Britain," Sir Paul said.

"I think the crowd is going to like this gig. When I was thinking of what songs to play, I just imagined myself as one of the audience and thought, What would I like to hear him play?'
"So that means we'll be playing some of my Beatles stuff - rather a lot of Beatles stuff, actually - some Wings stuff and some more recent stuff. So basically, the show pretty much spans my whole career. And I'm really getting off on playing it all with my new band. Their energy and musicianship is phenomenal."

That phenomenal band features Rusty Anderson and Brian Ray on guitars, Paul "Wix" Wickens on keyboards and Abe Laboriel Jr. on drums.
As for the concerts, they're said to include performances of Beatles songs never before played live in Europe. His previous gigs clocked in at an impressive two-and-a-half hours and features 36 songs, so concert-goers are sure to get their money's worth.

Just before the European shows begin, McCartney will release a 37-song live album, cleverly titled Back In The World, and a three-hour DVD featuring his American tour called Back In The U.S.

Veel Beatles nummers... Dat maakt het voor veel meer mensen dan allen McCartney fans, leuk om te gaan kijken....

* calvobbes begint het al leuker te vinden

pi_8567119
Persoonlijk vind ik 'r nix aan, de tegenwoordige muziek/shows van McCartney...

Ik heb 'n DVD van een recente show van 'm, maar ik vond er eerlijk gezegd geen flikker aan. Hij speelt wat simpele bluesriffjes, met een stel ouwe knakkers die een beetje gitaar kunnen spelen..

Hoe zo'n man die eerst zo'n geniale muziek maakte (in the beatle-era wel te verstaan) zo diep is kunnen zinken

-edit-
Owh, hij speelt Beatles-nummers.. kijk dat scheelt dan nog.
Toch lijkt me de show niet veel spectaculairs.. Beetje paar ouwe hits afraffelen.. Eigenlijk dezelfde reden waarom ik niet naar Deep Purple of the Stones ga...

dinsdag 18 februari 2003 @ 21:10:37 #17
1986 Jane
pi_8569093
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 18:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ga me toch ernstig zorgen maken als Mojo dergelijke superlatieven gaat gebruiken voor het aankondigen van Ringo Starr, maar voor Sir Paul McCartney wil ik dat nog wel geloven.

Tja, ik begrijp je bedenkingen over Ringo, maar toch... als ex-Beatle is ook hij een 'levende legende', al is het in muzikaal opzicht natuurlijk veel minder interessant dan McCartney. Alhoewel ik toe moet geven dat het optreden van de All Star Band waar ik ben geweest heel erg leuk was, ook vanwege de bekende namen die je eindelijk eens kon zien en horen, zoals Peter Frampton, Jack Bruce en Gary Brooker.

En over Macca: als het je niet leuk lijkt moet je vooral niet gaan natuurlijk. Maar ik kan wel zeggen dat mijn ervaring bij eerdere McCartney-concerten niet is dat er een paar oude hits worden 'afgeraffeld' (zoals ik dat bij de Stones eigenlijk wel had) en dat hij er staat om zich als levende legende te laten aanschouwen en de kassa te laten rinkelen. Trouwens, al zijn de prijzen pittig, het moet me van het hart dat het nog niks is bij wat sommige andere, mindere 'legendes' durven te vragen.
Maar goed, we zullen (hopelijk met eigen ogen) zien. Vooralsnog heb ik geen reden eraan te twijfelen dat het muzikaal goed zal zijn en dat hij er een redelijke (doch niet overheersende) show van maakt. Ben alleen (na mijn Stones-ervaring in de Arena) wel een beetje bang voor de geluidskwaliteit. In Ahoy was het bij McCartney altijd prima, maar hier..?

pi_8587293
Helaas, mijn portemonnee heeft al bepaald dat ik niet ga...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 19 februari 2003 @ 17:22:35 #19
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_8587509
als dave gilmour (de gitarist van pink floyd, naar mijn idee toch ook een kleine levende legende) nou ook mee zou doen, zoals een paar jaar geleden is t helemaal mooi!

gelredome is sowieso lekker bezig de laatste tijd, wie weet overleven ze wel

No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_8590790
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:58 schreef webfreak het volgende:

Toch lijkt me de show niet veel spectaculairs.. Beetje paar ouwe hits afraffelen.. Eigenlijk dezelfde reden waarom ik niet naar Deep Purple of the Stones ga...

Jij vind een show van de Stones niet spectaculair!?!?!?

Wat verwacht je dan wel van een spectaculair concert?

pi_8590928
Nou ja, no flame intended maar de Stones sla ik ook over omdat alles wat ik aan live-opnamen heb gehoord en gezien van de afgelopen tours echt ronduit belabberd is. Elk nummer 3x te snel gespeeld, alsof ze zoveel mogelijk hits in een uurtje willen proppen, die Flashpoint cd kan ik bijvoorbeeld echt niet aanhoren, zo slecht.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:13:51 #22
1986 Jane
pi_8605898
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:48 schreef Zander het volgende:
Elk nummer 3x te snel gespeeld,
Daar hebben de Stones inderdaad wel een handje van en ik begrijp eigenlijk niet goed waarom.

Zonde dat je niet naar McCartney kan (tenzij je er eigenlijk ook niet veel zin in hebt, natuurlijk ). Zoals ik al zei, mijn ervaring bij eerdere concerten is dat het zeker de moeite waard is.

pi_8610030
De problemen met de Credit Card betaling zijn opgelost, dus je kunt weer niet meer reserveren en bij het postkantoor betalen.

Overigens nog geen spoor van een extra concert in optie...

donderdag 20 februari 2003 @ 16:13:17 #24
1986 Jane
pi_8610497
Ok, nog even een domme vraag.

Ik neem aan dat de duurste kaarten voor de plaatsen op het 'veld' (dus voor het podium zijn), de middelste voor eerste ring en de goedkoopste voor 2e ring. Wat denken jullie?

pi_8611805
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:13 schreef Jane het volgende:
Ok, nog even een domme vraag.
Dat is helemaal geen domme vraag hoor

Het antwoord daarop wordt pas zaterdag zeker als de vvk start... Om 1 of andere reden wordt de preciese rangindeling niet eerder bekend... Maar de laatste tijd is het zo dat de veldkaarten goedkoper zijn dan de eerste rang zitplaatsen. En het lijkt me ook dat bij dit concert, waarbij de gemiddelde leeftijd iets hoger ligt, de zitplaatsen gewilder zijn dan de staanplaatsen!

Dat zou betekenen dat de veld kaarten 60 euro zouden kosten, maar pin me er niet op vast.... Want daar komen iig nog een paar euro servicekosten bij.....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')