quote:Ik vind dat uitgezocht moet worden wat er aan de hand is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat armoede leidt tot het overslaan van het ontbijt. Dat zal eerder te maken hebben met de hedendaagse 'jachtigheid van het bestaan'. Tegelijkertijd is het wel te gek voor woorden dat kinderen niet goed te eten krijgen thuis. Misschien dus toch een taak van de school om hier op in te springen.
Hebben kinderen in Noord honger?
AMSTERDAM - Het stadsdeelbestuur van Amsterdam-Noord vindt het 'onaanvaardbaar' dat kinderen in de Vogelbuurt zonder eten op school komen. Het wil daarom dat snel brood, fruit en melk worden uitgedeeld op de basisscholen.
Ruud Hoogland, portefeuillehouder welzijn, neemt de berichten over hongerende leerlingen serieus. Hij laat de oorzaken onderzoeken en praat deze week met wethouder Rob Oudkerk over de financiering van het uitdelen van voedsel. "Er moet iets gebeuren. Onaanvaardbaar is onaanvaardbaar."De organisatie Buurtbeheer Vogelbuurt, waarin bewoners en instanties samenwerken, trok vorige week aan de bel. Voorzitter Anja Snabel schat dat op de drie basisscholen in de Vogelbuurt twintig ŕ dertig kinderen met honger op school verschijnen. Volgens haar is de invoering van de euro oorzaak van groeiende armoede.
De Vogelbuurt is met een werkloosheid van 48 procent een van de armste wijken van Nederland.
"De vraag is hoe het komt dat ouders hun kinderen zonder eten de deur uit sturen," zegt Hoogland. "Als het uit armoede is, dan is de vraag of de kachel binnen ook wel brandt en of de medische verzorging goed is. Dat moet uitgezocht worden."
http://www.parool.nl/1045549458161.html
quote:Advies: Ga eens nadenken.
Op dinsdag 18 februari 2003 12:38 schreef Stroustrup het volgende:
Prima taak voor een sulletje als Oudkerk.Advies: Slotje
[offtopic]bah bastardjimmy, wees toch liev! En doe je ouwe sig terug.[/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door sineloco op 18-02-2003 12:43]
In Nederland hoeft niemand honger te lijden, als die ouders blijkbaar die uitkomen met hun geld dan zijn er genoeg instanties die ze kunnen helpen hun bestedingspatroon aan te passen. En de schuld aan de euro geven is wel erg makkelijk.
De taak van een school is het zorgen voor onderwijs, niet allerlei liefdadigheid.
In nederland hoefd dankzij de ruime verzorgingsstaat niemand op straat te wonen, en heeft ook iedereen te eten.
Het is dan beter, dat je het probleem bij de kern aanpakt, dus eens uit gaat zoeken waarom die mensen niets te eten bij zich hebben.
En armoede, lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.
Bijstand, als is't nie veel, is voor iedereen beschikbaar. Je moet wel elke euro omdraaien, maar je kunt er van bestaan.
Als er dan blijkbaar buitenlanders zijn, die hun geld liever besteden aan vliegreizen naar ankara, of het huis in het turkse dorp waar ze vandaan komen, ipv een degelijke maaltijd bij het opstaan, vind ik het niet wenselijk dat er weer belastingeld uitgegeven wordt om het gebrek aan integratie voormogen op te lossen.
denk eens na!
quote:Maar als papa zijn geld liever omzet in bier, moeten de kinderen dan daar het slachtoffer van worden?
Op dinsdag 18 februari 2003 12:48 schreef Strolie75 het volgende:
In Nederland hoeft niemand honger te lijden, als die ouders blijkbaar die uitkomen met hun geld dan zijn er genoeg instanties die ze kunnen helpen hun bestedingspatroon aan te passen. En de schuld aan de euro geven is wel erg makkelijk.
quote:Nee, dan moet papa duidelijk gemaakt worden dat hij zijn bestedingspatroon eens wat moet veranderen.
Op dinsdag 18 februari 2003 12:56 schreef Cybersailor het volgende:[..]
Maar als papa zijn geld liever omzet in bier, moeten de kinderen dan daar het slachtoffer van worden?
School is geen liefdadigheidsinstelling. Wat is de volgende stap? Elk kind dat geen GSM heeft, krijgt een nieuwe Nokia
quote:Moet de gemeenschap ervoor opdraaien als papa zijn geld omzet in bier of zullen we papa erop aanspreken?
Op dinsdag 18 februari 2003 12:56 schreef Cybersailor het volgende:
Maar als papa zijn geld liever omzet in bier, moeten de kinderen dan daar het slachtoffer van worden?
quote:Maar ondertussen heeft zo'n kind niks te vreten. Lekkere vader zal jij zijn/worden!
Op dinsdag 18 februari 2003 12:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee, dan moet papa duidelijk gemaakt worden dat hij zijn bestedingspatroon eens wat moet veranderen.
School is geen liefdadigheidsinstelling. Wat is de volgende stap? Elk kind dat geen GSM heeft, krijgt een nieuwe Nokia
De vraag is in hoeverre scholen de opvoeding van de kinderen moeten over gaan nemen. Het bijbrengen van normen, waarden, taalgevoel, sociale omvang en aanverwante zaken moet al steeds meer op scholen worden bijgebracht. Komt daar nu ook een goede voeding bij? De budgeten van de scholen zijn al zo krap.
quote:Probleem: Kinderen hebben honger
Op dinsdag 18 februari 2003 12:58 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Moet de gemeenschap ervoor opdraaien als papa zijn geld omzet in bier of zullen we papa erop aanspreken?
Jij kiest b?
[Dit bericht is gewijzigd door SP op 18-02-2003 13:01]
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 12:59 schreef SP het volgende:[..]
Maar ondertussen heeft zo'n kind niks te vreten. Lekkere vader zal jij zijn/worden!
Dat was ff nodig.
Later zal ik echt wel zorgen dat mijn kinderen op school wat te eten hebben hoor.
De gemeenschap hoeft niet op te draaien voor het gat in de hand van sommige mensen. Spreek die ouders er maar eens op aan, en dwing ze hun bestedingspatroon te veranderen.
quote:Ik ken de buurt persoonlijk helaas.
Op dinsdag 18 februari 2003 12:43 schreef TheScorpio het volgende:
Dit zal wel een achterstandswijk zijn met merendeel allochtonen, die niet veel van normen, waarden en gezondheid afweten.
Een hele foute buurt, een broedplaats voor criminaliteit en ontsporing, echt een vreselijke slechte wijk.
quote:Advies: post dan niet
Op dinsdag 18 februari 2003 12:38 schreef Stroustrup het volgende:
Prima taak voor een sulletje als Oudkerk.Advies: Slotje
quote:Je mist echt totaal en volkomen het punt.....
Op dinsdag 18 februari 2003 13:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was ff nodig.
Later zal ik echt wel zorgen dat mijn kinderen op school wat te eten hebben hoor.
De gemeenschap hoeft niet op te draaien voor het gat in de hand van sommige mensen. Spreek die ouders er maar eens op aan, en dwing ze hun bestedingspatroon te veranderen.
Er hebben kinderen honger, die moeten NU eten krijgen. Ga jij eerst met de ouders babbelen?
quote:Wel heel toevallig dat jij de buurt persoonlijk kent.
Op dinsdag 18 februari 2003 13:03 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
Ik ken de buurt persoonlijk helaas.
Een hele foute buurt, een broedplaats voor criminaliteit en ontsporing, echt een vreselijke slechte wijk.
Maar daarnaast, heb je jezelf weleens afgevraagd waarom mensen ontsporen?
quote:Ey, in die buurt staat 't vol met Mercedessen, 't heeft niets met geldprobleem te maken
Op dinsdag 18 februari 2003 12:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind dat uitgezocht moet worden wat er aan de hand is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat armoede leidt tot het overslaan van het ontbijt. Dat zal eerder te maken hebben met de hedendaagse 'jachtigheid van het bestaan'. Tegelijkertijd is het wel te gek voor woorden dat kinderen niet goed te eten krijgen thuis. Misschien dus toch een taak van de school om hier op in te springen.
quote:Ook veel Nederlanders hoor, maar het is idd echt een achterstandswijk...
Op dinsdag 18 februari 2003 12:43 schreef TheScorpio het volgende:
Dit zal wel een achterstandswijk zijn met merendeel allochtonen, die niet veel van normen, waarden en gezondheid afweten.
Zal wat brood aan de kids gaan voeren voortaan ipv aan de eendjes, zouden die ook kunstjes kunnen?
quote:www.werk.nl
Op dinsdag 18 februari 2003 12:59 schreef SP het volgende:[..]
Maar ondertussen heeft zo'n kind niks te vreten. Lekkere vader zal jij zijn/worden!
Zo gratis geld af te halen!
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 18-02-2003 13:08]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |