quote:Overigens is het wel heel mens eigen om de landsgrenzen zoveel mogelijk af te bakenen, zelfs al gaat het om groepen mensen in stamverband (zie diverse stammenoorlogen die ook op dit moment gaande zijn in Afrika).
Op maandag 17 februari 2003 18:28 schreef Basp1 het volgende:[..]
Het trieste van ons westerling is dat we zelf alle problemen daar in het midden oosten en afrika gecreerd hebben, want wij vonden dat mensen in landen moesten gaan wonen, daarom hebben zulke mooie rechte grenzen in die landen. Als we terug gaan in de geschiedenis leefden de mensen daar in een stammen verband, maar nee dat kon niet volgens ons wester denken. Toen hebben we er maar landen van gemaakt. Nu deze landen niet meer aan onze westerse maatstaven (democratie?) voldoen moeten we weer ingrijpen om dit zogenaamd te herstellen. Ik denk niet dat er een goede structureele oplossing voor het gehele gebied te vinden is. Maar zolang er fossielle rijkdommen in deze landen te vinden zijn moeten wij als westen er wel een grote vinger in de pap houden, alleen maar om ons luxe westerse leven te kunnen blijven behouden. Als de fossiele rijkdommen op zijn, mischien komt het dan nog wel eens goed met de gehele wereld.
Om even terug te komen op je soevereine koerdische staat, gaat dan turkije ook een stuk van zijn grondgebied afstaan omdat hier ook veel koerden wonen, dan kan ik me best in dit voorstel vinden. Maar wat ik zo begrepen heb is dat turkije liever dit stuk wil annexeren, om ook wat meer inkometen te generen.
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 17-02-2003 22:30]
quote:
EU voert militaire druk Irak toch opUitgegeven: 17 februari 2003 21:37
BRUSSEL - De Europese Unie lijkt toch genegen om de militaire druk op Irak op te voeren, om Saddam Hussein te dwingen tot ontwapening. Verder kunnen de wapeninspecties van de Verenigde Naties niet eindeloos blijven doorgaan. Dat staat in een ontwerptekst, die de EU-regeringsleiders maandagavond bespreken, in de hoop een gemeenschappelijk standpunt te bereiken over de kwestie-Irak.
Deze tekst lijkt tegemoet te komen aan de Britse premier Blair, die hard blijft pleiten voor een forse aanpak van Irak. Volgens diplomatieke bronnen zorgt Frankrijk echter nog steeds voor problemen. De tekst gaat er wel van uit dat "geweld alleen gebruikt kan worden als uiterste middel".
quote:Andere impressie
Op maandag 17 februari 2003 23:40 schreef Nyrem het volgende:
impressie Amsterdam 15 feb filmpje
Hij wil de geschiedenis in gaan als de Grote Arabische Leider die de arabieren wist te verenigen. Mocht hij de beschikking krijgen over nukes zal hij die waarschijnlijk gebruiken om Koeweit en Saoudi Arabie te chanteren.
En ik zie liever niet dat Saddam direct of indirect de controle krijgt over de 50% van de wereld olie produktie. Dat is namelijk een recept voor chaos, oorlogen en nog meer ellende.
Ik ben meestal niet pro-Bush te noemen, maar als hij Saddam wil uitschakelen: prima.
De VS hebben de schijn dat ze nog wat democratische waarden bezitten, Iraq heeft dat niet. Dan geef ik liever de VS het voordeel van de twijfel.
quote:Jij bent
Op woensdag 26 februari 2003 12:43 schreef Strolie75 het volgende:
Goh ULX, dat ik het nog eens een keer met je eens zou zijn.
Meer dan een half miljoen mensen hebben woensdag in de Sudanese hoofdstad Khartoem gedemonstreerd tegen de Verenigde Staten en hun plannen voor een oorlog in Irak.
Bush is oorlog en oorlog is Bush, scandeerden de demonstranten, onder wie vertegenwoordigers van vrijwel alle politieke partijen, vakbonden en andere maatschappelijke organisaties van Sudan, waar bijna de helft van de bevolking Arabier is.
Bij het kantoor van de Verenigde Naties in Khartoem leverden de betogers een open brief af aan secretaris-generaal Kofi Annan. Annan roept de vloek van de geschiedenis over zich af als hij zich aansluit bij de drievoudige as van het kwaad, die volgens de betogers bestaat uit Amerika, Engeland en Satan.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 15:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:
Er is echter iets dat belangrijker is dan het gebruikelijke gesteggel over de precieze aantallen. Iedereen die demonstreerde kon het duidelijk zien: Heel Nederland was vertegenwoordigd!Er demonstreerden kinderen, bejaarden en alles wat daar tussenin zit. Allochtonen, autochtonen, mensen in nette burgerpakkies en punkers met hanenkammen, alles was er bij. Veel mensen lieten op vaak heel creatieve wijze zien welke politieke of religieuze stroming zij voorstaan. En daar uit bleek dat de anti- oorlogsbeweging door heel Nederland gedragen wordt.
En hier een filmpje met de mening van een aantal protestanten in diezelfde stad http://brain-terminal.com/articles/video/peace-protest.html
Lache man, zo'n demonstratie, lekker dansen en feestvieren. Cool man!!!
quote:alleen de onwetenden en onwillenden sluiten hun ogen
Op woensdag 26 februari 2003 20:05 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:Waarvoor? Voor manipulaties van de organisatie? Dacht het niet
Op zondag 2 maart 2003 22:38 schreef Nyrem het volgende:[..]
alleen de onwetenden en onwillenden sluiten hun ogen
"Voor de televisiecamera's moet de indruk worden gewekt dat de middenklasse op straat loopt, niet de gebruikelijke alternativo's. Kinderen en mooie kleding roepen die indruk het snelst op".
Het Landelijk Platform tegen de Nieuwe Oorlog organiseert Zaterdag 22 maart een nieuwe landelijke demonstratie tegen de oorlog, 13.00 uur in Amsterdam. Dit laat het platform dinsdag weten.
Op 15 februari werd in Amsterdam de eerste demonstratie gehouden. Deze trok tienduizenden betogers uit het hele land. Op die dag werden in verschillende Europese hoofdsteden demonstraties gehouden tegen de oorlog in Irak. De volgende demonstratie wordt eveneens in de hoofdstad gehouden.
[Copyright 2003, Novum]
quote:Ik liep zelf mee, dus ik weet toch zelf echt wel wat er mee liep.
Op maandag 3 maart 2003 16:09 schreef Tikorev het volgende:[..]
Waarvoor? Voor manipulaties van de organisatie? Dacht het niet
"Voor de televisiecamera's moet de indruk worden gewekt dat de middenklasse op straat loopt, niet de gebruikelijke alternativo's. Kinderen en mooie kleding roepen die indruk het snelst op".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |