Metamorphogenesis is de derde release van deze Doom-band, en met 'doom' bedoel ik dan ook echt DOOM.
Als je vanwege je My Dying Bride en November's Doom cd's dacht dat je begreep hoe depressief en melancholiek Doom kon zijn, dan zal ik je maar uit de droom helpen. Je weet helemaal niet hoe ver Doom kan gaan. Deze release van Esoteric is in-en-in zwartgallig, nihilistisch en verrot. Metamorphogenesis raad ik slechts aan voor liefhebbers van extremen, die nieuwsgierig zijn naar hoe ver muziek kan gaan.
Wat deze plaat zo bijzonder maakt, naast de extremiteit, is de intense psychedelica die eruit voortvloeit. Gitaren zijn distorted tot in het oneinige en als je met headphones op deze cd luistert zul je horen dat uit alle richtingen vaag waarneembare schreeuwen, jammerklachten en gejank wegkomt. Als je deze cd met headphhones op luister, zul je merken dat het geluid je overweldigt en dat je er niet aan kan ontsnappen. Ik heb zelfs van mensen gehoord die nare hallucinaties kregen tijdens het luisteren van Metamorphogenesis.
Probeer het eens, zou ik zeggen, als je tenminste durft.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 01-02-2004 21:51]
now playing: Skepticism - Ever Dark Green
quote:Jaja, dat ken ik allemaal al. Maar ken jij Esoteric al?
Op dinsdag 18 februari 2003 00:07 schreef Jay_Leno het volgende:
probeer Skepticism eens of "Winter - Into Darkness" eens
Ideale muziek voor als je er een einde aan wil maken
now playing: Skepticism - Ever Dark Green
quote:Ja, lang idd. "Metamorphogenesis" noemen ze een minicd omdat 'ie maar 45 minuten duurt, met drie nummers erop. Die andere albums zijn allemaal dubbelcd's!
Op dinsdag 18 februari 2003 00:12 schreef Jay_Leno het volgende:
yep lekkere lange nummers heb ik ergens op tape en mp3 staan , maar lang geleden dat ik die gehoord heb
heb ik blijkbaar nog op mp3 kwam ik op mijn lijstje tegen
quote:Hmn ik zou pas onder de indruk zijn als het op cd stond.
Op dinsdag 18 februari 2003 00:16 schreef Jay_Leno het volgende:
Esoteric - Epistemological Despondency
Esoteric Emotions - The Death Of Ignorance
Esoteric - The Pernicious Enigma
heb ik blijkbaar nog op mp3 kwam ik op mijn lijstje tegen
quote:hmn Beyond Belief heb ik nog nooit gehoord, maar Asphyx is een Death Metal band hoor.
Op dinsdag 18 februari 2003 00:18 schreef Jay_Leno het volgende:
ook leuke doom trouwens: beyond belief en asphyx - the rack
my all time favorite
quote:asphyx is echt doom/death hoor . luister maar eens naar "the rack" en autopsy natuurlijk niet vergeten
Op dinsdag 18 februari 2003 00:21 schreef Summoner het volgende:[..]
hmn Beyond Belief heb ik nog nooit gehoord, maar Asphyx is een Death Metal band hoor.
quote:misschien, ik ken niet alles van Asphyx maar ik heb wel "God Cries" en dat is pure Death Metal. Autopsy is ook een pure Death Metal band.
Op dinsdag 18 februari 2003 00:24 schreef Jay_Leno het volgende:
asphyx is echt doom/death hoor . luister maar eens naar "the rack" en autopsy natuurlijk niet vergeten
quote:Ja, dat is toch wel een criterium voor het genre. Winter, My Dying Bride, Esoteric, Skepticism, November's Doom, Officium Triste, Morgion etc. voornamelijk traaaaaaag werk.
Op dinsdag 18 februari 2003 00:29 schreef Jay_Leno het volgende:
jij verstaat doom metal zeker puur als errug traag zeker?
Asphyx ken ik alleen Crush the Cenotaph van, kan ik ook weinig Doomy aan ontdekken.
quote:sorry zat aan grolsch kanon
Op dinsdag 18 februari 2003 00:34 schreef Diverse_Reality het volgende:
Blijf eens van die whiskey af, Autopsy is idd pure Death!Asphyx ken ik alleen Crush the Cenotaph van, kan ik ook weinig Doomy aan ontdekken.
quote:traag, langdradig en depressief zijn de kernwoorden
Op dinsdag 18 februari 2003 00:29 schreef Jay_Leno het volgende:
jij verstaat doom metal zeker puur als errug traag zeker?
quote:Mja, wat betreft melancholiek is "The Weeping of a Thousand Years" wel erg hoogstaand. Wat een gejammer.
Op dinsdag 18 februari 2003 00:38 schreef Jay_Leno het volgende:
ook een favo van mijn: Deinonychus, vind ik persoonlijk een van de best doom/death bands
quote:top album vooral dat intro van de cd
Op dinsdag 18 februari 2003 00:41 schreef Summoner het volgende:[..]
Mja, wat betreft melancholiek is "The Weeping of a Thousand Years" wel erg hoogstaand. Wat een gejammer.
quote:heb ik persoonlijk toch een betere herinnering aan die cd
Op dinsdag 18 februari 2003 01:06 schreef Graveworm het volgende:
ik zit hem nu te luisteren.. zit weinig structuur in.. gewoon een duister gebrul en gerag
quote:offtopic:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:31 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, dat is toch wel een criterium voor het genre. ...Morgion.... voornamelijk traaaaaaag werk.
ontopic:
Esoteric heb ik een aantal jaren geleden eens geluisterd, heb toen ook nog een tijdje via internet met een van de bandleden gechat en die merkte op dat je de muziek vooral moet luisteren als je onder invloed bent van drugs dit omdat ze het ook onder invloed van drugs opgenomen hebben. De muziek deed me toen allemaal vrij weinig moet ik zeggen, maar misschien moet ik het nog een kans geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |