abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2003 @ 17:00:13 #1
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8517390
Overal hoor je mensen zeiken dat ze te dik zijn (wat vaak ook nog eens zo is) Vervolgens zie je dat diezelfde mensen de hele dag mars-repen, warme chocolade met slagroom, saucijzebroodjes, patat enz enz naar binnen aan het stauwen zijn, om vervolgens te roepen dat ze er aanleg voor hebben.

9 van de 10 keer = het gewoon de menthaliteit.

Dat mensen wat dikker zijn kan me eerlijk gezegt geen reet schelen, maar ga dan niet zo zielig lopen mekkeren.

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 16-02-2003 17:02]

zondag 16 februari 2003 @ 17:02:18 #2
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_8517443
heeeeel politiek incorrect maar ik ben het er eigenlijk wel mee eens.
fluff for life
  zondag 16 februari 2003 @ 17:02:42 #3
44944 MacManus
onfocus="blur()"
pi_8517454
Ik ken de nadelen... maar ik zit er niet echt mee dat ik te dik ben. Het heeft ook z'n pré's! Lekker met je dikke luie reet op de bank hangen en vettige troep door je keel laten glijden. HEERLIJK!

Je leeft immers maar 1 keer (denk ik ).

Sterf moeilijk met een wraak
  zondag 16 februari 2003 @ 17:03:17 #4
22259 Fogerty
slapende account
pi_8517465
Hebben we kort geleden ook al een topic over gehad.
Ja, er zijn maar weinig mensen bij wie het echt aan een schildklierafwijking of iets dergelijks ligt. Bij de meesten ligt het inderdaad aan "meer calorieen tot je nemen dan dat je verbruikt".

Alleen zijn er onder de mensen die wel dun zijn ook genoeg die OOK niet de discipline zouden hebben om te lijnen en genoeg te sporten en minder bier te drinken enzo. Die hebben alleen toevallig het geluk dat ze niet zo snel aankomen.

Dus je kunt die mensen er wel op aankijken dat ze teveel eten of te weinig sporten, maar misschien doe je het zelf ook wel en word je er alleen toevallig niet zo snel dik van als zij.

Hieperdepiep hoera!
  zondag 16 februari 2003 @ 17:03:36 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8517474
Dan hbe je zeker nog nooit gehoord van mensen met obesitas: een erfelijke ziekte die ervoor zorgt dat je al vanaf je geboorte dik bent. Maakt niet uit wat je eet, hoeveel je beweegt, je komt al aan als je naar een glas water kijkt. Mensen die denken dat dik zijn een keuze is, zijn veelal onwetend.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8517501
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:03 schreef Fogerty het volgende:
Dus je kunt die mensen er wel op aankijken dat ze teveel eten of te weinig sporten, maar misschien doe je het zelf ook wel en word je er alleen toevallig niet zo snel dik van als zij.
Het gaat er niet om dat ze dik worden, maar dat ze er zo om zeuren. Als jij vindt dat je een dikke reet hebt, maar je vreet de hele dag door chips etc, tja dan is dat toch aan je eigen zwaktes te wijten.

Kortom ik ben het met de stelling eens.

pi_8517508
Niet waar. Volgens de maatstaven van de maatschappij zou je mijn vriendin als dik kunnen betitelen. Zelf ben ik het daar niet mee eens maar daar gaat het verder niet om. Ze eet bijna geen vet, snoep of andere "ongezonde" dingen, doet genoeg aan sport en heeft best een zware baan (fysiek). Als ze gaat lijnen komt ze alleen maar bij. Dokters kunnen verder niks vinden.

Ook bestaat er nog altijd iets als aanleg om dik te zijn. Dan ben jij een hele goeie wil je dan tegengaan dat je dik word.

pi_8517511
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
Dan hbe je zeker nog nooit gehoord van mensen met obesitas: een erfelijke ziekte die ervoor zorgt dat je al vanaf je geboorte dik bent. Maakt niet uit wat je eet, hoeveel je beweegt, je komt al aan als je naar een glas water kijkt. Mensen die denken dat dik zijn een keuze is, zijn veelal onwetend.
Er wordt hier ook beweerd dat het 9 van de 10 keer eigen schuld is, niet altijd.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
  zondag 16 februari 2003 @ 17:05:40 #9
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_8517515
wat een onzin.

bij mij zitten er ook wel een paar pondjes te veel aan maar om te zeggen dat dat een keuze is, dikke lul.

Als ik mezelf hermetisch opsluit en sla ga freten en zo, dan val ik wel af, maar heel de week lijnen en swoegen en zweten op ze eraf te krijgen heb ik geprobeerd.

dan ga je 1 weekendje goed op stap, en hoppa, weer 1,5 kilo eraan. dus ga je mond spoelen

trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
  zondag 16 februari 2003 @ 17:05:43 #10
44334 MrFokMan
From me, with love
pi_8517517
quote:
Dus eigenlijk zeg je dat de stelling klopt?
Spreek vrijmoedig, maar misbruik nooit mijn naam
pi_8517518
quote:
hoeveel mensen hebben dan obesitas..??
pi_8517519
Eigen keuze?.. Hmmm.. Ik denk persoonlijk niet dat ze het zelf willen. Het is vaak een verkeerde leefstijl, maar dat komt meestal omdat ze niet beter weten. Als je ze kunt wijzen op wat 'goed' is en wat 'fout' dan zullen ze vanzelf het goede (proberen te) doen
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8517534
quote:
soms iid.

maar als je kijkt naar Amerika; een derde is daar te dik, en dat ligt heus niet allemaal aan de zogenaamde aanleg hoor. een nicht van mij is een tijd naar amerika geweest, en die kwam een stuk 'gezetter' terug, dat kan ik je vertellen. het is een feit dat in Amerika meer fastfood word gegeten

pi_8517541
Gedeeltelijk mee eens. Probleem is echter wel dat veel mensen met overgewicht eigenlijk hun hele leven veroordeeld zijn tot het houden van een dieet. En daar zit het probleem. Heb jij zin om je hele leven alleen rijstkoekjes en sla te eten en nooit meer een snoepje te nemen?
Maar met meer beweging kan je al een hoop bereiken, want het is juist die combinatie die het beste werkt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8517549
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:05 schreef Sokrates het volgende:
Eigen keuze?.. Hmmm.. Ik denk persoonlijk niet dat ze het zelf willen. Het is vaak een verkeerde leefstijl, maar dat komt meestal omdat ze niet beter weten. Als je ze kunt wijzen op wat 'goed' is en wat 'fout' dan zullen ze vanzelf het goede (proberen te) doen
iets niet eten is ook een keuze.
pi_8517568
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:07 schreef Duiveltja het volgende:
Stelling: Als je dik bent, dan wil je dat zelf.
we zijn nu hier bezig
  zondag 16 februari 2003 @ 17:08:21 #18
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8517570
quote:
quote:
Het probleem is dat inmiddels half Nederland claimt aan obesitas en schildklier-afwijkingen te lijden terwijl ze gewoon teveel stauwen.

En kijk eens naar de topic-titel: 9 van de 10

zondag 16 februari 2003 @ 17:08:52 #19
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_8517582
Het is zo dat als je op hele jonge leeftijd al overgewicht hebt (dus als kind) dan is het later bijna onmogelijk om mager te worden/blijven. Omdat je in je groei ook vetcellen aanmaakt en deze dus bij dikke kinderen nog meer worden aangemaakt heb je later het probleem dat je gewoon meer vetcellen hebt dan een ander. Vetcellen gaan niet vanzelf weg. Dus je moet eerst kijken hoe je was als kind om te weten of afvallen enig zin heeft.
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  zondag 16 februari 2003 @ 17:08:55 #20
22259 Fogerty
slapende account
pi_8517583
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:05 schreef Sokrates het volgende:
Als je ze kunt wijzen op wat 'goed' is en wat 'fout' dan zullen ze vanzelf het goede (proberen te) doen
Offtopic: je zit goed in je rol!

Ontopic: ja, de stelling klopt. Er zijn mensen met aangeboren afwijkingen waardoor ze dik worden, maar bij het overgrote deel van de mensen in onze westerse maatschappij ligt het aan de leefgewoonten.
Het is alleen wel pech voor de dikke mensen dat veel dunne mensen even slechte leefgewoonten hebben, maar er toevallig niet dik van worden.

Maar er helemaal niets aan kunnen doen geldt echt maar voor een kleine groep van de 'dikkerds'

Hieperdepiep hoera!
pi_8517588
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:07 schreef Frenkie het volgende:

[..]

iets niet eten is ook een keuze.

Inderdaad, maar het is niet alleen het eten wat dik maakt: Je hele leefstijl is de oorzaak. En dat is dus OOK het eten
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:08 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Offtopic: je zit goed in je rol!

Ik ben 't zelf

[Dit bericht is gewijzigd door Sokrates op 16-02-2003 17:10]

Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8517618
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:09 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het is niet alleen het eten wat dik maakt: Je hele leefstijl is de oorzaak. En dat is dus OOK het eten

een levensstijl is grotendeels ook je eigen keuze. Het is wel makkelijk om oorzaken bij anderen of erfelijkheid te zoeken, terwijl je zelf verantwoordelijk bent!
  zondag 16 februari 2003 @ 17:10:49 #23
22259 Fogerty
slapende account
pi_8517624
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:08 schreef Fogerty het volgende:
Het is alleen wel pech voor de dikke mensen dat veel dunne mensen even slechte leefgewoonten hebben, maar er toevallig niet dik van worden.
Of moet ik zeggen "vette pech"
Hoe dan ook: ik heb de afgelopen jaren vrij weinig gesport en best wel wat gesnoept en vooral behoorlijk veel gezopen. Als ik aanleg voor dik worden had gehad, waren er zeker 15 kilo bij gekomen. Maar ik heb geluk en het waren er dus maar 5. En dat is hartstikke mijn eigen schuld, en bij 9 van de 10 dikkerds is het ook hartstikke hun eigen schuld, alleen hebben zij de pech dat er 15 kilo bij komen in plaats van 5.

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 16-02-2003 17:13]

Hieperdepiep hoera!
pi_8517633
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:02 schreef MacManus het volgende:
Je leeft immers maar 1 keer (denk ik ).
Daarom kun je beter wat alles eruit halen wat erin zit. En je haalt er meer uit, als je gezonder leeft..:)
pi_8517643
gedeeltelijk mee eens;
misschien 7 van de 10 als je "psychische zwakte/afwijking" ook rekent tot "er niets aan kunnen doen"
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')