9 van de 10 keer = het gewoon de menthaliteit.
Dat mensen wat dikker zijn kan me eerlijk gezegt geen reet schelen, maar ga dan niet zo zielig lopen mekkeren.
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 16-02-2003 17:02]
Je leeft immers maar 1 keer (denk ik ).
Alleen zijn er onder de mensen die wel dun zijn ook genoeg die OOK niet de discipline zouden hebben om te lijnen en genoeg te sporten en minder bier te drinken enzo. Die hebben alleen toevallig het geluk dat ze niet zo snel aankomen.
Dus je kunt die mensen er wel op aankijken dat ze teveel eten of te weinig sporten, maar misschien doe je het zelf ook wel en word je er alleen toevallig niet zo snel dik van als zij.
quote:Het gaat er niet om dat ze dik worden, maar dat ze er zo om zeuren. Als jij vindt dat je een dikke reet hebt, maar je vreet de hele dag door chips etc, tja dan is dat toch aan je eigen zwaktes te wijten.
Op zondag 16 februari 2003 17:03 schreef Fogerty het volgende:
Dus je kunt die mensen er wel op aankijken dat ze teveel eten of te weinig sporten, maar misschien doe je het zelf ook wel en word je er alleen toevallig niet zo snel dik van als zij.
Kortom ik ben het met de stelling eens.
Ook bestaat er nog altijd iets als aanleg om dik te zijn. Dan ben jij een hele goeie wil je dan tegengaan dat je dik word.
quote:Er wordt hier ook beweerd dat het 9 van de 10 keer eigen schuld is, niet altijd.
Op zondag 16 februari 2003 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
Dan hbe je zeker nog nooit gehoord van mensen met obesitas: een erfelijke ziekte die ervoor zorgt dat je al vanaf je geboorte dik bent. Maakt niet uit wat je eet, hoeveel je beweegt, je komt al aan als je naar een glas water kijkt. Mensen die denken dat dik zijn een keuze is, zijn veelal onwetend.
bij mij zitten er ook wel een paar pondjes te veel aan maar om te zeggen dat dat een keuze is, dikke lul.
Als ik mezelf hermetisch opsluit en sla ga freten en zo, dan val ik wel af, maar heel de week lijnen en swoegen en zweten op ze eraf te krijgen heb ik geprobeerd.
dan ga je 1 weekendje goed op stap, en hoppa, weer 1,5 kilo eraan. dus ga je mond spoelen
quote:Dus eigenlijk zeg je dat de stelling klopt?
Dan hbe je zeker nog nooit gehoord van mensen met obesitas: een erfelijke ziekte die ervoor zorgt dat je al vanaf je geboorte dik bent. Maakt niet uit wat je eet, hoeveel je beweegt, je komt al aan als je naar een glas water kijkt. Mensen die denken dat dik zijn een keuze is, zijn veelal onwetend.
quote:hoeveel mensen hebben dan obesitas..??
quote:soms iid.
maar als je kijkt naar Amerika; een derde is daar te dik, en dat ligt heus niet allemaal aan de zogenaamde aanleg hoor. een nicht van mij is een tijd naar amerika geweest, en die kwam een stuk 'gezetter' terug, dat kan ik je vertellen. het is een feit dat in Amerika meer fastfood word gegeten
quote:iets niet eten is ook een keuze.
Op zondag 16 februari 2003 17:05 schreef Sokrates het volgende:
Eigen keuze?.. Hmmm.. Ik denk persoonlijk niet dat ze het zelf willen. Het is vaak een verkeerde leefstijl, maar dat komt meestal omdat ze niet beter weten. Als je ze kunt wijzen op wat 'goed' is en wat 'fout' dan zullen ze vanzelf het goede (proberen te) doen
quote:we zijn nu hier bezig
Op zondag 16 februari 2003 17:07 schreef Duiveltja het volgende:
Stelling: Als je dik bent, dan wil je dat zelf.
quote:
quote:Het probleem is dat inmiddels half Nederland claimt aan obesitas en schildklier-afwijkingen te lijden terwijl ze gewoon teveel stauwen.
En kijk eens naar de topic-titel: 9 van de 10
quote:Offtopic: je zit goed in je rol!
Op zondag 16 februari 2003 17:05 schreef Sokrates het volgende:
Als je ze kunt wijzen op wat 'goed' is en wat 'fout' dan zullen ze vanzelf het goede (proberen te) doen
Ontopic: ja, de stelling klopt. Er zijn mensen met aangeboren afwijkingen waardoor ze dik worden, maar bij het overgrote deel van de mensen in onze westerse maatschappij ligt het aan de leefgewoonten.
Het is alleen wel pech voor de dikke mensen dat veel dunne mensen even slechte leefgewoonten hebben, maar er toevallig niet dik van worden.
Maar er helemaal niets aan kunnen doen geldt echt maar voor een kleine groep van de 'dikkerds'
quote:Inderdaad, maar het is niet alleen het eten wat dik maakt: Je hele leefstijl is de oorzaak. En dat is dus OOK het eten
Op zondag 16 februari 2003 17:07 schreef Frenkie het volgende:[..]
iets niet eten is ook een keuze.
quote:Ik ben 't zelf
Op zondag 16 februari 2003 17:08 schreef Fogerty het volgende:[..]
Offtopic: je zit goed in je rol!
[Dit bericht is gewijzigd door Sokrates op 16-02-2003 17:10]
quote:een levensstijl is grotendeels ook je eigen keuze. Het is wel makkelijk om oorzaken bij anderen of erfelijkheid te zoeken, terwijl je zelf verantwoordelijk bent!
Op zondag 16 februari 2003 17:09 schreef Sokrates het volgende:[..]
Inderdaad, maar het is niet alleen het eten wat dik maakt: Je hele leefstijl is de oorzaak. En dat is dus OOK het eten
quote:Of moet ik zeggen "vette pech"
Op zondag 16 februari 2003 17:08 schreef Fogerty het volgende:
Het is alleen wel pech voor de dikke mensen dat veel dunne mensen even slechte leefgewoonten hebben, maar er toevallig niet dik van worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 16-02-2003 17:13]
quote:Daarom kun je beter wat alles eruit halen wat erin zit. En je haalt er meer uit, als je gezonder leeft..:)
Op zondag 16 februari 2003 17:02 schreef MacManus het volgende:
Je leeft immers maar 1 keer (denk ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |