abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8501101
Bij het menselijk ras (uuuhm...that would be us) word aangenomen dan atomen het kleinste deeltje is dat er bestaat.

In enkele mooi boeken die ik van een duister verleden nog van school (eng woord) heb staan deze afgebeeld als rondjes.
Zuurstof = O2 (dacht ik) dat betekend dus dat het uit 2 moleculen bestaan...heel veel van deze moleculen bij elkaar zorgen voor lucht die wij inademen.

Maar...wat zit der nou eigenlijk tussen de moleculen...de rondjes als molecuul zullen wel zijn gekozen om het makkelijker aan te duiden maar de vorm klopt iig niet.
Stop 8 moleculen bij elkaar en je hebt der nog altijd ruimte tussen zitten.

Klopt dat de vorm niet, hebben moleculen een andere vorm of zit er toch iets tussen deze kleine deeltjes?

pi_8501181
Nee het wordt meestal vergeleken met de aarde en maan..
Zit toch ook niets tussen maar bestaan wel weer uit andere deeltjes...
Offtopic:
En ohja...Wist je dat je bloed "liever" of "beter" reageeert met CO als met O2 ....Een tekort aan het een mondt uit in een gedwongen relatie met het andere (alternatief).....

[Dit bericht is gewijzigd door neo567 op 15-02-2003 20:37]

pi_8501211
Tussen moleculen zit niks net zoals met ons sterrenstelsel
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
  zaterdag 15 februari 2003 @ 20:39:34 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_8501276
Het kleinste zijn niet atomen.
Maar inderdaad, er zit niets tussen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8501285
Tussen de moleculen zit vacuum en het kleinste deeltje is niet de atoom, maar de elektron.
Don't hate me, because I'm so much smarter than your dumbass!
pi_8501390
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 20:39 schreef MasterJ het volgende:
Tussen de moleculen zit vacuum en het kleinste deeltje is niet de atoom, maar de elektron.
Waarschijnlijk bedoelt ie het kleinste deeltje met nog dezelfde eigenschappen...
pi_8501406
quote:
quarks toch?
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  zaterdag 15 februari 2003 @ 20:44:13 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_8501420
Een opgerolde snaar toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8501500
quote:
vervang "molecuul" door "het kleinste deeltje"...maakt me niet uit hoe je 't noemt als je 't maar begrijpt
pi_8501884
Je kan niet zomaar zeggen "dit is het kleinste deeltje"... op gegeven moment wordt het te abstract en kom je uit bij "energiën". Wat is bijv. een foton nu eigenlijk, het is energie, maar toch een deeltje. Op gegeven moment kun je het je niet meer concreet voorstellen.

Maar inderdaad, tussen verschillende moleculen zit in principe gewoon lege ruimte.

.
pi_8502155
Van groot naar klein

Atomen > Protonen/electronen/neutronen > Quarks > ?

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
  zaterdag 15 februari 2003 @ 21:15:26 #12
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_8502240
een proton bestaat (volgens mij) uit 2 up quarks (lading +2/3) en een down quark (lading -1/3)
Dat zijn de kleinste deeltjes tot nu toe aangenomen
pi_8502851
Als je dan uitkomt op Quarks...neem aan dat deze dan niet deelbaar zijn?
Energie word moeilijk om te delen...
pi_8502963
Ik gok dat alles is opgebouwd uit "oneindig" kleine deeltjes... Nu denken we dat quarks absoluut niet deelbaar zijn, over 100 jaar denken we daar vast weer anders over...
  zondag 16 februari 2003 @ 02:08:01 #15
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8509121
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 20:36 schreef neo567 het volgende:
En ohja...Wist je dat je bloed "liever" of "beter" reageeert met CO als met O2 ....Een tekort aan het een mondt uit in een gedwongen relatie met het andere (alternatief).....
Klopt, ga maar ff aan een uitlaat zuigen --> koolmono-oxide-vergiftiging.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 16 februari 2003 @ 10:01:45 #16
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_8511159
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 21:42 schreef clowntje het volgende:
Ik gok dat alles is opgebouwd uit "oneindig" kleine deeltjes... Nu denken we dat quarks absoluut niet deelbaar zijn, over 100 jaar denken we daar vast weer anders over...
Waarom pas over 100 jaar, we weten nu al dat elektronen oneindig klein zijn. Het zijn zogenaamde puntdeeltjes zonder reële diameter. Zouden ze namelijk wel een diameter hebben, dan zouden ze ten gevolge van de Coulomb Force van hun elektrische lading (1.6 x10-19 coulomb) uitelkaar spatten.

Als golf hebben ze wel een afmeting die eigenlijk in tegengestelde zin onbeperkt is en het gehele universum omvat. De klasieke afmeting 2.818·10-15m van het elektron, die je in een goedkope encyclopedie leest, is een gevolg van een afschermend effect van hun elektrische veld en zegt dus niets over hun echte afmeting.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zondag 16 februari 2003 @ 10:31:30 #17
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_8511246
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 20:33 schreef enlightenedwizza het volgende:
Bij het menselijk ras (uuuhm...that would be us) word aangenomen dan atomen het kleinste deeltje is dat er bestaat.

In enkele mooi boeken die ik van een duister verleden nog van school (eng woord) heb staan deze afgebeeld als rondjes.
Zuurstof = O2 (dacht ik) dat betekend dus dat het uit 2 moleculen bestaan...heel veel van deze moleculen bij elkaar zorgen voor lucht die wij inademen.

Maar...wat zit der nou eigenlijk tussen de moleculen...de rondjes als molecuul zullen wel zijn gekozen om het makkelijker aan te duiden maar de vorm klopt iig niet.

Klopt dat de vorm niet, hebben moleculen een andere vorm of zit er toch iets tussen deze kleine deeltjes?

Ik neem aan dat je de "intermoluculaire ruimtes" bedoelt?
Deze ruimte verschilt per stof. De intermoluculaire ruimte tussen gas moleculen is groter dan die van bv ijzer.

mooi voorbeeld:

doe suiker in warm water en ga roeren, je ziet de suiker verdwijnen, de suiker vult de ruimte tussen de water moleculen, ga hier mee door totdat de suiker niet meer oplost.
Als je nu de mogelijkheid zou hebben om de dichtheid van de suikeroplossing te bekijken zul je ontdekken dat deze groter is dan van gewoon water.
als ik me dit allemaal goed herrinner hoor

life is all about priorities
  zondag 16 februari 2003 @ 11:15:43 #18
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8511477
quote:
Op zondag 16 februari 2003 10:01 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Waarom pas over 100 jaar, we weten nu al dat elektronen oneindig klein zijn. Het zijn zogenaamde puntdeeltjes zonder reële diameter. Zouden ze namelijk wel een diameter hebben, dan zouden ze ten gevolge van de Coulomb Force van hun elektrische lading (1.6 x10-19 coulomb) uitelkaar spatten.

Als golf hebben ze wel een afmeting die eigenlijk in tegengestelde zin onbeperkt is en het gehele universum omvat. De klasieke afmeting 2.818·10-15m van het elektron, die je in een goedkope encyclopedie leest, is een gevolg van een afschermend effect van hun elektrische veld en zegt dus niets over hun echte afmeting.

Zou men niet minstens 10 dimensies nodig hebben om de bewegingen te kunnen beschrijven?
  zondag 16 februari 2003 @ 11:18:37 #19
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_8511509
quote:

Lucht is meer dan aleen O2.

Het zijn geen 'rondjes' of 'bolletjes', het is energie.

Tussen die verschillende energieen die elkaar in stand houden zit niks.

pi_8511695
quote:

Om het even nog lastiger te maken, kun je ook nog nadenken over die moleculen zelf.. want wat is een molecuul nu eingelijk? Die bestaan ook slechts uit energie! 'Bestaan' is trouwens ook een fout woord. Een molecuul bestaat uit onderdelen welke de neiging hebben om te bestaan... dus...

Wat heeft er eventueel de neiging te bestaan tussen deze deeltjes welke een neiging vertonen te bestaan?...

pi_8513273
quote:
Op zondag 16 februari 2003 11:18 schreef Bioslock het volgende:
Het zijn geen 'rondjes' of 'bolletjes', het is energie.
Het zijn geen bolletjes, maar energie? wat is dan massa? Ik geloof dat je een formule iets te vrij gebruikt.
quote:
Tussen die verschillende energieen die elkaar in stand houden zit niks.
Hoe moet ik dit zien? Een molecuul is energie? als warmte? licht? en hoe houden energien elkaar in stand? Naar mijn inzien mixt energie als een gek. Gooi maar een heet stukje ijzer in water, deze twee energie hoeveelheden zullen mixen tot een zelfde temperatuur.
Don't fight a fight you think you can win.
pi_8516478
quote:
Op zondag 16 februari 2003 13:31 schreef DePurpereWolf het volgende:
Hoe moet ik dit zien? Een molecuul is energie? als warmte? licht? en hoe houden energien elkaar in stand? Naar mijn inzien mixt energie als een gek. Gooi maar een heet stukje ijzer in water, deze twee energie hoeveelheden zullen mixen tot een zelfde temperatuur.
Mixt ook als een gek, maar in grote hoeveelheden kost dat wat tijd..
pi_8545883
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 21:37 schreef enlightenedwizza het volgende:
Als je dan uitkomt op Quarks...neem aan dat deze dan niet deelbaar zijn?
Energie word moeilijk om te delen...
Waarom?

Kan het niet zijn dat energie ook weer uit deeltjes bestaat? Het is tot nu toe niet aangetoond. Het is theoretish niet te bewijzen dat iets niet kan.

dinsdag 18 februari 2003 @ 20:28:50 #24
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_8567942
quote:
Op maandag 17 februari 2003 21:51 schreef Dit_vind_ik_er_van het volgende:

[..]

Waarom?

Kan het niet zijn dat energie ook weer uit deeltjes bestaat? Het is tot nu toe niet aangetoond. Het is theoretish niet te bewijzen dat iets niet kan.

Energie is een ander iets dan materie. Het kan wel uit kleinere delen bestaan, maar dat is geen materie.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 18 februari 2003 @ 21:03:43 #25
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8568885
Alles is geest, dus ook energie en materie.

De geest schept een gedachte en tijdens het denken (=energie produceren) manifesteert zich de materie, en voila !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')