abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8425618
Het zevende studio-album van deze Duitse baanbrekende band onder de vakkundige leiding van componist, zanger, dirigent, trompetist, toetsenist Tilo Wolff. Met dit album heeft hij (hebben zij) zichzelf weer weten te overtreffen, zelfs na het geweldige album uit 2001 genaamd Fassade, dat al een meesterwerk op zich was met de lange orkestrale delen in samenwerking met moderne rock/metal.

Dit keer heeft hij zich weer meer op het klassieke gericht met een geweldige opener "Kyrie" wat niet zou misstaan in een laat-romantiek requiem.

Het tweede nummer "Durch Nacht und Flucht" doet alweer meer denken aan een modern metalnummer, maar heeft toch die zeer specifieke klank die Lacrimosa zichzelf eigen heeft gemaakt. Dit nummer is tevens als single verschenen (in 2 verschillende single-versies, met verschillende nummers erop).

Het album gaat verder in een mix van klassiek en modern, een welhaast perfecte synthese van twee stromingen die volgens sommigen begrensd zijn door een kloof die niet te overbruggen valt. Tilo Wolff bewijst hier wederom het tegendeel. Praktisch elke emotie weet hij in zijn muziek te vangen. Soms doen zijn klassieke verwijzingen mij wat denken aan bijvoorbeeld een Kurt Weill, eerste helf twintigste eeuw, danweer grijpt hij terug naar de grootse romantische geluiden van de eeuw daarvoor.

Zelfs het enige Engelstalige nummer op het album gezongen door de vaste zangeres en toetseniste van de band, Anne Nurmi, klinkt nu goed. Doorgaans was het Engelse nummer het zwakste van de voorgaande albums.

Als afsluiter wederom een klassiek werk, maar dit keer niet volledig klassiek zoals het eerste.

Een geweldig begin van het nieuwe jaar is dit nieuwe album. Gretig kijk ik uit naar een mogelijke tour en nieuw werk van deze toonkunstenaar.

Http://www.lacrimosa.de

dinsdag 11 februari 2003 @ 23:36:02 #2
23137 Thegeronimo
Ich bun ut mer....
pi_8425868
Ja, geweldig album ja.
Lacrimosa verheft de Duitse norse taal tot iets moois.

Hebben ze altijd al gedaan in hun albums. Heel apart.

Ik ken genoeg mensen die zeggen tegen zo'n band maar ik zeg

pi_8428845
OK, OK
het was toch wel weer eens tijd om naar de platenboer te gaan.
salva cum reverentia
pi_8443549
In een woord: Geweldig!
m'n muziek smaak wordt trouwens met de dag breeder
Helaas kon ik weinig van de CD Echoes vinden, maar dat komt zeker wel.
*op lijstje met te kopen cd's schrijft*
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_8443623
wat een kutnaam
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:31:38 #6
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8444696
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:44 schreef Echoes het volgende:
wat een kutnaam

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-02-2003 21:31]

pi_8445220
Ik heb nu bijna 4 uur en 24 minuten Lacrimosa geluisterd en ik krijg er geen genoeg van!
Er zitten trouwens wel erg gevoelige stukken tussen... Was al een beetje down maar zometeen kunnen ze me echt opvegen.
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_8445815
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:31 schreef Wodan het volgende:
[..]

verwijst naar gebruikersnaam
  donderdag 13 februari 2003 @ 01:01:14 #9
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_8449324
Ik heb 'm nog niet gehoord. Ik heb wél het vorige album van ze, Fassade. Is het hier mee te vergelijken?

Zelf prefereer ik eigenlijk Helium Vola of Qntal, maar dat gaat meer richting medieval/dark-wave

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 13 februari 2003 @ 01:04:01 #10
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8449339
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 01:01 schreef Elegy het volgende:
Ik heb 'm nog niet gehoord. Ik heb wél het vorige album van ze, Fassade. Is het hier mee te vergelijken?
Ja, maar dan nog mooier.
pi_8449639
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 01:04 schreef Wodan het volgende:

[..]

Ja, maar dan nog mooier.

Dat zeggen ze allemaal. Goed, Soulseek is up, we proberen het even.
îäíàêî
pi_8453860
Ik heb nog iets van een russisch collectief op bandje dat ook lacrimosa heet

Maar dit lacrimosa is daar zeker niet mee te verwarren, ik zal weer ns wat van ze downloaden..

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Admin vrijdag 14 februari 2003 @ 11:42:18 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8475088
Die gute Nachricht:
Das Ende Januar erschienene Album Echos ist ein Meisterwerk, das niemanden kalt lassen wird...
Die schlechte Nachricht:
Es wird keine Liveauftritte von Lacrimosa in diesem Jahr geben (siehe News vom 3.1.)

http://www.lacrimosa-fanhomepage.de/menue/frameset.htm

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8475168
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 11:42 schreef yvonne het volgende:
Es wird keine Liveauftritte von Lacrimosa in diesem Jahr geben (siehe News vom 3.1.)
pi_8475341
met wat voor bands is dit te vergelijken (bekende bands graag, ben niet zo thuis in dit wereldje).
Je topic-opening is mooi seborik, maar ja, moet maar es wat downloaden denk ik.....
  Admin vrijdag 14 februari 2003 @ 11:56:00 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8475360
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 11:55 schreef Man_Made_God het volgende:
met wat voor bands is dit te vergelijken (bekende bands graag, ben niet zo thuis in dit wereldje).
Je topic-opening is mooi seborik, maar ja, moet maar es wat downloaden denk ik.....
Lacrimosa?
Nergens mee, ik vind ze erg uniek in het muziekwereldje!!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 9 september 2003 @ 13:23:28 #17
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_13044680
Zijn er nu al meer mensen die hem gekocht hebben? Ik luister hem nu weer, hij blijft echt mooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')