Dit keer heeft hij zich weer meer op het klassieke gericht met een geweldige opener "Kyrie" wat niet zou misstaan in een laat-romantiek requiem.
Het tweede nummer "Durch Nacht und Flucht" doet alweer meer denken aan een modern metalnummer, maar heeft toch die zeer specifieke klank die Lacrimosa zichzelf eigen heeft gemaakt. Dit nummer is tevens als single verschenen (in 2 verschillende single-versies, met verschillende nummers erop).
Het album gaat verder in een mix van klassiek en modern, een welhaast perfecte synthese van twee stromingen die volgens sommigen begrensd zijn door een kloof die niet te overbruggen valt. Tilo Wolff bewijst hier wederom het tegendeel. Praktisch elke emotie weet hij in zijn muziek te vangen. Soms doen zijn klassieke verwijzingen mij wat denken aan bijvoorbeeld een Kurt Weill, eerste helf twintigste eeuw, danweer grijpt hij terug naar de grootse romantische geluiden van de eeuw daarvoor.
Zelfs het enige Engelstalige nummer op het album gezongen door de vaste zangeres en toetseniste van de band, Anne Nurmi, klinkt nu goed. Doorgaans was het Engelse nummer het zwakste van de voorgaande albums.
Als afsluiter wederom een klassiek werk, maar dit keer niet volledig klassiek zoals het eerste.
Een geweldig begin van het nieuwe jaar is dit nieuwe album. Gretig kijk ik uit naar een mogelijke tour en nieuw werk van deze toonkunstenaar.
Hebben ze altijd al gedaan in hun albums. Heel apart.
Ik ken genoeg mensen die zeggen tegen zo'n band maar ik zeg
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:44 schreef Echoes het volgende:
wat een kutnaam
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-02-2003 21:31]
quote:verwijst naar gebruikersnaam
Op woensdag 12 februari 2003 21:31 schreef Wodan het volgende:
[..]
Zelf prefereer ik eigenlijk Helium Vola of Qntal, maar dat gaat meer richting medieval/dark-wave
quote:Ja, maar dan nog mooier.
Op donderdag 13 februari 2003 01:01 schreef Elegy het volgende:
Ik heb 'm nog niet gehoord. Ik heb wél het vorige album van ze, Fassade. Is het hier mee te vergelijken?
quote:Dat zeggen ze allemaal. Goed, Soulseek is up, we proberen het even.
Op donderdag 13 februari 2003 01:04 schreef Wodan het volgende:[..]
Ja, maar dan nog mooier.
Maar dit lacrimosa is daar zeker niet mee te verwarren, ik zal weer ns wat van ze downloaden..
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 11:42 schreef yvonne het volgende:
Es wird keine Liveauftritte von Lacrimosa in diesem Jahr geben (siehe News vom 3.1.)
quote:Lacrimosa?
Op vrijdag 14 februari 2003 11:55 schreef Man_Made_God het volgende:
met wat voor bands is dit te vergelijken (bekende bands graag, ben niet zo thuis in dit wereldje).
Je topic-opening is mooi seborik, maar ja, moet maar es wat downloaden denk ik.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |