Heeft iemand het wel eens overwogen? Waarom? En waarom heb je het toch neit gedaan + denk je er nog steeds aan?
ik heb het wel eens overwogen...zo'n 1.5 jaar geleden...ik zat echt gigantisch in een dip...niks lukte me meer...ik voelde me een nul en dacht dat de wereld beter af zou zijn zonder mij.
De reden dat ik het niet heb gedaan is dankzij mijn ouders...als zij neit zoveel om me gaven, was er een grote kans dak er nie meer was geweest..Tevens d8 ik dak me schuldig zou voelen wanneer ik het zou doen...ik weet het...pure onzin, maar goed. Ik denk er nu neit meer aan...ik heb eindelijk weer een doel in me leven en het gaat nu toppie
ik doe het niet, omdat ik het niet als oplossing zie, maar als opgeven.
ik heb voor mezelf ook gewoon een doel die ik wil bereiken en daar leef ik gewoon naar toe en als ik eenmaal heb bereikt ga ik ervan genieten totdat ik sterf van ouderdom.
Er gebeurde veel, mensen welke dichtbij mij stonden zaten ook met zelfmoord. de angst om deze mensen te verliezen dreef mij ook tot een poging.
Al heb ik er geen spijt van, nooit gehad ook. Wat mij heeft tegengehouden, de mislukte poging, het zien van de littekens.. de verse snee, de pillen in mijn hand..ik schrok ervan.
Op het moment is het de liefde van mijn vriendin wat mij tegenhoud iets te doen wat haar pijn kan doen. ik ben blij met haar. dat helpt me. Het gaat ook weer redelijk goed met de mensen die dichtbij mij stonden welke ook zelfmoord pogingen ondernamen.
Verder blijven er natuurlijk altijd tegenslagen. al zijn ze op het moment een stuk minder. gelukkig maar. al kan ik niet genieten van het leven.. want elke keer als er een probleem weg is.. komt er een 3x zo groot probleem bij.
We blijven hopen op betere tijden, meer is er niet te doen.
Ik ga nu trouwens wel hulp krijgen, denk dat dat het beste is.
Ik heb het nooit overwogen, zelfs bij behoorlijke psychische klappen in m'n leven, het is simpelweg geen optie voor mij.
Ik kijk altijd vooruit,
en al kan ik soms zwelgen in m'n verdriet,
ik blijf altijd vertrouwen dat alles weer goed komt.
Ben gewoon koppig, denk ik.
Er zitten op dit forum relatief veel jongeren,
en in die leeftijdscategorie is het leven, of liever gezegd vóelt het leven gewoon zwaar.
Je bent zoekende, naar wie je bent, wat je bent, je plek in het leven, en hebt nog weinig referentie-kader om op terug te vallen.
Dan lijken dingen al gauw uitzichtloos.
Een eerste verliefdheid, de pijn als het uit is vóelt ook knalhard omdat je op dat moment nog niet (echt) weet hoe je ermee om moet gaan en dat het ook echt over gaat, om maar een voorbeeld te noemen.
Hiermee wil ik juist niet de mensen met een langdurige depressie of andere psychische problemen bagatelliseren, maar ik denk dat je op jongere leeftijd de dingen dramatischer voelt dan ze later zullen zijn.
Juist door door te vechten leer je dat er een heleboel kracht in jezelf zit en dat het vaak een periode is.
(excuses voor de soms idiote zinsbouw, ben niet zo''n held in het schrijven van lange teksten)
7 Januari ben ik op weg gegaan naar een spoorlijn vlakbij Breda om er een eind aan te maken. De trein had vertraging en dat is denk ik mijn redding geweest. Dacht toen aan m'n broertje, ouders en m'n vrienden die het niet zouden begrijpen. Uiteindelijk ben ik jankend thuis gekomen en heb ik alles verteld
Inmiddels loop ik bij de psycholoog en krijg ik medicijnen en ben ik blij dat ik 't niet heb gedaan. Die zelfmoord gedachten heb ik nu voor een groot deel onder controle. De komende tijd is gewoon erg zwaar, maar ik heb er vertrouwen in dat 't weer goed komt, mede dankzij de steun van goede vrienden, die mij helemaal niet zagen zoals ik mezelf zag.
1 advies doe het vooral niet, er zijn altijd mensen die om je geven, ook al lijkt het soms niet zo. Wees niet bang om hulp te vragen. Zorg dat je er sterker uit komt
Maar goed...ik ben er helemaal overeen en wat ik toen te veel nadacht is het nu mooi in balans
Men heeft me toen met 3 man van de weg af moeten slepen... Pas na een uur kwam ik tot rust en was nog steeds compleet over de zeik...
Zoiets ging me niet in de koude kleren zitten en hoop zoiets niet nogmaals mee te moeten maken...
ik heb niets meer om voor te leven, heb bewezen wat ik wou bewijzen in mijn leven, ik word niet gemist
ik heb geen voldoening meer in dit leven en zie zelfmoord als een waardige afsluiting
....gelukkig ben ik er bijna altijd veel te bang voor
en het probleem is dat je altijd zoveel shit achterlaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |