quote:eeuwige zeikstieren ... dat ze dat ijs maar in hun hol douwen .... stelletje fundamentalisten...
03/02 Nieuwe ijsjes Unilever "godslasterlijk"
In Nederland is beroering ontstaan rond de plannen van Unilever om onder het ijsmerk Magnum een nieuwe serie ijsjes op de markt te brengen gebaseerd op "de zeven hoofdzonden". Op de verpakking staan onder meer duivelshorentjes, zo heeft het Nederlandse Reformatorisch Dagblad gemeld.des duivels ... toe maar
De ijsjes dragen de naam van de uit de rooms-katholieke leer afkomstige zeven hoofdzonden: gulzigheid, ijdelheid, begeerte, luiheid, afgunst, hebzucht en wraak.De Magnums werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In Nederland gaan de ijsjes daarentegen "De Zeven Zonden" heten. "Het reclameconcept is gebaseerd op het thema verleiding. Bij ijs is dat erg belangrijk, want het is een impulsproduct", zegt producent Unilever.
"Godslasterlijk" is de reactie van de vereniging 'Christenen voor de Waarheid'. In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne "zeer pijnlijk" voor christenen. "Uw campagne is godslasterlijk omdat het de ernst van de zonde bagatelliseert", zo heet het verder.
Unilever schrijft in een reactie op de protestbrief dat de introductie van de nieuwe ijsjes niet de bedoeling heeft om de klanten "te verlustigen aan de zeven zonden of de normen en waarden te devalueren".
quote:jouw mening niet delen staat gelijk aan fundamentalisme?
Op dinsdag 4 februari 2003 08:57 schreef realist_ik het volgende:eeuwige zeikstieren ... dat ze dat ijs maar in hun hol douwen .... stelletje fundamentalisten...
quote:Dan geeft het niet.
Op dinsdag 4 februari 2003 09:04 schreef CJ_S het volgende:
Als het de moslims niet zijn dan .....
Ik vind het wel schattig hoor, zo'n clubje dat met de eigen gebruiken leeft en die nog heel pittoresk in stand wil houden.
Overigens zijn het ook stomme namen voor een ijsje en is het ook zeer raar dat juist in deze tijd je een ijsje op die manier in de markt plaatst. Waarschijnlijk een een of andere stagiair die dit bedacht heeft.
quote:een ijsje godslasterlijk vinden omdat er een link wordt gelegd met de 7 zonden, dat vind ik toch wel heel extreem ...
Op dinsdag 4 februari 2003 09:03 schreef robh het volgende:[..]
jouw mening niet delen staat gelijk aan fundamentalisme?
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef sqlsmurft het volgende:is het ook zeer raar dat juist in deze tijd je een ijsje op die manier in de markt plaatst. Waarschijnlijk een een of andere stagiair die dit bedacht heeft.
quote:
werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In
quote:Kortom een australische stagiair...
Op dinsdag 4 februari 2003 09:14 schreef realist_ik het volgende:[..]
[..]werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef Cynic het volgende:
Het zullen godverdomme ook niet een keer die gereformeerden zijn
Maar ja, wat wil je als het door ex-criminelen (Australiërs) is bedacht.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:18 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
En dan gewoon lekker opsmikkelen voor eht hoofdkantoor van dat dagblad
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:20 schreef Cynic het volgende:[..]
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:22 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
idd
quote:Nee, dit is een onderbouwde opmerking.
Op dinsdag 4 februari 2003 09:19 schreef Hawk het volgende:
Maar ja, wat wil je als het door ex-criminelen (Australiërs) is bedacht.
Ik vind het een bizarre naam voor een ijsje. Een ijsje is juist een triviaal iets en daar moet je geen gewichtige dingen aan gaan hangen. Deze klagende groepering meent echter dat het kwetsend is voor Christenen, maar zij zijn de enige die nog van zich hebben laten horen. Is het dan kwetsend voor Christenen of zogenaamd alleen voor Gereformeerden?
Wat een gezever om een ijsje. Ik denk dat ik me dan ook aansluit bij Zander.
quote:En waarom, waarom wordt er dan subiet generaliseerd?
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef Cynic het volgende:
Het zullen -edit- ook niet een keer die gereformeerden zijn
Kijk gewoon naar de inhoudelijke argumenten van iemand en ga daar op in!
quote:Ach gut, ''t usertje heeft ook een nieuw woordje geleerd.
stelletje fundamentalisten...
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 04-02-2003 11:39]
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:33 schreef ChrisJX het volgende:
En waarom, waarom wordt er dan subiet generaliseerd?
quote:
In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne "zeer pijnlijk" voor christenen. "Uw campagne is godslasterlijk omdat het de ernst van de zonde bagatelliseert", zo heet het verder.
quote:Lees het bericht nou eens goed!
Op dinsdag 4 februari 2003 11:36 schreef MacBeth het volgende:
quote:Dat selecte groepje kneuzen roept anders wel "zeer pijnlijk" voor christenen, alsof zij alle christenen zijn.
Op dinsdag 4 februari 2003 11:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Lees het bericht nou eens goed!
Cynic zegt: ''het zullen -edit- ook eens niet die Gereformeerden zijn''
Maar het gaat alleen over een select groepje gereformeerden, de rest van de gereformeerden hebben niks gezegd!
quote:Ik ben met je eens dat dat niet goed is, maar omdat de ene partij generaliseert, hoef je dat toch niet na te doen?
Op dinsdag 4 februari 2003 11:40 schreef MacBeth het volgende:Dat selecte groepje kneuzen roept anders wel "zeer pijnlijk" voor christenen, alsof zij alle christenen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |