abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8265505
quote:
03/02 Nieuwe ijsjes Unilever "godslasterlijk"
In Nederland is beroering ontstaan rond de plannen van Unilever om onder het ijsmerk Magnum een nieuwe serie ijsjes op de markt te brengen gebaseerd op "de zeven hoofdzonden". Op de verpakking staan onder meer duivelshorentjes, zo heeft het Nederlandse Reformatorisch Dagblad gemeld. des duivels ... toe maar
De ijsjes dragen de naam van de uit de rooms-katholieke leer afkomstige zeven hoofdzonden: gulzigheid, ijdelheid, begeerte, luiheid, afgunst, hebzucht en wraak.

De Magnums werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In Nederland gaan de ijsjes daarentegen "De Zeven Zonden" heten. "Het reclameconcept is gebaseerd op het thema verleiding. Bij ijs is dat erg belangrijk, want het is een impulsproduct", zegt producent Unilever.

"Godslasterlijk" is de reactie van de vereniging 'Christenen voor de Waarheid'. In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne "zeer pijnlijk" voor christenen. "Uw campagne is godslasterlijk omdat het de ernst van de zonde bagatelliseert", zo heet het verder.

Unilever schrijft in een reactie op de protestbrief dat de introductie van de nieuwe ijsjes niet de bedoeling heeft om de klanten "te verlustigen aan de zeven zonden of de normen en waarden te devalueren".

eeuwige zeikstieren ... dat ze dat ijs maar in hun hol douwen .... stelletje fundamentalisten...
pi_8265518
ach... 'k kan me d'r niet druk om maken dat zij zich er zo druk om maken, hoor...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8265522
666 en anders niks!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 4 februari 2003 @ 09:01:27 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8265528
Waar sommigen zich al niet druk over maken...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8265541
Dan kopen ze die ijsjes toch niet? Zij naar de hemel, wij een lekker ijsje.. iedereen happy.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 4 februari 2003 @ 09:03:52 #6
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8265543
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 08:57 schreef realist_ik het volgende:

eeuwige zeikstieren ... dat ze dat ijs maar in hun hol douwen .... stelletje fundamentalisten...

jouw mening niet delen staat gelijk aan fundamentalisme?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 februari 2003 @ 09:04:31 #7
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_8265545
Als het de moslims niet zijn dan .....

no offense

Overall beste user 2022 dinsdag 4 februari 2003 @ 09:11:26 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8265597
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:04 schreef CJ_S het volgende:
Als het de moslims niet zijn dan .....
Dan geeft het niet.

Ik vind het wel schattig hoor, zo'n clubje dat met de eigen gebruiken leeft en die nog heel pittoresk in stand wil houden.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_8265601
Tsja vanochtend bij Evers legde de woordvoerder het haarfijn uit.
De reactie na het telefoongesprek spreekt boekdelen voor de algemene opinie van de maatschappij. Wanneer de "mensen" hoofddoekjes ontoelaatbaar vinden is het normaal dat er wat van gezegd wordt maar geeft een christen een onderbouwde mening dan is dat overtrokken omdat het niet de geldende norm is. Zelfs wanneer de man uitlegd waarom hij het kwetsend vind en dat in het kader van normen en waarden dit al helemaal niet te rijmen valt.
Nogmaals hij vond alleen de naamgeving van het ijsje goedkoop en niet getuigen van goede smaak en dat recht heeft hij. Over de kwaliteit van het ijsje heeft hij gezegd dat het vast een lekker ijsje zal worden. Snap dan ook de overtrokken reacties van sommigen hier op het forum niet.
Wanneer je het moto: leef en laat leven aanhangt dan geldt dat niet alleen hoe mensen zich naar jou toegedragen maar juist andersom. Wanneer een groep zich op bijzonder nette wijze uit over een onderwerp wat zij als kwetsend ervaart dan kan je daar ook begrip voor opbrengen. Je hoeft het er dus niet mee eens te zijn, maar je kunt er wel FATSOENLIJK op reageren. Dat is namelijk respect tonen voor iemands opvattingen.

Overigens zijn het ook stomme namen voor een ijsje en is het ook zeer raar dat juist in deze tijd je een ijsje op die manier in de markt plaatst. Waarschijnlijk een een of andere stagiair die dit bedacht heeft.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_8265602
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:03 schreef robh het volgende:

[..]

jouw mening niet delen staat gelijk aan fundamentalisme?

een ijsje godslasterlijk vinden omdat er een link wordt gelegd met de 7 zonden, dat vind ik toch wel heel extreem ...
pi_8265607
Het zullen godverdomme ook niet een keer die gereformeerden zijn
It has to mean something
pi_8265615
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef sqlsmurft het volgende:is het ook zeer raar dat juist in deze tijd je een ijsje op die manier in de markt plaatst. Waarschijnlijk een een of andere stagiair die dit bedacht heeft.
quote:
werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In
pi_8265648
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:14 schreef realist_ik het volgende:

[..]

[..]

werden anderhalf jaar geleden onder de naam "The Seven Deadly Sins" geïntroduceerd in Australië. In

Kortom een australische stagiair...
pi_8265657
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef Cynic het volgende:
Het zullen godverdomme ook niet een keer die gereformeerden zijn
pi_8265663
Ben geen christen en vind het ook achterlijke namen.

Maar ja, wat wil je als het door ex-criminelen (Australiërs) is bedacht.

-------Practice Mindfulness-------
pi_8265675
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:18 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

It has to mean something
  dinsdag 4 februari 2003 @ 09:21:11 #17
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_8265679
Heb opeens zin in zo'n ijsje eigenlijk.......

En dan gewoon lekker opsmikkelen voor eht hoofdkantoor van dat dagblad

The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_8265690
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:20 schreef Cynic het volgende:

[..]

idd
pi_8265704
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:22 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

idd

It has to mean something
  dinsdag 4 februari 2003 @ 10:22:02 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_8266351
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:19 schreef Hawk het volgende:
Maar ja, wat wil je als het door ex-criminelen (Australiërs) is bedacht.
Nee, dit is een onderbouwde opmerking.

Ik vind het een bizarre naam voor een ijsje. Een ijsje is juist een triviaal iets en daar moet je geen gewichtige dingen aan gaan hangen. Deze klagende groepering meent echter dat het kwetsend is voor Christenen, maar zij zijn de enige die nog van zich hebben laten horen. Is het dan kwetsend voor Christenen of zogenaamd alleen voor Gereformeerden?
Wat een gezever om een ijsje. Ik denk dat ik me dan ook aansluit bij Zander.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_8267268
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:12 schreef Cynic het volgende:
Het zullen -edit- ook niet een keer die gereformeerden zijn
En waarom, waarom wordt er dan subiet generaliseerd?
Iemand legt uit waarom hij een naam niet toepasselijk vind (ik vind het ook een vreemde naam, maar verder boeit het niet. Diablo (als in Passoa Diablo) betekent geloof ik ook duivel) en dat wordt gelijk als ''gereformeerd gezeik'' afgedaan. Mag iemand z''n onderbouwde mening niet meer geven? Ik zou jou iig niks onderbouwds neerzetten, en dat is wel goed?

Kijk gewoon naar de inhoudelijke argumenten van iemand en ga daar op in!

quote:
stelletje fundamentalisten...
Ach gut, ''t usertje heeft ook een nieuw woordje geleerd.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 04-02-2003 11:39]

dinsdag 4 februari 2003 @ 11:36:45 #22
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_8267332
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:33 schreef ChrisJX het volgende:
En waarom, waarom wordt er dan subiet generaliseerd?
quote:
In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne "zeer pijnlijk" voor christenen. "Uw campagne is godslasterlijk omdat het de ernst van de zonde bagatelliseert", zo heet het verder.
Down[br]Under
pi_8267376
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:36 schreef MacBeth het volgende:
Lees het bericht nou eens goed!
Cynic zegt: ''het zullen -edit- ook eens niet die Gereformeerden zijn''
Maar het gaat alleen over een select groepje gereformeerden, de rest van de gereformeerden hebben niks gezegd!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 11:40:01 #24
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_8267396
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Lees het bericht nou eens goed!
Cynic zegt: ''het zullen -edit- ook eens niet die Gereformeerden zijn''
Maar het gaat alleen over een select groepje gereformeerden, de rest van de gereformeerden hebben niks gezegd!

Dat selecte groepje kneuzen roept anders wel "zeer pijnlijk" voor christenen, alsof zij alle christenen zijn.
Down[br]Under
pi_8267488
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:40 schreef MacBeth het volgende:

Dat selecte groepje kneuzen roept anders wel "zeer pijnlijk" voor christenen, alsof zij alle christenen zijn.

Ik ben met je eens dat dat niet goed is, maar omdat de ene partij generaliseert, hoef je dat toch niet na te doen?
Maarrrrrrrrr, let wel ff op de precieze bewoording. ''Pijnlijk voor Christenen'', niet ''pijnlijk voor alle/de Christenen''... En daar zit een verschil in!
Er zitten Christenen in de kerk is niet hetzelfde als alle christenen zitten in de kerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')