abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2003 @ 08:08:45 #1
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8248509
Uit de Prive pagina van de Telegraaf online;
quote:
SABINE KONING VERLAAT ´WARM BAD´ GTST
Ik ben een nieuwe wereld ingestapt

Elf jaar lang verscheen Sabine Koning met een ´big smile´ op de set van Goede Tijden Slechte Tijden. Tot op de dag van vandaag heeft de kleine donkerharige actrice haar personage Anita boeiend weten te houden. Geen geringe prestatie. Echter, toen collega en vriendin Guusje Nederhorst het twee jaar geleden voor gezien hield, begon er toch iets te knagen. Toen ook nog eens haar televisiemaatje Ferri Somogyi vertrok om zijn geluk aan de andere kant van de oceaan te gaan beproeven, hakte Sabine de knoop door. Tot grote teleurstelling van haar grote schare fans is Anita de Jong bijna verleden tijd...
Het heeft me veel moeite gekost, maar eens moest de kogel toch door de kerk, reageert Sabine Koning vanaf haar vakantieadres in Honduras. Ik liep er al tijden mee rond. Eigenlijk vanaf de dag, nu zo´n twee jaar geleden, dat Guusje mij als eerste in de kleedkamer vertelde dat ze zou vertrekken. Ik schrok ervan en realiseerde mij alsof er tegelijkertijd met haar mededeling een knop in mijn hoofd omging dat dat moment voor mij eveneens aan zou breken. Nu moet ik ook, dacht ik.
Toch heeft het nog even geduurd. Dat had alles te maken met het feit dat het toch heel moeilijk is die stap te nemen. Ja, het klinkt misschien vreemd, want ik had makkelijk nog jarenlang kunnen blijven. Er was niemand die me weg wilde hebben. Integendeel. Ik heb GTST altijd ervaren als een warm bad. Heb het er altijd geweldig naar m´n zin gehad. Maar ik besefte daarentegen ook maar al te goed dat ik een keer verder moest. Zeker toen mijn tegenspeler en goede vriend Ferri aftaaide.
Na wat gekraak op de lijn vervolgt Sabine: Ik was achttien toen ik als jong meisje bij GTST begon. Nu ben ik negenentwintig en is de tijd gekomen me los te maken. Als ik het nu niet had gedaan, zou ik het waarschijnlijk nooit meer durven. Mijmerend: Het is namelijk niet alleen het voor een ander misschien doodsimpele feit dat je stopt met het werk dat je elf jaar lang met zoveel liefde hebt gedaan, maar je gooit bovendien ook een heleboel zekerheden overboord. Wat dacht je van een geregeld inkomen bijvoorbeeld? Er komt nu niets meer binnen, maar de vaste lasten gaan helaas gewoon door. Ach, aan de andere kant vind ik het ook wel weer stoer dat ik het uiteindelijk heb gedaan. Ik ben een nieuwe wereld ingestapt. Heb mijn angst overwonnen om het veilige weg te doen en ben nu alleen maar heel benieuwd hoe het straks verder met me zal gaan.
Want dat is dus altijd weer de grote vraag. Is er leven na de soap? Voor de een wel, maar voor de ander helaas niet.
Instemmend: Ik kan alleen maar hopen dat het goed komt. Lachend: Een prachtig vijf-stappen-carrièreplan of zo heb ik niet klaarliggen, dus daar zal ik het niet van moeten hebben. Ik geloof ook niet dat dat soort dingen helpen. Als ik volgende maand terug ben in Nederland ga ik wat workshops volgen, audities doen en dan zie ik het wel. Ik kan namelijk wel van de daken gaan roepen wat Sabine allemaal wel niet zou willen, maar daar schiet ik bar weinig mee op. Ik ben namelijk van mening dat ik in dit stadium niet zo heel veel te zeggen heb.
Is dat niet een beetje té bescheiden voor een actrice die door soapminnend Nederland al elf jaar lang zeer gewaardeerd wordt?
Ik denk het niet. Het is niet zo dat ik het helemaal niet zie zitten of zo. En bang zoals veel mensen mij vragen dat ik niet zo makkelijk van het etiketje ´Anita´ af zal komen, ben ik gelukkig ook niet. Ik ben ervan overtuigd dat producenten daar wel doorheen kijken. Maar ja, er moet wel toevallig iets op mijn pad komen.
Voorlopig zet Sabine die zorg nog even van zich af. Daar kan ze zich straks nog druk genoeg over maken. Twee dagen na haar laatste draaidag voor Goede Tijden Slechte Tijden vertrok de actrice naar Amerika. Nee, niet om haar maatje Ferri achterna te gaan en haar carrière voort proberen te zetten als Hollywood-diva, maar gewoon voor een heerlijk lange vakantie. Twee maanden blijf ik weg, verzucht Sabine. Daar heb ik, sinds ik tot de vaste cast van GTST behoorde, weinig kans voor gehad.

Afgelopen vrijdag kreeg Sabine Koning in haar rol van Anita de Jong de schrik van haar leven. Vlak voor Anita haar jawoord geeft aan Mickey Lammers die haar kon troosten met haar verdriet over haar ´overleden´ echtgenoot Rick (zie foto links) stormt dezelfde Rick in levenden lijve de trouwzaal in. In tegenstelling tot wat Anita denkt, is hij helemaal niet omgekomen bij een gevangenisbrand in Singapore...

Uiteraard heeft Sabine haar GTST-collega Ferri wel bezocht. We hebben heerlijk bij kunnen kletsen in zijn prachtig gelegen strandhuis in L.A. Geen van beiden hadden we haast en dat is wel eens heel lekker. Gewoon doen waar je zin in hebt. We hebben zelfs als jonge tieners een gigantisch kampvuur gemaakt. Het gaat heel goed met hem en daar ben ik blij om. Voor mij zou het niks zijn. Amerika is een groot land, maar de wereld van acteurs blijft klein. Nee, die competitie is mij te groot. Daar zou ik geloof ik niet tegen kunnen.
De hamvraag is nu natuurlijk of Sabine in GTST net als een aantal van haar voorgangers aan een gewelddadige dood ten onder zal gaan.
Absoluut niet, zegt Sabine met klem. Dat wilde ik per se niet. Ik hield immers van mijn personage. Dan is het toch niet meer dan logisch dat ik voor haar een happy end wilde?
En dat hopen we straks ook voor de sympathieke Sabine. Misschien zien we haar terug in een dramaserie, als presentatrice of wie weet zelfs in het theater. De actrice staat overal voor open. En als het allemaal niet mag lukken? Dan begint ze vol enthousiasme een eethuisje op een exotisch eiland.

Nu Laura nog
[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  maandag 3 februari 2003 @ 08:10:22 #2
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_8248512
Hoera!
The Most Incredible, Baby
pi_8248584
Dat vind ik eigenlijk wel jammer......
  maandag 3 februari 2003 @ 08:35:17 #4
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_8248610
jammer alle oudjes gaan weg
Dubbel zo Frissss
pi_8248630
Nu de rest nog en dan is Nederland verlost van een slechte soap.
  maandag 3 februari 2003 @ 08:56:13 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8248752
quote:
Op maandag 3 februari 2003 08:38 schreef F@lcon© het volgende:
Nu de rest nog en dan is Nederland verlost van een slechte soap.
En Ikea van haar beste klant
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_8248767
quote:
Op maandag 3 februari 2003 08:56 schreef kwib het volgende:

[..]

En Ikea van haar beste klant

Verklaar je nader.....
  maandag 3 februari 2003 @ 09:08:17 #8
15745 matando
Marilyn Manson kicks all of yo
pi_8248821
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 03-02-2003 10:00]

pi_8248852
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 03-02-2003 10:00]

pi_8249276
Hoe zou ze uit de soap vertrekken? (of is het nog zo vroeg dat ik daarover heen gelezen heb ) Ben ik wel benieuwd naar!
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  maandag 3 februari 2003 @ 10:37:50 #11
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_8249878
quote:
Op maandag 3 februari 2003 09:58 schreef -En4Cer- het volgende:
Hoe zou ze uit de soap vertrekken? (of is het nog zo vroeg dat ik daarover heen gelezen heb ) Ben ik wel benieuwd naar!
Ik denk dat ze samen met Rik vertrekt naar het buitenland
[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
pi_8251392
quote:
Op maandag 3 februari 2003 08:10 schreef RedGuy het volgende:
Hoera!
Ja ik hoop dat er nu bij haar ook eens een belletje gaar rinkelen. .
Maar dat zal wel niet ,diet verdient veels te lekker natuurlijk.

Dus die zal wel blijven zitten vrees ik. .

Moderator maandag 3 februari 2003 @ 12:32:37 #13
42184 crew  DaMart
pi_8251541
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:37 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Ik denk dat ze samen met Rik vertrekt naar het buitenland

Denk ik ook. Naar Nepal of zo om een AIDS project op te zetten, dat wildenm ze toch ooit nog doen ?
pi_8251609
Ik gok dat ze over een half jaar weer terugkomt
pi_8251642
quote:
Op maandag 3 februari 2003 12:36 schreef Stranger het volgende:
Ik gok dat ze over een half jaar weer terugkomt
...in Onderweg Naar Morgen, net als Guusje Nederhorst.
pi_8251733
MEER mooie en jonge wijfen in GTST dan gaat ik mischien eens een keer kijken !!
pi_8255043
Eindelijk weg met die doos . Nu Daantje en Dennis er nog uit en het feest is compleet.
  maandag 3 februari 2003 @ 15:22:49 #18
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_8255140
Ja, en Barbara.

En dan Jef in een dubbelrol.

...is toch ook opwindend?
pi_8255155
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:22 schreef Els_saai het volgende:
Ja, en Barbara.
. Ik vind je heel stom, Els!
  maandag 3 februari 2003 @ 15:24:21 #20
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_8255170
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:23 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

. Ik vind je heel stom, Els!

Ik ook van jou, Tom_Tom.
pi_8257407
quote:
Op maandag 3 februari 2003 08:58 schreef F@lcon© het volgende:

[..]

Verklaar je nader.....

Is dat zo moeilijk?
Alle meubels uit GTST komen natuurlijk van de Ikea!!
  maandag 3 februari 2003 @ 17:50:50 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_8257456
Eindelijk zijn we verlost van Miss Mierekop
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_8257644
quote:
Op maandag 3 februari 2003 17:50 schreef Vivi het volgende:
Eindelijk zijn we verlost van Miss Mierekop
.
pi_8262403
Is ze trouwens turks
Ze heeft wel een grote neus iig
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  dinsdag 4 februari 2003 @ 08:29:32 #25
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_8265396
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:39 schreef -En4Cer- het volgende:
Is ze trouwens turks
Ze heeft wel een grote neus iig

Anita Dendermonde klinkt toch niet erg Turks?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')