quote:Eeeh, dat is wel de bedoeling eigenlijk.
Op donderdag 24 april 2003 16:26 schreef Herfst het volgende:
Ik heb het al heel vroeg opgestuurd, maar nog geen duiten gezien. Het is toch niet zo dat de electronische aangiftes voor gaan of wel?
Nu maar hopen dat het goed is aangekomen en dat ze het gauw storten kunnen het namelijk zeeeeer goed gebruiken
Vorig jaar nieuw appartement gekocht. 1/2 jaar geen teruggaaf van rente gehad. plus de afsluitkosten notaris kosten enz enz
Moest het toch zo'n 2711 euro wezen
Laten we hopen dat het klopt en gauw gestort word.
3026 euro'tjes!
Nu nog even het een en ander apart zetten want het kan nl. zijn dat onze definitieve aanslag lager is, dus dat we terug moeten betalen.
Dit heeft iets te maken met interpretatie van bepaalde regeltjes.
Begrijp het allemaal niet zo goed, maar vriendje studeerd ervoor, dus die zal het wel weten.
quote:degenen die het elektronisch hebben gedaan gaan voor... volgende keer via internet doen..
Op dinsdag 29 april 2003 15:23 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb het in januari al op de post gedaan, maar ik heb tot op heden nog niets gehoord. Ik begin nu sterk aan mezelf te twijfelen of ik de envelop wel heb dichtgeplakt....... want daar was ik niet helemaal zeker van toen ik hem op de bus deed..
quote:Ja maar volgens mij moet je dan een telefoonaansluiting hebben of niet?
Op dinsdag 29 april 2003 16:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
degenen die het elektronisch hebben gedaan gaan voor... volgende keer via internet doen..
het is echt megasimpel..
quote:nee niet meer, dit jaar kon je voor het eerst ook via kabel opsturen..
Op dinsdag 29 april 2003 17:28 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja maar volgens mij moet je dan een telefoonaansluiting hebben of niet?
quote:Heb het ook half januari op de post gedaan, maar ook nog steeds niet
Op dinsdag 29 april 2003 15:23 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb het in januari al op de post gedaan, maar ik heb tot op heden nog niets gehoord. Ik begin nu sterk aan mezelf te twijfelen of ik de envelop wel heb dichtgeplakt....... want daar was ik niet helemaal zeker van toen ik hem op de bus deed..
quote:Moeilijk te zeggen, misschien heeft de werkgever te weinig loonheffing ingehouden.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:31 schreef Idi00t het volgende:
Ik begrijp er geen ruk van, ik heb gewoon een part-time baan (full-time scholier namelijk nog) en verdien rond de ¤ 500,- in de maand.
Nou krijg ik net mijn aanslag en nou moet ik ¤ 423,- betalen!
Begrijp het niet! Iemand een idee?
Kan ook zijn dat de belastingdienst ergens een fout heeft gemaakt. Wij kregen een aanslag opgelegd van 199 euro terwijl dat onder de aanslaggrens ligt en we geen voorlopige teruggaven hebben gekregen. Gelijk bezwaar gemaakt.
In september ga ik een jaar naar het buitenland, kan ik mijn belastingaangifte van dit jaar dan al vantevoren invullen en opsturen (en geld terugkrijgen) ? Of moet ik het gewoon straks in 2004 door iemand anders laten versturen ofzo ?
Misschien kan je dan na overleg met het belastingkantoor volstaan met een briefje aan de inspecteur, waarin je verzoekt om uitstel van belastingaangifte, met de redenen waarom.
Ik hoop voor je dat dit dan voldoende is.
Succes!
quote:Lijkt me ook dat dat moet kunnen, maar het leek me wel handig als ik het geld al eerder terug krijg. Maar voor voorlopige teruggaaf kom ik niet in aanmerking volgens de site van de belastingdienst. Ik zal ze maar eens bellen volgende week
Op zondag 4 mei 2003 11:40 schreef Mariposa het volgende:
Je zou even contact op kunnen nemen met je belastingkantoor. Het telefoonnummer staat op elke aanslag.Misschien kan je dan na overleg met het belastingkantoor volstaan met een briefje aan de inspecteur, waarin je verzoekt om uitstel van belastingaangifte, met de redenen waarom.
Ik hoop voor je dat dit dan voldoende is.
Succes!
Wanneer word het tijd om te gaan bellen als je op een bepaalde datum nog niets hebt ontvangen ?
Ik heb de aangifte via het internet gedaan... kan ik er dan vanuit gaan dat ik niets hoef terug te betalen (anders lijkt het me een beetje stom)??
quote:Het kan altijd dat je bij de definitieve aanslag nog een stuk moet bijbetalen (c.q. terugbetalen). Het kan ook zo zijn dat je nog meer geld terug krijgt.
Op maandag 5 mei 2003 12:58 schreef hallo het volgende:
Ik heb dus ook zo'n blauwe envelop gehad en het geld is inmiddels ook overgemaakt.
Maar op die brief in die blauwe envelop staat dat het een voorlopige teruggaaf is en dat ik misschien moet terugbetalen.Ik heb de aangifte via het internet gedaan... kan ik er dan vanuit gaan dat ik niets hoef terug te betalen (anders lijkt het me een beetje stom)??
Bij de voorlopige wordt namelijk precies uitgegaan van wat jij hebt ingevuld. Deze gegevens zijn dus verder nog niet uitgebreid gecontroleerd. Dit zal later dit jaar gebeuren en als blijkt dat er dingen niet kloppen zoals jij ze hebt ingevuld, dan wordt dit bij de definitieve aanslag gecorrigeerd (kan dus zowel in je voordeel als in je nadeel zijn).
Als alles goed blijkt te zijn krijg je een definitieve aanslag van 0.
En dat je het via internet hebt ingevuld, maakt verder niet uit.
quote:Ik heb dus precies ingevuld als op mijn jaaropgaves staat. Dus waarschijnlijk zal die definitieve aanslag 0 zijn?
Op maandag 5 mei 2003 15:06 schreef Jeffrey2000 het volgende:[..]
Het kan altijd dat je bij de definitieve aanslag nog een stuk moet bijbetalen (c.q. terugbetalen). Het kan ook zo zijn dat je nog meer geld terug krijgt.
Bij de voorlopige wordt namelijk precies uitgegaan van wat jij hebt ingevuld. Deze gegevens zijn dus verder nog niet uitgebreid gecontroleerd. Dit zal later dit jaar gebeuren en als blijkt dat er dingen niet kloppen zoals jij ze hebt ingevuld, dan wordt dit bij de definitieve aanslag gecorrigeerd (kan dus zowel in je voordeel als in je nadeel zijn).
Als alles goed blijkt te zijn krijg je een definitieve aanslag van 0.En dat je het via internet hebt ingevuld, maakt verder niet uit.
quote:Als je werkgever het goed ingevuld heeft, ja.
Op maandag 5 mei 2003 16:23 schreef hallo het volgende:
Ik heb dus precies ingevuld als op mijn jaaropgaves staat. Dus waarschijnlijk zal die definitieve aanslag 0 zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |