abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8201608
Ik heb een vis en die heeft dikke ogen gekregen, ook heeft hij aan de onderkant een beetje wit. Weet iemandwat dat is ?
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:28:40 #2
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8201837
Ligt ie op zijn rug te zonnen...zo ja dan ie ie dood...zo nee dan lijkt 't erop dat er een virus in de kom zit en dan maakt je vis 't niet lang meer...
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:28:45 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_8201838
een pus-oog
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_8201845
goudvis? sluierstaart?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8201893
dat heeft mijn vis ook gehad. daar moet je wel wat tegen doen anders gaat hij dood. je kan spul ervoor halen bij de dierenwinkel weet even niet meer hoe het heet. je kan er gewoon naar vragen

succes

BlaBlaBla
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:37:55 #6
17698 nappel
raar menneke..
pi_8201955
Misschien een goudvis met zeepingrediënt in z'n ogen..

Zoals je het beschrijft lijkt het enigzins op waterpest, en dan heeft ie idd niet lang meer. Staan z'n schubben open (als een denne-appel, dit zou de ziekte bevestigen).

Als er meerdere goudvissen in de kom/aquarium zitten moet de zieke direct apart gezet worden om besmetting te vermijden.

Is het een andere ziekte, zou je nog kunnen proberen een zoutoplossing met keukenzout zonder jodium te maken en hier de vis even in zetten. (5 gr/liter) MAAR als de vis al ver heen is, kan dit dus ook meteen zijn dood betekenen...

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_8204325
Ik geloof dat hij dan een soort schimmelinfectie heeft, hiertegen kun je druppeltjes halen bij een goede dierenspeciaalzaak. maar wel snel zijn want het is ernstig.
#geen
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2003 @ 23:06:42 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_8214048
kijk ook eens in je vorige topic over je vissen

Wat voor vis is het?

Ik denk trouwens dat het een ziekte is (pop eye, zoek maar eens op met google)

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2003 @ 23:14:41 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_8214184
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:37 schreef nappel het volgende:
Is het een andere ziekte, zou je nog kunnen proberen een zoutoplossing met keukenzout zonder jodium te maken en hier de vis even in zetten. (5 gr/liter) MAAR als de vis al ver heen is, kan dit dus ook meteen zijn dood betekenen...

Zolang je niet weet wát het is moet je ook niet gaan lopen klooien. Zout kán een eventuele oplossing zijn tegen een schimmel (wattendotjes op het lijf) of stip. Omdat door zout toevoeging de vis een slijmlaag op gaat bouwen waar geen stip of schimmel in kan, dus dat werkt alleen bij een beginnende huidinfectie.

NB: Zout is géén medicijn en als je een Botia in je bak hebt dan helemaal geen zout toevoegen, die kan daar absoluut niet tegen en zal dood gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 31-01-2003 23:20]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8220397
Volgens mij heet dat Popeye, heb ik ook gehad in mijn aquarium. Vis even in quarantine (apart bakkie) en dan even wat ESHA2000 erbij gieten, kun je kopen bij de dierenwinkel.
pi_8259078
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:37 schreef nappel het volgende:
Misschien een goudvis met zeepingrediënt in z'n ogen..

Zoals je het beschrijft lijkt het enigzins op waterpest, en dan heeft ie idd niet lang meer. Staan z'n schubben open (als een denne-appel, dit zou de ziekte bevestigen).

Als er meerdere goudvissen in de kom/aquarium zitten moet de zieke direct apart gezet worden om besmetting te vermijden.

Waterpest is een waterplantje en de rest is ook onzin.
Behalve het gedeelte over de schubben dan.

Apart zetten heeft geen zin. De vis heeft een bacterie infectie te pakken die zeker dodelijk is.
De schubbern gaan inderdda meestal "open staan"

Gooi er maar een goede eetlepel zout bij, en meestal verdwijnt de infectie dan vanzelf. Anders na een dag of 2-3 herhalen.

It's in the air tonight
pi_8259167
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:14 schreef moussy het volgende:

[..]

Zolang je niet weet wát het is moet je ook niet gaan lopen klooien. Zout kán een eventuele oplossing zijn tegen een schimmel (wattendotjes op het lijf) of stip. Omdat door zout toevoeging de vis een slijmlaag op gaat bouwen waar geen stip of schimmel in kan, dus dat werkt alleen bij een beginnende huidinfectie.

NB: Zout is géén medicijn en als je een Botia in je bak hebt dan helemaal geen zout toevoegen, die kan daar absoluut niet tegen en zal dood gaan.

zout is een uiterst probaat middel tegen bacterie infecties en stip. Inderdaad goed te gebruiken i.c.m. esha 2000. In de dierenwinkel gebruikten we altijd zout, met hele goede resultaten. Quarantaine is alleen aan te raden als het water uit de originele bak/aquarium komt. Vers leidingwater is meestal de finale doodklap omdat agressieve stoffen de toch al aangetaste slijmlaag verder aantasten.

En ik schat zomaar in dat het niet om een Botia gaat

It's in the air tonight
pi_8259608
Waarschijnlijk is er iets heel simpels aan de hand, een slechte waterkwaliteit!
Is het een goudvis? verschoon dan de hele kom
Een tropisch aquarium? Verschoon ongeveer 3/4 van het water.
Zijn de ogen de volgende dag weer normaal, dan was dit de oorzaak, als dit niet zo is ga naar de dierenspeciaalzaak (lees vorige berichten)
Suc6 en laat het even weten!
Grtx Ferret (nieuw lid, mijn eerste post! www.cu2.nl/ferret ->ikke)
pi_8262234
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:22 schreef Ferret1983 het volgende:
Is het een goudvis? verschoon dan de hele kom

Nee dus, vers leidingwater is funest voor zieke vissen !

(lees vorige berichten)

It's in the air tonight
pi_9829884
Leeft nog
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')