abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8193821
ik hou me betoog voor Nederlands over het wel of niet invoeren van de legitimatieplicht vanaf de leeftijd van 12 jaar. Wat is jullie mening hier over, zijn jullie voor of tegen invoering en graag argumenten waarom
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:00:23 #2
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8193852
Tegen, deze wet zorgt er alleen maar voor dat mensen zich veiliger gaan voelen. Bovendien was er tot dit jaar een beperkte identificatieplicht, die alleen gold voor mensen die verdacht werden. Het is toch te gek voor woorden dat iemand van 12 jaar een ID-bewijs bij zich moet hebben, omdat hij anders een boete van 2250 euro moet betalen? Het is geen politiestaat.
pi_8193922
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:00 schreef Farzin het volgende:
Tegen, deze wet zorgt er alleen maar voor dat mensen zich veiliger gaan voelen. Bovendien was er tot dit jaar een beperkte identificatieplicht, die alleen gold voor mensen die verdacht werden. Het is toch te gek voor woorden dat iemand van 12 jaar een ID-bewijs bij zich moet hebben, omdat hij anders een boete van 2250 euro moet betalen? Het is geen politiestaat.
Het is toch beter als niets??? En dan nog, je wordt aangehouden voor rijden zonder licht (fiets), je geeft een valse naam op en klaar is kees Straffen voor je fouten! En dan nog, misschien kunnen we dan zo sneller gezochte misdadigers opsporen. Ik zie het punt niet wat er verkeerd is, of ben ik de enige?
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:07:49 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_8194049
ik eet maltesers
Humans dont deserve to live...
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:11:23 #5
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_8194150
Lijkt mij vrij zinloos. Ik denk niet dat er ook meer één misdaad minder om zal worden gepleegd en er ook niet één meer zal worden opgelost. Als iemand de wet overtreed kun je hem of haar al meenemen naar het politie bureau.

En daarnaast, hoeveel kinderen heb je rondlopen van 12, 13, 14 ... jaar oud waarvan de politie wel een een identificatie check zou willen houden.

Nee, dit is typisch zo een populistische maatregel waar je voor de rest niets aan hebt.

quote:
En dan nog, misschien kunnen we dan zo sneller gezochte misdadigers opsporen.
Van 12 jaar oud? De politie heeft wel wat beters te doen.
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:19:23 #6
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8194398
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:03 schreef EdSchouten het volgende:
Het is toch beter als niets??? En dan nog, je wordt aangehouden voor rijden zonder licht (fiets), je geeft een valse naam op en klaar is kees Straffen voor je fouten! En dan nog, misschien kunnen we dan zo sneller gezochte misdadigers opsporen. Ik zie het punt niet wat er verkeerd is, of ben ik de enige?
Dat heet beperkte legitimatieplicht, als alleen criminelen zich hoeven te legitimeren. Algemeen wil zeggen dat je iedereen vanaf 12 jaar om een ID-bewijs mag vragen, zelfs als er geen enkele verdenking naar die persoon uitgaat. Het is werkelijk te gek voor woorden dat we mensen zo pesten.
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:25:34 #7
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_8194549
man als je kinderen echt bang wilt maken, moet je vooral ze naar hun legitimatie gaan vragen. Tis toch van den zotte dat kinderen van 12, die naar mijns inziens nog niet genoeg beseffen waarom er precies zo';n plicht is, te controleren op id en te beboeten als ze die nie bijhebben. Die kinderen krijgen nog maar amper huiswerk, en zouden wel elke dag zo'n legitimatiebewijs mee moeten sjouwe....mooie melkkoe hebben ze weer bedacht..
put
your
clothes
on!
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:33:14 #8
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_8194727
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:25 schreef Jerruh het volgende:
..... Tis toch van den zotte dat kinderen van 12, die naar mijns inziens nog niet genoeg beseffen waarom er precies zo';n plicht is, te controleren op id en te beboeten als ze die nie bijhebben. Die kinderen krijgen nog maar amper huiswerk, en zouden wel elke dag zo'n legitimatiebewijs mee moeten sjouwe....
Ik denk toch dat dat een vrij idealistische kijk op de wereld is. 12 Jaar is voor een grote groep toch het eerste jaar middelbare school.

Juist daar vind de eerst kliekvorming van groepen hangjongeren plaats. Verveling slaat toe en het onruststoken begint.

Ik denk dat het goed is dat die jongeren -die geregeld veel overlast veroorzaken- om identificatie gevraagd kan worden. Al was het inderdaad maar om het opgeven van valse naam- en adresgegevens uit te sluiten. Zodat in ieder geval de ouders gemeld kan worden wat hun "lieverdjes" allemaal uitspoken.

We never listen. . .when we are eager to speak. . .
pi_8194761
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:19 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat heet beperkte legitimatieplicht, als alleen criminelen zich hoeven te legitimeren. Algemeen wil zeggen dat je iedereen vanaf 12 jaar om een ID-bewijs mag vragen, zelfs als er geen enkele verdenking naar die persoon uitgaat. Het is werkelijk te gek voor woorden dat we mensen zo pesten.

Praat je ook zo als je gefouilleerd wordt bij een uitgaansgelegenheid?
It's easier to get forgiveness than permission.
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:50:01 #10
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8195168
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:33 schreef Sweetheart het volgende:
Ik denk dat het goed is dat die jongeren -die geregeld veel overlast veroorzaken- om identificatie gevraagd kan worden. Al was het inderdaad maar om het opgeven van valse naam- en adresgegevens uit te sluiten. Zodat in ieder geval de ouders gemeld kan worden wat hun "lieverdjes" allemaal uitspoken.
Dat is toch alleen nodig als die mensen verdacht worden van een strafbaar feit? Dan is een algemene ID-plicht toch helemaal niet nodig?
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:50:29 #11
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8195181
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:34 schreef Glacius het volgende:
Doe ik niet aan, ik vind dat een schandalige schending van mijn privacy.
pi_8195199
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:34 schreef Glacius het volgende:
My thoughts exactly
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:57:31 #13
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_8195369
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:50 schreef Farzin het volgende:
Dat is toch alleen nodig als die mensen verdacht worden van een strafbaar feit? Dan is een algemene ID-plicht toch helemaal niet nodig?
Je kan toch nooit voorspellen wanneer iemand verdacht gaat worden van een strafbaar feit (waarbij ik wel aan wil tippen dat verdacht dus niet per definitie schuldig is).
Als je niet op voorhand een algemene ID-plicht instelt blijf je altijd achter de feiten aanlopen.
We never listen. . .when we are eager to speak. . .
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:58:30 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8195401
Voor mij hoeft het niet.

16 is een betere grens.

Aan de andere kant.. er worden al overvallen gepleegd door kutjochies van 11 tegenwoordig...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:59:22 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8195425
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:50 schreef Farzin het volgende:

[..]

Doe ik niet aan, ik vind dat een schandalige schending van mijn privacy.

Leuk, die zaterdagavonden alleen thuis altijd he?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8195510
ik ben voor, het zorgt ervoor dat de politie veel sneller en efficienter kan werken. Het is verder onzin om constant een beeld te schetsen waarbij kinderen van 12 een boete krijgen als ze geen id hebben. Kinderen van 12 zullen maar in extreem uitzonderlijke gevallen worden gefouilleerd, daarnaast zal je in de praktijk niet gelijk een boete krijgen, en als je die krijgt zal ie nooit gelijk 2250 euro zijn.

Het is het onzin om te roepen dat het een schending is van je privacy of dat het een politiestaat wordt. Het is toch ook normaal dat elke auto een nummerbord heeft of dat je altijd je rijbewijs bij je moet hebben, ook al heb je niets fout gedaan, alleen vind ik wel dat ze een gratis ID kaart moeten verstrekken in creditcard formaat als deze wet er echt komt.

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_8198244
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:00 schreef Farzin het volgende:
Tegen, deze wet zorgt er alleen maar voor dat mensen zich veiliger gaan voelen.
Huppa, dat is dus ook meteen een goede reden om het in te voeren en te handhaven.

Een veilig gevoel leid uiteindelijk tot een veiliger nederland.

En het is nog handiger voor meer zaken, want op die manier kun je makkelijk "per ongeluk" een gezochte crimineel oppakken, en illigalen kunnen zo ook worden opgespoord en uitgezet.

vrijdag 31 januari 2003 @ 02:08:54 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8198690
slotje, discussie loopt al een tijdje.

zie identificatieplicht vanaf 12 jaar topic.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')