Ik bedoel dit:
Ik ben Rooms Katholiek, maar er zijn teveel dingen waarvan ik vind/denk/geloof dat ze niet kloppen in de Katholicisme
(Adam en Eva bijv en dat God de aarde heeft geschapen)
Er zijn gewoon teveel dingen die bewezen hebben dat het niet Zo gegaan is (evolutie theorie bijv)
Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel dingen gebeurd die niet met de wetenschap te verklaren zijn en die dus door iets of iemand gedaan/gemaakt/geschapen moeten zijn (God).
Op dit moment vind ik het allemaal een beetje vaag eigenlijk...
Totdat ik naar mijn idee bij zinnen kwam (no offence) en atheist werd.
Grootste punten voor mij waren:
- Evolutie thorie (waar in de bijbel vind je dino's?)
- Hele inteeld verhaal (adam + eva = miljarden mensen... d8 het niet)
- Hele aarde geschapen in 7 dagen (dan doet ie dat wel fokking snel)
- Rest van de planeten (rept de bijbel vrijwel niet over)
[Dit bericht is gewijzigd door TheGuru op 27-01-2003 16:57]
Wij leggen tegenwoordig alles vast...maar ja..hoe moest dat in die tijden..toen je niet ff een pen kon pakken en het opschrijven...daar werd dus een verhaal van verteld ...maar na een jaar weet jij ook niet meer alles..en zal ook de waarde van het verhaal vervagen..zeker bij iemand die het weer gehoord heeft en het doorverteld..die vindt het dan minder spannend en voegt er nog iets aan toe..
God, Allah, Thor etc etc..allemaal goden, maar zij hebben uiteindelijk maar een doel..iedereen die ergens in gelooft put daar kracht uit...niet meer en niet minder...daarom snap ik ook niet waarom mensen religieuze oorlogen gaan voeren.
Zoek naar de diepere betekenis zou ik zeggen, en lees alles in hun context.
quote:Dan zou iemand zijn eigen creatie moeten beschrijven, dat lijkt me onmogelijk.
Op maandag 27 januari 2003 16:56 schreef _asterix_ het volgende:
Wij leggen tegenwoordig alles vast...maar ja..hoe moest dat in die tijden..toen je niet ff een pen kon pakken en het opschrijven...daar werd dus een verhaal van verteld ...maar na een jaar weet jij ook niet meer alles..en zal ook de waarde van het verhaal vervagen..zeker bij iemand die het weer gehoord heeft en het doorverteld..die vindt het dan minder spannend en voegt er nog iets aan toe..
quote:Hoezo? "hij" kon toch schrijven? zie 10 geboden op plaatjes
Op maandag 27 januari 2003 16:58 schreef speknek het volgende:[..]
Dan zou iemand zijn eigen creatie moeten beschrijven, dat lijkt me onmogelijk.
quote:Op het moment dat je ophoudt met twijfelen, is er pas iets goed mis.
Op maandag 27 januari 2003 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand anders hier wel eens last van? Dat je twijfeld aan je geloof?
quote:Het ging erom dat het Adam en Eva verhaal doorverteld werd omdat er geen schrift was.
Op maandag 27 januari 2003 16:59 schreef TheGuru het volgende:
Hoezo? "hij" kon toch schrijven? zie 10 geboden op plaatjes
quote:
Op maandag 27 januari 2003 17:01 schreef Schorpioen het volgende:
Op het moment dat je ophoudt met twijfelen, is er pas iets goed mis.
quote:Er is wel meer wat wij onmoglijk achten, dingen die wij ons niet kunnen voorstellen en daarom niet kunnen bestaan.
Op maandag 27 januari 2003 16:58 schreef speknek het volgende:[..]
Dan zou iemand zijn eigen creatie moeten beschrijven, dat lijkt me onmogelijk.
quote:Maar God had Mozes best een paar honderd extra tabletten met de wereldgeschiedenis kunnen geven.
Op maandag 27 januari 2003 17:02 schreef speknek het volgende:[..]
Het ging erom dat het Adam en Eva verhaal doorverteld werd omdat er geen schrift was.
quote:Dat is misschien waar inderdaad... Het blijft allemaal vaag eigenlijk. Ik ga mischien wel gewoon een keer met onze pastoor erover praten.
Op maandag 27 januari 2003 17:01 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Op het moment dat je ophoudt met twijfelen, is er pas iets goed mis.
quote:De Bijbel is later geschreven. Ervan uitgaande dat een of andere dook dat door God heeft meegekregen, probeer maar eens aan een schrijver van meer dan 2000 jaar geleden uit te leggen dat er dino's waren als hij niet weet wat het zijn...
Op maandag 27 januari 2003 16:56 schreef TheGuru het volgende:
[quote]- Evolutie thorie (waar in de bijbel vind je dino's?)
quote:Weet je wel hoeveel jaar daar over heen ging? Kan makkelijk.
- Hele inteeld verhaal (adam + eva = miljarden mensen... d8 het niet)
quote:Twee oolossingen:
- Hele aarde geschapen in 7 dagen (dan doet ie dat wel fokking snel)
quote:Is dat van belang dan? En dan kom ik ook weer terug bij het 1e: hoe kan iemand daarover schrijven als hij niet weet dat het bestaat.
- Rest van de planeten (rept de bijbel vrijwel niet over)
quote:Tot het een keer goed gaat bedoel je? Inteelt leidt vaker dan niet tot uitsterving van het ras.
Op maandag 27 januari 2003 17:25 schreef ChrisJX het volgende:
Weet je wel hoeveel jaar daar over heen ging? Kan makkelijk.
Dus voordat je van de daken schreeuwd dat je atheïst bent denk ff na
quote:Elke dag...
Op maandag 27 januari 2003 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand anders hier wel eens last van? Dat je twijfeld aan je geloof?
ik zoek naar antwoorden die ik waarschijnlijk gewoon nooit zal krijgen en daar heb ik het best wel vaak moeilijk mee totdat ik gestopt ben met erover na te denken (niet dat ik dat nu niet meer doe) maar iig minder mee bezighouden en gewoon wat meer de bijbel lezen
Ow ja, je zei dat de evolutietheorie heeft bewezen dat er bepaalde dingen uit de bijbel niet waar zijn. Dit klopt niet, het is een evolutieTHEORIE. Het woord theorie laat zien dat er absoluut geen bewijzen voor zijn...
Het is misschien inderdaad goed voor je om eens met je pastoor te gaan praten! En het hoeft trouwens geen eens een pastoor te zijn, met wie je praat. Het kan ook heel goed zijn om het eens over geloof te hebben met mensen die er misschien helemaal niet veel meer over weten dan jij zelf. Zo kom je te weten hoe andere mensen over bepaalde dingen denken, en daar kan je ook van leren!
Zoals net iemand al zei: ook door de bijbel te lezen kun je antwoorden vinden! Ik hoop voor je dat je twijfels snel wat minder zullen worden. In ieder geval dat je geloof het van je twijfels wint!
Kus, Else
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 21:49 schreef Else het volgende:
Dit klopt niet, het is een evolutieTHEORIE. Het woord theorie laat zien dat er absoluut geen bewijzen voor zijn...
quote:Waar zijn de 'missing links' dan?
Op vrijdag 31 januari 2003 21:51 schreef speknek het volgende:[..]
[afbeelding], [afbeelding], [afbeelding].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |