Ik ga er gewoon van het ergste uit, dat die inbreker ook een volautomatisch wapen bij zich heeft. En dan ga ik geen risico's met mijn eigen leven nemen on hem in leven te houden.
En als je aan mijn vriendin komt dan ben je ook grondig de lul.
quote:Ik zou best een kip met een desert eagle omver kunnen schieten hoor. We hebben met de snipers rifle van de oom van een vriend van mij zo rond mijn 15e à 16e al een heleboel eekhoorntjes en konijntjes letterlijk aan flarden geschoten (toen was ik nog jong en kinderachtig
Op maandag 27 januari 2003 13:04 schreef RetepV het volgende:[..]
Dat zegt iedereen. Pas als je op het slagveld staat, de kogels om je oren vliegen, de granaten om je heen inslaan, je de hersens van je beste vriend over je heen hebt gekregen en struikelt over een arm weet je of je terug durft te schieten of niet.
'Stadsmensen' denken altijd dat ze genoeg afstand tot andere mensen hebben om zoiets te kunnen. Maar stel je voor dat er iemand tegenover je staat met een geweer. Je *weet* dat hij net zo snel is als jij en dat je sneller moet zijn. Maar bij die gedachte sta je *oeps*, eventjes te lang stil (halve seconde ofzo), en dan ben jij degene met het derde oog.
Iemand in koelen bloede vermoorden, dat is al helemaal moeilijk. Begin eens met een kip te slachten... De kip bij de kop pakken en dan zijn hoofd er af te snijden...
De meeste boeren in Nederland (waar stadsmensen op neerkijken) doen dat zonder problemen. Ik denk dat de eerste de beste boer minder problemen heeft met iemand in koelen bloede te vermoorden dan de eerste de beste stadsmens.
Maar: dream on, zou ik zeggen
.
quote:nou als ik iets op de trap hoor midden in de nacht dan heb ik hem toch allang gepakt voordat hij goed en wel boven is en sta ik om de hoek met een doorgeladen wapentje op hem te wachten. Dan steekt hij zijn hoofd om de hoek en dan duw ik da ding in zijn rug. En dan maar even wachten tot de politie komt
Op maandag 27 januari 2003 13:10 schreef RetepV het volgende:[..]
Gevaarlijk... Gevaarlijk... Ook voor de meeste inbrekers geldt dat ze niet zo gauw iemand zullen doodschieten, zelfs al zijn ze gewapend. Maar als zo'n inbreker ineens geconfronteerd wordt met een pistool die op hem gericht is, zal hij *wel* zijn wapen trekken en beginnen te schieten. En dan heb je het zelf voor elkaar, ben je misschien de moordenaar van hem of zelfs van jezelf (als hij als eerste raak schiet).
Het is veiliger om een honkbalknuppel naast je bed te hebben. Dan rent 'ie wel weg en hoef jij niet om de één of andere lullige reden de gevangenis in.
Als je echt slim bent hang je een bewakingscamera op. Als er dan iets gebeurt loop je met je honkbalknuppel naar beneden, doe je het licht aan en laat je hem 'ontsnappen'. Zijn gezicht staat op de bewakingscamera, dus de band lever je in bij de politie en die kan het dan verder afhandelen. Zo loopt niemand gevaar.
Behalve natuurlijk dat je een geschifte lul kunt tegenkomen die gelijk schiet. Maar dan heb jij toch al te lang geaarzeld en ben je ook dood, met of zonder pistool. Als je zonder pistool loopt heb je nog kans dat 'ie niet schiet.
100% veiligheid bestaat gewoon niet, dat is een illusie waar blijkbaar nogal wat mensen in Nederland achteraan jagen en zelfs bijna de democratie voor willen inleveren.
Verder zou ik in een opwelling denk ik wel in staat zijn om iemand dood te maken. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat als ik bv ergens loop, en er wordt bv een kind vermoord, en ik hèb de kans die dader ter plekke te vermoorden; ik dat zeker zal doen. Hoe weet ik niet, hangt af van wat er bij de hand is om hem te vermoorden. Een vuurwapen lijkt me oké. Maar dan heb ik het echt over situaties waarbij de knop om gaat, dan kan het je niet meer schelen denk ik, als die klerelijer maar sterft!
quote:Duh, je zit op hockey
Op maandag 27 januari 2003 13:16 schreef Jerruh het volgende:
ik pak gewoon me hockeystick en mep m van de trap.... ik zou nie iemand kenne vermoorden, heb ik het lef gewoon nie voor
quote:nope
Op maandag 27 januari 2003 13:18 schreef GWD het volgende:[..]
Duh, je zit op hockey
quote:1 op de 4 schoot gericht, dus er waren er genoeg die WEL schoten, moet je wel een beetje goed lezen. Bij de invasie zijn nogal wat man ingezet hoor... Overigens heb ik het uit een documentaire op de BBC.
Op maandag 27 januari 2003 13:02 schreef X-Ray het volgende:
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dit is kolder.
Soldaten schieten echt wel, want in oorlogstijd is het laagje beschaving zo verdwenen.
En als niemand schoot, toch vreemd dat er 50 miljoen in combat-situaties neergeknald zijn.
quote:hopelijk wel ijshockey
Op maandag 27 januari 2003 13:18 schreef GWD het volgende:[..]
Duh, je zit op hockey
quote:Hahaha
Op maandag 27 januari 2003 13:14 schreef GWD het volgende:[..]
nou als ik iets op de trap hoor midden in de nacht dan heb ik hem toch allang gepakt voordat hij goed en wel boven is en sta ik om de hoek met een doorgeladen wapentje op hem te wachten. Dan steekt hij zijn hoofd om de hoek en dan duw ik da ding in zijn rug. En dan maar even wachten tot de politie komt
Als je nou een flashbang bij je had, had je het kunnen winnen...
[edit]
Ok, je zei dat je bovenaan de trap zou blijven wachten .
99% van de inbrekers loopt nooit naar boven omdat alles van waarde zich beneden bevindt. Erg hypothetisch geval wat jij opnoemt .
[/edit]
quote:Kep nog nooit gezien data iemand grootmoeders sierraden of de kluis met belangrijke spullen in een keukenkastje ofzo verstopt... da's altijd boven
Op maandag 27 januari 2003 13:20 schreef RetepV het volgende:[..]
Hahaha
. Als jij de trap AF komt lopen en hij onderaan staat, denk je dan niet dat hij jou het eerste ziet en je minstens in je been schiet? De meeste doden in dit soort situaties vallen door domme taktieken
.
Als je nou een flashbang bij je had, had je het kunnen winnen...
[edit]
Ok, je zei dat je bovenaan de trap zou blijven wachten.
99% van de inbrekers loopt nooit naar boven omdat alles van waarde zich beneden bevindt. Erg hypothetisch geval wat jij opnoemt
.
[/edit]
quote:gemiddelde inbreker doet het ook niet voor de juwelen van oma.....maar voor dingen als hifi apparatuur, laptops, bankpassen...e.d. en die liggen voor 95% beneden...
Op maandag 27 januari 2003 13:23 schreef GWD het volgende:[..]
Kep nog nooit gezien data iemand grootmoeders sierraden of de kluis met belangrijke spullen in een keukenkastje ofzo verstopt... da's altijd boven
Ze vonden het stuk voor stuk vreselijk dat ze dat van te voren niet wisten, het had hun leven voorgoed verpest.
Dat is een kant van de medaille die niemand ooit vertelt, zelfs de genoemde soldaten niet. Iemand praat alleen over zijn eerste dode bij hoge uitzondering. Omdat ze dan alles in gedachten opnieuw beleven en daar bijna niet tegen kunnen.
Je eerste gedode mens betekent dat het je de rest van je leven achtervolgt. Alleen jammer dat de meeste mensen daar van te voren geen voorstelling van kunnen maken en er naderhand niet meer over willen/durven praten. Zo krijg je van die mensen die denken dat iemand doden niet zo moeilijk is.
De meeste mensen die met een pistool zwaaien doen dat uit een soort bluf, die durven de trekker niet over te halen en hopen dat het hun tegenstander afschrikt zodat 'ie weg gaat. Dat gaat automatisch, en je moet een opleiding achter de rug hebben om er mee om te leren gaan (soldaat, anti-terrorist, terrorist). Zelfs terroristen moeten eerst in opleiding voordat ze iemand kunnen doden.
quote:Jij weet niet wat voor juwelen mijn oma heeft
Op maandag 27 januari 2003 13:25 schreef skyhigh het volgende:[..]
gemiddelde inbreker doet het ook niet voor de juwelen van oma.....maar voor dingen als hifi apparatuur, laptops, bankpassen...e.d. en die liggen voor 95% beneden...
Maar het lijkt me wel cool om de 'perfecte moord' te plegen, .
quote:Je moet wel een idioot van een achterlijke inbreker zijn als je traceerbare spullen als sieraden en belangrijke papieren gaat lopen stelen. De meeste inbrekers worden gepakt omdat door hen gestolen sieraden bij de heler werden teruggevonden...
Op maandag 27 januari 2003 13:23 schreef GWD het volgende:[..]
Kep nog nooit gezien data iemand grootmoeders sierraden of de kluis met belangrijke spullen in een keukenkastje ofzo verstopt... da's altijd boven
quote:Mexicaanse maffia betalen gewoon straatkinderen om mensen neer te schieten, en als ze het eenmaal doen moeten ze zoveel moorden dat ze daar totaal gevoelloos voor worden.
Op maandag 27 januari 2003 13:29 schreef RetepV het volgende:
Bij die documentaire die ik heb gezien gingen ze ook Afrikaanse 'vrijheidsstrijders' en kindsoldaten interviewen. Bleek dat voor allemaal gold dat ze hun eerste dode als een keerpunt in hun leven zagen. Na de eerste dode kunnen ze niet meer terug, de eerste dode achtervolgt hen hun leven lang in hun dromen, waardoor ze nooit meer een normaal leven kunnen leiden.Ze vonden het stuk voor stuk vreselijk dat ze dat van te voren niet wisten, het had hun leven voorgoed verpest.
Dat is een kant van de medaille die niemand ooit vertelt, zelfs de genoemde soldaten niet. Iemand praat alleen over zijn eerste dode bij hoge uitzondering. Omdat ze dan alles in gedachten opnieuw beleven en daar bijna niet tegen kunnen.
Je eerste gedode mens betekent dat het je de rest van je leven achtervolgt. Alleen jammer dat de meeste mensen daar van te voren geen voorstelling van kunnen maken en er naderhand niet meer over willen/durven praten. Zo krijg je van die mensen die denken dat iemand doden niet zo moeilijk is.
De meeste mensen die met een pistool zwaaien doen dat uit een soort bluf, die durven de trekker niet over te halen en hopen dat het hun tegenstander afschrikt zodat 'ie weg gaat. Dat gaat automatisch, en je moet een opleiding achter de rug hebben om er mee om te leren gaan (soldaat, anti-terrorist, terrorist). Zelfs terroristen moeten eerst in opleiding voordat ze iemand kunnen doden.
quote:Inbrekers zijn veelal geen mensen met een doctoraal medicijnen in hun zak. anders hoefden ze ook niet te gaan inbreken
Op maandag 27 januari 2003 13:31 schreef RetepV het volgende:[..]
Je moet wel een idioot van een achterlijke inbreker zijn als je traceerbare spullen als sieraden en belangrijke papieren gaat lopen stelen. De meeste inbrekers worden gepakt omdat door hen gestolen sieraden bij de heler werden teruggevonden...
quote:Idd, over het algemeen zijn het mensen die als grootste zorge hebben op een zo kort mogelijke termijn een nieuw shot te kunnen zetten....
Op maandag 27 januari 2003 13:34 schreef GWD het volgende:[..]
Inbrekers zijn veelal geen mensen met een doctoraal medicijnen in hun zak. anders hoefden ze ook niet te gaan inbreken
Juist daarom worden dingen gestolen die ze snel kunnen verkopen.....
quote:waarom komen die mensen btw nooit op het idee om gewoon hun drugs dealer te overvallen
Op maandag 27 januari 2003 13:37 schreef skyhigh het volgende:[..]
Idd, over het algemeen zijn het mensen die als grootste zorge hebben op een zo kort mogelijke termijn een nieuw shot te kunnen zetten....
Juist daarom worden dingen gestolen die ze snel kunnen verkopen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |