abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2003 @ 14:44:36 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
  zondag 26 januari 2003 @ 14:45:15 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116073
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat doe je wel. Je bagataliseert en kijkt de andere kant op.
Lekker makkelijk hoor. Straks niet zeuren als het uit de hand gelopen is he?
[..]

nee jij bagitaliseert door alles te bediscussieren vanuit een geschreven stuk wetboek, daarmee stop je een bepaald gedachtengoed niet
quote:
Mooi, het raam uit die wet op gelijke behandeling dan. Men is gewoon niet hetzelfde. Weg ermee.
aan de andere kant.. als iedereen dan daadwerkelijk gereduceerd is tot gelijke heb je geen wetboek nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 26 januari 2003 @ 14:46:05 #3
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_8116082
/lurkt

ik heb het interview helaas moeten missen, is dit nog ergens online te zien?

zondag 26 januari 2003 @ 14:46:59 #4
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8116098
JarJar is een staatsgevaarlijke gek die de terreur van de Islam in Europa wil verspreiden. Hij doet goed Hitler na, eerst een beetje rellen met een stel bruinhemden en vervolgens via de democratie de macht grijpen om deze vervolgens af te schaffen. Toevallig hadden ze ook nog eens hetzelfde doelwit, de Jood. De zwijgende meerderheid staat langs de zijlijn en laat het gebeuren. 'Het zal zo'n vaart niet lopen...'

Ik ben dat geklaag van moslims in Nederland meer dan zat. Ik begrijp zelf ook wel dat de onrust onder deze bevolkingsgroep wordt gevoed door extremisten als JarJar en Imams die flink gesubsidieerd worden door fundamentalistische terreurgroepen uit het Midden-Oosten, dat neemt niet weg dat ze zelf de verantwoordelijkheid hebben hun bestaan hier in Nederland op waarde te schatten. Ze hebben de vrijheid om een moskee te bouwen, ze mogen hun eigen scholen oprichten en ze mogen moslim zijn. Er gelden regels in de publieke sector maar die gelden voor elke geloofsovertuiging, dus niet zo zeiken als een juf vraagt of je even je keppeltje of hoofddoek afzet.

Waarom klagen de Surinamers, Antillianen, Turken, Joden, Hindu's, Chinezen en dergelijke niet? Juist, omdat ze geen agenda hebben. Dat heeft het AEL wel. Het enige wat het AEL wil is de democratie omver werpen en een Arabische moslim-staat stichten. Natuurlijk zeggen ze dat ze democraten zijn, natuurlijk zeggen ze dat ze opkomen voor de 'onderdrukten'! Die strategie is al eerder met succes toegepast in Duitsland en we kennen de gevolgen. Een wolf in schaapskleren heet dat, je kent het vast wel.

Ik snap dat jullie brave kinders zijn opgevoed met het idee dat alleen de boze blanke man nare ideeën wat betreft ras enzo kan hebben, maar word dan toch maar eens wakker. De fundamentalistische moslims zijn de nieuwe fascisten.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zondag 26 januari 2003 @ 14:55:01 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116184
bovenstaande reactie is dus waar ik persoonlijk zo moe van wordt, het simplificeert zo lekker makkelijk het probleem
  zondag 26 januari 2003 @ 14:55:11 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116186
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:46 schreef OK_DAN het volgende:
JarJar is een staatsgevaarlijke gek die de terreur van de Islam in Europa wil verspreiden. Hij doet goed Hitler na, eerst een beetje rellen met een stel bruinhemden en vervolgens via de democratie de macht grijpen om deze vervolgens af te schaffen. Toevallig hadden ze ook nog eens hetzelfde doelwit, de Jood. De zwijgende meerderheid staat langs de zijlijn en laat het gebeuren. 'Het zal zo'n vaart niet lopen...'
Correct. Jahjah heeft net als zijn grote voorbeeld Hitler al burgerwacht/stormtroepen opgericht.

Een politieke organisatie met eigen lijfwachten/politie. Exact gelijk aan de SA. In Belgie is het verboden, weet je waarom? Die wet is ingevoerd in de jaren 30 om de NSDAP niet te laten overwaaien naar Belgie...

quote:
Ik ben dat geklaag van moslims in Nederland meer dan zat. Ik begrijp zelf ook wel dat de onrust onder deze bevolkingsgroep wordt gevoed door extremisten als JarJar en Imams die flink gesubsidieerd worden door fundamentalistische terreurgroepen uit het Midden-Oosten, dat neemt niet weg dat ze zelf de verantwoordelijkheid hebben hun bestaan hier in Nederland op waarde te schatten. Ze hebben de vrijheid om een moskee te bouwen, ze mogen hun eigen scholen oprichten en ze mogen moslim zijn. Er gelden regels in de publieke sector maar die gelden voor elke geloofsovertuiging, dus niet zo zeiken als een juf vraagt of je even je keppeltje of hoofddoek afzet.

Waarom klagen de Surinamers, Antillianen, Turken, Joden, Hindu's, Chinezen en dergelijke niet? Juist, omdat ze geen agenda hebben. Dat heeft het AEL wel. Het enige wat het AEL wil is de democratie omver werpen en een Arabische moslim-staat stichten. Natuurlijk zeggen ze dat ze democraten zijn, natuurlijk zeggen ze dat ze opkomen voor de 'onderdrukten'! Die strategie is al eerder met succes toegepast in Duitsland en we kennen de gevolgen. Een wolf in schaapskleren heet dat, je kent het vast wel.

Wederom helemaal mee eens.
quote:
Ik snap dat jullie brave kinders zijn opgevoed met het idee dat alleen de boze blanke man nare ideeën wat betreft ras enzo kan hebben, maar word dan toch maar eens wakker. De fundamentalistische moslims zijn de nieuwe fascisten.
Correct, maar dat is niets nieuws hoor. In WOII waren er islamitische SS-eenheden, en Himmler stond te kijken van de wreedheed waarmee die tekeer gingen. De Mufti van Palestina was een grote fan van Hitler en heeft hem meermalen bezocht, en Hitler vertelde hun te steunen met een oorlog tegen de joden. De arabieren en de Nazis waren natuurlijke vrienden zeiden ze, omdat ze een gazamenlijke vijand hebben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 26 januari 2003 @ 14:56:01 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8116204
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:45 schreef Re het volgende:
nee jij bagitaliseert door alles te bediscussieren vanuit een geschreven stuk wetboek, daarmee stop je een bepaald gedachtengoed niet
Je kunt wel het propageren van een gedachtegoed stoppen als het de wet overtreedt. JahJah overtreedt de wet met z'n 'alleen niet-blanken mogen lid worden', dus hij kan daarop aangepakt worden. Híj zal zijn gedachtengoed dus aan moeten passen aan de wetten die in Nederland opgesteld zijn... aan het wetboek dus.
quote:
aan de andere kant.. als iedereen dan daadwerkelijk gereduceerd is tot gelijke heb je geen wetboek nodig
Je zegt net zelf dat je nooit iedereen tot gelijke kunt reduceren, dus dat wetboek zal altijd nodig blijven. Niks 'aan de andere kant... ' dus.
  zondag 26 januari 2003 @ 14:56:27 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116209
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

Zucht... en hoe wou je dat aan gaan pakken dan?~
Gedachtengoeden kan je niet verbieden. De uitingen ervan wel.

Maar verlicht ons en vertel wat je dan wilt doen hiertegen, behalve de andere kant opkijken en zeggen: Ach, het valt wel mee.

quote:
Ja, die utopie kennen we .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8116232
Ik vond dat Rottenberg en Co toch behoorlijk uitgepraat raakten in Nederland Kiest tegen Abu. Ik heb de uitzending 2 maal bekeken en elke keer dat de één niet meer wist wat hij moest vragen/zeggen nam de ander het direct over. Daarentegen bleef Abu heel koeltjes de vragen, inhoudelijk goed onderbouwd beantwoorden.

Rottenberg begon zelfs op een gegeven moment onzin uit te kramen door Abu uitspraken in de mond te leggen. Ik had meer van hen verwacht om eerlijk te zijn.

Maar echt voor de volle 100 % vertrouw ik Abu niet, hij zal ook andere belangen nastreven. Buitenlandse belangen imho.

[Dit bericht is gewijzigd door karagoz op 26-01-2003 14:59]

We zijn nou eenmaal anders, maar niet beter dan elkaar.
pi_8116237
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:55 schreef Re het volgende:
bovenstaande reactie is dus waar ik persoonlijk zo moe van wordt, het simplificeert zo lekker makkelijk het probleem
En toch heeft ie wel gelijk
Li zeh lo yekre
pi_8116240
De grootste grap van dit alles is dat ze het gerel van fundamentalisten etc in Marokko, Turkije en in vele andere arabische landen helemaal niet willen hebben. Europa is die vriendelijke buur die deze gasten toch maar even aan tafel vraagt om niemand te beledigen, omdat ze geen idee hebben met wie of wat ze te maken hebben.
In Marokko is het bijvoorbeeld bij voorbaat uitgesloten dat 'gemaskerde' vrouwen in sociale functies terecht komen, vanwege de communicatieve aspect en het 'bang maken' van kindertjes op creches. Het is hier de onbekendheid met het fenomeen dat deze discussie toe laat.
pi_8116265
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:46 schreef OK_DAN het volgende:

Niets meer aan toe te voegen.
pi_8116288
Het beste geloof is geen geloof. Period!
  zondag 26 januari 2003 @ 15:06:58 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116322
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je kunt wel het propageren van een gedachtegoed stoppen als het de wet overtreedt. JahJah overtreedt de wet met z'n 'alleen niet-blanken mogen lid worden', dus hij kan daarop aangepakt worden. Híj zal zijn gedachtengoed dus aan moeten passen aan de wetten die in Nederland opgesteld zijn... aan het wetboek dus.

[..]Ik zeg dus alleen dat je het gedachtegoed dus niet stopt, of gelooft men daadwerkelijk dat als we JahJah strafrechterlijk vervolgen en het gevang in gooien dat deze groep zich achter de oren krabt en denkt.. hmmmm mijn gedachtengoed is blijkbaar een verkeerde. Ik weet dat je graag met je duimpje omlaag je postings begint maar stap daar eens overheen, ik reageer alleen op het feit dat je met het wetboek in de hand de problemen blijkbaar niet oplost, hoe wel weet ik ook niet, in discussie gaan met deze groep is zeer moeilijk maar misschien niet inmogelijk
quote:
Je zegt net zelf dat je nooit iedereen tot gelijke kunt reduceren, dus dat wetboek zal altijd nodig blijven. Niks 'aan de andere kant... ' dus.
dat zeg ik idd, dit was geredeneerd naar jouw standpunt

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 26-01-2003 15:09]

zondag 26 januari 2003 @ 15:08:41 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116341
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:59 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

En toch heeft ie wel gelijk

tuurlijk, jij hebt natuurlijk ook liever dat elke Marokkaan het land uit getieft wordt
  zondag 26 januari 2003 @ 15:09:34 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_8116354
Ik kan er om heel eerlijk te zijn sowieso niet bij dat iemand die Abu Jahjah nog serieus neemt.

Zover ik inhoudelijk heb kunnen zien, is meneer Jahjah z'n concept het eenzijdig neerleggen bij de autochtone bevolking van het falen van de integratie.

Iedereen die daar over nadenkt, kan zich voorstellen dat het niet zo zwart wit is.

Iedereen in nederland kan studiefinanciering krijgen, iedereen kan naar school.

Dat veelste veel marrokkanen nu geen werk hebben moet voornamelijk gezocht worden in het niet beheersen van de taal, en qua mentaliteit niet aangepast zijn.

En volgens meneer jahjah is dat eenzijdig de schuld van de autochtone bevolking.

T'is heel nederlands, om met een bloedend hart meneer jahjah dan maar een zak geld te geven, met em om de tafel te gaan zitten, en net te doen of hij het serieus nemen waard is, maar als je goed kijkt lijkt het me toch duidelijk dat'ie gewoon een relschopper is die macht ruikt.

quote:
Zoals het ook heel nederlands is om tot in het oneindige te nuanceren, tegen beterweten in het positieve in zijn verhaal te ontdekken, maar waar hebben we het dan nog over.

Bovenstaande kan misschien hard overkomen, maar is het soms niet waar dan?

&lt;signature here&gt;.
  zondag 26 januari 2003 @ 15:11:05 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116373
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:08 schreef Re het volgende:

[..]

tuurlijk, jij hebt natuurlijk ook liever dat elke Marokkaan het land uit getieft wordt

de fout in het betoog is dat JahJah als opstapje wordt gebruikt om weer lekker te kankeren op de gehele moslim gemeenschap
  zondag 26 januari 2003 @ 15:11:50 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116380
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:11 schreef Re het volgende:

[..]

de fout in het betoog is dat JahJah als opstapje wordt gebruikt om weer lekker te kankeren op de gehele moslim gemeenschap

Een nog veel grotere fout is Jahjah zijn gang laten gaan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:13:35 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116398
Maar nog even ter verduidelijking.... JahJah is een sukkel maar hij wordt door heel wat mensen geiconiseerd als "Hitler" of "Held" en dat is gewoon veels te veel krediet voor deze man
  zondag 26 januari 2003 @ 15:15:13 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116417
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een nog veel grotere fout is Jahjah zijn gang laten gaan.

ben je dan daadwerkelijk zo bang dat je straks met je kont naar het westen moet gaan liggen 6 keer per dag?
pi_8116425
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:08 schreef Re het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb totaal niks tegen marokanen, wel tegen sommige, die meeliepen in die demonstratie in amsterdam bijv vorig jaar, tegen dat soort mensen heb ik iets.

en moslims hebben het hier toch wel prima? Ze kunne schreeuwen datr ze moslim zijn, dat ze voor bin laden zijn, en dat ze joden haten, zonder dat ze wat worden aangedaan. Als ik door de straten ga lopen en schreeuwen dat ik een israeli ben en over een jaar 3 jaar in de IDF moet zitten bijv. dan weet ik dat ik een trap onder me hol krijg...

en mijn vrienden (vooral algerijnen) zitten nooit te zeiken dat ze minderwaardiger zijn dan nederlanders, waarom doen andere dat wel dan?

Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:19:34 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116461
Als men Jahjah op deze manier zijn gang laat gaan, is dat een enorme duw in de rug voor extreem-rechts gedachtengoed in Nederland natuurlijk... dat is wat je dan ook krijgt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:20:06 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116470
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:15 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb totaal niks tegen marokanen, wel tegen sommige, die meeliepen in die demonstratie in amsterdam bijv vorig jaar, tegen dat soort mensen heb ik iets.

en moslims hebben het hier toch wel prima? Ze kunne schreeuwen datr ze moslim zijn, dat ze voor bin laden zijn, en dat ze joden haten, zonder dat ze wat worden aangedaan. Als ik door de straten ga lopen en schreeuwen dat ik een israeli ben en over een jaar 3 jaar in de IDF moet zitten bijv. dan weet ik dat ik een trap onder me hol krijg...

en mijn vrienden (vooral algerijnen) zitten nooit te zeiken dat ze minderwaardiger zijn dan nederlanders, waarom doen andere dat wel dan?

blijkbaar is er bij deze groep een behoefte onstaan, en zoals je zegt... "sommige"... en dan wordt daar weer op gereageerd "ja zo is de jodenvervolging ook begonnen". Ik heb de Nederlander wel wat hoger ingeschaald dat men zich op termijn achter het gedachtengoed van deze paar Marokkaantjes schaart
  zondag 26 januari 2003 @ 15:21:26 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116484
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:19 schreef X-Ray het volgende:
Als men Jahjah op deze manier zijn gang laat gaan, is dat een enorme duw in de rug voor extreem-rechts gedachtengoed in Nederland natuurlijk... dat is wat je dan ook krijgt.
actie = reactie en tot hoever moeten we dit opblazen als de grote dolksteek voor de democratie?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:21:27 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8116485
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:06 schreef Re het volgende:
Ik zeg dus alleen dat je het gedachtegoed dus niet stopt, of gelooft men daadwerkelijk dat als we JahJah strafrechterlijk vervolgen en het gevang in gooien dat deze groep zich achter de oren krabt en denkt.. hmmmm mijn gedachtengoed is blijkbaar een verkeerde.
Nee, maar hij zal zijn gedachtengoed wel aan moeten passen aan de Nederlandse maatstaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')