hier gaat de serie over;
Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.
quote:ok, hier komen ze dan.
Op zondag 16 februari 2003 16:12 schreef super_honda het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie die ongeveer twee/drie jaar geleden op net 5 is uitgezonden, en vorig jaar ook nog op canvas/ketnet is geweest. als ik het me goed kan herrineren was de naam van de serie iets met sharp, en speelt zich af ten tijde van de oorlog tussen engeland en frankrijk.hier gaat de serie over;
Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.
Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo
quote uit Lotr-Fotr:
Boromir: Still sharp.
Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.
Iemand enig idee?
quote:Ja, die ken ik ook...echt geen idee meet hoe dat heet. Ik zie haar nog wel op die xylophoon slaan.....
Op maandag 17 februari 2003 11:37 schreef Feanor het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie, een aantal jaar geleden uitgezonden volgens mij door Veronica.Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.
Iemand enig idee?
quote:Ja inderdaad! Die zag ik ook ja! Ik moest er erg om lachen!
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:
..
quote uit Lotr-Fotr:Boromir: Still sharp.
Iemand enig idee of deze serie ook op DVD uitgekomen is?
Ik heb ook al met Hornblower in mijn handen gestaan, maar daar zijn ook meerdere pakketten van (ik had de eerste vier delen te pakken) en ik koop ze graag in een keer allemaal...
iemand?
Hi-di-hi is dus de titel,
quote:Nee, het is Hi-de-hi
Op maandag 17 februari 2003 12:15 schreef Feanor het volgende:
Heb het zelf gevonden,
Ik dacht ineens aan de tekst bij de xylophoon, dit blijkt dus ook de titel te zijnHi-di-hi is dus de titel,
Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???
-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera
quote:The Wonder Years
Op maandag 17 februari 2003 12:24 schreef ElCondor het volgende:
guttegut, ja dat klopt! Men, wat een foute boel!Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???
-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:38 schreef victorinox het volgende:[..]
Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in
quote:
Op maandag 17 februari 2003 18:04 schreef Bobo24 het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar wat voor info dan ook over een geweldige tv serie die eind jaren '80 op de Nederlandse TV werd vertoond - ik geloof door de weeks in zo'n kinderprogramma wat "Birgitte's Post" (ofzo) heette en waarin ook shows zoals de Thundercats (ook geweldig) werden vertoond.Het was een serie van Australische of New Zeelandse of Britse makelij, ik weet het niet zeker. Het gaat over een tweeling, een jongen en een meisje, die om de een of andere duistere reden bij hun oom en tante gaan wonen en aldaar bevriend raken met een oudere wijze man die een buitenaards wezen blijkt te zijn (al ziet hij er menselijk uit). Hij vraagt hen om hulp om een ander buitenaards ras, de zogenaamde Modder Monsters (althans, zo werd het geloof ik vertaald in de ondertiteling), tegen te werken in hun queeste om de aarde te onderwerpen. Die modder monsters zijn zeer creepy: overdag zien ze eruit als gewone mensen, maar 's nachts veranderen ze in slijmerige slakachtige wezens die alles onder de slijmerige draden helpen. Ze wonen in een angstaanjagend huis waaronder ze een uitgebreid gangenstelsel hebben gemaakt wat tot ver onder de oceaan reikt.
Overdag rijden die monsters in een zwarte limo, waarom weet ik niet... Ze haten kinderen, en kunnen ze van een enorme afstand al ruiken, vooral de leider (met een enorme kinnebak en een laag voorhoofd) heeft een enorme hekel aan met name de tweeling, omdat hij weet dat ze bevriend zijn met hun vijand - de oudere man. De tweeling wordt door hun nieuwe vriend getraind in de magie m.b.v. 2 magische stenen, een blauwe voor de jongen en een rode voor het meisje. Ze moeten de stenen zo lang mogelijk vasthouden (ze worden heet bij aanraking), en in de laatste episode lukt het ze om de magie van de stenen in zich op te nemen en de modder monsters te vernietigen (de tweeling kan nu blauwe en rode energiestralen uitstoten en gebundeld hebben die stralen een enorme kracht).
Ik vond dit toen ik klein was een geweldige en vooral enge serie, en ik zou graag meer willen weten en/of eventuele videobanden willen kopen. Maar ik kan me dus absoluut niet meer herinneren hoe de serie ook al weer heette. "Modder Monsters" geeft geen enkele hit in welke zoekmachine dan ook, dus dat zal wel een blije vertaling zijn geweest die ik me herinner.
Please help me!
Ken de titel niet, maar misschien weten mijn ouders het nog.
quote:hmmm, ik weet welke je bedoeld ik vond m geweldig, maar even denken de echte naam werd niet verteld hetwerd onder de naam "monsters" uitgezonden, kben nog opzoek geweest in film archieven naar deze serie tevergeefs, zover ik weet kwam hij op kindernet toen, maar aangezien ik toen iets van 6 was weet ik het niet helemaal meer te herinneren
Op maandag 17 februari 2003 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
copy-paste uit een los topic:
[..]
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:[..]
ok, hier komen ze dan.
Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo
quote uit Lotr-Fotr:Boromir: Still sharp.
zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?
quote:Dat was denk ik "Scrubs"...
Op maandag 17 februari 2003 17:51 schreef magical_reflex het volgende:
Hele tijd terug een flauwe ziekenhuisserie gezien die IK (en ik was waarschijnlijk de enige) erg grappig vond. Het ging dus over een ziekenhuis, had wat weg van een soap, maar dan op een "naked gun"-persiflage achtige manier.Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in
quote:Dit was ook een leuke serie, maar helaas niet wat ik zocht. "mijn" serie is toch wel heel wat jaartjes ouder (zeker richting een stuk of 10 jaar ouder) en het was minder serieus. (echt soapachtig, iedereen deed het met iedereen enzo)
Op woensdag 19 februari 2003 12:29 schreef Sheridana het volgende:[..]
Dat was denk ik "Scrubs"...
Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.
quote:Het was zeker een strakke serie! Ik hou daar wel van, historische series. Is Sharpe trouwens op DVd te verkrijgen? Ga wellicht binnenkort Hornblower toch maar kopen (ken je die?) Ik heb een aantal afleveringen van The Scarlett Pimpernell al op DVD en ook de eerste serie van Shaka Zulu. Vreselijk fout, maar erg leuk om eens te kijken (nostalgie).
Op dinsdag 18 februari 2003 18:47 schreef super_honda het volgende:[..]
dankjewel
zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?
quote:had Herman van Veen nix met de titelsong te maken..
Op maandag 17 februari 2003 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
copy-paste uit een los topic:
[..]
quote:Ik denk dat het dit inderdaad was, maar helemaal zeker ben ik niet geworden na wat googlen......wat is daar verdomd weinig over te vinden.
Op donderdag 20 februari 2003 09:17 schreef Berkery het volgende:
Is het misschien 'Let The Blood Run Free?'Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.
Zal wel een reden voor zijn
Edit: zo heee! Ik lees net even hierboven dat ik een beetje overbodig bezig ben. Jullie hebben een vooruitziende blik gehad, want ik zit allang met deze vraag, en nooit iets over gelezen. Nu dacht ik: ach , laat ik 'm maar eens stellen.....cool!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |