abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8075877
Ik heb sinds een maand tropische vissen. Ik heb guppies in mijn aquarium, zwart/witte vissen (weet naam niet), ik heb ook nog 2 discusvissen erin en nog een soort vissen die lijken op varkens, met aan de mond van die korte slierten. Sinds 2 dagen zie ik dat 1 vis die op een varken lijkt steeds omvalt en dan zo blijft liggen , dus ligt ie schuin, of dan op de kop. Heel raar. Dit doet de grote discus vis ook, die kiepert dan ook bijna om

Weet iemand wat dit is ?

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_8075975
Rolmops?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  donderdag 23 januari 2003 @ 21:56:50 #3
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8075976
wacht, meen je nou echt dat je nu net begonnen bent met een aquarium en meteen al discusvissen hebt genomen

grote jongen...

pi_8076037
Heb je het water eerst laten testen voor je er vis in deed?
C’est Davie :o)
pi_8076042
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:56 schreef Fliepke het volgende:
wacht, meen je nou echt dat je nu net begonnen bent met een aquarium en meteen al discusvissen hebt genomen

grote jongen...

Vroeg ik dat ??
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_8076057
Misschien te weinig zuurstof ???
Wij hadden ook vissen..
let op...HADDEN ook vissen ging ook drijven...nadat mijn kleinere broertje er ooit eens 7UP in had gemieterd..
@®|_()
pi_8076061
water is getest-----UITSLAG : PRIMA
pi_8076076
Het is erg belangrijk om de anotomie van uw vissen te kennen. Het is zo makkelijker uit te leggen wat uw vis heeft en het is makkelijker een diagnose te stellen. Ook worden vaak in boeken de termen gebruikt zonder dat er een tekening bij is.

Anatomie van de vis:

Ziekte en stress wat heeft dat met elkaar te maken? Een helehoop. Wanneer er veel stress is in uw auqarium worden de vissen eerder ziek.
Hoe wordt stress veroorzaakt? Vaak kan dat door u of uw bezoek gebeuren. Doordat mensen op het glas tikken of wanneer er grote temperatuursschommelingen of een te lage temperatuur in het water is.
Ook kunnen verschillende vissoorten elkaar gestress maken. Doordat de ene vis de baas wil spelen. Daarom is het belangrijk dat je een goede vis keuze maakt.
Als je dit allemaal weet te voorkomen kan je het risco op ziektes al verminderen.

Symptomen van ziekten.
Vissen geven al vroeg symptomen aan. Duidelijke symptomen zijn, zwemmen met vinnen dicht bij het lichaam. Het zwemmen met de kop aan de oppevlakte of zwemmen met de kop naar beneden of naar boven, de vis heeft minder kleur, de vinnen zien er beschadigd uit en vallen uit. Gebrek aan eetlust of conditie.

TIP!!Wanneer je een vis verdenkt van een ziekte. Geef de vissen dan te eten. Wanneer de vis achter blijft of niet eet, kan je gaan denken dat de vis ziek is.TIP!!

De witte stip misschien wel de bekenste ziekte bij vissen. Witte stip verschijnt als kleine witte stipjes. De blaasjes barsten open en de parasieten verplaatsen zich in de bak. De parastieten tasten de andere vissen aan, wat misschien wel vertalen gevolgen kunnen hebben. Witte stip is goed te behandelen maar sluit eerst stress uit!(Zie afbeelding rechts.)

Peperstip of koraalvisziekte.
Roestkleur op de huid en vininfectie. Er zijn goede geneesmiddelen in de winkel te krijgen.

Buikwaterzucht.
Bij deze ziekte zwelt de vis op en eet niet meer. Controleer eerst je water en je voer. Behandel met antibacterieel middel en haal de vis uit de bak.

Uitpuilende ogen.
De ogen van de vis puilen uit, t.g.v. een bacteriele infectie of door een verwonding. Raadpleeg een dierenarts.

Vinrot.
Ook een veel voorkomende ziekte. De bacterien werken in op de beschadigde vinnen. Behandeling met bactericiden of gewoon met keuken zout als de vissen dit toelaten.

Schimmels.
Er zit een watachtige begroeiing op de vis. Behandeling met een fungicide. Controleer de waterconditie en de temperatuur.

(op google gevonden)

pi_8076079
Zijn dit die "varkens"? Daar hebben wij speciale tabletten voor om ze bij te voeren.

C’est Davie :o)
pi_8076128
http://home2.pi.be/axeldonk/Zwemproblemen.htm

Hier zie je een mooi schema om erachter te komen wat er aan de hand is.

pi_8076138
als die beeste scheef beginne te gaan, is de kans groot dat ze doodgaan (niet altijd) maar meestal wel ... en die verlieze un evewicht omda er iet in un lijf wordt opgezwolle ofzoiet... da kan ook komen door bvb de visse derin te zette me ijzere nettekes waardoor die schubbe zijn beschadigd.... maarja al die 'hoe verzorg ik m'n vis'-zever zal je vast wel kennen....
pi_8076203
Mag ik even weten hoe groot je aquarium eigenlijk is? Want discusvissen hebben zowiezo echt flinke ruimte nodig, bovendien zijn dat absoluut geen beginnersvissen.
pi_8076217
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:02 schreef Dave het volgende:
Zijn dit die "varkens"? Daar hebben wij speciale tabletten voor om ze bij te voeren.

[afbeelding]

Dat zijn Corydoras en die moet je idd bijvoeren met tabletten die naar de bodem zinken.
pi_8076432
Ik heb het gevonden : OVERDUIDELIJK

DOOR DEZE SITE : http://home2.pi.be/axeldonk/Zwemproblemen.htm

1 stap gevolgd en wist meteen wat het was :

zwemblaasontsteking
weet alleen niet wat ik nu moet doen

pi_8076525
Tuurlijk allemaal tegelijk een zwemblaas ontsteking.

Ze gaan gewoon dood man!
Geef ze eens wat levend voer, check de temp, ververs water, filter schoonmaken , nog een test doen (nitriet?) en neem voorlopig geen discussen meer, svp/gvd.

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 14:34:06 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_8086714
Aangezien ik dit erg triest voor de discussen vind ben ik even ergens anders gaan vragen wat dit kan zijn.
quote:
Datum: 24-01-03 14:46

een omvallende discus is, als het echt een ziekte is, op sterven na dood; discussen blijven tot het bittere eind rechtstaan. (en... de ogen moeten draaien, als ze liggen, omdat ze zoveel mogelijk 'recht' willen kijken).
bij een zwemblaas probleem van discussen worden het meestal 'kopstaanders'.
met wat er nu staat, is er weinig kaas van te bakken.
groet,
MK

dit is een discus-kweker.

Ga eens boeken over aquaria en hun bewoners lezen, dan zal je zien wat welke vis is en dat een discus absoluut geen beginnersvis is.

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 24-01-2003 17:35]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 19:30:09 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_8092170
volgende reactie:
quote:
Even over dit geval, vast nitriet- en of nitraatvergiftiging en de nodige onderhoudsfouten . Bedoelde vissen zijn ten dode opgeschreven.

Groeten,

B

Om de andere vissen in leven te houden moet je water verversen, water verversen en water verversen. Zo kom je van de vergiftiging af. Doe je dat eigenlijk wel eens?

En dan nog een vraag ben je een beginner wat aquaria betreft? Dus is dit je eerste bak, met je eerste vissen?

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8101114
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:51 schreef EminemRulezz het volgende:
Ik heb sinds een maand tropische vissen. Ik heb guppies in mijn aquarium, zwart/witte vissen (weet naam niet), ik heb ook nog 2 discusvissen erin en nog een soort vissen die lijken op varkens, met aan de mond van die korte slierten. Sinds 2 dagen zie ik dat 1 vis die op een varken lijkt steeds omvalt en dan zo blijft liggen , dus ligt ie schuin, of dan op de kop. Heel raar. Dit doet de grote discus vis ook, die kiepert dan ook bijna om

Weet iemand wat dit is ?

Sorry hoor, maar als je zulke vissen hebt als discussen, en je weet niet eens hoe je andere vissen heten (varkens????) Dan heb ik echt zoiets van: Had het bij een bakkie met guppen gehouden!
Discussen en maanvissen zijn niet zomaar vissen die je in een aquarium stopt, een beetje voert en klaar.
Je moet met vannalles rekening houden en jij weet er overduidelijk te weinig van.

Discussen en maanvissen zijn niet voor beginners... Dus als je pas een maand vissen hebt, hoor je zoiezo geen discussen te hebben.

Sorry maar dat is mijn mening.

p.s. Ik kan je helaas niet verder helpen. Weet wel veel van aquaria maar niet van discussen en maanvissen (hou zelf sluierstaarten -die ook door veel onwetende mensen in een KOM worden gehouden.. Maargoed, das een ander dierenleed-onderwerp)

[Dit bericht is gewijzigd door Athanasia op 25-01-2003 13:27]

pi_8101134
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 21:51 schreef EminemRulezz het volgende:

Weet iemand wat dit is ?

Dat is een truukje!
Koop een heel klein hoepeltje, of trek een oorbel uit de oren van een gemiddeld breezersletje, houd hem boven het aqarium en 10 tegen 1 dat ze er doorheen springen
Lieve Mona, m'n arm zit vast in de reet van een modje, wat nu? Hoogachtend DjKoster
  zaterdag 25 januari 2003 @ 13:37:07 #20
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8101264
Schandalig dit.....Discusvissen zijn vissen die vreselijk hoge eisen stellen aan je watersamenstelling....Turf en ansdere filters moeten de hardheid binnen een heel kleine marge houden.

Iemand die dieren houdt en nog geeneens de namen weet.....
Zorg er alsjeblieft dat je je kennis gaat vergroten...

En http://home.kabelfoon.nl/~awouters/zwemblaas.html

http://www.nbat.nl/aquarium2/vis_arts.html

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 31 januari 2003 @ 10:00:49 #21
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_8199840
Aan iedereen die hierboven (terecht) fel reageert: Het is zonder meer stom dat de topicstarter meteen met discus begint, maar het is nog veel stommer dat er handelaren zijn die iemand die zo overduidelijk geen benul heeft van deze mooie vissen, de discus verkopen

Aan de topicstarter:
Doe de vissen, als ze nog leven, een gunst en breng ze naar een willekeurige dierenwinkel, die ze graag van je zal overnemen.
Als aquariumliefhebber kan ik me voorstellen dat je de discus (de koning der vissen) mooi vind en graag wilt houden. Maar, zoals boven ook gezegd: een discus is een gevoelige vis, die hoge eisen stelt aan de watersamenstelling, en daar moet je veel vanaf weten, zodat je weet hoe je een afwijkende samenstelling kunt vaststellen en verhelpen.
Je moet sowieso in staat zijn zélf metingen te verrichten en weten hoe je moet reageren als er iets niet klopt. Een digitale PH meter is een noodzaak.

En discus aquarium moet over turf gefilterd worden, omdat deze vis warm, zacht en zuur water nodig heeft. Je somt op wat je bij de discus hebt zitten, maar je kunt niet zomaar elke vis bij een discus zetten. Ten eerste heeft de discus specifiek water nodig, waar de andere vissen misschien helemaal niet tegen kunnen (te zuur bijvoorbeeld). Bovendien is de discus een trage eter, dus daar kun je geen schrokkers bij zetten, dan blijft er niets over voor deze mooie vis. De discus eet graag vers voedsel, rode en witte muggenlarven, runderhart, watervlooien etc. Goede bijvissen zijn tetra's.

Breng alsjeblieft de vissen terug, start met een bescheiden bak met wat "harde"vissen als platy's en molly's en ga pas discussen houden als je die bak volledig onder controle hebt (dus als er geen sterftes plaatshebben, de waterwaarden constant blijven, en er liefst ook kleintjes komen).
Het gaat hier wel om levende wezens die aan jouw zorg zijn toevertrouwd, ga er dus ook met respect mee om.

Ik heb zelf sinds een paar maanden discus vissen. Ben er pas aan begonnen na veel informatie te hebben ingewonnen, en eerst kennis opgedaan met een gezelschaps bak, en cichliden.
Als je het geduldig aanpakt kun je erg veel plezier beleven aan deze boeiende hobby.
Succes en neem alsjeblieft de juiste beslissing, als het niet al te laat is

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_8835414
Hoe is dit eigenlijk afgelopen, vraag ik me af?
pi_8836377
Niet best denk ik:
Vis Heeft Dikke Ogen
Of misschien zijn ze weer net als eerder vanzelf genezen?
Vissen

Of hebben de vogels de vissen uit hun lijden verlost?
Geslachtsbepaling Papegaai
Papegaaienbeet

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe het verder gaat met de huisdieren van EminemRulezz. (en met de arm van EminemRulezz' Opa: is de vlek al weg?)

pi_8838357
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:58 schreef Lurky het volgende:
Niet best denk ik:
Vis Heeft Dikke Ogen
Of misschien zijn ze weer net als eerder vanzelf genezen?
Vissen

Of hebben de vogels de vissen uit hun lijden verlost?
Geslachtsbepaling Papegaai
Papegaaienbeet

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe het verder gaat met de huisdieren van EminemRulezz. (en met de arm van EminemRulezz' Opa: is de vlek al weg?)

Ik kan me voorstellen dat er dingen misgaan..
Maar sommige mensen...

pi_8974470
Hallo EminemRulezz, hoe staat het met je huisdieren? Hoe is het met je discussen en de andere vissen? Moet ik zodirekt in de kerk nog voor ze gaan bidden of zijn ze al dood???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')